1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05

« · 2576943 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Olli Nomadinen : Har otroligt svårt att se att det skulle hända Lander. Typ alla andra: Japp. Men inte honom. Absolut ser jag att något inte riktigt klaffar, men hela hans persona är ju att göra skitjobbet, leda och kämpa. Får inte ihop att han vid 32-års ålder bara faller ur det.

Såklart min tagning, men känns som det är något annat där. Eftersom vi vet att Anton kört på förut även fast han varit skadad, håller jag inte alls det som en omöjlighet nu.
Låst ämne

KulltorpsOlli mfl: Ok, ja det låter ju som de rapporterar jag fått. Och det är ju inget uppseendeväckande att torska mot Sveriges f.n bästa lag med en backsida i spillror.

DHL.....antar att de avhandlats och analyserats grundligt. Landers agerande väcker onekligen frågor men utöver det undrar jag om det är hemvändarbaksmällan vi ser? En samling uppskrivna stjärnor som tillika är polare och åker omkring och väntar på att det ska lossna. Känslan är att självbilden är att de besitter vissa krafter som gör att saker och ting skall tillfalla dem gratis, att behovet av att göra skitjobbet inte omfattar dem
Låst ämne

Olli Nomadinen : Mitells timeout gav ingen effekt så. Timrå fortsatte snurra direkt i anfallszon. Det var individuella misstag, oförmåga att göra mål, oförmåga att hålla rent hus i slottet samt att Tim inte stod på hövve (som Lagacé gjorde) som kostade oss tre poäng igår.

Sedan vet jag att Joel haft domarkåren lindade runt sitt finger tidigare men efter igår undrar jag om han inte skickat den pinnen vidare till Fbk. Vi minns ju alla lex Nalle Puh från ifjol. Det var kanske inte riktigt lika illa igår men nog var det märkligt emellanåt.

Med det sagt tycker jag att domarna varit mycket bättre hittills i år men tar man en hakning för klubba mot handske måste man ta alla, man kan liksom inte välja.
Låst ämne

Spanskaryttarn: Reagerade också på det, bara ståplats som egentligen var med på att sjunga. Sittplats satt bara och mumlade :)
Låst ämne

Spanskaryttarn: Viktig match på lördag. Linköping vände 0-3 till 6-3 hemma mot Malmö igår och lär komma in med självförtroende. Rattie måste man hålla koll på som alltid. Högberg är bra i mål. Linköping går om oss om de vinner. Hoppas på en bra debut för Juolevi.
Låst ämne

Något annat man reagera på igår var att dom körde "Timrå Hej" 10 minuter innan nedsläpp den här gången? Då det var ungefär 40% av folk på läktaren. Hur tänkte dom där? Blev sånt sjukt antiklimax när man var påväg till sin plats och hörde hur den gick igång men inte en kotte som var redo på det
Låst ämne

370: Fint av dig ändå att komma in och bjuda upp till fin diskussion. Det hade varit fint om andra fans på detta forum hade varit lika trevlig som jag upplever att du är.

Men o andra sidan, många av fansen från de andra klubbarna som besöker vår gästbok spelar ju också banjo med alla sex fingrar och matar Karlin the Hutt med pizzaslice.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Klassisk loosermentalitetmatch(Långt ord)
Vi snurrar friskt i anfallszonen, skjuter och missar, stolpe ut mm mm.
FBK gör en katastrofdålig bortamatch men vi bjuder dem på målen.
Och jag tycker inte att vi var bra, som många andra tycker, FBK var usla.

Egen oförmåga + Bjudningar, kortfattat.

Svensson var kung på backen dock, anser jag!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Timrå var allt annat än dåliga igår, det vi föll på var att färjestad totalt straffa våra misstag och kom upp i en 3-1 ledning och sedan kunde trycka in 4-1 i boxplay...
Men deras andra mål var pga en billig utvisning från ingen annan än Micke Nord!! såklart. Hade ett gäng färjestadare bredvid mig som tyckte det var helt sjukt att dom fick den utvisningen.

Timrå var klart det bättre laget på isen, Men sen är det ju det här med att få in pucken i mål också.

