Det är väl meningen att dom unga backarna skulle matchas in i laget, inte ha huvudroller, tyvärr så blir dom indragen i hetluften och troligtvis brända p.g.a dålig ledning i klubben, något måste göras.
RTS: problemet backarna har är tempot, dom är för lätta att stressa sönder. Man har upprepade gånger problem när man har pucken bakom egen kasse t.ex. Visst väger backbeståndet lite lätt också, därför måste killar som Styf, Lotvonen m.fl. vara mer aktiva fysiskt.
1. Backspelet: 100kg Lotvonen kan inte tackla. 2. Laget förlitar sej på unga orutinerade backar, VÄRVA! 3. Många av dom ny spelarna underpresterar, Mäkiaho, Skogs. 4. Skadorna: Kommentar överflödig 5. Bristen på rutin: hur tacklar unga Timrå denna svacka 6. Hedström:????? Skicka hem! 7. Det saknas rutin i laget! 8. Challes finne på näsan. 9, Spelet: Ser inga som helst linjer i spelet, cirkus! 10: Varför värvas det inte?????
Jag skulle vara jävligt byxis om jag satt i Timrås ledning just nu.
Vi kan nog inse allihop att om Timo kommer tillbaks så kommer han troligt spela 5-10 matcher sedan få besvär igen. Om operation nu ej görs så räkna med lång tid innan Disken stelnar/läker ihop.
Hade jag varit Timo hade jag slutat direkt.
Wandell + Magnus p är väl det possitiva man kan se i Timrå jämfört med ifjol.
dr-nix: Tyvärr finns inga hedersamma förluster, detta är ES. FBK troddde det här var klart slappnade av, ganska klassiskt.
Om man tror att man kan spara sig till framgångar alá TJ så biter han sig jävligt illa i tummen.
Tyvärr så kommer denna säsong bli att klara sig från kvalserien, sådana mönster ser man tidigt. Man kan inte skylla på skador, detta är hockey, då måste man vara beredd på skador, men Timrå är det inte okontrollerbara skador som är problemet, våra spelare får förslitningsskador efter typ tre matcher.
Vad har ledningen gjort med pengarna efter Sanny, Kosken, Kokko och Hahls löner.....alltså pengar måste finnas, men det ska kanske läggas på en ny arena så TJ och Percy ska tävla om de läckraste logerna i allsvenskan.
dr-nix: Roligt att se att dom kan. Men jag är rädd att denna säsong kan bli riktigt jobbig.
10 saker som gör mig orolig
1. Backspelet: ser inte alls bra ut 2. Svackorna i matcherna är typ 30min för långa 3. Många av dom ny spelarna underpresterar, Persson, Mäkiaho, Skogs. 4. Skadorna: Kommentar överflödig 5. Bristen på rutin: hur tacklar unga Timrå denna svacka 6. Hedström:????? 7. Speeden?: vart är den 8. Boxplay: STörre box, större box större box 9, Spelet: Ser inga som helst linjer i spelet. 10: Långa anfall/Tryck: Backarna måste våga stå upp vid offensiva blå.
dr-nix: Helt Enig. Vi ställer upp och låter motståndarna spela kvadraten runt oss. Helt stillastående. Känns föråldrat. Ingen annan spelar så längre. Man stressar hårdare. Kolla på TIK.s pp. Vi fastnar kring sargerna för att vi aldrig får lugn och ro.
Vår stenåldersbox för oss med rasande fart neråt i tabellen
Bigthelin: Yes, Backlund måste glömma det här nu. Vad är det? 15 insläppta på 3 senaste? Ajaj. Ne, in med Åkerlund 4-5 matcher så Backlund får vila och få tillbaka sitt självförtroende.
fighter: nej men det största problemet ligger ju i boxplayet, det är totalt jävla värdelöst och har varit så sedan Challe anslöt. Maken till passiva spelare har man sällan sätt, motståndarna får göra lite hur som vill (då krävs det knappast en Zäta eller Lidström för att göra mål).
Njae nöjd kan man inte vara efter en förlust,vi släpper in för många mål ok vi gör många ochså,nu måste vi få tillbaka skadade spelare ochså. det räcker med 5raka i röven nu.
Också hoppas jag att Åkerlund får chansen nu. Backlund behöver nog få vila lite och försöka förtränga alla insläppta mål. Jag tyckte dessutom Åkerlund gjorde det väldigt bra det han fick stå. han gick ju ut och förhindrade ett 3 mot 1 läge eller vad det nu än var.
Jag menar det också. Killen är 22 år. Det finns mycket kvar att klämma ur honom.
nectis: jag är övertygad om att klacken var en av anledningarna till att laget orkade spela på det sättet dom gjorde. Tyvärr gick luften lite ur som när TIK gjorde 4-5 konstigt nog.
nu känner man sig lite stolt över Timrå för första gången på 5 matcher. Vilken vilja och glöd i de sista 30 minuterna. jävligt synd att det inte räckte hela vägen bara. Nä glöm bort de första 30 och ta med de sista 30 till nästa match. Lethonen, Tenkrat osv på detta spel så kan det bli någonting av detta. Man kanske inte ska dra allt för stora växlar på dessa 30 minuter, men jag fick i alla fall ett litet bevis på att Timrå-andan finns där.
Ja det känns ju inte direkt som Backlund gör något extra och vinner matcher åt oss. Låt åkerlund stå nu och fixa hit 2 backar som inte skiter på sig när de blir pressade, samt en center som kan hålla i pucken.
dr-nix: Ja verkligen, och inte bara klacken. HELA PUBLIKEN. Grymt gjort av dom att inte sluta heja. Man blir stolt... Virus och den andra grabben berömde dom inte bara en gång heller. Nu hoppas jag fan vi rycker upp oss och spelar hockey i 60 minuter nästa match.
Manderville: Fast vem vet. Om Åkerlund kanske får stå nästa match för att Backlund ska få rensa skallen lite. han kanske har hårdtränat nu med målvaktstränare och allt. Kanske är han en liten oslipad diamant;)
Jävlar vad härligt!!!! även om dom nu inte lyckas vända detta så kommer jag känna mig lite lugn till nästa match. nu har dom hittat spelet. dom har hittat självförtroendet! Men nu sätter vi 2 baljor till!;)
Vad har hänt med Mäkiaho? Han var ju riktigt bra de första matcherna, tacklade, fintade, sköt etc. De senaste matcherna har han varit helt osynlig och inte alls spelat rejält på nått sätt!! Var mkt besviken på honom efter DIF o SSK matcherna. Jag kallar honom numera Mjäkiaho pga sin veka spelstil för tillfället. Finlands mest utvisade? Pffff....
Challe borde istället matcha Pääjärvi o Lander mer. De enda, nästan iaf...., som varit bra på sista tiden. Märkligt att de inte får mer speltid i PP. Jag vill se mer galler!!!!