1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2009-02-23

« · 1131417 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Rubrik på sportbladet. "Timrå får vänta på slutspel, föll stort mot frölunda"

2-3 är inte stort enligt mig.
Kommentera

Yellowcard: att enbart spela hockey i en halv period, är usel inställning enligt mig.
Kommentera

Olle: Jag kan hålla med dig. Absolut. Beklämmande att se att Timrå inte ens bryr sig i 2½ period. Förstår inte vad det är som gör att det går så fort upp och ner för TIK anno 2009. Bedrövligt.

Jämndåligt över hela laget, så skulle man kunna sammanfatta kvällen.

Men man fick i alla fall känna en gnutta hopp. Vet inte om det är bättre eller sämre dock. Tunga steg hem idag.
Kommentera

Olle: Visst, Timrå gör ingen kanonmatch, men visst var Frölunda också riktigt bra ikväll? Frölunda är ett topplag och de var helt enkelt starkare ikväll, så ser jag på det. Såg ingenting i matchen som antydde att vi sket i matchen (det innebär dålig inställning för mig). Vi försökte och försökte, tillslut i tredje så lossnade de det - men vi räckte inte riktigt till.

Visst lär Brynäs vara hungriga på torsdag - men nå lär vi också vara det! I en normal elitserie borde vi vara klar för slutspel så iofs. man vet aldrig. Men kan fan lova att vi tar oss dit!=)

Har du föresten redan glömt bort att vi spöade skiten ur Färjestad med 6-0?
Inte hänga läpp nu, det ordnar sig! Vi kan!
Kommentera

såna här förluster är ju värst, så sjukt irriterande att laget börjar spela bra dels när Frölunda har 3 mål att gå på, 20min kvar samt att Sjöberg stängt igen butiken fullständigt.
Kommentera

jag vill inte vara pessimist , men modo hamnar på 77 om dom vinner resten
Kommentera

Yellowcard: Mjae håller inte riktigt med dig. Visst försökte laget, men inte tillräckligt hårt. Det var långt ifrån samma fart i anfallsspelet i början än vad det var i slutet. Dock så var försvarsspelet enligt mig ungefär lika dåligt hela matchen eller om det är att Frölunda har oövervinnerliga spelare.

kliv ut och döda brynäsjävlarna på torsdag nu för fan..
Kommentera

Yellowcard: Frölunda spelade hyffsat smart men framförallt så var ju honken riktigt vass. Sen att man bjussar på 2 mål, det är en historia i sig.

6-0 på hemmaplan mot fbk i serielunken är en sak, att spela mot dom i slutspelet är ju en annan. Fast först ska vi ju ta oss till slutspel också.
Kommentera

Ska det vara så jävla svårt att skärka slutspel.

Borta mot brynäs kan bli JÄVLIGT svrt när brånäs är ett av dom bästa hemmalagen i Es, Förlust där och matchen mot Lule kan bli en nervös tillställning för oss tikfans:S
Kommentera

Yellowcard: Det som är lite oroväckande är ju att Timrå, som bekant, inte har ett strålande bortafacit. Det är ju inte många matcher i år som man klivit in och spelat genuint och stabilt från första nedsläpp. Ganska många matcher har man varit, mer eller mindre, odugliga i. Finns väl inte så jätte mycket som talar för att Timrå ska åka ner och vinna i Brynäs. Speciellt inte eftersom vi av hävd och tradition har haft väldigt svårt för just Brynäs borta.

Jag förväntar mig en thriller in i det sista. Det lär avgöras i sista matchen och det kommer att bli överjävligt spännande.
Kommentera

Nu måste vi hålla koll på MODO också , #¤%#"
Kommentera

Kerstin_k: Jo men jag tror att Thrillern kommer dö ut när modo eller djurgården förlorar en match. Om inte vi fixar det själva så lär dom göra det åt oss. modo hade sista dödsrycket nu för att klara sig undan kvalserien, dom kommer aldrig orka kämpa sig till slutspelet. Frölunda nästa match borta? Det pallar dom aldrig. Frölunda möter Djurgården sista omgången, vårt nya hatlag kommer rädda oss om vi inte fixar det själv.
Kommentera

Kejsaren av EON kom, sköt och segrade. Fy fan va bittert att förlora mot Nubben. Förlorar mot vad som helst men inte mot dem.
Kommentera

Andersson: Det mest positiva jag kan se nu är att både Modo och Djurgården har kvar att möta Frölunda borta. Tror att Frölunda kommer att sälja sin topp-4 plats mycket dyrt nu när de intagit den.

