1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590815 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13

« · 2630721 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
nila: Delar din uppfattning till 100%, det är ganska precis så mina tankar gått också
Låst ämne

mikenomad: tycker även kapanen har stort ansvar hur saker och ting har utvecklat sig. Redan förra säsongen såg ju de flesta vad som saknades i laget för att gå riktigt långt, en för tunn och svag backsida generellt även om laget då hittade ett sätt att spela för att väga upp detta.

Därför var det mkt förvånande att man inte byggde om backsidan mer till denna säsong, oerhört förvånande enligt mig. Som det är nu måste halvskadade spela stor del av säsongen för att alternativen är ännu sämre, ingen struktur på hela säsongen med alla skador. Några defensivt starka pjäser saknas för att ge detta lag den stabilitet det behöver.

Sen när det börjar uppmärksamma att det är stormigt inom truppen måste det ju garanterat ha kunnat göras mer för att lösa detta, handlar trots allt om vuxna människor där alla förhoppningsvis vill klubbens bästa...
Låst ämne

Signature: Det kommer naturligtvis inte alls bli så. Det är ju hur tydligt som helst att laget saknat den struktur i träningar och matchspel som tog laget till semifinal förra säsongen. Sånt bygger man upp över tid men jag är tyvärr övertygad om att man i och med den klassiska förändringen med en ny(gammal) röst relativt snabbt hittar tillbaka på rätt spår igen.
Låst ämne

roger_sundsvall: Hoppas öret sjunker ännu djupare!
Låst ämne

Bragd-Birger: Vi ser absolut orkeslösa ut men samtidigt om man kollar till samma period förra året så avslutade vi starkt medans många andra lag såg trötta ut. I slutspelet var det ju stora stunder vi som hade mer energi än Örebro och hämtade ofta in i slutet av matcherna. Skillnaden i år är väl att vi har en betydligt tunnare trupp och borde kanske inte ha belastat lika hårt på träningarna, men förhoppningen är ju att vi gör en likadan resa som i fjol och avslutar serien starkt. Resultat och statistik ser ju i princip identiska ut jämfört med förra året
Låst ämne

Öret, hedberg kicken
Låst ämne

Leffe24: Är egentligen inte konstigare än att jag som anställd har en lön och även en avsättning till min tjänstepension, Sen är det givetvis generöst med en så pass hög tjänstepension. Det baseras säkert på att man som hockeyspelare går i pension vid 35 års ålder och att det ska få räcka som arbetsliv. Det upplägget finns nog för alla hockeyspelare.
Konstigt kan jag tycka då det borde finnas utrymme för ett arbetsliv även efter 35 år.
Låst ämne

jå1: HV har många matcher hemma. De är lite otäcka då de har så bra spelare. Tugga vidare får nog bli ledorden i vår. Inga enkla poäng nånstans :-)
Låst ämne

Costanza: Delar den känslan. Ni har ett bra utgångsläge inför slutracet.
Låst ämne

jå1: Känslan nu är att det står mellan MoDo, MIF och Åsa-Nisse. Örebro som outsider.
Låst ämne

Zäta75: Vi kommer vinna matcher utan Lyytinen. Vi kommer inte att gå noll resten av säsongen. HV71 behöver avsluta oerhört starkt för att gå om. Sen måste även Malmö växla upp ordentligt. Modo måste fortsätta tugga på, Rögle måste gasa. Har svårt att se oss kvala men strax ovanför kan det mycket väl bli.
Låst ämne

mikenomad: att det skulle finnas några garantier för att ett tränarbyte per automatik skulle vara lyckat är såklart inte säkert men att inte göra något alls och bara sitta lugn i båten, när hela havet stormar, är ju nästan en garanti för att det dåliga fortsätter och kanske rentav blir värre. Eller tror ni att Ante hittar trollspöt och magiskt vänder detta?
Låst ämne

BobbyG: Madsen i båset är nog mest sannolikt. Om någon kickas mer oklart, troligen inte.
Låst ämne

jå1: Stämmer nedanstående uppgifter om Jontes ersättningar skulle man ju tycka att det vore klädsamt om han gjorde en deal med SCA och lät dem lägga de stålarna på nämnda förändringar ist. Allrahelst helst om ryktena kring turbulensens bakgrund stämmer 😏

Men jag vet, det sker såklart inte
Låst ämne

JanneH: Ja Uffe Dahlen gick ju inte och hjälpte oss för några år sedan och det gick bra. Tror han skulle vara en bra injektion bredvid Ante resten av säsongen trots att det blir ytterligare en pappa. Han känner Ante och klubben sedan tidigare. Nog det bästa alternativet. Om han vill förstås.
Låst ämne

