1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2005-10-01

« · 584925 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - FBK 2005-10-01
wap.hockeysnack.com
Tänkte bara instämma i att fanzin gjorde ett bra jobb. Riktigt fint drag idag trots underläge.
Kommentera

Strindlund: mm men då får klackfolket ta i mer, ända från tårna ;) för om trumman inte hörs tillräckligt får man inte med marginal publiken.
Och dessutom hör dom som sitter på ex östra takten mkt bättre.
prblemet är att folket som sitter längre ifrån inte hör takten ananrs och då är det inte så lätt att hänga med, även om man önskar att det vore så.
Så hårda trumslag tycker jag, Hårdrock för faen ;)
Kommentera

tjobba: Absolut! Det tycker jag verkligen, och jag studerade honom från sittplats på andra sidan. Märktes att han var lite nervös och försiktig. Det släppte ganska snart och blev riktigt, riktigt bra!
Kommentera

tjobba: Tungt, tungt avbräck - ersättare omgående tack. Dahlén, Z:a, Mandy, NUBBEN dags att börja agera nu. (Det gör dom förmodligen redan!!)
Nu skulle man bli lite lugn om det började florera lite inte allt för osanna rykten om nya spelare

INTE DEPPA IHOP NU! NU SER VI FRAMÅT - MORA borta på tisdag!!

Ni som surrar om kvalserien - bryt ihop och kom igen nu!

ASPLUND 1:e målis - än så länge.....

VI GER ALDRIG UPP - inte ens på HS

SSK - VF 1- 11 - där kan man snacka om rådepp just nu!
Kommentera

Strindlund:
Vadååå basröster???
Samla klacken en kvart innan så lovar jag att jag skall ha kurs i röst o andningsteknik...
Alla ramsor går för högt... Sänk en halv oktav så kan de med grövre röster hålla sitt rätta tonläge och de med ljusare röster gå en oktav högre.
Som det är nu så ligger alla karlar lite för ljust och alla kvinnor lite för lågt.

Med den scenrutin jag har både som sångare och skådespelare så vet jag att ett vanligt misstag bland folk som är att man höjer tonen när man skall höja volymen... Resultatet blir att man skriker och får upp ljudet i halsen i stället för att pressa upp hela den kraftfulla luftpelare som kallas röst... Nerifrån diafragma och rätt ut....
Lyssna på en kör... Den har väl ungefär samma sammansättning som klacken.

10 min röstträning skulle ge ett fantastiskt tryck i klacken.

Tyvärr är det nog en omöjlighet...
Kommentera

Förresten.....

Bra dunkat Fanzine...
En eloge att inte sluta när TIK lgger under.

Sen blir det alltid roligare när motståndarna har en bra klack...
Mera fjt liksom!
Kommentera

Janken: Good point. Själv brukar jag ta i så jag kräks, vi brukar ju inte vara så många i Linköping och Jönköping typ, så det behövs. Folk häromkring brukar höra när jag varit på hockey, rösten är sig inte lik... Min kompis däremot som sjunger i kör tar i precis lika mycket men med lite teknik. Hon låter bra mycket bättre än vad jag gör och hennes hals brukar vara i form dagen efter iaf...
Kommentera

shanti: Både och det där! :D Om du ser mitt första inlägg i den här diskussionen så står där att jag förstår varför JimmyH mfl efterlyser lite mer basröster.. När Skarin (alt Knylan..) trummar så tänker man inte på att det blir lite för lågt/alt ljust på samma sätt eftersom basen i trumman tar över.

Mindre trumma, Mer/Högre röstresurser, thank you! :)
Kommentera

Janken: Eftersom jag inte är särskilt duktig på att uttrycka mig rätt så.. Men du säger det själv, allt blir för ljust/lågt. Men du, mig veterligt är väl de flesta där redan 60 minuter innan match? Perfekt uttgångsläge för dig med andra ord ;)
Kommentera

Strindlund:
Tro mig... Jag är dokimenterad baryton... men allt ligger tre tonsteg för högt... En bas får inte ens chansen... Jag grejar det... Men inte med det djup en baryton har i rösten..

