1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Timrå IK - Frölunda 2009-11-01

« · 1196189 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
RED DEVILS: "OK" i den bemärkelsen att han skulle få 2 av 5 i betyg av mig.
Kommentera

RED DEVILS: Challe och Meunier till Frankrike. Den senare kan visa Challe runt på Prix d'Amerique i slutet av Januari.
Kommentera

Dåliga vibbar ! Varför har det inte kommit något, "Challe inför matchen"
Kommentera

Johan J: "Challe och Meunier till Frankrike. Den senare kan visa Challe runt på Prix d'Amerique i slutet av Januari."

Är det officiellt nu?! Underbart! Hehehe...
Kommentera

Dallas: Han kanske gick på segerfest med Järnkaminerna?
Kommentera

Laken: De fick skjuts med Timråbussen, slaggade i Terminal 5 och tog Air France AF1263 från Arlanda 06:40 imorse med destination Paris Charles de Gaulle.
Kommentera

Laken: Låt mig tillägga att båda hade varsin enkelbiljett i handen...
Kommentera

När det gäller tränarfrågan så tycker inte jag att Gradin är ett namn. Han fick lämna Sundsvall av den anledningen att spelarna inte alls gillade honom. Även om en tränare inte nödvändigtvis skall älskas av allt och alla så är det en viktig bit i ett team.
Kenta kan vi också glömma. Kenta stortrivs i Lugano och jag har svårt att se hur man ska lyckas locka hit honom? Boork ställer jag mig också tveksam till. Varför vet jag inte men det är något inom mig som säger nej.

Kommentera

250kg kärlek: Det är väl just det som är problemet... Vi suktar efter tränarbyte men verkligheten erbjuder inte så mycket av värde att tillgå. Boork är väl egentligen den enda som finns ledig och har rutinen. Wikegård också, men han känns inte alls aktuell.

Kenta vore drömnamnet. Absolut. Han trivs, som du säger i Lugano, och lär väl stanna där så länge han inte får sparken. Nu hör det ju till verkligheten att han ligger lite skrynkligt till där borta. Vilket gör att man hoppas lite extra på honom. Men det är ett för långt långskott för att hoppas att det går in.

Men som jag ser det finns det väl egentligen bara en realistisk tränare och det är Boork. Frågan är väl om han är rätt man för laget? Rutinen av KS besitter han och han har ju tränat ett par lag genom åren. Frågan är om det inte blir bättre med vad skit som helst än Challe..?
Kommentera

Bragd-Birger och RR2: Jag håller med angående Måns.
Kommentera

Kerstin_k: Frågan är om Boork är rätt man. Jag anser att man bör knyta upp en tränare som vill träna laget nästa säsong. Genom att ta hit en tränare som bara ska rädda kvar laget i Elitserien under pågående säsong riskerar man att få hit någon som egentligen inte bryr sig om resultatet.

Boork skiter väl i var Timrå spelar nästa säsong om han inte tränar dem? Och bör Timrå tränas av Boork nästa säsong?

Kommentera

Laguppställningen på swehockey ser ut som följer:

Timrå IK

--------------------------------------------------------------------------------

1. ÅKERLUND, Magnus
Goalkeepers 35. LINDBÄCK, Anders

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 23. SKOGS, Tomas 9. CASLAVA, Petr
25. SONNENBERG, Martin 13. CORSO, Daniel 7. HYNNING, Fredrik

2nd Line 36. STYF, Pär 4. GRANATH, Elias
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 51. LANDER, Anton 10. MEUNIER, Laurent

3rd Line 2. MOE, Eric 3. ERIXON, Sebastian
27. PÄRSSINEN, Timo 49. KARLSSON, Gabriel 19. SVENSSON, Björn

4th Line 6. SONNTAG, Fredrik
24. SAMUELSSON, Jesper 14. STARKOV, Kirill
Kommentera

Vad tror vi om Wolmers insats idag då?
Kommentera

fan om vi kunde chocka hockeysverige idag och vinna.
Kommentera

Anonymous:

Skulle nästan kännas som ett Miracle on ice om vi vann idag...

Kom igen nu Timrå !!!!
Kommentera

Anonymous: Ja då kan man snacka om chock.allt annat än tvåsiffrigt
i baken är en bedrift,tyvärr så har vi inte en suck idag,det blir
förnedring.
Kommentera

Bragd-Birger: Tyvärr måste jag säga att jag håller med. Fler förluster leder förhoppningsvis till större ingripanden i föreningen, en vinst här o där så lallar vi vidare. Så tyvärr hoppas jag på fler förluster nu för att det ska hända saker och vi kan börja vinna i längden.