Wilhelmsson: Läser du aldrig på erat Forum ? Där är det 9 av 10 ggr domarnas fel att Luleå förlorar och gång 10 är det isen som det var när ni spelade mot Malmö borta!!!
Låst ämne

jå1: Jag gillar varken Marklund eller Molinder, men av dom väljer jag hellre Marklund som huvudtränare. Borde finnas något bättre alternativ någons om vill rädda klubben eller ta oss till slutspel eventuellt. Finns några lediga tränare. Men det kostar som sagt. Vi kanske får leva med dålig stämning resten av säsongen pga ekonomin, men risken är då överhängande att det slutar med kval eller iaf missat slutspel.
Låst ämne

mikenomad: slå Uffe Dahlén en signal och kolla om han vill coacha lite resten av säsongen
Låst ämne

mikenomad: Tänk dig vad livat det skulle bli när Molinder kliver in som huvudtränare 😂

Vi behöver en till back samt en ny röst i båset och vad det verkar så finns inte pengarna till nått av dom, som bäst lär väl Kapanen få välja vad som är bäst av alternativen.
Låst ämne

Bragd-Birger: Funderar på hur Jonte mår fysiskt egentligen. Han är i min bok - tillsammans med JJ - säsongens största besvikelse så här långt. Tränade enligt egen utsago bort 10 kg Biteline-hull, men blev i o m det klenare och långsammare samt fick ett Emil Berglund-skott. Oerhört märkligt #2.

Ja Dahlen var bättre och hade ett bättre skott förra året. Hans viktnedgång verkar inte ha gjort honom gott förutom kanske hälsomässigt.

Jag vidhåller att vi inte kommer att få många poäng ytterligare förrän Lyytinen är tillbaka i spel. Han betyder mer än vad de flesta verkar tro. Vi kanske kan få nån strötrea här och där för att vi har en bra dag och sätter vissa skott samt har ett bra målvaktsspel, men många poäng lär det inte bli med detta spel. Jag vet ju som sagt vad som ligger bakom också och vidhåller att Ante måste bort för att det ska finnas en chans iaf att ändra på detta. Men Kapanen verkar inte hitta något bra alternativ och hoppas att det ska lösa sig. Det kan sluta med kval även fast många inte tror på det nu. Om vi går nästan på noll så räcker det med HV att vinna 4-5 matcher så är vi där. Känns inte bra.
Låst ämne

jå1: Ekonomin är såklart en faktor men i det här läget är nog tyvärr vad som helst bättre än att fortsätta med Ante
Låst ämne

mikenomad: en skillnad är att örebro har eriksson i huset så att säga medan timrå inte har en topptränare i huset och dessutom har en annan tränare signad för nästa säsong så det man kan erbjuda är 18 matcher i ett ganska otacksamt läge plus eventuellt slutspel. det kan inte vara en lätt lösning för kapanen. tror ni det blir bättre med molinder eller madsen som huvudtränare? det har ni bättre koll på än mig
Låst ämne

mikenomad: Känslan är väl att Ante hade varit borta om inte pengapungen vore sopslut.
Låst ämne

JD: Ja där ser man vad lite kravställningar i ett lag resulterar i. Örebro är potentiellt före oss i tabellen då de har tre p upp men två matcher mindre spelade. Jag tycker det är högst anmärkningsvärt varje dag som går och Ante ff är kvar. Och då har jag verkligen inget emot Ante men sportsligt är han ansvarig för det misslyckande vi ser. Det brukar ligga i sakens natur på elitnivå att det ageras när det ser ut så här och påfallande ofta kan det också ge resultat. Vi har en säsong att rädda och det börjar brinna ordentligt i knutarna
Låst ämne

söder över: Troligtvis får dom ett lyft av detta. Synd för oss.
Låst ämne

JD: kul!

Nu blir det intressant att se om Niklas Eriksson får fram spelet i Örebro igen…

Om han gör det så blir man ju lite imponerad.
Låst ämne

JD: väntat Niklas tar över igen blir nog lyft för Örebro, först HV nu Örebro tränare inget säkert jobb
Låst ämne

Örebro sparkar Hedberg.
Låst ämne

söder över: håller med.. man bara blir ledsen när man upplever allt samtidigt. Dåligt spel av Timrå i vanligt ordning och dåligt domarinsats på det.
Låst ämne

Wilhelmsson: Tack Wilhelmsson för att du, som aldrig eller nån gång per år skriver här, genom att ha blykoll på våra matcher mot FBK kan berätta för oss okunninga hur det ligger till med domarinsatser just mot FBK.
Tack för dina visdomsord och totala ödmjukhet.
Ser fram emot när du om 6-12 månader återkommer och kastar lite ljus i denna dunklets hockeygästbok.
Låst ämne

Tallnäs: man kan ju ställa sig en smula undrande till träningsupplägg också. Nu är det som sagt andra säsongen i rad som vi ser helt orkeslösa ut och agerar slagpåse under samma period. Slump?