Tyvärr tror jag inte att det går att göra nåt åt...

När man sätter ihop en kör så börjar man med några dagars röstträning...

Svårt att få klacken att repetera som en kör gör.
Kommentera

Icetea: Äh, Mora på måndag va?
Kommentera

Icetea: Mora borta på måndag. Bryt ihop och kom igen, ny chans till seger på Måndag, eller nåt..
Kommentera

Strindlund:

Jag och min sambo skall med till Stockholm.
Vi kan köra en kurs på tåget...
En vagn var.
Sen kan Chiefs. kösångarkompis kan ta en vagn...
Jag brukar se ett gäng från kvartersteatern på hockey... Kanske nån av dom kan ta en vagn också... ;-)
Kommentera

Janken: Hur kommer det sig att andra lags klackar kan? T ex LHC som lät riktigt bra, vid flera tillfällen i torsdags på tvn. Har de satt ihop allt som i en kör? Vad vet jag..
Kommentera

Tack för vissa beröm, och diverse kritik.
Nyss hemkommen i Gävle, efter en tråkig förlust mot Färjestad.
Gjorde mitt bästa iaf!

Stridlund; nervös? Givetvis!

Som du kanske förstod var det min absolut första match som trummis i Timråklacken, och stod i klacken för 4:e gången(har suttit drygt 3 gånger också)

Innan har jag dessutom trummat för en klack på knappt 100 personer, samt en publik som inte ens vågar röra händerna för att klappa. Snacka om att skillnaden därför var enorm när jag satte på mig hanskarna och greppade tag i Trumstockarna idag!

Ang tempo osvosv, jepp i början höll jag nog ett litet för högt tempo, men verkligen inte speciellt otakt. Men det kom av sig ju mer matchen gick. Tyckte iaf det funkade bra i andra och tredje perioden..iaf!

Sen någon skrev att det var starkt att fortsätta trumma, ja jag jobbar inte efter hur spelarna presterar, utan hur klacken presterar, sjunger folk i klacken så trummar jag liksom!...Det är en poäng i det!
Kommentera

Fanzin: När går flyttlasset till Medelpad? Det här måste du väl ha fått smak på? ;-)
Kommentera

Strindlund:
Inte vet jag om White Lions låter bätttre...

Jag hörde FBK:arna i dag.. Dom åg liiiiite lägre än oss i tonläge.
Då kan de mörka rösterna ligga rätt...

De flesta klackar ligger i Psalmtonläge...
Fenomenet uppstår i kyrkorna på skolavslutningarna. Ingen jävel kan sjunga med.
Tjejerna tycker att det är för lågt... Karlarna låter som om dom fått en pungspark...
Byter man tonart på den blomstertid så kan alla sjunga den....
Kommentera

Fanzin: Med beröm, Godkänt! Och lite till. Helt klart att det blev bättre, och det ganska snabbt. Förstår självklart din situation! Du hade bra taktkänsla, och det är viktigt!
Kommentera

Janken: Nja, här måste jag nog ge WL en eloge faktiskt. Har varit på en del matcher både i Stångebro och i CC och de sjunger högt och starkt. Tyvärr brukar det inte räcka en hel match och sittplatspubliken hänger sällan eller aldrig på. Och i motgång blir det rätt tyst. Men när de tar i, då låter de faktiskt imponerande. Ingen trumma, bara röster och de sjunger, de skanderar inte bara "LHC!" (ibland blir man kanske lite fundersam över VAD de sjunger, men det är ju en annan sak...). Personligen tycker jag nog att en trumma drar upp stämningen och håller takten på ett bra sätt, men WL är väldigt anti trummor. Men så är det svårt att dra igång hela hallen också...

För övrigt hade de ett rätt trevligt tifo i torsdags.
Kommentera

Strindlund: Jadå, i början var det som sagt nervöst..tänkte också på morgondagen, den stora dagen då Gävlefanzin fyller 18 ;) Haha..

