1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-12-11

« · 1098087 Till forumet

Timrå IK - Frölunda 2008-12-11
Matchtråd, diskutera om matchen endast här , inte i Tom Wandell eller andra ämnen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-12-11
Mackelito: Matchtipset : 1-6, Åkerlund står då Backlund fått nog av håglöst försvarsspel.
Kommentera

ITK: Timrå har väl nån form av samarbete med Dallas och har ju nyligen varit i kontakt med dom så varför skulle inte Sean kunna komma hit o lira lite? :) Om ja inte missminner mig hade man väl 3 spelare här från Dallas under tiden Ulf Dahlen var där som tränare.
Kommentera

Mackelito: efter många dagars kritiserande av backlund så har han äntligen ret sig i den röda tröjan. men som dom säger det spelar ingen roll, han kan inte vinna över frölunda själv.

jag tro at lagmaskinen frölunda blir alltför svårt..

men jag hoppas hoppas att dom tar sig ovanför strecket så vi slipper kval. jag skiter i slutspelet iår FAKTISKT!!! det får förbli en dröm. tills Timrås ledning avgått då kan Timrå satsa på några riktiga vinnardskallar som vågar offra för att vinna!!...

Timrå-Frölunda 1-3
Kommentera

Mackelito: Ja nu är det bara vinst och en jävla inställning som gäller på torsdag, vi vinner med 4-2.
Kommentera

Snoop: Jag tror på en urladdning 4-1 !!
Kommentera

keni: 2-7
Kommentera

Mackelito: Enligt vanligvis välunderrättad källa kan härmed meddelas att Backe står. Han har dessutom sagt till sina kamrater i laget att om dom inte sköter sig och gör minst ett mål mer än han släpper in så kommer dom att få ta hand om spaden själva i fortsättningen.
Kommentera

Mikko Lehtonen är tveksam till imorgon.

Jag orkar inte.
Kommentera

JimmyH: Jag kan höra Krykovs hångarv ända härifrån.
Kommentera

Bragd-Birger:
Antingen är Lethonen gjord av socker, eller så är det någon dold agenda bakom "lethonens" alla frånfällen. Man kan ju inte gå från frisk till "sjuk" var och varannan vecka under 3 månader.

Kommentera

Per HApps: Karln lider vell av panikångest när försvaret ser ut som det gör!
Kommentera

Blizzard: Och för att göra försvaret bättre så ligger han hemma.
Kommentera

Per HApps: Man börjar ju nästan undra om inte Timrå mörkar Lethonens "riktiga" skada som han inte riktigt får ordning på. Det ligger ju i deras intresse att inte ge för mycket information om vår bästa backs "riktiga" skada dvs.
Kommentera

Hur mycket... eller lite folk blir det i morrn tro?.
Egentligen så skiter jag i hur publiksiffrorna ser ut, åtminstände på sittplats. Men på ståplats blir det ju nästan alltid trångt eller rikligt befolkat tycker jag. Detta visar direkt vilken sorts publik som på ett eller annat sätt visar att de står upp för sitt lag.

Men en sak blir jag ändå besviken på och det har stört mig hela säsongen. Varför är det inte fler som sjunger med i ramsorna??. Till och med Patronerna har fler fans på ståplats som tar ton. Kom igen nu för faen... Det är ingen som bryr sig om hur det låter, bara att det låter.
Det enda allmänna kravet som finns är att alla sjunger samma ramsa, i takt och inte för fort. Blandas ramsor med varandra så känns det bara så jävla AMATÖR. Lyssna på vad som dras igång och häng på där istället.
Takt och tempo är också A och O för en klack som vill skapa bra tryck.
Åh det absolut viktigaste, rätt ramsa vid rätt tillfälle. Är det uppfattat "Hugo" ;-).

Nu kör vi på i morrn igen.
Jag säger 3-2 till TIK.
Kommentera

När man trodde det värsta så vände det på en 5-öring till något positivt. :-)

Härlig läsning.
Kommentera

-Gurra-: Ja det var roligt för honom och bra för laget. Men nu envisas dom väl med att inte ta hit nåt nyförvärv.
Kommentera

TRL: Jaa vi får hoppas på att det ljusnar på något vis. Men som sagt, det finns inget gott som inte för med sig något ont. I alla fall inte i vårt fall :-/.
Kommentera

Är de någon som kan förklara varför Lehtonen är osäker på spel imorn ? fan va irriterad ja börja bli på han !
Kommentera

Snoop: Party på örnen
Kommentera

Mitt tips 2-5
Kommentera

Men herre gud... Mikko Lehtonen är förkyld. undra hur många gånger i år man inte jobbat då man varit förkyld. Ok, viss skillnad, men ändå - Skandalöst!
Kommentera

Yellowcard: Ja han är inte någon Krykov direkt. Vad är det för fel på han? pallar han inte trycket? måste ju börja bli pinsamt detta för honom, borta var tredje match, äh nåt är fel, omöjligt att en sådan kille kan vara så sjuk ofta.
Kommentera

Yellowcard: Nästa gång du är förkyld, far ut och spring ditt absoluta max i 1½ timme. Kom sedan tillbaka och försvara det hela.

För det är ju så klart bättre att han spelar i kväll och sedan är borta 10 matcher än tvärtom.

Kommentera

Jag finner ett litet smått roande uttalande av Challe här om dagens trupp:

"- Några frågetecken har vi inför morrondagen. Anton Axelsson och Mikko Lehtonen är tveksamma medan Styf som vanligt åker långfärdsskridskor."