Men håller med om "coachningen". Spelar ingen roll hur 4e-kedjan spelar, dom får exakt lika mycket speltid ändå varje match. Oerhört märkligt.

Funderar på hur Jonte mår fysiskt egentligen. Han är i min bok - tillsammans med JJ - säsongens största besvikelse så här långt. Tränade enligt egen utsago bort 10 kg Biteline-hull, men blev i o m det klenare och långsammare samt fick ett Emil Berglund-skott. Oerhört märkligt #2.

I övrigt är det här en jävla skitsäsong.
Låst ämne

Bee: Sett hundratals matcher och domaren är aldrig problemet, det är det egna laget som förlorar matchen, det är alltid så.
Låst ämne

Peter i Timrå: Erik Andersson borde ha mer speltid också. För stor belastning på hanzl och lander, som ser ut att vara tröttare än Ior
Låst ämne

cloon:
Nej domarna gjorde ingen dålig match, varför, jo det var bestämt i förväg hur man skall agera när Timrå möter FBK. Så domarna gjorde bara vad de hade order om!!!!!
Låst ämne

Leffe24: Det låter som ett April skämt i Januari.
Låst ämne

söder över:

Det här med svagt passningspel går ju hand i hand med att spelsystemet fortfarande inte sitter till 100%. Nu har vi ju återigen hamnat i att vi får våra forwards stillastående på offensiva blå och kan bara styra pucken vidare. Så fort vi möter ett lag som sätter hög press på oss är vi över. Får vi komma samlat och med fart och med lag som backar mer hem i defensiven så är vi ett helt annat lag. Och det är väl här Ante svagheter som coach kommer in, avsaknaden att kunna ha en plan B eller ändra en matchbild.
Låst ämne

Leffe24: Jag har hört 350k totalt, med bidrag från SCA inräknat.

Finns ingen rimlig anledning att Jonte skulle behöva/vilja ha 300k i månadslön som ska skattas.
Att lägga en stor del av kakan i fonder är ett smart sätt att slippa inkomstskatt och säkra pensionen.

Tror inte Timrå är så sugen på 300k i lön eftersom sociala avgifterna drar upp den summan ganska rejält.
Låst ämne

Turkiska Tiken : apropå betala någon. Har hört nu från en inom SCA som är hyggligt uppsatt menar att Dahlén har 300k från Timrå SAMT 350k från SCA som är upplagt i nån fond/aktie variant som fylls på månadsvis. Innebär om de stämmer att han har 650k i runda slängar och man kan tänka att Schweiz inte känns lika troligt längre.. ligans bäst betalda och mest överbetalda.
Låst ämne

HKN: jag var helt jävla hysterisk ifjol när dom hororna filmade och Claesson fixade pensionen.

Ikväll? Nae… vi hade inte förvaltat ett skit ändå!

Vi ska vara glad om du fått till 3 avslut på 4 pp…

FBK vann rättvist.
Timrå är helt jävla list just nu.

Trötta sega mjuka ja… det är inget som stämmer.

Det är inget lag med någon stark kollektiv moral som krigar för varandra, fansen och klubben nu precis…
Låst ämne

Rip Kirby: Kanske orättvis att jämföra hur han var förut, men vi betalar honom för den spelaren han var. Vilket blir ett problem i längden.
Låst ämne

Det är inte första gången heller. FBK och Zebrorna.
Uppladdat:

450x300-img2058.pngimg2058.png

Låst ämne

söder över: Lite så jag tänkte. Boyce skulle även kunna användas mer i bp.
Låst ämne

Synct: nästa steg i det där resonemanget är ju att Lander och Hanzl med lekkamrater faktiskt får lite mer vila mellan sina byten vilket kanske skulle leda till att de slipper se helt jävla dränerade ut när det gå 15 min av 1a, 10 min av andra och 7 min av tredje..

Det skulle nästan kunna vara en strategi för att få ut mer kvalitet där…

Men men…
Låst ämne

Hälge: Idag skulle man kört dom mer då Boyce tydligen kunde offra sig och gröta framför mål och peta in puckjäveln, det vi behöver. Annars kan man lätt bli lite lurad "Åh dom kör så jäkla hårt och ger 100% och gasar på". Det kan dom ju göra till stor del för att dom just har så lite istid och har massor med energi när dom väl får sina byten.
Låst ämne

Peter i Timrå: Det är sjukt att den formationen får så lite speltid match efter match.
Låst ämne

Modano: Nej, jag har ingen möjlighet till det nu, alla bor inte i Sundsvall/Timrå eller i närområdet och kan ta sig till alla matcher med lättsamhet. Jag sitter här och skriver av mig istället och läser, det ger mig lite närhet till supportrar när man inte kan surra skit på arenan och ta några bärs, det skäms jag inte ett dugg över.
Låst ämne

Jamen.

