1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590601 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13

« · 2630439 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
BobbyG: Hur ser modos matcher ut mot färjestad vs domarn. Är det värre än normalt?
Låst ämne

JonteD: Återigen, om du ska svänga dig med att det pågår mobbing och utfrysning i truppen kanske du antingen bör visa dina kort eller sluta påstå att folk är korkade som inte vet vad du vet.

Det här att sitta och knipa på en påstådd hemlis medans du ändå gör ganska grova anspelningar på vad som sker inom truppen känns varken övertygande eller lojalt mot klubben.
Låst ämne

Andersson: med nuvarande trend får nog Modo hemmaplan favör
Låst ämne

Andersson: En undran från Lilla farbrorn? Varför kan inte alla trevliga timråiter förstå varför de e KAOS i laget
tror att de beror på lagledningen, framförallt Ante som har en spelide som inte på långa vägar fungerar, han vaskar inte om i kedjor,han tar inte to, när de verkligen behövs o när spelare kommer med förslag om spelet då blir dom nästan mobbade o utfrysta de är nog så nära en sanning som de går att komma o vart hittar man spelglädje då!!! Även om Ante gjort mkt bra för Timrå så tror jag att ett tränar byte måste ske nu så grabbsen kan acklimatiseras i tid före slutspelet om dom nu tar sig dit 🤠🇺🇿💪😎🤬
Låst ämne

bättre fart idag men
trist med förlust
domaren pissar på oss oxå
vi har inte mkt med oss nu
Låst ämne

Olle: Vi fick jobbiga domslut mot oss, hade en helvetesresa i benen och sägs trots förlusten ha kämpat bättre än på några matcher.

Ja nog sitter Ante säkert allt. Man får helt enkelt hoppas att skräckbilderna som målas upp om tillståndet i truppen är om inte skitsnack så åtminstone kraftigt överdrivna
Låst ämne

mikenomad: ni hamnar givetvis inte i kval. om hv nu skulle nå 63 poäng som alla pratar om är någon form av magisk gräns så räcker det att ni tar 0,83 poäng per match eller lättare översatt 5 trepoängare på 18 matcher. det löser ni utan problem även med den här formsvackan

men var gärna schyssta kompisar och ta segrarna i några andra matcher än mot modo :)
Låst ämne

Andersson: Klarar vi oss kvar så tar jag gärna Sami Niku och Niko Huutanen nästa säsong, samt några stora tunga pjäser som kan mangla motståndare
Låst ämne

JanneH: Men inte för nerverna
Låst ämne

Tom Topp: Modo i åttondelsfinal med hemmaplansfavör vore i o f s bra för klubbkassan... men nu är jag väldigt mkt glaset är halvfullt.
Låst ämne

X-Län: Det blir inte kval, däremot ska vi nog vara oerhört nöjda om vi klarar topp 10
Låst ämne

Olle: Jo. Men det kunde man nog räkna ut på förhand att våra hemvändare inte skulle vinna med 10-0 varje match och utklassa hela SHL. Som jag ser det är de framförallt något att bygga en grund kring. Vi är inte allt för bortskämda med spelare på denna nivå som vill spela här och har klubbhjärta. Det är nu grunden för kommande säsonger ska sätta sig. Sen kan man kapa de som inte vill vara med på resan och gör ett halvdant jobb. Som jag ser det är ingen helig. Är lite som bör man expanderar ett företag, några är rötägg och några är överbetalda det gäller hitta de som är värda att satsa på långsiktigt som drar åt samma håll. Är man inte ett rent köpelag som t.ex Växjö är det så man måste jobba. Det är så Skellefteå har jobbat nu många år med en grundstomme av "egna" spelare på hög nivå. Om vi ses här om några år tror jag några av våra hemvändare ses som floppar och några andra är stommen som lite nya spelare byggs kring. Det är inte så illa egentligen, men skulle behöva förstärkas på samtliga positioner. Förutom nyss nämnda backbekymmret behöver vi nog en riktig målskytt också. Våra hemvändare ska nog snarare ses som stommen som håller hög grundnivå vilket kan behöva spetsas till med en riktig bra sniper.
Låst ämne

