1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591759 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-01-17

« · 968732 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Nu gäller det att visa sina box-play kvalitéer.
Kommentera

Jensen_12: Kan ju inte värva någon bara för att.... måste ju hitta någon med kvalité oxå.....
Kommentera

lungan: Låter som att vi håller på att bärga tre mycket dyrköpta poäng.
Kommentera

BLir det 4-4 nu med eller, för att domarjäveln börjar ta utvisningar 2 min innan matchen är slut
Kommentera

ChriZt3r: Inte lite spännande heller. Dom har ju fortfarande runt 1:30 i PP kvar.
Kommentera

RocknRolf2: av det vet vi inte men att han har utgått pga nyckelbenet vet vi
Kommentera

Jensen_12: ja men kan ingen jävel säga hur länge det är kvar!!!
Kommentera

Stor risk att vi tappar två pinnar nu i slutet också. Så jävla fucked up.
Kommentera

Kom igen nu killar släpp inte in nåt mer!!
Kommentera

fighter: Vi gör 5-3 i tom bur.....
Kommentera

fighter: Det är runt 1 minut kvar, säkert mindre...
Kommentera

Jensen_12: huvaligennnnnnn ojojoj helvete!!!
Kommentera

fighter: Låter som att någon är helspänd! ;)
Kommentera

19.59 4-3 är avblåst

Hahl är borta, fick bekräftat från P4.
Kommentera

lungan: De verkar ha dragit tillbaka klockan 2 sek....
Kommentera

lungan: det är det jag försökt siga till dig hela tiden
Kommentera

Nu är det klart .... tre dyrköpta poäng inkasserade....
Kommentera

Bra fredat i slutet.... Nu är det bara att hoppas att skadorna inte är så allvarliga. Ska bli intressant att se vad Timrå gör dom närmaste dagarna. Godkväll!
Kommentera

Sköna tre poäng. En riktig holmgång. Allt överskuggas dock av Situation Hahl. Allvarligt eller inte?
Kommentera

Hassan: Närmsta 2 veckorna blir som du säger väldigt intressanta. Det blir till att surfa in på www.timraik.nu och spamma F5.
Kommentera

Puh, nervigt där i slutet.

Måtte Hahl vara hel nu. Annars vettifan alltså. Dra in några artistare? kanske det, men skitkul att vi aldrig kan ha en normal jävla säsong med ordinarie lag...

Stora skadebekymmer säsong efter säsong indikerar att det kanske inte bara är otur bakom. Kanske behövs det trots allt mer folk som jobbar med killarnas fysik?
Kommentera

RocknRolf2: Blir väl inte bättre av att 2 personer står och masserar samtidigt?
Kommentera

RocknRolf2: Det sa jag i somras, när Timo gick sönder i gymet, det ska inte hända, där finns det nog mycket att göra att stärka upp fysdelen, bättre upplägg och fys-coacher.
Kommentera

Fy fan vilken pärs och sicken jävla bragdseger! Två mål av Björn Svensson, Petr Tenkrat nätar äntligen igen och vilken grym kämpainsats! I slutet blev jag så jävla upprörd att jag körde iväg de två gäster jag hade bjudit hem (de hade mage att påstå att Frölunda förtjänade att kvittera). "Där är dörren - far åt helvete!", var min replik. Så de sista tre sekunderna fick jag se för mig själv...
Kommentera

Är på jobbet och har bara sett slutresultatet samt förstått att Hahl är skadad. Orkar inte scrolla, nån mer som är skadad? Förutom de gamla förståss...
Kommentera

DJ Hemp: Det är rätt, bannlys gästerna för tid och evighet. Vissa tror att detta är på liv och död när det är betydligt allvarligare än så...
Kommentera

Rox: ja men för en annan som bor härnere i göteborgsområdet är det extra skönt.
imor är det jag som har på mig min matchtröja på jobbet hela dagen
dom har varit skitkaxiga idag dom jag jobbar med inkl chaufförerna
jag sa ju att jag kände på mig att vi skulle vinna ikväll.
blir riktigt gott att jobba imorn,sen när man slutat vid halvfyra draget förtära
en kall sejdel eller två på kvällen går man ner till lokalpuben o njuter och dom andra mumlar en massa skit bara jag ska inte säga ett ord bara le.
Kommentera

DJ Hemp: Härligt, så ska det låt..det är Timrå-hjärta!!! ut med dom bara ;-)
Kommentera

Vilken skön seger!
Det är nästan så att jag har svårt att vara orolig över Hahls skada med tanke på hur fantastiskt bra Erik Andersson var.
Välkommen tillbaka Erik, fan vad vi har saknat dig!
Där har vi ett magnifikt hockeyhjärta till. Familjen Andersson får gärna fortsätta avla fram Timråspelare!
Kommentera

The Palm: Erik A visar energi, vilja och hjärta!! Klart bäst i afton! Svensson, en måltjuv har vaknat men behöver snacka med farsan om han kan fixa några polare att spela med!
Kommentera

The Palm: Grymt skön seger! Tenkrat - YES! Svensson - Wow! Timrå IK - Fuck yeah!

