1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05

« · 2576810 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Rip Kirby: Vi är egentligen bättre än Färjestad
på allt ikväll. Förutom att göra mål då. 40-20 i skott säger en del. Jävlig sur förlust detta

Emil P vår bästa forward. Fan vad pigg och snabb han är nu. Och teknisk. Lander äe inte sig själv. Måste vara lite småskadad? Visar ingen jävlaranamma heller som han brukar. Juel har inte fått någon bra start. Jag längtar tills Juolevi kommer och JJ står igen på lördag
Låst ämne

Bad_Brett: Jo, för fan. Nästan McDavid-klass på Hållander ikväll.

Eller nåt...🫣🤔

För faen. Det hjälper inte ens att skoja om det. Bedrövligt är ordet. Fucking ALLT måste upp en nivå!
Låst ämne

Laken: Dahlén i 4:e? Hur många mål skall vi släppa in tänkte du? 😂😂
Låst ämne

370: Klassskillnad i avsluten var det som gjorde skillnad idag. Hälften så många skott men ni förvaltar ju lägena betydligt bättre.
Låst ämne

vonDöbeln: LHC på lördag KAN vara en lämplig match att ge DHL en sista chans. LHC är väl inte supertäta bakåt så släpper det inte på lördag så släpper det aldrig.
Iaåfall får man göra en split och flytta om mellan första o tredje, men absolut inte röra andrafemman (den i nuläget moraliska första)
Låst ämne

Nya kedjor nästa match:

Johansson - Lander - Hållander
Pettersson - Hanzl - Pääjärvi
Mieho - Lundin - Hartmann
Dahlén - Andersson - Boyce
Låst ämne

Labban: Intervjun han gav efter torsk i game 7 i slutspelet var höjden av ödmjukhet. Imponerande hållning får jag säga, sett sämre kaptener

Var två ödmjuka lag idag tycker jag och utan tvekan bästa motståndet vi haft på bortais denna säsong

Flyt och domarna som ger oss segern

Om man bortser från rookien i kassen då, han var bra och fick en assist också
Låst ämne

KulltorpsOlli: Hållander är rivig och utmanar, ser alltid pigg ut, sätt han i en kedja som fungerar och se vad som händer.. Dahlén har en i ribban ikväll och är alltid farlig om han kommer i läge, sätt han i en kedja som fungerar och se vad som händer. Att man inte ens har testat andra formationer är det konstigaste jag varit med om. Är det lag på att dessa tre ska spela tsm?
Låst ämne

Nu har vi många skitlag på rad framöver, förhoppningsvis kan vi skrapa ihop en hel del pinnar och förstakedjan kan trumma igång mot en del rätt ihåliga försvar.

LHC, Öret (undantag, inget skitlag), Leksand, Malmö, Rögle, HV, LHC igen.

De flesta av de matcherna vinner vi på pappret.
Låst ämne

Sputnik: Tycker kedjorna är bra komponerade ju mer man tänker på det. Lundin och Hartmann kuggar riktigt bra och Mieho bort skadar inte den kemin. Lundin skapar mer på egen hand än Lander med just nu.

Hållander-Lander-Mieho kan kugga fint ihop och leva på tyngd.
Låst ämne

SebastianH: Fint! Då hörs vi! Vad hade du tänkt dig? McDavid?
Låst ämne

BlackBay: Ja, håller med dig, han verkar verkligen vara en ok grabb. Sen tycker jag Lasse och produktionen höjde FBK till skyarna lite väääl mycket. Det blev nästan löjligt.
Låst ämne

BlackBay: Förvisso, men det är dags att det syns på resultattavlan också snart. FBK känns som ett lag som är ödmjuka så länge de vinner och har domarna med sig. Idag kan vi dock inte förklara bort något då vi har allt i egna händer att vinna denna match. Sjukt besviken.
Låst ämne

Sputnik: ja han har ju själv skapat prestige i detta genom sina uttalanden skapat prestige.

Dom skapar absolut chanser i nivå med en första kedja.

Inte ett skit går in och det ser fullständigt panikslaget när dom väl kommer till läget att avslutet skall komma.

Dom behöver få passa sig hela vägen till pucken i mål.

Det sjukt segt att se dem nonchalant ge upp mål på mål i röven.