Ante tog ingen timeout igår eller missa jag kanske detta?
Låst ämne

Olli Nomadinen : Tror inte han tog någon , och hade egentligen ingen anledning heller.
Ni var bättre än Färjestad hela matchen, tillfälligheter som avgjorde
Låst ämne

Olli Nomadinen : Backsidan var en katastrof 26 gjorde alla fel man kan göra själv gick jag hem vill man vinna måste man ha försvar själv hade hoppas på ändring ställ nr 19 på backen eller kör på så kommer vi falla genom tabellen snabbt nu
Låst ämne

Såg inte matchen igår men har förstått att vi inte var usla trots förlusten. Något jag reagerade på var att Mitell tog timeout i 1:a vid ställningen 1-1 för att han var missnöjd med spelet. Vilket uppenbarligen gav effekt. Ni som såg matchen, när tog Ante sin timeout?
Låst ämne

KulltorpsOlli: Man har ju ändå lite svårt att tro att ett halvår ska synas på tydligt. Nej, något annat är det. Inte för att han är dålig på något sätt, men han har gått från att vara ett härförarmonster till en uppgraderad EA. Nåväl, det finns mycket tid kvar att får det att lossna på.
Låst ämne

Sjokan: Åldern tar ut sin rätt?
Låst ämne

Alltså jag har inte synat DHL kedjan i sömmarna direkt men är det någon som har koll på Landers status?
Känns som att han är väldigt anonym både i det kreativa spelet och i det deffensiva lägg därtill att hans tekande inte känns lika fenomenalt som tidigare.
Han brukar ju vara härföraren evighetsmaskinen som bara kör kör och kör.

Härlig fredag ändå längtar tills lördagsmatch.
Låst ämne

BlackBay: Det handlar INTE bara om produktionen. Det handlar lika mycket om defensiven för kedjan, de läcker ju bakåt som såll…

Även om de skulle börja producera kanske de skulle gå minus i +\- statistiken
Låst ämne

Vargher85: Helt rätt. Har varit två svåra matcher att producera i men nu framöver med enklare motstånd så är.det "do or die" för DHL-kedjans framtid.
I övrigt var det trots allt en riktigt bra match från Timrås sida igår frånsett att puckjävlarna inte vill in. Är fan en förbannelse att möta FBK, hur bra vi än spelar så går det bara inte att slå dom.
Låst ämne

Woody Jokinen: Gulligt! Finns väl ungefär 25430021 centrar mellan Mcdavid och Lander. Hade inte förväntat mig någon av 100 bästa. Men sen finns det en trave att välja på!
Låst ämne

Laken: Juel gör det bra. Kan väl konstatera att målvakterna är vårat minsta problem just nu. Hade gärna sett att Juel får stå även mot Linköping. Hellre att "andremålvakten" får stå några matcher i rad än slängas in här och där en match i taget.
Låst ämne

Bee: ja du har onekligen en poäng där men i en match där vi saknar så många ordinarie backar hade det kanske varit bättre med JJ som är i gång på allvar. Vet i tusan om inte JJ är ligans kanske bäste målis rent av.
Låst ämne

OlliJanne: Samtidigt är ju Juel ingen juniormålis eller nyrekrytering från Liiga som ska vänjas in i SHL, han kommer ju ändå från att bli sönderbombad i Oskarsmålet förra året där han klarade det med bravur. Han ska fixa att kliva in mot bra motstånd utan att mjukstarta.
Låst ämne

Sputnik: Nej, det är sant. Men det jag menar är också att det inte är någon skam att inte lyckas mot Växjö och Färjestad. De kommande två tre matcherna tycker jag däremot man kan kräva produktion i.
Låst ämne

Bee: lätt att vara efterklok men hade varit schysstare mot Juel att inte kasta in honom till vargarna utan istället låtit honom möta lejonen.
Vårat största problem är väl fortfarande att vi inte tar betalt i offensiven. Får hoppas Juolevi kan komma in och trycka på nån magisk jävla knapp. Just nu känns vi som ett mitten lag.
Låst ämne

9908: "Pääjärvi - Hanzl - Pettersson.
Ser på tok för bra och harmoniskt ut."
Präxis, allt enligt - If it aint broke, dont fix it.
Låst ämne

7043: Tänker att Wedda ska in där någonstans med.
Mieho kan likväl brunka i 4e, till förmån att OJ för testa på något högre upp. Tycker han visar på både vilja och finess.

