RED DEVILS: Jag betvivlar att man värvade honom som andracenter, nej såhär tänkte man nog:
1: Corso
2: G.Karlsson
3: Meunier
4: Samuelsson/Lander
Jag tycker inte Måns är så dålig som en del säger, däremot så har jag väldigt svårt att se det som är bra med Anger.
Positivt i dag (förutom själva arbetsinsatsen och tre poäng) var Åkerlund och Granath. MPS blev bättre och bättre också.
Fan satt med hjärtat i halsgropen hela 3:e
Sånt där är fan inte bra för ens hälsa. Satan så viktig seger. Men vi måste kunna vinna på bortaplan också...
Rooster23: Men en gammaldags tränare? Du må utveckla. Gammaldags som i att tränaren är 60+ eller gammaldags tränare likt Lasse Falk eller någon, en tränare som står för en filosofi som varit föråldrad sedan 25 år tillbaks?
Men om han nu var andra eller fjärde center, så kan jag väl erkänna att jag har fel där, men i övrigt så är ju ordet fritt, och jag klarar inte av att se den mannen på isen.
Men det är väl så att har man hittat ett "hat" objekt så stirrar man sig lite blind på den spelaren.
Karaktär, jo vi såg ju hur det gick med den värvningen i fjol. Challe förstörde Mäkiaho totalt och skulle göra om honom till en spelare istället för att ha honom som en karaktärsgubbe. Förvisso kunde han inte åka sridskor heller.
Men helt klart skulle vi behöva en ny Manderville, och Sonnenberg är absolut ingen sådan spelare. Så där borde vi nog lägga lite slantar på att hitta en sådan spelare som kan dra med sig hela laget.