Zäta75: Det där är sånt som backar som försöker vara kreativa gör, man får endera hata dom eller acceptera att det sker. Tim Erixon hade nog helt släppt pucken och hållit insidan.
Mcmac: Jag tänker att de där löser sig, även om det inte gör det i den här matchen. De spelar jävligt bra åtminstone, även om det blir en och annan bok i försvaret, vilket känns helt logiskt ändå. Hållander är på gång också.
Det känns skönt att se att domarkåren snuttar vidare med hororna från Karlstad.
Men hur kan vi vara så jäkla bleka när vi får chanserna.
En sån här match när man är i ett tjockt underläget för att motståndarlaget är bättre på nästan alla mätbara punkter och vi ska ändå söka avancerade pp lösningar när vi kommer på kontring…
Woody Jokinen: I sista skall Färjestad få jobba i allafall. Svårt att klaga på spelet i stort. Individuella misstag både framåt och bakåt som ställt till det än så länge.
bar mofftak: Alltså man är aldrig nöjd att ligga under och förlora. MEN jag är nöjd med spelet. Vi spelar ut Färjestad till stora delar. Juolevi in på det här och vi får tillbaka 3 ordinarie backar så ser jag hoppfullt på framtiden. Många sköna 3 poängare lär ramla in om vi fortsätter spela såhär. Sjukt tråkigt att Färjestad får så lätta mål ikväll dock
Synct: Uddlösa i avsluten absolut. Men ett stort steg framåt i att vi skapar sjukt med lägen. Om man jämför "trubbigheten" i matcherna mot Luleå och ZAIK. Ser hellre att vi skapar lägen än att spela så uddlöst som vi gjorde dessa matcherna.
Sputnik: Egentligen borde Timrå gjort ett par mål till. Eller egentligen och egentligen - Timrå har haft en jävla massa lägen ATT göra ett par till. Men då har man konsekvent lagt flippmackor i kebaben på keepern.
9829: Det var längesen jag såg att vi spelade så bra mot Färjestad. Blir glad av att se det. De känns långt ifrån oslagbara. I år kommer förhoppningsvis Färjestadspöket att försvinna. Förlorar vi idag är det 12 raka förluster mot dem
Rico01: ”Avsluten är för tama”. Det är under all kritik hur dåliga avsluten är. Det är som om det är en liten kissemissunge i mål som man måste gulla o smeka med.
Sonnenberg: Det eller så måste en annan center in i 1:a. Det är ordentligt dysfunktionellt nu. Hartmann kan kanske få chans 430 att leverera högre upp...
Nästan imponerande hur man kan skapa så mycket men producera så lite. Nästan. Mest jävligt frustrerande dock.
Bakåt ser det ur som väntat med den här backuppsättningen. Vilket efter två perioder borde ha varit tillräckligt bra för att ligga målmässigt jämnt med FBK om vi haft minimalt godkänd produktion framåt.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️