Vad jag hoppas på:

1) Snarast möjligt bör Challe bort. In med nån med pondus som Melin eller Conny Evensson t.ex.

2) Ta in en klassback för att få stabilitet i försvaret. Caslava räcker inte ensam.

3) När säsongen är över se till att få en sportchef med pondus, kontakter och erfarenhet! Linkan har inget av det.

4) Se till att få in folk i ledning samt styrelse med kompetens OCH Timrå hjärta. Inge Hammarström, Janne Söderström eller varför inte Kenneth Westberg t.ex.
Eje Lindström är ett annat wild card.

Fick vi till det skulle jag sova bättre om nätterna, även om laget i sig inte är bättre på pappret. Men då vet jag att det finns hopp för Timrå som förening!!
Kommentera

I kväll blir det fyra trisslotter för entrepengen och radiosporten, det ger alla fall lite bättre vinstchans...........

Kommentera

Per HApps: Vadå spela på en timråförlust är ju klockrena pengar, som att stjäla godis av en valp.
Kommentera

HJÄÄÄLP!!! Jag mår dåligt nu, vill inte köpa matchen, men någon ofrivillig röst inom mig säger, KÖÖÖP,,,,KÖÖÖP,,kan inte hantera det,, vad ska jag göra...;)
Kommentera

Harryhaffa:

Köper du inte blir det Timrå vinst..

Så är det alltid...

Så det är ditt samvete som avgör...
Kommentera

Alltså...Åkerlund gör årets match och som tack för det blir han båsöppnare idag? Jag fattar ingenting...
Kommentera

Olle: Det är ofattbart...
Kommentera

Olle: Challe at his best!

Japp, nu kör vi. Sista natten med gänget!
Kommentera

Dagens negotips: 1-4 där vi släpper in 3 mål i BP och själva inte gör något i PP.
Kommentera

gud: Tack gud,,så om jag inte köper då blir det vinst, men köper jag så är det mitt fel att de förlorar, OJ! så många som blir arga då på mig,,,men köper jag reprisen då de vunnit, förlorar dom inte då på den då????
Kommentera

Jag blir alldeles matt i kroppen, alldeles håglös, när jag ser Timrå försöka spela power play
Kommentera

Patrick Polly:

Negotips? det låter helt realistiskt...förlust idag så borde Challe äntligen få gå. IN MED BOORK, han är rutinerad och van kvalseriehockey!
Kommentera

Timrå kör med 6 utespelare men domarna ser inget för dom får ändå inte tag i varken puck eller frölundaspelare i egen zon.
Kommentera

YES! Sonnie boy
Kommentera

Kattgubben: Åfan! Vi gör mål och det blir inte ens bortdömt!
Kommentera

Härligt!

Spela Caslava 30 min/match tack!
Kommentera

Olle: Eller hur.. det känns smått surrealistiskt
Kommentera

Kattgubben:

FANTASTISKT!!!!!
Kommentera

Sonnenberg är vår poängkung snart,i snitt per match är han väl det redan.
Kommentera

SM-GULD!!?
Kommentera

Det känns som att det bara är när Caslava är inne som vi inte blir fastcheckade i egen zon efter tekning
Kommentera

Spelet är ju långt ifrån bra just nu och det märks att vi ligger sist, med tillhörande självförtroende. Moe ser fortfarande fruktansvärt osäker ut i sitt agerande.
Kommentera

WTF?? Hynning?? :O
Kommentera

Harryhaffa:

Vi kan köpa ett liv till Frisco i stället..
Kommentera

Kattgubben: Två till tack! Och sedan ut med Challe.
Kommentera

JA! Hynning!
Kommentera

Vad är det som händer?!?!?! :S
Kommentera

Bigthelin: Usch...Nu har vi den här livsfarliga 2-0 ledningen.... Men det känns bra!
Kommentera

Bigthelin: Det som händer är att vi högst sannolikt tappar en 2-0-ledning igen.
Kommentera

RocknRolf2:

VI VINNER!!!! Det finns en gud!
Kommentera

Rooster23: Lugn ingen fara, frölunda hinner vända än
Kommentera

Finns små tendenser till att vi faktiskt stressar lite i detta boxplay
Kommentera