1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Timrå IK - Frölunda 2009-11-01

« · 1196403 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
vilken jäääävla tavla *gråter*
Kommentera

dr-nix: Håll ihop spelet perioden ut nu, skulle sitta bra med 3-1 inför sista..
Kommentera

Angående målvaktsval så gör väl challe upp i lång tid innan vilka som ska stå vissa matcher. Så gjorde han i slutspelet förra året då Åkerlund var hur het som helst men han valde ändå att ställa Backlund i sista matchen. Så han har ju tidigare visat att han inte väljer ut den hetaste matchen utan han väljer det namn han skrev ner för 2 veckor sedan...
Kommentera

Riktigt bra spel tills en onödig utvisning. Sällsynt?

Spela med huvet nångång Moe. Du är bättre än så här!
Kommentera

Nu spelar vi bra! Synd att Moe dödar allt momentum med att bjucka på en tvåa.
Kommentera

Olle: Faan Moe.....
Kommentera

LHC måste kvittera snart.
Kommentera

tik02: Även om vi tappr denna match så står jag för vad jag sade angående Granath. Kommentarren var EJ! påverkad/motiverad av målet. Det var bara en kommentar jag kom med eftersom han var på tapeten i samband med 3-1 målet..
Kommentera

dr-nix: Börja inte lovorda för mycket redan nu, om en liten stund är Granath en "sopa" igen, det är skitkul att följa dessa inlägg hela tiden, ömsom vin ömsom vatten.
Kommentera

Johan J: Jag förstår öht. inte hur du resonerar. Åkerlunds senaste match var riktigt bra, kanske hans bästa för säsongen. Senast Lindbäck stod så gjorde han verkligen ingen bra insats. Jag menar, det är ju inte så att dom är lika bra. Bästa målvakten ska stå och det är inte Lindbäck.

Jag hade köpt ditt resonemang om Lindbäck hade stått igår eller i Torsdags men nu är det sista matchen innan uppehållet, nu ska man kräma ur dom sista krafterna.
Kommentera

RTS: Nä, jag menar att Honken är dålig; en överskattad sopa! Lindbäck måste ha varit bättre i första perioden, 71 % mot ~ 91 % är ju trots allt lite skillnad och nu släppte han ett till. In med Idoff!
Kommentera

dr-nix: Han var inte bra i Leksand. En av få värvningar som har varit bättre än förväntningarna.
Kommentera

dr-nix: Två måls handikapp efter halva matchen känns inte säkert.

Kommentera

lincoln: Jag tycker Granath sett helt okej ut hittills denna säsong. Förstår inte den enorma kritik han fick från Leksanshållet iaf.
Kommentera

The Fat Bastard: Snyggt mål MPS, mera sånt tack! Och i PP dessutom. Dalen Timeoujtar...
Kommentera

GRANATHs mål i mina ögon, det är sällan som timrå har någon forward som skymmer målvakten...
Kommentera

The Fat Bastard: slappna av det är halva matchen kvar. Med det sagt, kors i taket vi målar i PP.
Kommentera

Johan J: Lika mycket Elias mål. Skymde perfekt där framför målet!!!!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Vi vinner!
Kommentera

Pääjärvi 3-1 PP1. Härligt!

Kommentera

Nu börjar jag fan hoppas....
Kommentera

Härlig rökare och mål i PP - kors i nättaket!
Kommentera

Fan vad nice skott, MPS
Kommentera

RocknRolf2: Jag håller helt med vad gäller formkurvor och håller Åkerlund för den bättre av de två målvakterna som turas om mellan stolparna. Men i detta enskilda fall tycker jag inte det är något fel att Lindbäck får stå. Om han sedan gör en bra eller dålig match är något helt annat.

Olle: Visst kan man tycka att målvakterna ska kunna spela match varje dag men har man två stycken målvakter kan man med fördel använda båda två.

Ur ett kontinuitetsperspektiv så tycker jag också att man bör ha en och samma målvakt.

Kommentera

RTS: Reducerar skall det vara.

RockenRoffe: Håller med ang målvaktsvalet, lika konstigt det som att matcha MPS o Starkov i boxplay.

Såg att Jimmy tyckte Timo var dålig igår, kan ju inte direkt hålla med honom där.

Kommentera

vf_simon_91: Om du menar att Lindbäck är dålig så är det ju inte hans fel att dom kvitterar.

Men jag förstår inte riktigt vad du menar.

