Turkiska Tiken : Tycker inte det ser så illa ut faktiskt. Hur många matcher har vi varit totalt utspelade? Tror jag kan räkna de på en hand. Alla lag har svackor under en säsong och våran är väl nu. Bara se en match i taget och försöka ta så många poäng som möjligt. Om det är någon tröst har vi väl mött många lag vi brukar ha lite svårt mot historiskt sätt nu på slutet
Vargher85: Jag skulle säga att vi tippades runt 8e plats om man gör en snittabell. Men det är väl skitsamma. Har du ett ramstarkt försvar behöver du sällan ha en toppmålvakt för att hamna på den övre halvan av en tabell. Har du dock ett svajigt försvar (likt LHC) så behöver du en toppmålvakt som Högberg. Vi har inget av det just nu.
Rip Kirby: Är det inte Erixon som bara spelar matcher pga skada? Nog är det frustrerande att bevittna det som sker på isen men nog fan lär denna evigt försvagade backsida ta ut sin rätt på laget.
Turkiska Tiken : På slutspelsplats, dvs. topp sex och den övre halvan. Sedan brukar väl snarare målvaktssidan vara den lagdel som pekas ut som viktigast. Att Timrå saknar en toppback håller jag däremot med om till 100 %.
Vargher85: Fast vadå, backsidan är ju den viktigaste lagdelen? Mer eller mindre alla lag sitter ju på minst en toppback, vart är våran? Sen var väl vi tippad i mitten av dom flesta?
Tom Topp: Vet inte om jag dömer ut honom, konstaterar bara fakta om vad vi har fått ut av honom sen han kom tillbaka. Jag tror tyvärr att vi inte kommer få ut mer av honom kommande år.
Turkiska Tiken : Jag är ganska säker på att både målvaktssidan och forwardssidan var rätt hypad innan serien startade. Backsidan pekades ut som lagets svaghet, absolut, men Timrå var ändå tippat högt i tabellen. I början av säsongen spelade Timrå dessutom ut flera lag, men hade förtvivlat svår att göra mål.
Nej, tyvärr. Jag håller fast vid att Timrå har en trupp som är minst lika bra så många av de andra lagens. Att det inte fungerar på isen beror på annat än kompetens.
Zäta75: Vi skulle behöva någon målskytt ja, men då måste vi bryta med någon av hemvändarna, men den diskussionen är det inte många som är redo att ta. Exempelvis Anton Wedin. Spelar 50% av matcherna, har passerat sin prime, medioker produktion, tjänar över 200 lök i månaden. Det håller inte. Jag har alltid älskat Wedin som spelare, alltid önskat han framgång. Men vi måste hitta stålar för att bygga om backsidan rejält nästa säsong. Vi är inte långvariga i SHL med den stomme vi sitter på nu.
Andra spelare som inte räcker till (oavsett tränare) är Lundin, Mieho, Hartmann. Vi kommer inte längre där.
puffe: Självklart är det mer komplext än så, men jag törs hävda att Karlin har lyckats igen. Västervik hade inget imponerande lag på papperet när Karlin ledde dem, men presterade på en imponerande nivå. Modo har gått bättre än man kan förvänta sig av en nykomling.
puffe: vi har onekligen ett mer namnkunnigt lag än er men motivation slår klass varje dag i veckan. Ni har motivation och vi har varken klass eller motivation.
Aagard pissar på Timrås hemvändare i poängligan, om vi bortser från det förnedrande med detta faktum och försöker vara saklig så kan man ju fortfarande säga att det inte fanns en jävel i Hockeysverige som trodde på det före säsongen startat.
puffe: Ja ni har gjort det bra! Inget snack om det, men vart ni hamnar i serien spelar mindre roll! Bytänket hör åttiotalet till! Men ni får gärna skicka ner smålänningarna i HA! Det gör mig ingenting!
Zäta75: Tycker du ska slappna av och dra några PILSNER koppla bort hockey nu innan det blir STROKE HJÄRTINFARKT. Det blir seger mot Frölunda perfekt för laget nu att få ladda om till torsdag efter helvetes uppladdningen mot domar Färjestad. Såg ändå krig kämpa i laget idag vinden har vänt nu
Tom Topp: På papperet har Timrå ett av de bästa lagen i serien, men till skillnad från den banjoknäppande kusinen från landet så får inte Timrå ut maximalt av sin trupp. I många fall får vi ut det man på skolspråk kallar ett "snäll-E" från många av de etablerade spelarna.
Henrik_Tikare: Men vad som är så märkligt och som faktiskt blir helt matchavgörande är ju att det frias hejvilt när FBK gör sig skyldiga till vad som måste vara de två mest uppenbara höga klubbor som går att hitta. Du kan ju göra en instruktionsvideo på dom bägge händelserna för hur du som domare ska döma utvisning för spel med hög klubba. Makalöst svagt. Dom är ju TVÅ domare, gissar jag av en anleding.
Men bedömningen skevar ju på ett sånt sätt som jag har svårt att ta in. Dahléns "slashing". Vad slashar han på? Sen var det en eller ett par m y c k e t tveksamma utvisningar till som domarna plockar på oss där vi knappt ens rör motståndaren. Men solklara tvåor enligt domarna.
