Rip Kirby: Vi är egentligen bättre än Färjestad på allt ikväll. Förutom att göra mål då. 40-20 i skott säger en del. Jävlig sur förlust detta
Emil P vår bästa forward. Fan vad pigg och snabb han är nu. Och teknisk. Lander äe inte sig själv. Måste vara lite småskadad? Visar ingen jävlaranamma heller som han brukar. Juel har inte fått någon bra start. Jag längtar tills Juolevi kommer och JJ står igen på lördag
vonDöbeln: LHC på lördag KAN vara en lämplig match att ge DHL en sista chans. LHC är väl inte supertäta bakåt så släpper det inte på lördag så släpper det aldrig. Iaåfall får man göra en split och flytta om mellan första o tredje, men absolut inte röra andrafemman (den i nuläget moraliska första)
KulltorpsOlli: Hållander är rivig och utmanar, ser alltid pigg ut, sätt han i en kedja som fungerar och se vad som händer.. Dahlén har en i ribban ikväll och är alltid farlig om han kommer i läge, sätt han i en kedja som fungerar och se vad som händer. Att man inte ens har testat andra formationer är det konstigaste jag varit med om. Är det lag på att dessa tre ska spela tsm?
Nu har vi många skitlag på rad framöver, förhoppningsvis kan vi skrapa ihop en hel del pinnar och förstakedjan kan trumma igång mot en del rätt ihåliga försvar.
Sputnik: Tycker kedjorna är bra komponerade ju mer man tänker på det. Lundin och Hartmann kuggar riktigt bra och Mieho bort skadar inte den kemin. Lundin skapar mer på egen hand än Lander med just nu.
Hållander-Lander-Mieho kan kugga fint ihop och leva på tyngd.
BlackBay: Ja, håller med dig, han verkar verkligen vara en ok grabb. Sen tycker jag Lasse och produktionen höjde FBK till skyarna lite väääl mycket. Det blev nästan löjligt.
BlackBay: Förvisso, men det är dags att det syns på resultattavlan också snart. FBK känns som ett lag som är ödmjuka så länge de vinner och har domarna med sig. Idag kan vi dock inte förklara bort något då vi har allt i egna händer att vinna denna match. Sjukt besviken.
Woody Jokinen: Det menar jag. Sen är jag av den åsikten att vi saknar fortfarande en första center samt en backstjärna. Så när kapanen i somras la dom sista pengarna på en första center... Nej en stjärnback... Nej en gnuggare som är leftare blev det! Yippie!
Zäta75: Vad brukar man säga? Att det är symptomatiskt? En klappusel insats av vår så kallade förstakedja.
Anton Lander? Han kan bara inte vara helt kry!? Vill han ens spela?
Filip Hållander? Checkar godkänt. Men offensivt, en klar besvikelse.
Jonathan Dahlén? Tyvärr inte många rätt här heller. Den där viktnedgången som han själv påtalade. När ska vi få se något som faktiskt visar prov på att det har gett något??
Tim Juel hade inte den bästa kvällen heller. Nån av puckarna ska han väl kanske ha. JJ solklart före i min bok 100%
Första kedjan gör absolut ingenting rätt. Det är lagets sänke… dragg…gråsugga vad som helst. Tandlösare än en 1000 åring mumie o fullständigt horribla bakåt.
Nä det finns mycket att gå igenom när det gäller dom.
9908: Sa jag att JAG hade ingen känsla för Lander? Skrev att jag kände NOLL känsla FRÅN karln.
Han visar inget temperament när de går skit som förra säsongen, kameran har vinklat mot båset en del gånger under alla matchernas gång och tillskillnad från förra säsongen så sitter han bara där o ser bitter ut istället för att prata ihop laget.
Likadant på isen, han blir runt puttad o han visar ingenting tillbaka.
Sputnik: Linus Johansson ger en eloge till Timrå för deras annorlunda spel med instick, flippar och skickliga forwards. Han säger att det är svårt att möta Timrå
Nämen, som nån sa tidigare, så länge vår förstakedja underpresterar å det grövsta, blir det svårt att vinna matcher. Speciellt mot ett lag som Löfbergs...
Jag har inget förslag hur man får igång dom, tror det till stor del beror på Landers prestation, eller brist på den kanske är bättre formulerat.
Woody Jokinen: Domarna?? Vi har två lägen i 3 å Dahlin miss å dä bli 1-4 å sen miss vi igen vid 2-4...nä vi ä en mann mer!! Dä bli torsk på Lörta mä... Linköping 6 mål ikväll!!
SebastianH: Väldigt frustrerat härinne just nu, men spelmässigt gjorde vi det bra. Vi får inte glömma det. Minst tre mål var rena tabbar och en i öppen kasse. Jag tror att vi kommer igen starkt på lördag. EP tycker jag varit överlägset bäst av alla forwards hittills den här säsongen.
SebastianH: Mm, jag måste tyvärr hålla med. Hållander är en av våra största besvikelser just nu. Tillsammans med Lander och Dahlen. Det går inte att komma runt detta faktum.
Woody Jokinen: Hållanders bästa match idag skulle jag påstå. Det är kedjan i stort som inte kuggar. Den måste splittas. Snälla Ante, det håller inte, det ser alla.
Det kännetecknar väl ett bra lag som FBK att kunna spela dåligt och ändå vinna med 2-3 puckar. DHL funkar inte alls. Förutom de släpper in bakåt så verkar det sällan funka frammåt.
SMÅLAND: Å ena sidan: förjävligt surt att förlora mot ett lag som man har i fickan. Å andra sidan: vi har tre av sex, nej just nu fyra av sex då Olli inte är på plats, plus Wedin och vi skjuter nästan sönder Färjestad. De har domarna och de har kliniska avslut. Inte mycket mer.
på allt ikväll. Förutom att göra mål då. 40-20 i skott säger en del. Jävlig sur förlust detta
Emil P vår bästa forward. Fan vad pigg och snabb han är nu. Och teknisk. Lander äe inte sig själv. Måste vara lite småskadad? Visar ingen jävlaranamma heller som han brukar. Juel har inte fått någon bra start. Jag längtar tills Juolevi kommer och JJ står igen på lördag