En fjärde med Mieho - Andersson - Boyce känns inte alls helt dum. Tyngd, kämpaglöd och snabbhet.
Låst ämne

7043: Wedin istället för Meiho när han är tillbaka.
Låst ämne

9908: Håller med i grunden, men då återstår enbart två kedjor att röra i. 4e kan man inte blanda om med ”1a” iaf. Så då får det väl bli

Dahlén - Lundin - Hartmann
Hållander - Lander - Meiho som sputnik (?) varit inne på. Vill helst splittra på Lander och Hållander.
Låst ämne

Vargher85: Man måste ju dock vara ärlig med att säga att Oskarshamn är det sämsta motstånd vi mött och extremt frikostiga i defensiven. Ingen vidare värdemätare egentligen.
Låst ämne

7043: Är på att kasta om, men helst inte röra Pääjärvi - Hanzl - Pettersson.
Ser på tok för bra och harmoniskt ut.
Låst ämne

Sputnik: Nu ska jag vara sådär extremt tråkig och slänga mig med ordet tålamod. För det såg ut som om det skulle släppa för DHL-kedjan mot Oskarshamn. Sedan har produktionen varit noll, jag vet det. Samtidigt har Timrå ställts mot två av ligans bästa lag, Växjö och Färjestad.

Därför vill jag ge kedjan några matcher till, mot på papperet lättare motstånd. Jag upplever att de ändå skapar chanser och förr eller senare måste det studsa rätt. Fortsätter ineffektiviteten stråla även över de kommande matcherna, då är det nog tid att försöka tänka om.
Låst ämne

Sputnik: Röra om i grytan helt när Wedin är tillbaka?

Dahlén - Lundin - Hartmann
Pettersson - Hanzl - Hållander
Wedin - Lander - Pääjärvi
Meiho - Andersson - Johansson

Även om vissa kedjor idag funkar så är det ytterst sällan man lyckas lira samma säsongen ut. Ser ju åtminstone bra ut på papper.
Låst ämne

Laken: Just nu så har DHL kedjan öppet spårningsnummer till alla motståndare.
Låst ämne

Det är ju inte bara det uteblivna målskyttet för DHL-linan. Det som oroar mig mest är deras spel i egen zon. Våra motståndare måste ju älska att köra deras starkaste lina mot DHL…
Låst ämne

Sputnik: Juel har tyvärr fått en tuff start men haft svåra matcher att stå i.

Visst han har kunnat ta nåt mål men har fått lite dåligt med hjälp o ställts i svåra lägen.

Hade FBK haft samma nivå som Timrå's avslut idag hade nog nollan för Juel vart ett faktum...
Hoppas han får vinst i nästa match han står nu o gärna spikar igen för är ju en bra målvakt o vi behöver bägge i rätt fas.

Och DHL kedjan tyvärr återigen en av de svagare linorna. Snart måste nog även Ante börja fundera att man kanske måste sära på de när det inte verkar lossna. Vi har ju inte råd att ha tre så kompetenta spelare ihop o få ut så lite.

Skulle gärna se nån förändring där redan på lördag men så lär nog inte ske. Men snart är måttet rågat eller som Ledin sa i bråket med Salo:
" nu är råttet mågat..."😁👊
Låst ämne

Synct: Jag har redan läst det och vet det. Däremot skrev jag så för att jag räknar med att papperen hinner bli klara
Låst ämne

Sputnik: Det är ju på många sätt en väl genomförd match. Lite misstag på backsidan som väntat - halva backlinan är junisar, tycker de gör det bra utifrån deras förutsättningar - och vi förlorar målvaktsmatchen och våra dyraste producerande spelare fortsätter producera noll.