Det är Hanzls lina som är Timrås första!

Lundin Hartmann och Mieho är vår andra lina.

Boyce Ea Johansson är vår tredjelina

Rindell och Forsmark är viktigare utöver ovan nämnda än Lander Dahlén och Hållander.

Släpp prestigen Ante.

Det elit hockey varenda match räknas!

Ta ansvar för situationen! Det är inte ok att bajsa in så mycket mål i baken som man gör.

Det funkar inte! Vi behöver ödmjukhet och disciplin för att hålla ut på SHL nivån.

DHL har visat med all önskvärd tydlighet att det inte är något dom jobbar med.
Låst ämne

9908: Nae bänka var 100% affekt. Möjligtvis låta karln ta ett skutt ner i kedjorna tills han är i form igen.
Låst ämne

Jokki Ollinen:

Wedin - Lundin - Dahlén

Pääjärvi - Hanzl - Pettersson

Johansson - Lander - Hartman

Mieho - EA - Hållander

extra: Boyce
Låst ämne

SebastianH: Lander ser både ointresserad och dåligt tränad ut. Dahlen helt under isen.
Låst ämne

Sputnik: Missade matchen ikväll. Hur gick det för Dahlén och Hållander? Börjar de växla upp nu?
Låst ämne

Nu bryter vi ihop och kommer igen!
Låst ämne

Dubbeld: Aight, då läste jag fel på ”från”, och läste ”för”.

Fortfarande, en bänkning av honom låter lite väl affekt. Eller tycker du på riktigt att vi ska bänka Anton Lander?
Låst ämne

DenRöda: Nåja, taskiga lägen han får emot sig. Johansson hade inte räddat oss denna match heller.
Låst ämne

Vet inte om Juel kommer vara någon hit denna säsong. Han är sjukt bra när han är varm, men när han är kall, är han helt värdelös.
Låst ämne

Wedin - Lander - Dahlén

Pää - Hanzl - Emil

Hållander - Lundin - Hartman

Mieho - EA - Boyce/OJ
Låst ämne

Woody Jokinen: Det menar jag. Sen är jag av den åsikten att vi saknar fortfarande en första center samt en backstjärna. Så när kapanen i somras la dom sista pengarna på en första center... Nej en stjärnback... Nej en gnuggare som är leftare blev det! Yippie!

Nej, Lander är ingen första center.

Och ja, återkom du
Låst ämne

Skit att Dahlen bantat....verkar vara det som är felet.
Över 23 min på Svensson...han var en av de bästa ikväll.
Låst ämne

Zäta75: väldigt ödmjuk lagkapten i FBK trots allt i intervjun..... ger mycket beröm till oss
Låst ämne

KulltorpsOlli: När alla är så här dåliga så är nog inte problemet spelarna utan sammansättningen. De borde få testa med en annan center.
Låst ämne

Zäta75: Vad brukar man säga? Att det är symptomatiskt? En klappusel insats av vår så kallade förstakedja.

Anton Lander? Han kan bara inte vara helt kry!? Vill han ens spela?

Filip Hållander? Checkar godkänt. Men offensivt, en klar besvikelse.

Jonathan Dahlén? Tyvärr inte många rätt här heller. Den där viktnedgången som han själv påtalade. När ska vi få se något som faktiskt visar prov på att det har gett något??

Tim Juel hade inte den bästa kvällen heller. Nån av puckarna ska han väl kanske ha. JJ solklart före i min bok 100%

Skärpning, för helvete!!
Låst ämne

Första kedjan gör absolut ingenting rätt. Det är lagets sänke… dragg…gråsugga vad som helst.
Tandlösare än en 1000 åring mumie o fullständigt horribla bakåt.

Nä det finns mycket att gå igenom när det gäller dom.
Låst ämne

Woody Jokinen: Jag skulle nog flytta ner Lander i hiarkin.
Denna lösning är helt klart vört att testa utan att rubba kemi.

Hartmann-Lundin-Dahlén
Pääjärvi-Hanzl-EP
Hållander-Lander-Mieho
Boyce-Andersson-Johansson
Låst ämne

9908: Sa jag att JAG hade ingen känsla för Lander? Skrev att jag kände NOLL känsla FRÅN karln.