X-Län: Nej nej nej! Play in däremot!
Låst ämne

Nisse på Mon or: Nu börjar jag förstå vad Kapanen håller på med. Han tjurar på med ante så att nån/några av hemvändarna kommer vantrivas så mycket att dom är villiga att bryta kontraktet och vi får en massa pengar lös att köpa producerande spelare för? 😅
(OBS Ironi)
Låst ämne

Tom Topp: ser risken för kval som överhängande dock
Låst ämne

2 Klassbackar och 2 Forwards med tyngd som törs rensa framför mål och även stå framför målvakten
Låst ämne

Mycket elände här nu! Men kom ihåg att det svänger fort i hockey! Och vi spelar fortfarande i SHL!
Låst ämne

Olle: Det behövs en helt ny 1afemma till nästa säsong. Sen kanske det måste till några omförhandlingar.
Låst ämne

Jag har iaf åkt otrolig trygg och prisvärd taxi ikväll! Alltid något.

Utöver det har jag massa problem med bifogad video.
Jag tycker vi gör en respektabel match nog för att detta kan vara matchavgörande. Intresserad över er tagning!
Låst ämne

Modano: Timrå spelar bra men blir straffade i BP sen Sjökistarn domaren emot oss de i gör sina blunders, positivt att Strömberg kom med mer resolut backspel som bara Svensson mäktat med på slutet nu vänder det..
Låst ämne

Växjö-Leksand 8-1, 6 kvar.
Låst ämne

Modano: Nä bli Torkars näste uke!!
Vi ä klappsämst nu tyvärr!!
Vi få möt Östersund å Bofors i höst!!
Låst ämne

Cobbel: Ja visst! Vi ger dom väl typ 20 matcher till och ser hur det går? Nä men jag skiter i hur dom presterar resten av säsongen. Det är inte hemvändarnas fel att dom är kass, det är Timrås fel att vi betalar dom som stjärnor.
Låst ämne

Olle: Det är lite samma feeling som när vi fick hem Crippe & Nordgren som var lite på dekis.

Jag tror dock att skillsen finns i grabbarna, vi måste bara tända gnistan och få igång ett jävlar anamma i gruppen igen.
Låst ämne

solbacken: jo jag håller med. Vi blir pissade på av Färjestad, vi blir pissade på av Edlund som kommentator och vi blir definitivt pissade på av domaren MEN…våra usla ”stjärnor” gör återigen noll mål framåt.

Vi har så in åt helvete övervärderat Jonathan Dahlén med flera. Den där ”stjärnstatusen” som SCA betalar för den existerar inte, Dahlén och dom andra är medelmåttor. Jag tror vi måste kapa dökött från den här truppen till nästa säsong. Kanske släpper vi en ”stjärna” men vi vinner ett LAG. Vi har totalt tappat identiteten som Timrå IK står för.
Låst ämne

Övertygad att det vänder hemma mot Frölunda på torsdag sen Oskar Lör Domar köpta Färjestad tis Modo hemma 25 fyra närmaste blir poäng i alla förutom SEKTEN FÄRJESTAD SOM ÄR HELIGT FÖR KÖPTA DOMARSVIN
Låst ämne

Nisse på Mon or: Produkten Timrå IK är just nu under nån slags ”reklamation” och Timrå agerar som att man erkänner att produkten är kass men tycker att det är svagt att folk inte betalar för den ändå.
Låst ämne

Olle:
Visst vi kanske har förlorat i alla fall. Men det är ändå jobbigt att spela när man blir förfördelad som Timrå blir i denna match. Det har funnits en större chans till vinst om det gick rätt till.
Låst ämne

Bratten fick int va kvar i HIV..
5 mål i röva var match...
Mot oss hjälte...
Timrå IK suger rumpa just nu!!
Låst ämne

Nisse på Mon or: kan nog sätta Töva Tigers tredjekeeper mot timrå och det vore låga odds att han ska lyckas.
Låst ämne

Läktarproffset: låga odda på succé för Bratten inför match.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Tyvärr blir alla målvakter hjälte mot timrå oavsett skills. Vi har spelare som tjänar 250k i månaden som inte kan träffa krysset från slottet. Klart som fan målvakten blir bättre än vad han är när man skjuter rakt i bröstet på han.
Låst ämne

