1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-01-31

« · 1122090 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
maskot:

Undrar ibland varför man föraktar LHC så mycket. Det måste helt enkelt ha att göra med att vi var bittra rivaler om en elitserieplats kring millenieskiftet. Samt att en inte alltför oansenlig del av deras fans suger. Att vi spöade dem i kvarten 2004 och spelade ner dem i allsvenskan 2000 är i alla fall sköna minnen, men nu håller de tyvärr på att sikta in sig mot guldet. Medan vi...

Japp, derbyna vill man ha kvar! Alltid "lapp på luckan".
Kommentera

250kg kärlek: Skulle inte förvåna mig med tanke på dessa ord:

"Jag har nog aldrig varit så besviken efter en match som i torsdags uppe i Örnsköldsvik. Det kändes rejält tungt i går också."
Kommentera

250kg kärlek: tillägg: det jag däremot vet är att han är en frekvent besökare av denna gästbok.
Kommentera

DJ Hemp: Delar faktist din åsikt om LHC, mitt hatlag nr ett.... Så att jag höll på dem idag var bara för tiks skull .. Ang Modo vill jag
ha kvar dessa hatkärlek derbyn men samtidigt skulle jag kunna tänka mig att se Wargen igen i Tik nästa säsong. Vi spöar LHC i finalen !! =)
Kommentera

andyo: Backlund följer den här gästboken frekvent. Skulle tro att han inte kände speciellt mycket efter dagens match med tanke på hur sågad han blir, gång efter gång i denna bok, och över det faktum att hans supportrar ser honom som förbrukad.

Det är min gissning. Men vad vet jag.
Kommentera

T T: Jovisst förstår jag det, men vafan lite glädje borde man ha i detta läge iaf - tycker jag. Men vi får väl se om han ser lite gladare ut om några matcher efter en vinst då han fortsättningsvis också spelar bra! =)

Yellowcard: Men usch, tänk om han delar hobby med honom också.
Kommentera

Yellowcard:

SSK kan lika gärna åka ur. Ett klassiskt skitlag med uselt publikintresse. Bort! Hellre AIK faktiskt, även om mina sympatier är lika med noll även för dem. Pavel Rosa inledde väl målskyttet för RBK i dag? Jaji, "släkten är värst". En underbar hockeyafton, som sagt.

maskot:

Ärligt talat så lider jag inte riktigt av samma MoDo-hat som många andra här inne. Det kändes lite konstigt att sitta och hålla på LHC, eftersom jag absolut inte vill att de vinner SM-guld (något jag tyvärr tror att de gör). För min del kan gärna Rögle och SSK få kvala ner sig. Å andra sidan vill jag inte ha upp Leksand & Co heller. Äh, minska elitserien till tio lag igen! :)
Kommentera

andyo: Backe har jag alltid tyckt vara lite av en dyster och mörk människa. Det kanske inte är en tillfällighet att han är väldigt lik Dexter Morgan=)
Kommentera

andyo: Men förstår du inte hur sänkt han har varit sedan i torsdags? När man lättad efter att ett ton har försvunnit från axlarna så ser man ut så där.
Kommentera

T T: Efter att ha sett klippet undrar man ju hur det står till med Backlund. Laget har nyss vunnit med 6-0 å han själv har spikat igen, men på honom själv låter det ju nästan som att de har förlorat =/ Men han är väl en sån person kanske som inte går lös i media direkt.

De flesta spelare var väldigt bra idag, resten var bra och ingen var dålig enligt mig. Oscar Sundh tycker jag har vuxit enormt mycket de senaste 5 matcherna, han har inte varit bra förut under säsongen men nu jävlar ser det ut som att han käkat 1g koffein inför matchen och bara kör. Väldigt bra att Backlund får en nolla nu efter plattmatchen i Övik, han spelade bra idag men han fick enligt mig iaf inte utstå någon överdriven stor prövning idag.

Antar att det var fler än mig som såg de desperata FBK-pojkarna som fick för sig att ställa sig ovanför spelarbåset och utöva ren ilska över sitt egna lag under timeouten?
Kommentera

DJ Hemp: Rögle kan gärna få vinna lite så de petar ner modo i kvalserien =)
Kommentera

Gud: Tack!!

