Ja det är tydligt hur olika folk kan tycka om spelarna, men jag tycker fortfarande han är den klart sämsta spelaren i dagens TIK.
Om det är hur svettig man är efter en match som avgör hur bra man är så vinner han helt klart, och visst jobbar han och sliter i alla byten. Den är bara synd att han sliter på ett konstigt sätt, han är alltid 2:a på puckarna, och tar en massa korkade utvisningar för att han är så trött...
Skrockfull o högre makter......!? I kväll följer jag matchen framfär tv-n, med matchtröjan bak o fram...Och jag kommer att kämpa utav helvete! Kom igen nuuu!
Lagkapten: Mycket har jag trott om Tik de senaste 3åren, dock har jag alltid haft fel, så jag är med garanti helt fel ute i detta sammanhanget också.
Supporter och supporter, det finns ju alltid bättre och sämre i den klassen också, så jag kan ju ta på mig rollen som en dålig supporter om det känns bättre för dig...
Bragd-Birger: Ja, jag tycker faktiskt fransmannen är ok. Han är engagerad och ofta förbannad. Han bryr sig och ger järnet i varje match. Jag tycker att han duger som 3-4-center.
Annars så tycker jag Caslava har varit bäst i laget sedan han kom in. En back som kommer att bli oerhört värdefull oavsett hur det går framöver. Han lär dock vara en aning besviken över att behöva gå från ett tjeckiskt topplag till ett svenskt bottenlag.
RED DEVILS: Med risk för att idiotförklara mig (än mer): jag gillar #10. Hans skridskoåkning och maratonbyten är kraftiga minus, men: snubben spelar med hjärta. Som Jimmy skrev i sin blogg: det är få som är svettigare än han efteråt. Det finns ett antal spelare jag skulle kicka före honom, om jag var på kickhumör. Nu är jag dock inte det. Annat än i tränarfrågan, dårå.
Hoppas verkligen inte att SVIKAR NUBBEN får skratta hela vägen hem......(Frölundas billigaste värvning i historien, han var gratis...Tack T-J, dom pengarna skulle vara bra att ha i dag!)
Och han ska vara den som styr o ställer i föreningen! (Kan ju inte bli nått annat än katastrof...)
Lagkapten: Hjärtat säger (oavsett vinst eller förlust) att Challe lämnar under uppehållet. Hjärnan säger att Challe kommer få fortsatt förtroende från klubbledningen en tid till.
Johan J: Bara en sån sak som att ge nämde starkow kontrakt efter sin s.k try aut tid är väldigt märkligt,vad såg dom ledande i föreningen som inte vi såg????????????????????????????????????????????????????????
Johan J: Ja det är ju jätteviktigt att speltipsen blir inskickade i tid. Sånt får man ju absolut inte glömma... det är ju mycket viktigare än att lägga all sin fokus på att försöka åstadkomma något i den stundande matchen. :-/
Och med en ny tränare så lär det bli svårt för nr:10 att få någon istid så vi kan redan nu skicka honom till sundsvall hockey, om dom nu vill ha honom. Nr:10 är en stor belastning för hela laget, alla har problem med hans sjukt långa byten ofta upp emot 2 minuter, vissa i laget säger att antingen så för vi bära av honom från planen eller så dör han på planen.
Det sägs att challe inte har en enda aning om vad han sysslar med i båset, han blir helt blind på matcherna. roligt att laget också har märkt det vi i publikne sett i ett par år nu, när ska de ansvariga få ta del av denna informationen för dom tycks inte se det själva.
Jag hoppas likt bragd birger på förlust idag få då kan inte challe få stanna i laget...
Nu måste det vara slut på livlinor för challe, förresten en har han kvar fråga publiken. Men han törs inte.
FH - avdammad: Just det, och den strategiska planen är stommen i TJs ansvarsområde. När han fattar massa felbeslut så blir ekonomin direkt lidande. Laget blir sämre, mindre folk kommer och han känner sig tvingad att spara också blir laget bara ännu sämre osv. TJs strategiska plan har inte fungerat och hans ekonomiska tänkande slår i baklås. Besparningarna leder bara till större förluster. Jag tycker inte att TJ är strategisk i något avseende men det är ändå det ansvarsområdet han har i klubben.
Bragd-Birger: En annan tränare som det inte går speciellt bra för heller är Kenta Johansson. Vilket lyckligt sammanträffande det skulle vara om han råkade bli arbetslös inom de närmaste dagarna...