Men jag förstår hur du tänker, märkte det idag också. Stämmer som Jimmy H skrev i sin krönika...Timråklacken verkar styra sig efter trumman..ju hårdare man slår ju mer sjunger man. Ganska självklart...fast tänk va bra sången skulle vara om man sjöng lika mycket trots att trumman går på lågvarv? skulle underlätta för den som trummar också...

White Lions, är som Djurgården i Hockey.
De kan ge rejäla ljudtoppar..i sina ramsor..håller dock inte igång lika bra..

Man kan ta Djurgården och Hammarby...som en jämförelse mellan
Linköping och Timrås klackar!

Jag föredrar helt klart en klack ala hammarby, sjung för Timrå!
Kommentera

Hur många segrar har vi mot FBK sensaste 2-3 säsongerna? Inte allt för många tror jag. En så länge är väl TIKs poängfördelning enligt "planerna". Borta mot Mora känns som en riktig upp-till-bevis match. Enligt planerna ska väl en eller annan poäng vara inom räckhåll där.

Vad som verkar saknas är en sniper om man sammanfattar tongångarna.
Ingeting gott som inte har något ont med sig var att NN gick in i NHL.
En Tomi Kallio-typ vore väl något att fiska fram, hur nu det ska gå till väga.

För att att i besvikelsens stund ge lite lindring så är vi ju inte sopsist i tabellen och man kan väl redan nu säga att Lule, Modo, Tik, Leksand, DIF, Mora o Södertälje antagligen kommer att göra upp om platserna 6-12. Det skulle inte förvåna om det i slutändan bara kommer skilja ett par poäng mellan "himmel å helvete".
Kommentera

tjobba: Jadu..när och var ska jag flytta?
Kommentera

Fanzin: Till Sundsvall,(Timrå) när får du avgöra=)
Kommentera

Fanzin:
När jag var barn och bodde uppe i den lilla gudförgätna hålan Kramfor... (Wernblom gick fortfarande i blöjbyxor på den tiden och grävde i sandlådan i kvarteret Bävern)
Nåväl...
Då gick man och såg Kramforsalliansen i den uppblåsbara hallen av märket Polydrom och Zamboni var inte importerad utan ismaskinen hade WV märke ifronten...

På den tiden hade Kramfors två karlar som vanligtvis satt o smuttadeExplorer utanför Domusbaren... Men jävlar på hemmamatcherna. Då ledde dom klacken med bravur. Dom såg nog aldrig matcherna själva. Dom hade var sin plastdunk med stenar i och sprang fram o tillbaka med ryggen mot rinken och dirigerade hejaklacken...

Akustiken var fantastisk... En sfärisk gummiduk. Alla skott i sargen ekade tre fyra gånger igenom polydromen......

Bra tryck blev det...
Så om TIK köper en Polydrom och lejer in några gubbar från torget i Timrå så har vi trycket där...
Kommentera

Janken: Jaså, fattar nada!

Tjobba, Jaså. Det får vi allt se...

Asplund var nog det bästa med matchen idag, hoppas han står nästa match man åker upp, dvs HV71 hemma på torsdag!
Kommentera

Janken: Pullver City ?
Det var nog inte Explorer och dom såg nog bara ut som gubbar.
Isjälva verket var dom 2 påtända 20 åringar.
Deras hårda leverne gjorde bara att dom såg ut som gubbar.
Kommentera

Fanzine:
Apropå tryck i hallen och att leda klacken!

Helg Ernest:
Så fan heller... Dom var säkert 22-23 bägge två.
Kommentera

Fanzin:Ja vill bara påpeka att liket lever. sen va du har för åsikter om det är en hellt annan sak. Jok´lahop.
Kommentera

El Aka Ali: Hmm, du menar att Oksa lever eller? Ja vi får väl se, Asplund är bara min personliga favorit. Men vi får väl se, han inte se målen han släppte in mot LHC. Nåja, Mora på måndag, nu vänder det! krossa Mora!
Kommentera

Fanzin: vi från mora önskar lycka till; och hoppas på en bra match eller hur.-)
Kommentera

williamthekid: japp det får vi hoppas, ska du veta!
Kommentera

Fanzin: Har aldig påstått att Oksa är en jävel på isare. Men äre så att du tycker mo´tsatsen så fåre stå för dig. Amen.
Kommentera