Olle: lite magstarkt då av Backlund att nästan överlåta ansvaret på publiken. Skitspel hemma blir inga fulla hallar. Men licensen är ju tydligen klar sen länge oavsett publiksnitt. Malmö behöver ta 1.44 p./match för 67 p. Inte heller säkert.
Låst ämne

Karlsson74: självklart! Men Färjestad är ett så pass bra lag så vi behöver absolut inte få nånting emot oss åtminstone! Då är vi ganska chanslösa! Men nu ser vi fram mot Frölunda! Biljetter inköpta!
Låst ämne

Timrå4ever: Kval kommer det inte bli. Det tror jag verkligen inte. Däremot tror jag att vi kan bomma slutspel och sluta 11-12:a.
Nåt markant behöver ske för att bryta det här läget.
Låst ämne

Olle: Känner igen känslan. Skrek som en galning själv här när ens klubb stack huvudet i sanden och lät det fortsätta.
Låst ämne

Det här med kvalspöket. För 67 poäng ska HV vinna lite drygt varann match t.o.m. omgång 52, noga räknat 1.58 p. / match. Klarar de det? Mycket tveksamt. Oskars är ju naturligtvis klara redan.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Känner igen den här känslan man har nu. Skit i matcherna, det spelar ingen roll hur det ser ut för vi kommer förlora allt så länge inget konkret händer i klubben. Så noll kr kommer spenderas på Timrå IK, intresset har sjunkit till absolut noll, skiter fullständigt i domaren, vi hade torskat ändå.
Låst ämne

Ååå man hoppades på semifinal, drömde om final.
Å som det ser ut nu blir det kval
Låst ämne

Tom Topp: Absolut ett fall frammåt spelmässigt ifrån röglematcherna.. Men håller inte med om att de ska dömma till vår fördel. eller till nån annans fördel heller . Det räcker att de dömmer efter regelboken..
Låst ämne

pingvin: det har väl varit en sekt sedan 80-talet….
Låst ämne

Ett fall framåt! Men vi slår inte Färjestad om vi har dom randiga emot oss! Dom måste döma till våran fördel, då har vi en chans iallafall!
Låst ämne

tjobba: ST: Timrå IK förlorare efter resekaoset
Borde stå
Timrå IK förlorare efter domarkaoset
Låst ämne

Nisse på Mon or: Dit jag vill komma är att Dahlén knappt är en skugga av sig själv. Det är så mycket som inte stämmer med laget.
Och ja, visst tusan saknar man Rattie. Det har man gjort sedan det stod klart att han lämnade. Han skulle göra 40-50 poäng om han så spelade i en tabelljumbo.
Låst ämne

tjobba: Sen ska man ha i bakhuvudet att Lundin har varit ruskigt dålig i passningsspelet de senaste matcherna. Jonte kommer till färre lägen för att centern i linan inte klara av att fördela pucken om han behöver röra på skridskorna samtidigt.
Låst ämne

tjobba: oavsett antal skott, så inte blir det många mål direkt. Timrå har saknat en sniper sen Rattie drog.
Låst ämne

tjobba: Jo'rå, ett i magen blev det allt.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Tänkt på en sak med Dahlén. Han är väl den som skjuter överlägset mest skott på mål och har gjort så alla sina säsonger i Timrå. De senaste matcherna – hur många skott har han skjutit? Var det ens något i dag?
Låst ämne

Nu fick Ante lite andrum med "domarskandal" och "resekaos". Bra att skylla på. Men vad gjorde Dahlén, Lander och Emil Pettersson. Vad gjorde backarna i markeringarna? Match efter match är det tafatt och oinspirerat. Varför då? Vilkas ansvar är det att få igång dessa proffs? Och vips så blev Brattström hjälte. Vem kunde tro det? Konstigt.
Låst ämne

SMÅLAND: Finns det inte något läskigt med Färjestad? Kolla Mitell, Loob och Rickard Wallin m fl. Nåt kusligt Twin Peaks, Knutby sekt över hela skiten.
Låst ämne

« · 2630439 · »