Skarin: Vad f-n säger du människa? Sitter du härinne på HS en fredagskväll och bekänner dina innersta känslor? Hur många vinare har du korkat upp egentligen? Det finns ingen tid att spilla på sentimentalitet i detta nu. Rädsla? Vad är det för trams?
Sillstryparjävlarna får väl rätta munnen efter matsäcken och ta skeden vackert i sin hand dit de kommer! Det är våran borg och imorgon skall kitteln koka utav hetta.
Det är vi som har kommandot, det släpper vi inte ifrån oss. Detta under föresättning att det bara blev mineralvatten och mjölk till fredagsmyset med frugorna i stugorna ikväll för våra rödvita hjältar!
Nu får det vara slut med sömnpillren om lördagarna.
UPP PÅ TÅSPETSARNA OCH BJUD UPP TILL MÄSTERLIG VALS TIMRÅ!
Skarin och de andra: Jag tyckte mig läsa att Backlund inte har några problem med foten under matcher. Det är en infektion, ingen skada. Därför resonerar jag som jag gör.
Är infektionen såpass att han förvärrar den eller att det hämmar honom så är ju diskussionen en helt annan. Men min utgångspunkt i mitt resonemang är ju såklart att han är fit för att stå.
Ambroo: Tror inte att anledningen till att Åkerlund leder omröstningen är att han är överskattad. I normala fall hade abslout tyckt att det vore dags för Backlund nu. Han är bäst av de två och är förstemålvakt. Men nu är förutsättningarna som dom är. Backlund säger att han ska läka skadan och att Åkerlund kommer stå. Därför är svart på omrsöstningen enkelt. Skulle kännas fel att ställa en målvakt i mål som inte ens har tränat under veckan..
JimmyH: Nej precis. Han har bara ont på träningar.
- Det har varit lite sämre på slutet. Risken att man får in skit igen finns ju alltid när man har en skridsko på sig. Jag hoppas bara det ska gå över, säger Johan Backlund.
Nja. Nej, nej. Nu blir det en påse nötter och nya Radiohead som Knylan skickat till mig :)
Skarin: Säger du det? ;) Fan jagär ju smått otrolig alltså. Jag menar det är ju en bedrift i sig att kunna snacka utan att andas, sälja fågelfrön till gökuren och dricka utan att dricka. Ja jisses vilka talanger man har.
-Jag har inte tränat på över en vecka, infektionen har inte lagt sig. Såret har varit infekterat i omgångar och nu har han bestämt sig för att bli frisk.. -Det är vila som krävs
På frågan Vem står imorgon? svarar han: -Det blir garanterat Magnus
Så jag förstår inte varför den här diskutionen om vilken som ska stå imorrgon existerar. Det är ju redan klart att Åkerlund står.
Skarin: Det brukar betyda otur att dissa en motståndarmålvakt på förhand men Joel Gistedt känns väl inte sådär jätteskrämmande. Jag har länge tyckt att han är en smula överskattad.
För att även jag ha ett kort med i leken så skulle jag vilja påstå att detta blir en match som kommer att avgöras på hur anfallsspelet ser ut. Målvakterna är ganska jämna skicklighetsmässigt, så om man ställer Åkerlund tror jag inte kommer att avgöra. Så att eftersom att målvakterna (Gistedt och Åkerlund) är såpass jämna så kommer det att hänga på anfallsspelet, att vara effektiva.
Kapten Lindow: Där sa du banne mej någonting. Karln bor ju i Sundsvall. Så det skulle en smidig lösning. Fast å andra sidan vette fan hur det är med konditionen vid det här laget och Frölunda rimmar illa i samklang med Bosse Ahl. Minns Scandinavium i hans "comeback" i rödvitt och det räcker så.
Kapten Lindow: Han såg ganska "fläskig" ut på Drakbåtsfestivalen. Lite Brolin-varning skulle jag vill jag säga. Många Chorizos, parisare, fläskrullader och öl som slinkit ner i den kroppen efter karriärens slut.
Kapten Lindow: Jo men det tog för mycket tid i anspråk. Å andra sidan spekulerades det ju i att Fredrik Persson skulle ta en plats i KIFs A-lag också. Jag höll på sätta kaffet i vrångstrupet när jag läste det i Dagbladet. Riktigt rejäla långskott.
Ahl & Persson i samma lag. Det hade varit en hädelse mot Ahl.
El Maco: Absolut. KIF är ett fint lag. Ett väldigt fint lag. Men inte finare än Timrå. Och det hade vart skoj att se Bosse Ahl lira i Ånäshallen. Men Fredrik Persson? Som blev ratad i Timrås pojklag, som spelade en sväng i Mariefred och försökte slå sig in i Frölundas juniorlag men knappt fick byta om och som sadlade om till bandy i Nynäshamn. Nej tack!
Han har även gjort nåt gästspel i Timrås beryktade supporterlag.
Uno Gordon: håller med, Persson kan knappast platsa i fina Ånäshallen. Däremot låter han som klippt och skuren för Sundsvall Hockey, Ratad Timråit med skumma klubbar på vägen - your average bobcat
El Maco: I Sundsvall Wildcats då? Hade Wifsta Hc existerat i dagsläget hade han varit som klippt och skuren för en torpedroll på högerkanten. Annars kan ju alltid göra ett gästspel i Järpen eller Nälden. Där tar ju vem fan som helst plats. Jag säger bara Janne Nilsson mannen som lirar med bågar under visiret.
Det var en upplevelse utöver det vanliga i Kastbergshallen när Ånge körde över Järpen med 9-1 härom året och man fick avbryta matchen med 2min kvar p.g.a dålig is och bara låta klockan rulla för att undvika omspel.
Suggan var fly förbannad för att han inte fick hålla nollan.
JimmyH: Lite kluven till målvaktsfrågan men jag är nog inne på Jimmys linje. Men det är nog ganska klart för Challe vem som ska stå spec. när även Backlund säger att Åke ska stå.
Det blir en jävligt tuff match idag,dom måste prestera på topp idag.2snabba mål så kan det gå vägen.Jag är väldigt nervös jag ska på sportbar här i frölundaland och se matchen iklädd matchtröja...
Ja, snart så är det dags och jag ser framemot en mycket rolig match, men hur den slutar vågar jag inte tänka på. Frölunda är som sagt ett väldigt bra lag och det är vi också men jag tror attom vi ska vinna idag, gäller det att alla spelar till sitt yttersta. Jag hoppas på seger men förväntar mig ingen. Men vi måste väll ändå kunna behålla en poäng.
fighter: högerklicka på videon (sändningen) välj Properties (har engelsk version av Windows själv så det står på engelska för mig, kanske det är Egenskaper på Svenska) och klippp ut mms adressen som står längst ner i den ruta som du får upp (kolla på Location, notera att det kanske är översatt till Svenska för dig).
Sillstryparjävlarna får väl rätta munnen efter matsäcken och ta skeden vackert i sin hand dit de kommer! Det är våran borg och imorgon skall kitteln koka utav hetta.
Det är vi som har kommandot, det släpper vi inte ifrån oss. Detta under föresättning att det bara blev mineralvatten och mjölk till fredagsmyset med frugorna i stugorna ikväll för våra rödvita hjältar!
Nu får det vara slut med sömnpillren om lördagarna.
UPP PÅ TÅSPETSARNA OCH BJUD UPP TILL MÄSTERLIG VALS TIMRÅ!
STOLTHET - HJÄRTA - PASSION