DJ Hemp: Ja detta var då en av de bästa hockeylkvällarna på väldigt länge, vi vinner stort, MODO förlorar stort, andra konkurrenter tappar poäng. Synd inte Rögle floppade ikväll - men hemma är de ju liksom vi väldigt bra... och sen SSK, ingenting talar för att de kommer klara av kvalserien. Hoppas AIK tar sig upp så man kan se fler Timråmatcher i 08-området.
Kommentera

Förresten, jag sa ju det igår att det skulle bli 3:e nollan för Backe idag, fick lite fel om Bogg, trodde ju på 3 ass och 1 mål......men han var bra ändå ;-)
Kommentera

Inte nog med vår egen suveräna insats. Endast ett resultat gick oss emot i denna omgång. Rögles vinst hade man kunnat vara utan. I övrigt spelade även de andra matchresultaten oss i händerna. Fyra poäng ner till ingenmansland igen. Samt en jävligt bra målskillnad, vilket våra närmaste konkurrenter saknar. Man slutar aldrig förvånas av denna sport. Om vi bara hade kunnat knyta till säcken i vissa bortamatcher kunde slutspelsplatsen ha varit mer eller mindre fixad redan nu. Men i kväll ska man passa på att fira!
Kommentera

Game, set and match Timrå IK. Helt fantastiskt! 6-0 mot ett lag vi tidigare under säsongen kammat noll emot. Wandell tycks vara på gång igen, Sonnenberg fortsätter att plocka assistpoäng, förra omgångens syndabock Backlund spikar igen helt. Hockey är en konstig sport, men det kan man ta en gång som denna. Skönt att kunna gå in i detta uppehåll med ett leende på läpparna. 6-0! Har vi någonsin besegrat FBK med så stora siffror?
Kommentera

Yellowcard:

Jag jobbar på det..
Kommentera

T T: Sundh gillar tabeller....
Kommentera

Paddan: ok synd, hade gärna sett fiaskon där på en gång!

Uhmm undra om inte Timrågrabbarna sitter och dricker bärs och myser till den här matchen i detta nu?
Kommentera

Yellowcard: Jag skulle tro att MoDos nyförvärv har exakt noll minus ikväll eftersom ingen av de spelar
Kommentera

Per HApps: Njae, skulle inte tro det. Men jag är rätt säker på att diskussioner förs inne i det innersta av Modo varför resultaten uteblir. Nu väntar man nog för att se om det blir någon Foppa-effekt och vad de övriga nya spelarna kan tillföra. Uteblir dock resultaten några matcher med nytt manskap så undrar jag om inte Harris dagar är räknade.
Kommentera

MOOOOOOOOOOOOOOOODO HOCKEY *klapp klapp klapp*

MOOOOOOOOOOOOOOOODO HOCKEY *klapp klapp klapp*

ahhhhhhhhhh älskar livet just i detta nu=)

Är det någon som har koll hur många MINUS MODOs nyförvärv har ikväll?=)

Och sen, snälla gud... Se till att jag får se Almtuna - MODO om några veckor.
Kommentera

Per HApps: Känns som en helt ok lördagskväll! En av de bästa på länge...
Kommentera

250kg kärlek:
Skulle inte förvåna om Pappa Kent står i båset efter uppehållet.
Kommentera

Undrar jag om inte Modo funderar på lagets tränare idagsläget. Jag tycker inte att Harri har förmågan att gjuta mod i laget när det blåser. Han uttrycker sig på frågan "-Vad ska ni göra för att ändra matchbilden?"

"-Jo, vi måste pli snappare på skrisskona och rappare i hovodet. Nu får linsöping göra liiite som de vill båte i vår sonen och i deras sonen". Detta säger han som en kolugn person utan att visa det minsta temperament. F-n, ryt till ibland. Undrar hur han låter i omklädningsrummet. Låter han lika rädd då så förstår jag att Harri har svårt att ändra en matchbild när det gått grus i maskineriet.

