T T: Ikväll i EON höj vi ögonbrynen å glase tä BOJAN 💪💪💪 Dä ä hans match ikväll! Pöjekera ifrån soliga Karlsta komm på besök.. Hemmabaren öppna nu å Lönnå på högsta på Grammofon ☀️☀️☀️ Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 Ge oss FRID å VINN mot spöket ikväll 🏒🥅🏒🥅🏒🥅🏒 LÅT OSS HÅLL AVSTÅNDE TÄ PLATS 6-12 🙏🙏🙏 LÅT JUVELEN STÅ I KASSEN 💪💪💪 Älska Timrå IK I nöd och lust och i bara bröst 🔥🔥🔥 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Pucken: En av de riktigt klassiska Timråmatcherna detta ju.
8-0 hemma, inför 7856 åskådare. Tyvärr var det roliga litegrann slut för Timrås del efter den storsegern. Man slutar förvisso på tredje plats i Allsvenskan och tar sig också planenligt vidare till Kvalserien, men där håller man inte alls måttet utan slutar på sista plats med blott en inspelad poäng.
Jag gillar verkligen Timrås (på gränsen till alltför) aggressiva marknadsföring kring biljetter, merch och annat. Men som det påpekats här inne tidigare; kontrollera utskicken innan ni trycker på knappen! Det matiga mejlet som gick ut inför matchen mot Färjestad igår innehåller biljettlänk till matchen mot Frölunda som av naturliga skäl är stängd för försäljning. Det känns lite beige och stressat att dunka ut dessa mejl till (sannolikt) tusentals mottagare utan att ha kontrollerat dem ordentligt.
Med det sagt; FORZA TIMRÅ! KROSSA FÄRJESTAD! ALLA TILL SCA-ARENA!
Karaktärsmatch idag, i dubbel bemärkelse. Först hyllning av Boyce, sen möte med vårt bogey-team som vi tampas med i tabellen. Förväntar mig en rejäl jävla insats, med thinking caps på.
Bragd-Birger: På förhand är spelet ishockey relativt enkelt och förutsägbart. Play the game what the game gives you, precis som en känd tränarprofet en gång fick ur sig. Det gäller som vanligt att på inga sätt försöka uppfinna hjulet på nytt. Vår motståndare lite senare i eftermiddag har över tid visat sig vara av det läskigare slaget. Tid för förändring - tid för hämnd.
Du kan lita på mig, du kan lita på mig