RocknRolf2: Att skapa en strategisk plan innebär att Du sätter en vision, en beskriven, given situation, ett läge dit Du vill komma. Du har en idé på vilket sätt du ska ta Dig till den visionen. Du bryter ned den idén i en strategisk plan där Du beskriver vllka förutsättningar som behövs för att nå dit. Sen gör Du en plan som innefattar ett antal faktorer som behövs för att dessa förutsättningar skall realiseras, exemplevis planer för resurser ( kompetensutveckling, rekrytering, satsningar på ungdomsverksamheten), marknadsförings-försäljningsplaner etc. Sen är det dags att sätta pengar på detta, titta på intäkter och de faktiska kostnaderna som planen kräver. Ekonomi är ett resultat av en väl skapad strategisk plan och självklart ingår en budget i en strategisk plan. Men att pyssla med ekonomi enkom är banne mig inte att vara strategisk.
Challe fick med all säkerhet in tipset i tid men det verkar som om Sandström inte fått någon "Inför matchen" att publicera på timraik.se. Ny röst i båset redan ikväll?
FH - avdammad: "A strategy is a plan of action designed to achieve a particular goal". Budgetar och prognoser är en del i TJs plan att föra Timrå till Sm-final i år. Ett mål som står att läsa om på Timrå IKs hemsida.
Var är skillnaden i att vara ekonomisk strateg och att göra budgetar och prognoser?
Dags för Challe att lämna skutan...ja det tycker jag också numera. Men mest p.g.a. att han känns uppgiven och saknar idéer för hur vi ska ta oss ur detta. Mest förbannad är jag dock på den "ekonomiska strategen" ( idiotiskt begrepp Rock´nRolf, strategi är något helt annat än att göra budgetar och prognoser") Tomas Johansson. Han har medvetet snålat oss in i det här helvetet. Vad har han för visioner ? Tror han att vi med successiva nedskärningar kommer att nå ett SM guld ? eller finns inte den visinen i klubben ? Är det så att visionen är att vi ska harva kring nedre regionerna år efter år ?Med tanke på hur ungdomslagen presterar just nu så är uppenbarligen inte heller visionen att vi ska satsa på egna talanger. Ska något hända nu så är det nog läge att både flytta på Challe och ta in någon dyr målskytt ( ja, ja..det finns nog inte många på marknaden just nu....). För mig så fins nämligen det största problemet i offensiven. Vi är totalt ofarliga när vi kommer in i anfallszon. Fanns inte en chans i helvetet igår att vi skulle göra två mål till i sista perioden. Den känslan är den värsta av alla. Att inse att det är kört p.g.a. att vi inte kan göra mål.
Så länge Challe är kvar kommer det inte kännas roligt att gå på hockey i timrå.
Nämn en enda hemmamatch i år vi tar tag i spelet från första nedsläpp? I stället är det motståndarna som tar tag i taktpinnen och styr oss på våran hemmaplan.
Vi har spelat tråkig hockey i 3 säsonger nu. Jag kommer gå ikväll också, men jag vet inte varför.
TIKbiff: Starkov fick sitt try-out kontrakt förlängt och agerar någon slags utfyllnad i fjärdeformationen istället för att man tog in en spelare med spetskvalitet som höjer laget.
Det är självklart en ekonomisk fråga där lönen på något sätt är tänkt att spegla spelarens förmåga, erfarenhet, ålder och hur mycket denna tillför laget etc.. Med detta sagt förutsätter jag att den nämde Starkov spelar för en spottstyvel.
Är man ute efter att spara pengar är mitt förslag enkelt - in med Mini-Huss eller någon annan junior men vad laget egentligen behöver är spetskvalitet vilket det finns alldeles för lite av i dagens trupp.
Coach Challe åh Sportchef Linkan..... Ja, ska man skratta eller gråta ???
Jag har varit Timrå IK trogen i över 20 år och det har hänt en hel del inom klubben på dessa år. Och så här med facit i hand kan jag säga att jag aldrig har sett sämre prestationer av personerna som rör sig närmast spelarna. Uselt var ordet.
Johan J: Själv så vet jag inte om det är rätt att såga Linkan ännu,de spelare han har värvat kanske är vad timrå har råd med? Hur mycklet har challe och nygge haft att säga till om t.ex.?
Entlediga challe först så får vi se vad som händer sedan...
RocknRolf2: Vem som helst förstod att det skulle bli fiasko när Stefan Lindqvist rekryterades som sportchef från Sundsvall Hockey - Nu när Styrelsen springer runt med dumstrut på hoppas jag att man inser allvaret och agerar!
Bragd-Birger: Nej det är väl inte mer krävande än att man måste ha scoutingöga och talang för lagbygge. Linkan har misslyckats med att bygga ett bra lag. Jag dissade Linkan för att jag tyckte det var fel man, jag trodde inte att Linkan hade de där egenskaperna som gör en bra sportchef. Grunder? Ja, karln har inte haft något med elitserien att göra. Han går från noll till hundra. Jag vet inte hur sportchefsrekryteringar går till i mer seriösa klubbar men det vore lustigt om det verkligen är allmän praxis att bara blunda och peka? I så fall tycker jag man kunde gå ut med platsannonser lika gärna. "Kvalifikationer: Du ska helst vara en profil eller en gammal spelare"...