Modo tar därför knappast 3 pinnar där med deras mediokra bortaspel vilket de måste för att kunna nå slutspel och DIF kommer inte heller att få några gratispoäng i sista. Annars känns ju DIF-Skellefteå som en mycket viktig match imorgon. Skellefteå-seger där och det känns ganska klart, DIF-seger och det blir kamp hela vägen in.
Kommentera

Brynäs borta, fan det blir torsk där! Inte ofta vi vinner där nere. Usch hatar att förlora mot Bruunäs höra den där jävla slips publiken skrika och höra den där jävla musiken "klappa händerna när du e riktigt glad". Fan fan fan fan.......
Kommentera

Andersson: Varför ska mödo slå fjölsunda borta, varför ska modo vinna resten, varför titta på anndra lag bara, varför inte titta defakto att Timrå behöver 2 poäng för att vara säkra, och det är ingen omöjlighet mot Brynäs
Kommentera

Ja iofs , Modo måste ta 6 poäng och vi 0 för att dom ska passera , Dessutom känns DIF-SAIK imorgon som 50/50

men lite ångest är det .
Kommentera

dessutom har MODO tälje i sista omgången , en seger mot Brynäs tack !
Kommentera

Intressant är också att om SAIK tar minst en pinne av DIF imorgon så är det förmodligen bättre för Timrås slutspelschanser om Brynäs vinner över HV än förlorar, då Brynäs då kommer att vara klara för slutspel när de möter Timrå.

Samtidigt så är det Timrås bortaspel vi snackar om så vi skulle säkert kunna torska mot Mariestad borta i nuläget också om bara matchen gällde tillräckligt mycket för oss.
Kommentera

Lethonen fy faan vad dålig!Ni som snackar om att han skulle kunna spela i NHL glöm det..Vi blev ju totalt överkörda i allt på isen innan tredje å vi fick göra 3 - 1...Va faan började vi med för femma i matchen,pang i arslet direkt!
Kommentera

Raggaren Putte: SAIK måste ta 3 imorrn annars blir de här jobbigt för oss timrå-supportrar
Kommentera

Blizzard: Fy faan säger jag bara ! Var inte roligt att se Hahl göra hysch gesten ikväll mot publiken. Det kändes i TIK hjärtat kan jag säga... Känns inte som att slutspelplattsen är klar på långa vägar. No way att vi vinner nere i Gefle... DIF å Modo ska ju möta SSK hemma.
Sen ska våra super backar få stop på Luleås farthockey. Tänk er Omark mot Lotvonen ! Chansen är stor ni hittar mig storgråtandes på E4 nästa lördag....
Kommentera

Till att börja med var det pinsamt att se Lehtonen ikväll.
För det andra är det mycket, mkt, myyyyycket långt till slutspel.

Kul.
Kommentera

Foyn: Ta med en docka och häng i någon bro =)
Kommentera

Långben: Lehtonen gör kanske sin sämsta match i TIK? Snyggt mål dock... Men Johan Andersson ?? Vad har hänt?
Kommentera

Foyn: Hahl har noll timråhjärta så det var väl inget speciellt när han gjorde så där. Det bet inte ett dugg på mig iaf.
Kommentera

Blizzard: Ge mig inga dumma idéer ;) Efter den här säsongen vete fan....
Kommentera

Foyn:såg ju ut som frölunda spelade i elitserien och Timrå i nån snälla pojkars knattehockey!Jävla veklingar såg det ut som på flera fötter ikväll som inte ville göra grisjobbet med kropp å fötter!jävligt svagt!faan vad less man är nu!
Kommentera

Vi förlorar mot ett bättre lag i dag helt enkelt, i 3:e slappnar Frölunda av och släpper in Timrå i matchen.

Inte mycket att säga om. Det såg inte så illa ut tycker jag vi mötte bara ett Frölunda som har hittat formen och som blir livsfarliga i slutspelet.