Sista livlinan, Peter Forsberg, måste nog hålla om det ska bli slutspel för Modo.

Kommentera

Fast nu känns ju derbytorsken, om möjligt, än mer onödig.
Kommentera

Trevlig underhållning nu. Tror aldrig tidigare att jag blivit glad av att se Jämtin göra ett mål.
Kommentera

pratarn: De verkar som att dom tar en powernap ;)
Kommentera

KniveN: ...man tackar... ...har aldrig kommit på att kolla där då man inte hittar länken under "Live-fliken". Förstklassig underhållning där man som start fick se Linköpings 4-1. Vad pysslar MoDo med i inledningarna????
Kommentera

pratarn: kolla på myp2p forum ;)
Kommentera

Har precis kommit hem, lyckats få in en tallrik i mickro'n och tänkte nu få äta mat och se lite hockeyunderhållning i form av Linköping - MoDo.

Någon som vet om den visas på något billigt forum?
Kommentera

Snoop: jaaaa ?!
Kommentera

Härligt att gammodo ligger under, njuter av att se Hlavac stänka upp 3-1.
Kommentera

73Sjöbba:

Häxjakt och Häxjakt. Detta är Backe i ett nötskal. Följer upp en bedrövlig insats med en nolla.

Förhoppningsvis kan han fortsätta på den inslagna vägen, det vore roligt.
Kommentera

Idag var det en lagseger. Skönt att Backe fick hålla nollan så man slipper förhoppningsvis läsa mer om häxjakten på ett tag, Jag vill inte såga eller höja någon till skyarna utan idag tycker jag att alla kämpade på bra. 6-0 ja, det är fina siffror det. Förrjesta är som vanligt framme och gnäller med domaren vid varje avblåsning framförallt Jörgen Jönsson. Annars var det en snäll match. Dom var inte lika pinsamma som när Brünäs var här på besök.
Kommentera

Andersson: ja .. fast modo har spelat upp sej rejält .. tur att sussi inte kan göra mål
Kommentera

orion: Det enda som kan göra denna hockeylördag bättre , är om Linköping vinner mot/ utklassar MODO
Kommentera

Hela 40 sekunder tog det i andra. LHC börjar tackla av tror jag.
Kommentera

MIRACLE ON ICE
Kommentera

orion: 2-0 lhc . jaaa
Kommentera

Dagens höjdare: Challes kommentar om Foppa och Backes nolla, kanske gnällbältet kan vila en dryg vecka..?
Kommentera

S Erixson har verkligen blivit hur bra som helst.

E Moe har verkligen fått sitt genombrott i år.

P Styf har klivit fram och ersatt Lindström på ett mycket bra sätt.

T Skogs blir bättre och bättre!

Nej dessa fyra backar har kontrakt nästa år, jag tycker att detta är en bra stomme att bygga kring, ersätta Lelle, Jonsson & Lotovnen och sedan fytta upp Sundqvist från J-20 så har vi en bra backbesättning inför nästa säsong.

Av Lelle, Jonsson & Lotvonen, anser ja att en av dessa kan få vara kvar till nästa år! Timrå behöver minst få in två nya backar i truppen för säsongen 08/09!
Kommentera

JD: Nu går jag Off-topic men vilken lirare han är Niklas Persson. Så oerhört jämn och hög lägstanivå på den grabben. Han skulle klä i TIK-tröja ;)
Kommentera

Yellowcard: Imponerande Timrå!, Fantastisk underhållning och stabilt spel.
Och S Erixon!!!!!, Vilket lyft! vilken Back! fantastiskt.

Riktigt impad av Sebbe efter JVM. Riktigt kul dessutom.

Keep up the good work Sebbe,
Kommentera

Yellowcard: jaaa nu såg jag. komiskt - det visar ju bara vem som är Kungen och losern med foten.
Kommentera

Simmalugnt: vart? ser bara en massa fula bloggare.
Kommentera

tihihihi 1-0 =)
Kommentera

Guldstart!!
Kommentera

Yellowcard:

Jag tror han svarade på var bilden med Floppa och Kung Z finns. ;oP

Men jag är inte säker.
Kommentera