El Maco: Jag har väl för fan inte delat ut några matchbetyg eller rescenserat en enda spelare? Jag frågade om sebbe borde spela mer eftersom jag noterade att han har varit inne på 3-4 mål bakåt och fick rätt mycket kritik i webradion. Det jag sen skriver om Belissimo, det har jag påtalat i varje match. Han har släppt dom där returerna i alla matcher och han har varit svag på plockhandssidan sedan försäsongsmatchen mot SAIK.
Klädsamt vore om du läste inläggen först innan du kommenterar istället för att bara gnälla på gnällarna på det där slentrianmässiga sättet som bara kan ske i Timråforumet efter en förlust.
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Nedlåtande ton? Du kan inte ha varit med länge på HS. Det är sport, det är tävling. Man blir besviken när man förlorar, svårare än så är det inte. Ingen kastar flaskor på isen, ingen hänger dockor från broar, ingen kastar sten på bussar här. Att folk klagar på spelare vid förlust, det skulle jag kalla jävligt lindrigt.
Ingen tvingar dig att delta i diskussionen heller. 70% av alla timråiter på HS har redan lämnat och ärligt talat tror jag inte att det beror allt neggande utan snarare den allmänt låga nivån här inne. Alla vet hur det blir efter en förlust, tänker man störa sig på de som har negativ kritik att dela ut, då behöver man ju inte ens logga in här efter match.
Ambroo: Du har en poäng i vad du sänger men som man åker skridskor idag, förmedlar till mig att han inte är 100% återställd, och då ska man inte spela, eller?
En skadad spelare gör inte rätt för vare sig laget eller sig själv heller.
Nä låt Örnedrud ta Hedströms plats istället, han behöver nya lekkamrater, hans potential utnyttjas inte idag, med Hallin och Boyce.
lungan: dock i sista mening ska vara tog, i mitt senaste inlägg.
Kramer: Vad har du för bild av sporten egentligen? Det är inget jävla kramkalas där alla får vara med eller där man kan uppträda hur fan som helst och komma undan med en klapp på huvudet. Väldigt mycket står på spel och individer med väldigt höga löner får det att hända (eller inte hända).
Personerna som betalar deras löner har all rätt i världen att kritisera. Önskar du en atmosfär där enbart positiv kritik delas ut så rekommenderar jag dig att bli fan av ett P-12 lag.
Tråkigt att vissa inte kan acceptera en förlust utan att ALLTID skylla på målvakten.
Bellissimo räddade ju oss under andra perioden!
erathoo: Sant, målen måste börja trilla in absolut 10 mål på 6 matcher, är inte bra. Även om Timrå ställde till det lite för sig idag, så studsade det väligt mycket FBK i andra och tredje perioden, tyvärr. Hoppas det studsar Timrås väg på Lördag.
Var är RocknRolf2 när man för en gång skull behöver honom?
En klassisk skitmatch och jag förmådde ändå se alla 60 minuterna. Varför då kan man undra? Jo det var taffligt och felpassen haglade som jag vet inte vad. Sebbe Erixon ägnade sig åt konståkning och Friberg sköt passningar som en vindögd knivkastare. Men i allt detta elände så fanns det själ och hjärta i form av Yared Hagos och Johan Andersson. Jag kände att jag inte kunde knäppa av TV:n. De där killarna hade bestämt sig för att slita och kämpa trots att de just för kvällen hade sällskap med ett gäng huvudlösa kycklingar. Respekt grabbar!
Ambroo: Begreppet "tokräddningar" kan ju ses på ur flera vinklar. Jag tycker att Belissimo gör såna då det ibland ser ut som att han nästan bäddar för att få göra en tv-räddning, han positionerar sig sällan riktigt rätt. Han är inte "modern" i den aspekten att han försöker inte att täcka så stora ytor som möjligt, han vill simma runt på isen och göra spektakulära räddningar.
Han returkontroll och hans plockhandske är extremt stora problem på den här nivån. Jocke måste få chansen nu.
Tror Röglematchen satt kvar i både ben och huvuden på spelarna idag.
Jag hade nog stält Jocke i mål idag, nu när man kan vara efterklock. Så som Bello stod på huvet emot Rögle, är en mental utmattning och man återhämtar sig inte på 48 timmar från en sådan match.
En annan målvakt för dagen kunde har gjort skillnad.
Sedan måste jag säga att det är betydligt tryggare att se Timrå denna säsong än förra, vi gör det bra men idag räckte det inte till, tyvärr.
Det som avgör idag är formationen med med Hedström Nordgren och Larsson de var inne på alla de tre första målen, där Hedström är anledningen till alla målen. Anledningen är följande.
Det finns mycket positivt att säga om Timrå i år, dock tycker jag att det är tråkigt att se Hedströms glidarfasoner, han drar ner hela laget idag pga att han inte åker skridskor.
Nä Hedström är inte i form, om det ställer krav på att Stenern ska träna ikapp så är det något som Hedström också måste göra tycker jag han ser inte bra ut just nu.
Hans signaler utifrån hur han agerar på isen är i min värld inte bra och han ska inte spela nästa match.
Ambroo: Inte du. Det var kanske oschysst att generalisera utifrån din kommentar. Men hade det på känn redan efter förra matchen att han skulle bli sågad vid fotknölarna efter en plattmatch.
superfalle: Snart kommer folk inte längre att sitta på HS och försöka ragga marginalåskådare till matcherna, istället kommer man att skicka runt mail och pressa sina polare att köpa säsongskort på CMORE så att klubben får mer i tv-pengar istället.
Hockey är ingen sport för knegaren, varken på isen eller på läktarplats.
Jag förstår bägge sidor, de som gnäller och de som gnäller på de som gnäller :)
Jag vill inte gnälla men jag tänker samtidigt inte sitta här och vara glad och positiv efter en match där vi släppt in enkla mål samt varit väldigt uddlösa framåt.
Jag hoppas innerligt på en reaktion i nästa match.
Redigerad kommentar
Olle: Va fan är det för idé att hålla på och gnälla hela tiden?
Vi vet ju alla att vi kommer att ha en helvetesäsong framför oss och allt utom kvalserien är en otrolig framgång.
KÄMPA TIMRÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!