Lite som roar mig just nu mao.
Kommentera

Forzaaaa Timrååååå Krossaaa Indiaaans ;)
Kommentera

MB: Ang. Lehtonen så behöver man inte ha allt för utmärkande konspiratoriska drag för att börja undra hur många hundar som ligger begravna. Det som ändå får mig att kunna tro att det faktiskt är som det sägs, dvs att han verkligen ÄR förkyld, är det som står i dagens ST. Att läkare skall utreda vad som gör att han inte blir kvitt förkylningsproblemen, detta verkar ju innebära att man faktiskt på allvar är konfunderade över hans förkylningsbenägenhet. Eller så är det bara mörkning av andra, bakomliggande orsaker.....
Kommentera

mikenomad:

Han kanske övermedicinerar? :-)
Kommentera

Kvällens trio:

RÅDBJER, Ulf

AHLSTRÖM, Anders TAKULA, Leo
Kommentera

mikenomad: Jag tror faktiskt att han aldrig fått blivit helt frisk från sin förkylning. Det har varit kris i laget o han har fått ryckt ut alldeles för tidigt o så tar förkylningen om o om igen. Man kan ju hoppas att han får läka ut under uppehållet nu.

Om han sen blir sjuk efter uppehållet, kanske jag köper din konspirationsteori. :)
Kommentera

The Fat Bastard: Ja, jag har ofta fått rådet att ta en virre för halsen eller när jag känner mig lite krasslig. Jag har dock haft förståelse för det underförstådda att inte överdriva konsumtionen. Inte hela flaskan på en gång mao....
Kommentera

Hahl Bundy: Nja....jag har väl eg ingen allvarlig konspirationsteori utan raljerar mest och gör mig lustig på den stackarens bekostnad. Tycker jag kan unna mig det i dessa annars så j-a dunkla tider. Jag tror nog faktiskt också att det är som du säger.
Kommentera

mikenomad: Värva en Krykov:are. Helst 3!
Kommentera

Hahl Bundy: Äh förkyld är man ju hela vintern till och från, inget ko0nstigt med det. Trodde dock finnar var bättre än oss svenskar på att bita ihop och bara köra.
Kommentera

Hahl Bundy: Kanske han kunde ställa upp som spermadonator till TIK för framtida lagbygge....avseende långsiktig planering alltså...
Kommentera

SLUTA att vara så negativ det kommer att lösa sig det blir slutspel ska ni skälla så är det på spelarna på isen ingen annan....
Kommentera

Tellus: Ja idag blir det ju för fan 4-1 vinst och alla på HS anser att TIK nu är bät i ES , oss förlust nästa då e man sämst igen..
Thats the way it is...
Kommentera

Ikväll ska det märkas att täljematchen var ett tillfälligt botten-napp.

Timrå kommer ( förhoppningsvis) att visa var skåpet ska stå . Jag gissar på Timråseger efter en rysare

Kom igen och fyll arenan ikväll , Lets Rock!
Kommentera

Frella: Härligt. Vi kommer till match med 5 backar. KS here we come!
Kommentera

Frella: Vi har ju potential i det här laget i allafall :)
Kommentera

Vad ska de göra? Erik A på backen och tre kedjor?
Kommentera

T T: Snart får vi väl byta introlåt.
Kommentera

T T: Kan väl spela på fyra ändå så länge Axel håller. Samuelsson får väl gå in och dominera med gallerpojkarna.
Kommentera

Frella: Jo, de har dominerat fint. Jag håller andan varje gång de är inne. När de har gjort 30-40 sekunder och inte ens är nära att hinna byta börjar jag bli ganska blå.
Kommentera

Poffa: Orkar inte springa 10 minuter ens så det är lugnt=) Eller jo föresten kanske om jag får 300 lök i månaden! Höhö skämt å sido, jag tycker ändå karln är på tok för mycket förkyld. Nåt är ju fel? ge han penicillin eller nåt så han blir frisk nån gång. Han måste ju uppenbarligen ha spelat sjuk flertalet gånger eftersom det aldrig ger med sig.
Kommentera

Svensson Bogg Pyörälä

Hynning Bagarn Pärssinen

Tenkrat Lander Sundh

MPS <--- in och avlasta de olika yttrarna. Tillräckligt med speltid så han får chansen att vara varm hela matchen dock, inte när övriga forwards redan börjar bli trötta!

Förutsätter ovan att Samuelsson inte finns tillgänglig. Är han med skall de rulla på 4 ytterforwards tycker jag :-)
Kommentera

actionleif: Själv har jag tittat på spännbanden med TIK-logga....Inte som komplement till frugans och mina aktiviteter i sängkammaren, utan för att undvika allt för stora inre skador under de epelepsi-liknande anfallen som tenderar komma med allt tätare intervaller.
Kommentera

Vi har mängder med backar, in med nån J20 junis.
Kommentera

actionleif: Hahaha. Ta fram den där souveniren. Snälla, gör det. Jag köper upp samtliga och hänger in i garderoben förutom den jag har på mig. Jag vill ha en för varje dag resten av säsongen. Trivs jag i den kan det bli så att jag har på mig den året om, livet ut.

Sagan om Lehtonen är helt otrolig. Jag orkar snart inte mer.

Den pinsamma förlusten senast kan visa sig bli helt avgörande.
Kommentera

« · 1098087