Juel har ingen lätt match, samtidigt gör han ju inte några avgörande räddningar heller. Andrakedjan gör våra två mål, tredjekedjan skapar lägen och ligger på. Skulle vilja se statistik på hur många byten förstalinan börjar i offensiv zon kontra hur många de slutar där - tror spontant inte att det ser jättebra ut.
Låst ämne

Zäta75: "– Ja, det är planen. Om allt pappersarbete går igenom kommer jag att spela."

Läs artikeln först. Inte en massa Facebook-fakta.
Låst ämne

BlackBay: Juolevi på plats. Debuten sker på lördag. Härligt!

Vilken typ av spelare kommer publiken att få se?

– Jag är allround och det spelet har utvecklats de senaste åren. jag är bra med pucken och hoppas att jag ska kunna hjälpa laget i offensiven med bra passningar, säger han på engelska
Låst ämne

Sputnik: Meen allt är ju inte becksvart. Vi skjuter alltså 40 skott mot guldfavoriten, men då så måste vi göra mer mål än detta. Speciellt på alla A lägen vi skapar. Avsluten är för veka i slutändan och den riktiga hungern finns inte där. FBK är betydligt hungrigare på den fronten. De skjuter för att göra mål. Förstå också om vi haft i allafall haft en av de skadade backarna tillgänglig.

Det var ju liksom inte bara en hedersam förlust där vi kämpat med näbbar och klor för att freda oss med en sargad trupp. Vi förde matchen men blev skoningslöst straffade bakåt.

LHC skall få för detta!
Låst ämne

BlackBay: Tycker det var lite dåligt av Lars L kommentatien att inte ta upp Juolevi att han är klar i sändningen. Han brukar vara insatt. Han pratade om 3 ordinarie backar borta men sa inget mer
Låst ämne

Sputnik: HUR kunde han vara på plats i arenan bara några timmar efter han blev klar?
Han måste varit klar redan nån dag innan det blev officiellt.
Låst ämne

Zäta75: Alltså. Att jämföra Johanssons matcher mot Juels är lite fel ändå.

Match nummer ett kommer han in mot Skellefteå och laget spelar ännu sämre än mot Luleå där Johansson också släppte in 4 puckar, varav en rätt svag av Omark på backhand.

Att sedan sätta in en kall Juel med förutsättningarna inför en sådan här match är återigen speldumt av tränarkojan.
Dagens match så släpper vi FBK rena i slottet, flygande anfall 2 mot 1.
Han kunde säkert tagit nått av målen. Men att säga att det var en svag match av Juel känns rent av fel.

Jämför med hur Lagace hade det idag. Allt satt i magplattan i princip.
Låst ämne

Första linan kostar oss matchen ikväll.

-2 ikväll
Ett insläppt mål i PP
Inga mål framåt
Fantastiskt slarvigt spel offensivt där man tappar puck och ställer till det för sig defensivt istället.

Det är bara FÖR dåligt. Ante behöver prova att hitta en ny konstellation utan att röra REM kedjan. Såhär kan vi inte fortsätta.
Låst ämne

Zäta75: Mjae, men som ngn sagt innan, man bygger inte direkt Juels självförtroende..
Låst ämne

Zäta75: Olli behövs
Låst ämne

sargad: Nej Juel har väl i snitt 4-5 insläppta de matcher han fått stå nu. Bygger inte direkt självförtroende. Inget snack om vem som är förstekeeper. Men vi behöver 2 målvakter med självförtroende och bra spel
Låst ämne

Sputnik: Sa ju det, Juolevi kommer stortrivas. 😎

"Det känns spännande att vara här, fansen är högljudda, jag gillar hur hallen är byggd och hur tajt allting är, säger 25-åringen som har spelat tillsammans med både Elmeri Eronen och Jonathan Dahlén."
Låst ämne

Knass: Ja, jag tänker ju dessa kedjor tills Wedda är tillbaks. Sen finns det en del alternativ att knåpa på!
Låst ämne

Sputnik: På lördag är det betydligt viktigare match och då bör lagets bästa målvakt stå = Johansson.
Låst ämne

med lite distans
tycker vi gör en rätt bra match
synd på misstagen
saknar eronens direktskott från blå
nya tag på lördag
Låst ämne

« · 2576943 · »