Bra fredat i slutet.... Nu är det bara att hoppas att skadorna inte är så allvarliga. Ska bli intressant att se vad Timrå gör dom närmaste dagarna. Godkväll!
Måtte Hahl vara hel nu. Annars vettifan alltså. Dra in några artistare? kanske det, men skitkul att vi aldrig kan ha en normal jävla säsong med ordinarie lag...
Stora skadebekymmer säsong efter säsong indikerar att det kanske inte bara är otur bakom. Kanske behövs det trots allt mer folk som jobbar med killarnas fysik?
RocknRolf2: Det sa jag i somras, när Timo gick sönder i gymet, det ska inte hända, där finns det nog mycket att göra att stärka upp fysdelen, bättre upplägg och fys-coacher.
Fy fan vilken pärs och sicken jävla bragdseger! Två mål av Björn Svensson, Petr Tenkrat nätar äntligen igen och vilken grym kämpainsats! I slutet blev jag så jävla upprörd att jag körde iväg de två gäster jag hade bjudit hem (de hade mage att påstå att Frölunda förtjänade att kvittera). "Där är dörren - far åt helvete!", var min replik. Så de sista tre sekunderna fick jag se för mig själv...
Är på jobbet och har bara sett slutresultatet samt förstått att Hahl är skadad. Orkar inte scrolla, nån mer som är skadad? Förutom de gamla förståss...
Rox: ja men för en annan som bor härnere i göteborgsområdet är det extra skönt. imor är det jag som har på mig min matchtröja på jobbet hela dagen dom har varit skitkaxiga idag dom jag jobbar med inkl chaufförerna jag sa ju att jag kände på mig att vi skulle vinna ikväll. blir riktigt gott att jobba imorn,sen när man slutat vid halvfyra draget förtära en kall sejdel eller två på kvällen går man ner till lokalpuben o njuter och dom andra mumlar en massa skit bara jag ska inte säga ett ord bara le.
Vilken skön seger! Det är nästan så att jag har svårt att vara orolig över Hahls skada med tanke på hur fantastiskt bra Erik Andersson var. Välkommen tillbaka Erik, fan vad vi har saknat dig! Där har vi ett magnifikt hockeyhjärta till. Familjen Andersson får gärna fortsätta avla fram Timråspelare!
The Palm: Erik A visar energi, vilja och hjärta!! Klart bäst i afton! Svensson, en måltjuv har vaknat men behöver snacka med farsan om han kan fixa några polare att spela med!
The Palm: Grymt skön seger! Tenkrat - YES! Svensson - Wow! Timrå IK - Fuck yeah!
Segerns sötma efterlämnar dock en sur eftersmak. Man kan inte riktigt njuta förrän man vet huruvida Hahl är skadad allvarligt eller inte. Måtte han ha klivit av på grund av försiktighetsåtgärder.
Helvete dessa alla skador...fan ta hit Krykov, analysera honom ner i minsta atom, hur han tränade, förberede sig inför en säsong, eller klona honom helt enkelt. 15 år utan att missa en hockeymatch i toppligor, finns ju inte!
Bragd-Birger: Visst är det så. Men ingen rök utan eld. Personligen håller jag tummarna för att "skadad axelmuskel" egentligen betyder "sträckt axelmuskel". Eller liknande.
Olle: Om du tycker att det är ironiskt vet jag inte, men jag tror att han fått en puck på foten som då tydligen tagit illa. Det kan gör ont även på hockeyspelare...
Härlig kämpa match av grabbarna !!!! Björns bästa i Timrå tröjan. Erik Andersson fy faan va bra du var.... Robban !!! Jag säger bara Robban. Nu kanske Tenkrat börjar producera när han får lite utrymme och slippa Jontes åttor i mittcirkeln. Robban har Timrå hjärta så att det räcker till hela kommun....
Om Hahl är långtidsskadad då är säsongen slut mina vänner....
Hälge: Jag menade inte så, jag trodde att du skämtade. Jag vet mycket väl hur ont det kan göra, har blockerat fler skott med fotknölarna än vad jag vill komma ihåg, men det ska ju vara något överjävligt hårt skott innan man blir uppsatt på skadelistan för det. Om så nu är fallet så späder det ju bara på oturen kring hela läget kring skadorna.
Fy fan va härligt Tenkrat! skönaste målet jag skådat på en lång lång tid... Dessutom så är det bara gratta Robin Jonsson till den bästa matchen jag sett han göra hittills iår, tyckte han kändes stabil matchen igenom..
Också skönt att se Björn Svensson producera mål framåt idag, tycker dock 86 kedjan borde fått göra några baljor
Björn Svennson grym. Precis som jag sagt hela tiden : ge Björn S, E Andersson och Robban mer speltid. Dessa tillsammans med Tenkrat + P kokko bästa Tikare.
And RJ så gör han en riktigt bra 2:a och 3:e period. I första var han en säkerhetsrisk.
Grymmt skön vinst men är Hahl långtisskadad kan vi glömma semi och vara riktigt glada om vi går till slutspel.
RocknRolf2: Satan med med Hahl.... Men R&r2 och alla trackare av Robin Jonsson, ni får ge RJ kredit för idag var han faan i mig helt OK och riktigt bra enligt mig då...
Friman SR: Jepp, cred ska han ha. Idag visade han det som jag så har efterlyst i en 36 omgångar.
Erik Andersson visade också att han hör hemma i Timrå IK och inga avarter i allsvenskan. Robban visade att han inte är slut (om nån nu inbillat sig det). Men främst var det inställningen idag som var avgörande, det här var en förhandstitt på hur spelet bör se ut när allt avgörs senare i vår!