1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590546 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2006-10-28

« · 776624 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mikenomad:

Han har ju inte gjort ett skit anser jag i Frölunda men det kanske är dags att Frölunda löser ut honom från kontraktet och att han drar till nån annan ES klubb. Frölunda har ju uppenbart andra problem nu och att låna ut Sveriges största talang är väl inte rätt medicin!
Kommentera

mattias - 74: Det är iofs många i Frölunda som inte gjort ett skit den här säsongen. Men med tanke på förhandssnacket hos de s.k experterna är han utan tvekan en av årets största floppar så här långt!
Kommentera

mikenomad:
Tommy Salo startar mot Timrå, bra eller dåligt?
Kommentera

T T: Nja, han är nog rätt så spelsugen skulle jag tro. Alltid bra att kliva ner ett snäpp och bygga på självförtroendet. Sen vet han nog om att Frölunda knappast lånar ut honom till en ES-konkurrent. Speciellt inte i det läga man nu befinner sig i. Hade nog varit lite annorlunda ifjol..... :-)
Kommentera

mikenomad:

Ja om inte den största!
Kommentera

Per HApps: Tja...bra el. anus, det är frågan. Han är säkert spelsugen men å andra sidan är han lättpsykad. Det vet vi ju av erfarenhet...*L*
Kommentera

Huge:

Jag ser gärna att Salo lånas ut till Leksand som Back up bakom finnen =)
Kommentera

mattias - 74:
Läge för västra stå att träna på lite Salosånger.

Jag föreslår.
- Hoppa Salo
- En klockren hade varit den Vitrysska Nationalsången, men den är ju en aning svår
Kommentera

mattias - 74: Det luriga med Salo är att han faktiskt i sina bästa stunder kan vara smått överjävlig. Men det är lååångt mellan de stunderna numera.
Kommentera

Per HApps:

Leksingarna hånade ju honom i Leksand men jag tycke rinte man skall håna en av Sveriges bästa målvakter som vissa gör, alla kan ha en dålig dag liksom, bättre att alla koncentrerar sig på att psyka Jönsson ist !
Kommentera

mikenomad: "Men med tanke på förhandssnacket hos de s.k experterna är han utan tvekan en av årets största floppar så här långt!"

Experternas förhandssnack ger jag inte mkt för, och det borde väl inte du heller göra. Minns deras dissning av ex Timrå och Mora, både direkt efter ni gick upp i ES och även några/någon säsong efter i ES.
Att som nykomling från AS förväntas gå in och ta tag i ett Frölunda där de som ska ta tag i sakerna har fått spelkramp, är kanske att begära för mkt av Ryno. Visst ska man ha förväntningar på de som är lite uppskrivna, men dom måste ligga på en realistisk nivå.
Kommentera

Per HApps: Ja, eller kanske en med koppling till hans namne i the Ark och hans senaste tilltag, typ "Salo skämmer ut Kungen". Kan ju även syfta på Vitrysslandsmissen, ger mig fan på att även Ers Majestät skämdes då! Fast kanske aningen långsökt..?
Kommentera

Huge: Han är väl ändå en av anledningarna till att Frölunda är en superflopp så här långt? En i raden av Frölundas floppvärvningar...Finns ju en hel del yngre förmågor som tagit steget från AS till ES och gjort det med bravur? Z t.ex...
Kommentera

mikenomad: Visst är han till viss del medansvarig till deras skrala insats hittills, men säsongen har ju knappt börjat och nu ser det ut som om dom verkar ha fått ordning på grejerna. Gjorde en bra match vid förlusten mot HV borta, och den torsken kanske inte är så mkt att säga om då även HV börjat få upp ångan.
Att jämföra med Z är kanske lite felaktigt. Han var och är en undantagsspelare som var riktigt bra redan i Allsvenskan. Var det förresten inte mkt nära att han gick till Brynäs, men istället så gick ni upp i samma veva och ett byte blev aldrig aktuellt?
Kommentera

Huge: Brynäs vet jag inte. Vet däremot att det ryktades om Modo ifall TIK inte skulle gått upp...
Kommentera

mattias - 74: Så om jag förstår dej rätt,man kan inte håna en av sveriges bästa målvakter,mendet är helt okej att håna Sveriges bästa center,som har vunnit OS,VM o SM samma år,vilket ingen nånsin kommer göra igen.