Segerns sötma efterlämnar dock en sur eftersmak. Man kan inte riktigt njuta förrän man vet huruvida Hahl är skadad allvarligt eller inte. Måtte han ha klivit av på grund av försiktighetsåtgärder.
Kommentera

Helvete dessa alla skador...fan ta hit Krykov, analysera honom ner i minsta atom, hur han tränade, förberede sig inför en säsong, eller klona honom helt enkelt. 15 år utan att missa en hockeymatch i toppligor, finns ju inte!
Kommentera

"Dessutom tvingades lagets finska centerankare Riku Hahl kliva av under matchens gång med ett skadat muskelfäste i axeln. "

Känns ju lovande... Uscha.
Kommentera

vilka är det som är skadade nu pärssinen, Hedström,Hahl .....och ?
Kommentera

Kerstin_k: Dom skriver bara det dom hörde på Canal+. Låt oss inte kasta yxan i sjön förrns vi fått ett ordentligt läkarutlåtande.
Kommentera

Blizzard: Hynning
Kommentera

HannesHahl: Moe ? elelr är han sjuk elelr vad var de med honom :) ?
Kommentera

va fan är det som händer verkar som så fort timrå spelar en match nu får vi en toppspelare skadad

hoppas hahl kommer tillbaka snart samma med pärssinen
Kommentera

Bragd-Birger: Visst är det så. Men ingen rök utan eld. Personligen håller jag tummarna för att "skadad axelmuskel" egentligen betyder "sträckt axelmuskel". Eller liknande.
Kommentera

Blizzard: Moe är väl sjuk och Erixon har väl fått ett skott på foten, tror jag.
Kommentera

Hälge: ja det var så de var tack ! Hynning viste jag men glömde skriva, blev så mycket här på slute! men tack för hjälpen :)
Kommentera

Hälge: "skott på foten"? Var det där ett ironiskt inlägg eller vad? Jag förstår inte. Ett skott från en hagelbössa, månne?

Instämmer i det RR sa, det börjar lukta surt virke över det här. Vad får grabbarna för fysträning egentligen?
Kommentera

Olle: Om du tycker att det är ironiskt vet jag inte, men jag tror att han fått en puck på foten som då tydligen tagit illa. Det kan gör ont även på hockeyspelare...
Kommentera

Härlig kämpa match av grabbarna !!!! Björns bästa i Timrå tröjan. Erik Andersson fy faan va bra du var.... Robban !!! Jag säger bara Robban. Nu kanske Tenkrat börjar producera när han får lite utrymme och slippa Jontes åttor i mittcirkeln. Robban har Timrå hjärta så att det räcker till hela kommun....

Om Hahl är långtidsskadad då är säsongen slut mina vänner....
Kommentera

Hälge: Jag menade inte så, jag trodde att du skämtade. Jag vet mycket väl hur ont det kan göra, har blockerat fler skott med fotknölarna än vad jag vill komma ihåg, men det ska ju vara något överjävligt hårt skott innan man blir uppsatt på skadelistan för det. Om så nu är fallet så späder det ju bara på oturen kring hela läget kring skadorna.
Kommentera

Fy fan va härligt Tenkrat! skönaste målet jag skådat på en lång lång tid...
Dessutom så är det bara gratta Robin Jonsson till den bästa matchen jag sett han göra hittills iår, tyckte han kändes stabil matchen igenom..

Också skönt att se Björn Svensson producera mål framåt idag, tycker dock 86 kedjan borde fått göra några baljor

Grymt bra match!! Vi syns i Gävle härnäst!
Kommentera

tenkrat mål var det klart skönaste idag..om hahl e långtidsskadad lägger jag mig ner och dör
Kommentera

Björn Svennson grym. Precis som jag sagt hela tiden : ge Björn S, E Andersson och Robban mer speltid. Dessa tillsammans med Tenkrat + P kokko bästa Tikare.

And RJ så gör han en riktigt bra 2:a och 3:e period. I första var han en säkerhetsrisk.

Grymmt skön vinst men är Hahl långtisskadad kan vi glömma semi och vara riktigt glada om vi går till slutspel.
Kommentera

RocknRolf2: Satan med med Hahl.... Men R&r2 och alla trackare av Robin Jonsson, ni får ge RJ kredit för idag var han faan i mig helt OK och riktigt bra enligt mig då...
Kommentera

Friman SR: Jepp, cred ska han ha. Idag visade han det som jag så har efterlyst i en 36 omgångar.

Erik Andersson visade också att han hör hemma i Timrå IK och inga avarter i allsvenskan. Robban visade att han inte är slut (om nån nu inbillat sig det). Men främst var det inställningen idag som var avgörande, det här var en förhandstitt på hur spelet bör se ut när allt avgörs senare i vår!
Kommentera

« · 968732 · »