Costanza: han får nog vara kvar säsongen ut, och jag är övertygad om att han kommer ta oss till playin. Sedan är det helt nya kriterier som gäller! Då är allt det gamla glömt! Då är det svartögon som gäller!
FÖNSTRE stäng 31 januari!! Agera KAPPAN å ta in en ny röst som hjälp Ante å en rejäl back mä en jävulsk bössa!!! Gör NÅTT å stå in där som en FÅGELHOLK för dä ha vi fan fått NOG utav!! BEGRIPS!!
Zäta75: 1a perioden var rätt ok men 2a och 3e blir vi utmanövererade av ett topplag som tar i ungefär så lite som krävs. Ibland känner jag att spelarna vi har borde räcka och andra dagar vill man att Kapanen ska värva sönder hela jävla Europa men summerar man känslorna så vore ett tränarbyte och en ny back innan transferfönstret en rimlig önskning
Vargher85: såg Oskar mot Modo ikväll, och med all respekt för Modo, men vi har ett mycket bättre lag än dom! Och är den nuvarande ledningen någorlunda proffesionell så vänder vi det här! Minns playout mot Jurgårn!
Vargher85: Hållander var bäst ikväll. Hans första period var super. Hoppas att ha stannar även nästa år och att vi får in lite tyngre spelare som sagt. En eller två sniper i Rattieklass är önskvärda. Vi behöver snipers och bättre backar framförallt.
Tjobba: Är säker på att även den trenden bryts nu. Frölunda är väldigt bra för tillfället.
BobbyG: Tror inte heller det blir kval. Oskarshamn, HV och Malmö ska vi bara ha bakom oss. Gärna ett lag till så kommer vi undan med någon slags heder i behåll. Men hur det än bär emot att skriva så är fan Modo mer förtjänta av en play in-plats en Timrå för närvarande.
I övrigt hoppas jag att det kan bli lite omsättning i truppen till nästa säsong. Jag skulle gärna se lite fler yngre spelare som är på väg uppåt.
JanneH: Brukar vara en obotlig optimist men nu är jag mycket negativ. Ända sen jag hörde detta om Ante och Lyytinens skada förstår jag att nu talar mycket för ett ras i tabellen och det har också kommit.
Ju fler förluster som radas upp desto värre blir självförtroendet hos våra spelare och de känner att nu måste de vinna men det löser sig inte så lätt. Alla lag är bra i denna liga. Chansen finns väl mot Oskarshamn. Men mot Frölunda och andra lag tror jag inte på några poäng direkt.
Bee: Ursäkta fel ord där utan förbigådda stämmer nog bättre elr hur 😎 men man måste ju få ge förslag till spelide utan att bli ignorerad nu ändrade man ju i pp men de e myyyycket mer som skulle ha ändrats fööööör länge sen de måste ju t o m du hålla med om 🇺🇿😎
JonteD: Jonte har rätt i att spelglädjen saknas och att nåt måste hända. Om mobbningen vet jag inget har bara hört rykten.
Jag är orolig på allvar. Om detta fortsätter är jag rädd att kvalet kan komma. Tror tyvärr att vi inte kommer att ta många poäng innan Lyytinen är tillbaka. Han betyder mer än vad folk tror. Med tur nån match kan vi få poäng, men lär tyvärr inte bli många de närmsta veckorna.
Bee: Svänger mig inte över huvud taget 😎 men tycker du att spelglädjen finns? jag påstår inte att folk e korkade utan de handlar om att läsa mellan raderna! O jag kniper inte på någon hemlis!!! Utan titta på hur spelet förändrats sedan ett halvår sedan! O jag är lojal med klubben bara så du vet men använd hjärnan och ögonen så ser du hur de e fatt med både spelglädje o laglojalitet!!! Brinner de i ögonen på Lander???? Nä!! Har du sett Jonte med spelglädje på länge!!!! Nä!!! Vet lnget speciellt men de e bara o titta hur de ser ut!!!!!!!!🤬🤬🤬😎
mikenomad: självklart så har det gjort avtryck i laget. Men jag tror att det börjar släpper nu. Det är som alla svackor, ett helvete från början men sedan så accepterar man situationen och jobbar sig upp!
thorwald: Jag tror ingen förväntade sig att hemvändarna skulle vinna matcherna åt oss med 10-0 men jag tror i princip alla förväntade sig att vi inte skulle ligga dyngsist i skotteffektivitet, inklusive oberoende sportjournalister och experter.
Skellefteås ”stomme” som burit dom genom åren har ju genomgående legat i den absoluta poängtoppen? Jag tror det är som Kronvall sa i studion, vi ligger nånstans i tabellen där vi ska vara. Timrå är inte ett topp 6-lag, Timrå har inte spelarmaterialet för det. Sen kan man ju fundera på var i tabellen man kommer sluta när man förlorar 8/10 matcher och 5 raka hemmamatcher.
Det är bra att du har framtidstro och känner att vi bygger för framtiden med en bra stomme. Jag som dysterkvist tror inte vi bygger ett skit just nu, vi får slåss med näbbar och klor för att undvika kval denna säsong.
Henrik_Tikare: jag minns inte hur det var i första matchen, men i match 2 och 3 så var det förnedring från färjestads sida, så det skänktes inte många tankar åt domaren överhuvudtaget, mer än att man önskade att dom skulle blåsa av matchen med 30 min kvar