Kommentera

Bissett19:

Jag tycker salo får oförtjänt mycket skit för sina tavlor. Jönsson är ju inte populär hos många lag för sitt ständiga gnällande. Men jag har aldrig gillar jönsson så jag antar att det är därför jag skriver osm jag gör.
Kommentera

mattias - 74:Är rätt säker på att det inte är Jönsson du hatar,utan det är ditt Färjestadshat som lurar i vassen.Jönsson är en hjälte för mej,vilken spelare,han ligger o lurar lite nu,men framåt Marsmånad när slutspelet drar igång är det han som bär FBK på sina axlar medans Leksand förebereder för ytterligare en säsong i allsvenskan. 
Kommentera

Bissett19:

Förklara varför han är en hjälte när han konstant gnäller, han är nyttig för FBK VISST men jag vill inte se han i Leksand och jag är övertygad om att det finns fler som inte vill se han i sitt lag heller!!
Kommentera

mattias - 74: Haha........Jönsson i Leksand?ska han varva ner redan?

Jag är rätt säker på att dem flesta skulle vilja ha en sån center i sitt lag,den som säger nej till det ljuger nog rätt bra.Gnäller?Det gör väl dem flesta stjärnorna,Foppa,Sundin är ofta framme hos domarna o har åsikter.Jönsson besitter en vinnarskalle som inte är så vanligt i ES.

Kommentera

mikenomad: Nåväl, det är ju inte så att Salo har stått jättemycket den här säsongen, så jag har svårt att säga att han har nått ansvar för att det gått så dåligt för VF...
Kommentera

Imorgon ska vi se till att Plüss får veta att han lever.

Kommentera

Johan J:

Varför då??

Kommentera

Johan J:
Har du nåt horn i sidan till honom du??
Kommentera

gud: Var det inte han som tacklade Sanny? Även om det var en olycksändelse.
Kommentera

Johan J:
Ge dig!
Du kommer att bli jättensam!
Kommentera

Janken: Vad tror du publiksiffran blir imorgon? Jag har slutat skrika på matcherna så risken är liten att jag skriker rösten av mig. Dessutom tycks min vapenbroder insnöad på annan ort.
Kommentera

Johan J:

Japp..Det var han..Och du svarade själv på det jag tänkte..En olyckshändelse..Så släpp det..Heja fram Sveriges bästa lag i stället..;)

Kommentera

Johan J: Äh, lägg ner det där med Plüss, det var ju inte avsiktligt och det har ju Sanny sagt oxå...

Däremot så är det intressant och se vem som få stå i TIK-målet. Asplund skötte sig galant sist och nu möter vi en guldkandidat på dekis. Sätter vi in Backlund för att markera något kanske eller låter vi Asplund fortsätta på den inslagna vägen????

FORZA TIK.........alltid, alltid...........
Kommentera

Johan J:
Men ge dig inte in på att tråka Matrin Plüss..
Du blir med i en mycket lite klubb.

Killen är ingen buse. 36 min på 45 matcher förra säsongen.
Han stöp över våran back.. Hade för hög fart så följden blev katastrof...