Vi saknade ju definitivt inte chanser men Lill-Honken var ruggigt bra i dag.

Nä, nu tar vi Brynäs på torsdag, någon jävla gång måste det ju lossna.
Kommentera

Foyn: haha, slutar med att hela timrå laget och mer därtill hänger i den där jävla bron ;-) Näe ska inte skämta i stundens allvar, jag har ångest -.-

Såg att 36st anmält sig till Gävle resan, är det stopp där eller kan det bli fler som anmäler sig?
Kommentera

Skarin: Om publiken hade buat åt han när han rörde pucken åtminstone? Men inte ens det. Ändå tyckte han det var nödvändigt å pissa på oss ! Känsligt läge för Timrå i tabellen så man reagerar väl överdrivet kanske?
Å Nubben såg jävligt nöjd ut i andra perren....
Kommentera

Blizzard: 52 anmälda nu , enligt tikare.se Det blir storbuss !
Kommentera

Simmalugnt:
Lethonen bjuppade på tre baljor idag, gjorde en, alltså minus 2......
Kommentera

Foyn: För övrigt är jag skit glad att Nubben gick till Frölunda tänk er han ville ha Ulf i Timrå!! Fyy fan säger jag bara, hade aldrig kunnat lyssna på våran egna tränare! Stänger av ljudet på TV'n varje gång han syns till!
Kommentera

Långben: Jag tycker det är konstigt att Frölunda kommer ut och är så förbannat mycket mer taggat än TIK? Var ju ingen som tacklades förrän det var tio minuter kvar ?

Jo ! Dennis Persson är fan bättre än Lotvonen. Grattis Dennis !
Kommentera

Per HApps:

hade vi inte 4 andra spelare plus en målvakt inne vid dessa tillfällen?
Kommentera

Foyn:Man tror det inte är sant när man ser Nr:26 i egen zon när han ska lägga ut pucken ur egen zon!Han panikslår ju ut pucken till en Frölunda spelare i rundeln och sen ser vi ju alla vad som händer!så jävla dåligt av en spelare som ska vara den som ska stå för det stabila och kyliga spelet med puck!Johan Anderssom kommer bort totalt i den här matchen tyvärr!

Lethonen måste ha druckit nå dåligt destilerad saft som inte var så himla bra före match.
Kommentera

Klart godkänd insats idag!
Timrå kämpar på men vi möter ett för dagen starkt Frölunda!

Skyller inte ifrån mig på någonting.
Kommentera

Simmalugnt:
Jo, men går man bort sig på två och passar till det tredje spelar det ingen roll om man 7 inne och en målvakt.
Kommentera

Per HApps: Ja det é riktigt. Han lyckades med konststycket att trolla bort sig själv bakom målet på trean... Han får gärna va bättre mot Brynäs.
Kommentera

Per HApps: två målvakter då ;-)?? Njaaa, nu börjar vi komma fram till en lösning här ;-)
Kommentera

Foyn:
Grejen är att om det hade varit moe på dom två första baljorna i arslet hade han fått nöta bänk resten av matchen.
Kommentera

Långben: Han var säkert förskyld :)
Kommentera

Laken: Även om man möter ett för dagen bättre lag så tycker alltså du att det är godkänt att det ser ut som det gör i över två perioder i en sådan här grymt viktig match på hemmaplan där vi kan säkra slutspelsplatsen?
Kommentera

Per HApps: Det är fördelen med att vara en så kallad "leading player"
Kommentera

Per HApps:

Ja ok, han är oduglig, skicka karln till Kovland.

Alla kan väl han en dålig dag, han om någon sett över säsongen är väl den som borde ha en sån innestående.
Kommentera

Skarin: Om jag nån gång är nöjd efter två perrar utan kräm och med hela 13 skott på kassen så får du skjuta mig.
Kommentera

Skarin:

De försökte ju bra, men Frölunda har en fantastisk målvakt.
Kommentera

Simmalugnt:
Det köper jag alla dar i veckan, men jag har svårt att ta det i dag,
Kommentera

Simmalugnt: Ja, jo, ja. Det blev tryck sista 10. Det var så dags då.
Kommentera

« · 1131417 · »