Kommentera

Varför har man Skogs som vänsterback och Caslava som höger i pp (när båda är leftare) och den senare har det bästa skottet?
Kommentera

RocknRolf2: Caslava lite för smart för Skogs. Klubban i backen för h-vete
Kommentera

Johan J: Jag gillar inte när det bli för hattigt mellan målvakterna och jag tycker vi ska spinna vidare på den form som Åkerlund uppvisar. Med Lindbäck i mål idag så vinner vi inte matchen...
Kommentera

Johan J: Så kan man ju för fan inte coacha ett lag. En förstamålvakt ska ha kapacitet för att spela fler än 5 matcher i rad, har han dessutom gjort en riktigt bra insats i matchen innan så ska han vara rejält jävla slut för att ett målvaktsbyte ska vara motiverat.
Kommentera

RocknRolf2: Att Lindbäck spelar idag trots att Åkerlund var bra igår tycker jag är helt naturligt. Man resonerar förmodligen så att Lindbäck har mer krafter efter att ha stått i båset iår. Det var säkert överrenskommet redan innan helgen.
Kommentera

RTS: utom i målvaktsspelet, va?
Kommentera

Rooster23: Nu lär väl Meunier ta nån onödig utvisning strax, å så var d kvitterat.
Kommentera

Gorkyman: Det var dock inte i BP vi släppte den pucken.
Kommentera

superfalle: Jag håller inte riktigt med. Det tar ju alltid nån sekund innan backarna ser var pucken landar, nu var sillstryparen först med att upptäcka det men när "skottet" kommer så nära kassen så måste lindbäck stå kvar på knä, han är tillräckligt stor för att täcka av 90% av all fri yta av målet. Fullständigt undermåligt ingripande och som RR2 säger så ska han inte ens stå i målet i den här matchen.

Synd på en bitvis ok period, Caslava är en riktig gigant på banan, Hynning får lite självförtroende och man ser allmänt hungriga ut i anfallszon.
Kommentera

MPS defensiva spel är lika anmärkningsvärt dåliga som sin brors offensiva kvaliteer.

Fan vad valpig päjärvi är, han markeringsspel är obefintlig.

Nåja ser väl hyffsat ut fast Frö är i prnicip bättre i allt.

Kommentera

RocknRolf2: spelar ingen roll vem som står om han inte får någon som helst hjälp .. sånt som backar ska göra .
Kommentera

superfalle:

Håller med dig, den ska bara bort !
Kommentera

Olle: Lindbäck ska överhuvudtaget inte spela den här matchen. Det är ju givet!
Tränarbyte! Tränarbyte! Tränarbyte!
Kommentera

Olle: ja . grejen är väl den att han ska inte ens behöva ta den pucken . för den ska rensas bort blixsnabbt
Kommentera

Varför i helvete ställde sig Lindbäck upp? Tyckte han att han täckte bättre när han stod rätt upp och ner som en jävla stock!! Varför stod han inte bara kvar på KNÄNA!!! Fan vad less jag blir, alltid något!
Kommentera

Gorkyman: Jag tycker fan man kan lära sig spela bp också. Man kommer ju att åka på utvisningar, det är ju en självklarhet. Vårt boxplay är det mest stillatående jag någonsin sett. Inga försök att försvara blå linjen och inget stressande av puckföraren.
Kommentera

Rooster23: Det kommer ett skott från blå, Lindbäck tar den och bromsar upp pucken så att den stannar en meter från målgården, två röda och två vita står framför, nån sillstrypare får en klubba på returen, en lös backhand varpå Lindbäck ställer sig upp och pucken glider mellan benen på honom.
Kommentera

RocknRolf2: Precis vad man kunde vänta sig. Ledning å så en utvisning i slutet och reducerat. Motståndarna på g och själva lite ängsliga. Måste fan lära sig att vara kvar på banan, när vi inte har det bästa boxplayet.
Kommentera

RocknRolf2: Karljäveln är 197 cm lång och STÄLLER SIG UPP när returen kommer en halvmeter ifrån honom. Nog med gratismål från hans sida nu.
Kommentera

Olle: var det en målvaktstavla igen. (jag ser nämligen inte matchen)
Kommentera

Chansen att frölunda vinner är ungefär 95% men hoppas grabbarna gör nån pinne till iallafall
Kommentera

Vad gjorde han?
Kommentera

Bigthelin: Som sagt. Byt tränare!
Kommentera

jahapp................
Kommentera

« · 1196403 · »