Jag har själv både krockat med bilen och tappat en skiftnyckel från en stege i huvudet på en kollega...
Det var fan inte meningen.
Kommentera

Friman SR:
Jag gissar att vi ser Backlund i buren..
Om det inte föreligger någon förkylning eller annat hemligt...
Asplund var säkert bra!
Men Backe är glimmrande!
Kommentera

Janken:

Hmm..Hur fan gjorde du?? Krockade och tappade en skiftnyckel från en stege?? Står man på en stege och tror att man kör en bil så verkar det mer som om att du har tappat vettet..;)

Kommentera

Janken:

Vi stöttar backlund imorgon vi Leksingar så då håller han nollan :)
Kommentera

mattias - 74:

Dööh..Håll er undan..Vi såg ju hur det gick förra säsongen när ni Leksandfans stöttade Backlund..;)

Kommentera

gud:

hehe ja men nuj är det skillnad, vi lär vara överföfriskade med öl också så ni får får svårt att vinna läktarmatchen =) haha
Kommentera

gud:
JA!
Jag säger ju att det inte var meningen!
Det är svårt att köra bil, ståendes på en stege!

Nä sanningen att säga så var det 7 - 8 år mellan händelserna..
Det var liksom en jämförelse..
Alla har vi väl skadat någon eller något oavsiktligt..

Ägaren till bilen jag mulade frågade bara lugnt om jag hade någon skadeanmälansblankett...

Harry som fick skiftnyckeln i skallen var sjukskriven en vecka.. Men vi jobbade ihop veckan efter igen.
Kommentera

Janken: Har det varit Ledin så hade han varit avstängd nåra matcher.
Kommentera

Bo Bly:
Hade det varit Ledin hade Sanny varit iklädd träfrack i dag!
Kommentera

Janken: Försöker bara hetsa lite. Klart jag heller hejar på Timrå.
Kommentera

Johan J: Klart att man ska psyka motståndarna.Som nån skrevSalo hoppa tycker jag är fyndigt.
Kommentera

Johan J:

Hetsa!?!?

Du kan ju testa med att hänga en Plüssdocka över E-4:an..
Det kan väcka stor uppmärksamhet.
Kommentera

Janken: Jag nöjer mig med att tro att Timrå slår tillbaka med Frölunda med 5-0.
Kommentera

Johan J:
Vi nöjer oss så..
Tre pinnar i morgon.
Men jag tror mer på 4-2 typ...
Kommentera

Janken: Lapp på luckan lär det vara imorrn iaf .. synd att så många får se oss förlora med 3-1
Kommentera

SaraS: Salo har inte nåt större ansvar för Frölundas kräftgång i höst, det har du rätt i. Detta är aldrig något jag hävdat heller. Tycker bara att Salo är en alldeles otroligt överskattad målvakt och har så varit i många år. Skulle aldrig vilja se honom som målvakt i TIK, han är lättstressad, fruktansvärt ojämn och saknar i mångt och mycket självkritik. Blir lätt lite Olof "looser" Mellberg över honom. "Alla bara gnäller på mig"-typ....
Kommentera

Janken: Timrå har gjort 5 mål framåt i 2 matcher och 4 mål i två. Skulle tro att det blir ganska så målsnålt imorgon också. 3-1 till det rödvita laget?

Kommentera

mikenomad: Å bara för att jag tycker så om Salo lär han vara överjävlig i morrn och nolla TIK...
Kommentera

mikenomad: Är det vitryssen som vaktar kassen?
Kommentera

Bo Bly: Psyka motståndaren och fyndigt... Ja skapa då en sång där Calle Johansson häcklas och undra lite fräckt om inte livet var enklare på Canal+..,?

Hmmm... Melodi Broder Jakob
Calle, Calle var e du, var e du...?
Vad gör du där i båset, vad gör du där i båset?
Calle boy, Calle boy.....
Canal+ har vi och vi........ å vi älskar hockey.....
Vad gör du där i båset, vad gör du där i båset?
Calle boy, Calle boy.....

Häckla inte Plüss, skapa en sång vettja... Lite nödartat med häcklande
och kanske lite fyndigt ..;-)

FORZA TIK.........alltid, alltid..........
Kommentera

Å i denna viktiga match så har följande domarsysslorna:
Chef: LINDQVIST, Mikael
Linebacker1: AHLSTRÖM, Anders
Linebacker2: LARSSON, Robert

Jag coco eller rookies????

FORZA TIK............alltid, alltid........
Kommentera

« · 776624 · »