Han visar inget temperament när de går skit som förra säsongen, kameran har vinklat mot båset en del gånger under alla matchernas gång och tillskillnad från förra säsongen så sitter han bara där o ser bitter ut istället för att prata ihop laget.

Likadant på isen, han blir runt puttad o han visar ingenting tillbaka.

Mieho visar mer känslor.
Låst ämne

Om Ante låter 29-51-54 spela tillsammans en jävla matchjävel till så hoppas jag innerligt att det organiseras en bojkott.

Nu räcker det.
Det finns inga ursäkter.
Låst ämne

Sputnik: Linus Johansson ger en eloge till Timrå för deras annorlunda spel med instick, flippar och skickliga forwards. Han säger att det är svårt att möta Timrå
Låst ämne

SebastianH: Är det inte bättre då att han jobbar på en försäljning av 54:an? Totalt under isen och sänkte laget med dragningen på blå.
Låst ämne

Nämen, som nån sa tidigare, så länge vår förstakedja underpresterar å det grövsta, blir det svårt att vinna matcher. Speciellt mot ett lag som Löfbergs...

Jag har inget förslag hur man får igång dom, tror det till stor del beror på Landers prestation, eller brist på den kanske är bättre formulerat.
Låst ämne

SebastianH:
Hållander Lander Wedin
Jouolevi Lyytinen

Pääjärvi Hanzl Pettersson
Eronen Rindell

Hartmann Lundin Dahlen
Didde Erixon

Johansson Andersson Mieho
Svensson Forsmark

Vilket lag när alla är friska
Låst ämne

Sputnik: Så är det, men vilken fungerande kedja vill du paja istället?
Låst ämne

Dubbeld: Nu lugnar vi ner oss. Han är ur form, men menar du att du inte har någon känsla för Lander 7 matcher in på säsongen?
Låst ämne

Woody Jokinen: Domarna??
Vi har två lägen i 3 å Dahlin miss å dä bli 1-4 å sen miss vi igen vid 2-4...nä vi ä en mann mer!!
Dä bli torsk på Lörta mä...
Linköping 6 mål ikväll!!
Låst ämne

SebastianH: Väldigt frustrerat härinne just nu, men spelmässigt gjorde vi det bra. Vi får inte glömma det. Minst tre mål var rena tabbar och en i öppen kasse. Jag tror att vi kommer igen starkt på lördag. EP tycker jag varit överlägset bäst av alla forwards hittills den här säsongen.
Låst ämne

Sputnik: Håller med. Hållander var ju en gigant idag :)
Låst ämne

SebastianH: Mm, jag måste tyvärr hålla med. Hållander är en av våra största besvikelser just nu. Tillsammans med Lander och Dahlen.
Det går inte att komma runt detta faktum.
Låst ämne

De får nog sy dit ett nytt FBK-emblem på Lagaces bröstkorg. Puckmärken lär finnas gott om där.
Låst ämne

Woody Jokinen: Hållanders bästa match idag skulle jag påstå.
Det är kedjan i stort som inte kuggar. Den måste splittas. Snälla Ante, det håller inte, det ser alla.
Låst ämne

Kan satsa på att bänka Lander till o börja med, känner verkligen NOLL känsla från den karln.
Låst ämne

SebastianH: Det där kan du inte mena efter 7 matcher? Han kommer att bli oerhört värdefull vad det lider. Jag återkommer.
Låst ämne

Det kännetecknar väl ett bra lag som FBK att kunna spela dåligt och ändå vinna med 2-3 puckar. DHL funkar inte alls. Förutom de släpper in bakåt så verkar det sällan funka frammåt.

Ante har endel att funderar på ,
Låst ämne

falconuggla: Molinder hade videogenomgång med forwards. Klippen bestod av Emil Berglunds mäktiga skott i magplattan.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Det, splittring eller bänkning. Gråter inga tårar om kapanen råkar köra Hållanders kontrakt i stubbfräsen
Låst ämne

SMÅLAND: Å ena sidan: förjävligt surt att förlora mot ett lag som man har i fickan. Å andra sidan: vi har tre av sex, nej just nu fyra av sex då Olli inte är på plats, plus Wedin och vi skjuter nästan sönder Färjestad. De har domarna och de har kliniska avslut. Inte mycket mer.
Låst ämne

« · 2576810 · »