Men skit samma. Linkan blir kvar säsongen ut. Sedan hoppas jag att man sportchefsrekryterar igen och förhoppningsvis tittar åt något annat håll än Sundsvall Hockey.
RocknRolf2: Hur brukar sportchefsrekryteringar gå till då, i mer seriösa klubbar? Jag kan bara komma på en enda 'extern' rekrytering, och det är när Arslet drog till Frölunda.
Så jävla krävande och jättesupersvårt tror jag faktiskt inte att ett sportchefsjobb är. Visst, krävade rent arbetsinsatsmässigt (hektiskt), men annars? De flesta spelarna på marknaden bjuder ju ut sig via agenter. Det faxas och fjollas. Man måste få lära sig spelet, samt ha en god näsa och flyt. Nubben gjorde det förstnämnda, och visade sig ha det sistnämnda.
Jag förstår fortfarande inte på vilka grunder du dissade Linkan på förhand. Innan det här med Nubben och en värvning av en sportchef (som väl aldrig gjorts förut) tror jag inte många hade åsikter om sportchefer innan dom anställdes.
Jaja. Den här diskussionen orkar jag inte dra vidare nu, känner jag. Ska sätta mig och stirra in i en vägg i stället. Tur att man inte äger några skjutvapen.
Bragd-Birger: Jag inser väl att det inte går att göra sig av med hela rasket på en gång. Just nu är det mesta uselt i Timrå IK ja och på sikt så tycker jag från botten av mitt Timråhjärta att man ska bygga om i hela organisationen. Men steg ett just nu är ju som du säger Challe. Man börjar alltid någonstans, men för att vi ska komma igen och vara ett lag att räkna med så måste flera läckor i skutan täckas igen än bara hålet Challe.
Nubben kom från ingenstans ja. Därmed inte sagt att det är lösningen varje gång att anställda "gamla spelare och profiler" som sportchefer. Linkan är en gammal spelare, men han har inte haft något att göra med Timrå i Elitserien innan han helt plötsligt fick ett toppjobb i klubben. Han har haft en stillsam tillvaro i en obetydligt liten allsvensk klubb. Steget är stort och på förhand fanns det ingenting som talade för att det skulle vara rätt man. Jag sa att han inte hade det som krävdes och jag hade rätt. Om man inte behöver titta på meriter när man anställer en sportchef mer än att killen är en "profil" så kan man ju verkligen bara chansa blint när man anställer, ja precis som Timrå IK gjorde i det här fallet.
Laken: Ja Anna Anka brukar ju ha bra fart på sina städare ...men hellst en tränare med en lugnande inverkan på spelarna ...vi lider av stockholmssyndromet nu...
Tellus: Han har haft en så lång tränarkarriär att han både har lyckats stort och misslyckats stort. Han är dock ingen gröngöling, blåbär, rookie, fjunis, sprätt osv. som Challe
RocknRolf2: Jag har inte alls samma åsikter som du i sportchefsfrågan. Herregud, det är ju oftast gamla spelare och profiler i klubbarna som plockas upp och lär sig eftersom. Var kom Nubben ifrån, liksom? Och jag var jävligt kritisk till honom efter hans första säsong som sportchef, och närde några fantasier om att Peo skulle komma tebaks till klubben i den rollen. Tack och lov blev det inte så.
Någonstans får du bestämma dig för vad du tycker är dåligt. Du kan inte svara 'allt!!!1' på den frågan, hela tiden. Dvs usla spelare som underpresterar, en usel tränare som inte får dom usla spelarna att spela bra, en usel sportchef som värvade usla spelare till den usla tränare, samt en usel klubbdirre som inte ger mer pengar till den usla sportchefen...osv.
Du vill lösa problem med ett avsågat hagelgevär. Alla som träffas ska bort. Spelare, tränare, sportchef och klubbdirre. Man måste börja någonstans. Steg ett är Challe. Det är där den akuta läckan i hela timråskutan sitter. Sen får vi se.
AndersN: Självklart, och självklart hade man kunnat ta in artistspelarna tidigare för att vem som helst har förnuft att inse att det hade inte varit några som helst problem att betala dem om vi gått till en 7:e avgörande final.
Men TJ är ju en stor ekonomisk strateg så honom kan vi lita blint på. Han är det bästa för Timrå IKs ekonomi. Han har järnkoll på precis allting... Rätt man på rätt ställe!