El Aka Ali: Näe, grejen är att jag hoppas att Asplund ska bli grym!
Är Oksa i bättre form, ska han naturligtvis stå i målet!
Kommentera

Fanzin: Ha allri påstått nått annat. "Aspen" va helvetiskt bra. Hoppas innerligt att "Nubben" verkligen såg va han kunde. Unrar mest över vilken gäst han hade bjudit in. Har sett en del passera revy. Den här senaste som satt där ikväll såg mest vilsekommen ut. Unrar om det inte är en kompis till "Mandy". Han hade svårt me svenskan. Men det lär ju visa sig. Tyckte präxis att je kände ingen han.
Kommentera

Personligen tyckte jag att det såg rätt okej ut. Laget spelade långa stunder bra och satte bra press mot Färjestadsmålet. Hade vi haft en riktig målgörare kanske vi haft en eller ett par baljors försprång efter första. Färjestad är duktig på att försvara en ledning och efter det otagbara skottet från Matsson fick Fbk ägna sig åt det de är duktiga på under resten av matchen.

Färjestad hade inte mycket till chanser, däremot var de ruskigt effektiva när de väl fick chansen. En liten besvikelse är Timrås rätt tafatta spel i numerärt överläge. Med tanke på att laget tryckt in 4 av totalt 5 mål i PP var det en besvikelse. Måhända var Fbk duktiga att döda utvisningarna men jag tyckte att det infann sig en hel del oskärpa vid dessa lägen.

Vidare måste man berömma målvaktsspelet från båda håll. Asplund – precis som många andra är inne på – ger ett stabilt intryck och kan inte lastas för målen. Färjestad ser ut att ha hittat två riktigt duktiga målvakter. Heino – Lindberg som vaktade kassen under eftermiddagen gjorde inte många fel, om ens något.

I det hela taget ser det rätt bra ut. Laget har rätt inställning och har redan tagit på sig stridsmunderingen inför fortsättningen. Helt klart kommer det inte att gå lika lätt i år i jämförelse med fjolåret, men det känns som att de flesta (visst, det finns ett par spelare som fortfarande känns en aning ringrostig) är införstådd med att det i år gäller att kriga hårdare är någonsin.

Jag antar att Nubben redan i detta nu jagar en målskytt, eller två. Då ser det genast mycket bättre ut.

Kommentera

250kg kärlek: Ja, inte behöver vi måla f-n på väggen redan nu.

Topp tre TIK:
Johan Asplund
Christian Söderström
Robert Carlsson

Topp tre FBK:
Rami Alanko
Christopher Heino-Lindberg
Rikard Wallin
Kommentera

Laken: Klokt att Nubben inte värvat så länge han eventuellt kunnat stärka upp laget med Nordgren. Nordgren är en utpräglad målskytt som garanterat hade gett laget många poäng (något som säkert Nubben kalkylerat med, då han och vi andra blev tagna på sängen, när han fick chansen i NHL).
Nu vet vi, Nordgren stannar i NHL, nu är det hög tid att agera från Timråhåll. För en sak lyser med sin frånvaro, mer än nåot annat, nämligen en spelare som vill göra mål. En riktig målskytt.

Crippe ja, hoppas killen får sitt riktiga genombrott i år. Killen har en enorm talang som förr eller senare måste ge uttryck.
Kommentera

250kg kärlek: ...men visst är det märkligt. Det kunde ju vem som helst räkna ut att det saknas målskyttar! Jag har sagt det förut och säger det igen (tråkiga inlägg man kommer med i år)... Vi måste väl för h-vete sparat in en hel massa pengar på lönerna. Va fan de högst betalda 4 UTAN NHL proffsen har ju dragit (Kapanen, Hedström, Nordgren, Jonsson).
VAR ÄR KLASSPELARNA????????????
Vi kan ju inte bara acceptera att vara 2 klasser sämre i år med historiens bästa resultat och förmodat sänkta topplöner!!
Vad är det som händer?
Kommentera

lincoln: Med Nordgren i laget hade det genast sett mycket bättre ut. Det hade heller inte varit fel med ytterligare en "klasspelare". Nu tror jag att NHL-konflikten, och det som hände efter att den upphävdes, missgynnat Timrå IK i sin uppbyggnad av ett slagkraftigt lag.