Skön torsk!

Timrå levererar en ny skön torsk.

Domarna var jobbiga.

Men Timrå hade ingen fart och inget självförtroende.

Dåligt passningsspel backarna skit, bidrog med ett skott från per S under 3 perioder.

Tim Erixon kass
Didrik begränsad
Rindell ensam
Eronen trög
Forsmark trögare
Per Svensson trög.

Gemensamt för dem allihopa: supersvagt passningsspel.

Frw: väldigt svaga och ganska tydligt rädda för fysiskt spel. Det var otäckt att möta FBK för dom är stora och starka.

Det finns många frw att prata illa om. Alla ”stjärnor” åkte runt och fes lite.
Mäster fisen ikväll tycker jag EP var.

Han har anammat Dahléns spel och svänger från allt.
Frw släpper upp med tredjegubben men efter halva matchen slutar frw helt ta jobbet med forcheckingen.

Rakt igenom uselt.

3-4 fjärde kedja bäst igen! Kanske var rent av 4 linan bäst.
Enkel hockey med individer med förmåga att ta stort eget ansvar på isen.

Samspelet med backarna är fortsatt helt fruktansvärt.
Backarna klarar inte av att bidra avlastande i anfallen och det samma gäller forwards i egen zon.

Det här Timrålaget spelar verkligen inte ett skit för varandra.

Domarna ikväll hade väl lagt in en slant på resultatet.
Det är svårt att motivera vad man såg på annat sätt.
SOM BOORK SA: hur kan fyra domare inte se något?

Jo för dom ser allt dom behöver se för att få pengar.
Pengar är vad allt handlar om.

Annars då?
Hade Timrå vunnit det här med domare som har heder?

Min uppfattning är absolut nej.

Det bästa vi har spelar vi minst och det tröttaste mest oinspirerade kör vi hårt på.

I min bok vinner man inte då.

Jaja!
Snart ny chans till förlust! Klarar vi av att torska fram till nästa lilla uppehåll?

Jag tycker vi ser ut att vara bra kandidater för att lyckas!

Tröga ben mjuka kroppar och blicken mot omklädningsrummet!

Bästa på hela matchen var att Kapanen sågade Ante och medias uppfattning kring Timrås hantering av att det inte blir förlängning i Timrå för honom.

Snyggt Kimmo!

Och OJs kyla när han får ut Bratto ur målet så vi faktiskt kan göra en balja!

Det var annat än Landers och EPs panikslagna passningar utan adress in framför Bratto för at det blev så otäckt när FBK attackerade dem…

Ska åka ut till SCA Arena med en rulle Lambi imorgon så proffsen kan tvätta rent sina rumpor efter detta otäcka möte.
Låst ämne

Turkiska Tiken : När jag ser Anton Wedin spela hockey idag blir det alltid så att jag jämför honom med den spelare han var innan han lämnade för Chicago Blackhawks 19/20. Han ägde isen totalt när han var ute och han gjorde 27 poäng på 32 matcher (18/19), och var förstås lagets ledande forward.

Att jämföra med detta känns faktiskt väldigt orättvist, för jag tvivlar starkt på att #57 Wedin någonsin kan nå ens halvvägs dit. Visst, det är förstås väldigt orättvist att jämföra, just med tanke på hans skadehistorik, men tanken slår mig ändå ibland vilken sjukt bra spelare som vi nog aldrig kommer att få se igen.
Låst ämne

Speltid för Timråspelarna idag mot Färjestad.
Jag blev lite brydd, för efter Boyce gjorde mål så fick han bara två byten till av Ante på hela matchen. Totalt 4.07 på Timrås enda målskytt.

Hanzl R tid 18:23
Anton Lander tid 17:58
Pettersson E tid 17:46
Hartmann S tid 16:42
Dahlen J tid 16:13
Lundin A tid 16:09
Hållander F tid 16:05
Mieho P tid 14:08
Paajarvi M tid 12:33
Wedin A tid 12:31
Erik Andersson tid 07:02
Johansson O tid 05:54
Boyce-Rotevall J tid 04:07

Rindell A tid 21:34
Strömberg D tid 21:16
Erixon T tid 20:52
Forsmark S tid 18:45
Svensson P tid 18:36
Eronen E tid 18:16
Låst ämne

thorwald: Tycker det har sett rätt illa ut sen Malmö borta. Överlag. Men poängen måste in nu. Så är det.
Låst ämne

« · 2630721 · »