Säkerligen finns det många slantar att spendera och jag är övertygad om att laget också kommer att spendera en hel del, förutsatt att man finner det man söker efter. 

Om du med klasspelare menar målskyttar, så håller jag med dig. I övrigt inte. Vad jämför du med när du säger att vi är 2 klasser sämre? Jämför du med föregående säsong är jag benägen att hålla med. Men det finns också en rätt logisk förklaring i så fall.
Kommentera

Knepigt att pucken inte vill in.
Så många fina lägen men ändå går det inte våran väg.

Vad har hänt egentligen ?? Varför känns laget så ostabilt helt plötsligt ??
Kan det vara så enkelt att vi saknar en ledarfigur i laget ??
Kommentera

KFUS_Timrå: Nja. Tycker väl både Krykov, Gahn och Carlsson är bra ledarfigurer. Tror det bara handlar om att skjuta mer och tighta till defensiven ännu mer. Minns efter jul förrförra säsongen när varken Carlsson, Nordgren eller Mattiasson kunde göra mål. Då klev Kalle K fram och vi vann ett par matcher med typ 1-0. Som jag förstår det har TIK inte gjort jobbet i egen zon heller hittills. Väldigt okaraktäristiskt.
Kommentera

KFUS_Timrå: Kan vara så enkelt, eller svårt ja. Men hade vi någon ledarfigur i laget då Kenta kom hit då, och tog oss till slutspel?
Det undrar jag, ska du veta.
Kommentera

Rooster23: Bara jag som är lite besviken på hur Magnus Nilsson spelar? Med den kroppshydda han har borde han kunna skapa lite mer utrymme för sina medspelare, Nielsen och Regin, som tycks börja hitta varandra hyffsat bra. Nielsen behöver isyta för att kunna dra nytta av sin teknik.. det måste medspelarna hjälpa honom med.
Kommentera

TIK gör väl en godkänd insats, man ska väl ha i åtanke att en par spelare saknas bl a målskytt, och hårdingen från andra sidan atlanten.

Allt kan bara bli bättre, denna säsongen får man inrikta sig på rädda kontraktet eller nosa på slutspelet, det är min sida av det hela. Känns nästan som denna säsong redan är över, nästa år kommer förhoppningsvis jumbtronen nån fler pub, pub föresten, allt måste göras bättre även där i går fick man vin i ölglas, en gäst sa det var en timråstuk och visst måste man hålla med. dåligt skött med tilltugg och sortimentet är nog sämst i dom sk arenahallarna.
Det positva då Asplund ser stabil ut man ska komma ihåg att denne kommer från allsvenskan, denne är defintivt för bra för sundsvall!
Styf stabil Carlsson bättre än ifjol, såg bilder från förra året föresten
tänka sig Carlsson Modin Zäta vilken kedja.
Kommentera

tjobba: Undra på du, för jag har inga svar.
Kommentera

tjobba:
Åkerblom var väl en "ledarfigur".
Kommentera

geggelundin: Nej du är inte den ende som är besviken på hur han spelar. Han skulle kunna skapa så mycket oreda framför mål om han någonsin ställde sig där.
Kommentera

Det var i alla fall underhållande att höra bortaklacken försöka banta dom tre stavelserna i Färjestad till två för att passa in i ramsorna.

Vi älskar Förrjsta tyckte jag mig höra, det fanns fler varianter. Stor komik.
Kommentera

ståpäls: Ja, det låter ju hyggligt skojigt när de ska trycka in "Färjestad" i var o varannan ramsa...
Kommentera

friskan: I slutspelet var han det, ja. Men nu ska vi först och främst ta oss till slutspel, och vi behöver en ledarfigur redan nu!
Kommentera

« · 584925 · »