1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Timrå IK - Frölunda 2009-11-01

« · 1196403 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
vilken jäääävla tavla *gråter*
Kommentera

Självmål.....
Kommentera

Olle: Även om man tycker Åkerlund är den bättre målvakten så har han matchats hårt den senaste veckan. Hade du resonerat likadant med utespelarna skulle alla utom Lander och Erixon vara bänkad eller förpassad till juniorlaget.

Nu gjorde Lindbäck mål i egen kasse. Kanon!

Kommentera

Olle: Även om man tycker Åkerlund är den bättre målvakten så har han matchats hårt den senaste veckan. Hade du resonerat likadant med utespelarna skulle alla utom Lander och Erixon vara bänkad eller förpassad till juniorlaget.

Nu gjorde Lindbäck mål i egen kasse. Kanon!

Kommentera

Men bravo!

Vi vinner inte idag heller.
Kommentera

Herminator: Man vad faan, inte nu igen...
Kommentera

Fy fan vad less man blir! FHC's tredje jävla skott för perioden och Lindbäck släpper ännu en lätt puck. In med Åkerlund snarast!
Kommentera

Säga vad man vill, men inte är han tät och står på huvet i alla fall...

Ingen matchvinnare i år...
Kommentera

Lindbäck ska inte stå idag. Sparka Challe!
Kommentera

Fan kom igen nu. Vi behöver den här segern.
Kommentera

Nej det blir inga tre poäng ikväll heller.
Kommentera

Johan J: Byt målvakt snabbt som fan.
Kommentera

Johan J: En målvakt bryts inte ner fysiskt på samma sätt som en utespelare, det säger väl sig självt. Vi måste spela Moe och Skogs men vi behöver inte alls låta Lindbäck göra självmål i match efter match.
Kommentera

RocknRolf2: Är det nån här inne som kan förklara för mig vad M Åkerlund gjorde för fel igår och macherna innan och varför lindbäck står
Kommentera

tik02: Med 2-andra målisar blir det jobbigt!
Kommentera

Pär: Jag tycker Åkerlund gjort det bra
Kommentera

Loomis: Svar: Charles "V75" Berglund...
Kommentera

Rooster23: Snacka om flyt, nu får vi en billig utvisning med oss och sen en tia på Kudroc. Ett mål nu och vi har en chans att plocka hem detta.
Kommentera

Loomis: Skönt att Kudroc är lika tokig, bara hoppas att vi kan utnyttja igen
Kommentera

Wolmer Edqvist vad fan är det för "käppkines" ????
Kommentera

Olle: Nästan synd att han fick en tia oxå, vore bättre han var med och drog på sig ngn xtra 2 istället
Kommentera

Olle: Utespelarna håller igång upp till 20 minuter per match medan en målvakt står tre gånger längre. Visst har de olika ansträngning men det handlar ju om fokusering också.

Vi måste inte alls spela Moe. Han behöver träna styrka och uthållighet för att komma tillbaka.

Sätt 4-2 nu!

Kommentera

Pär: Åkerlund menar jag.
Kommentera

Gorkyman: Jo fast Frölunda har bara 6 backar med sig så det kommer att slita rätt bra på dom övriga.
Kommentera

Olle: Böna är inte direkt glödhet va...
Kommentera

Fan så tar man en utvisning för att man tror att perioden är "över"
Kommentera

Nu blir det 3-3 i början av tredje....
Kommentera

Jahopp, bra period spelmässigt men bara ett mål upp. Vi vinner inte den här matchen. Laget har inte den kylan.

Sista perioden med Charles Berglund!
Kommentera

Johan J: Jag förstår inte alls hur du resonerar, en målvakt rör sig en meter åt varje håll medan utespelarna är i rörelse hela tiden. Dessutom tror jag en målvakt som står flera matcher i rad är bättre fokuserad än en som inte ståt på nån vecka och kommer från en riktig plattmatch.

Nä Moe är ju helt klart den som ska stå på sidan, nu tar han sin andra värdelösa utvisning för kvällen. Han kan nästan själv se till att FHC kommer tillbaka i matchen...ja och Lindbäck naturligtvis.
Kommentera

Olle: 22 lika i skott och han har i alla fall släppt in färre kassar än "Holken".
Kommentera

Anders Lindbäck's målvaktsspel efter isen är nog det SÄMSTA jag sett i moderntid!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Mycket klantigt att bjuda på den där utvisningarna i slutet. Trots att Timrå var klart bättre så sitter man hela tiden och tänker på hur vi ska finna ett sätt att torska den här matchen också. Idiotiska utvisningar och mediokert målvaktsspel verkar vara melodin så här långt.

Men det finns en hel del positivt också, vi tacklas och åker skridskor som sällan tidigare den här säsongen. Kan vi fortsätta så hela matchen kanske vi kan vinna trots Moes onödiga utvisningar.
Kommentera

Olle: Vi har ett bedrövligt försvarspel, ingen ordning alls! Måste ju kännas hopplöst för målisarna.......Vad faan har hänt med Moe? (Han är en katasrof!)
Kommentera

vf_simon_91: Antalet kvalificerade skott han fått på sig går dock lätt att räkna på en hand. Honken har inte gjort några direkta tabbar (hans spel runt kassen är kanske inte klockrent) men det har definitivt Lindbäck gjort. Med Åkerlund i målet hade vi utan tvekan fått starta tredje med 3-0 eller 3-1.
Kommentera

Loomis:
jag har samma fundering då man ser Lindbäcks hål mellan "bena"
Kommentera

tik02:
Exakt!
Lindbäck alldeles för osäker
Kommentera

Raggaren Putte: Det känns orättvist ibland, vi trycker på i nästan hela perioden, har två riktigt heta chanser att stänga matchen, FHC å andra sidan skjuter 5 skott och lever tack vare Lindbäcks decimeterstora hål mellan benen.

Nu måste vi forcera för ett mål till i tredje (oavsett om vi klarar bp eller ej) och jag hoppas VERKLIGEN att challe inte försöker spela av matchen med uddamålsledning.
Kommentera

Olle: håller med, varför fick inte Åke stå?...han var ju den enda som egentligen var bra igår....ibland fattar man inte Challes matchning, men kan vi fortsätta hålla denna nivån på spelet rersten av säsongen så......borde vi fixa kvalserien ;-P
Kommentera

RocknRolf2:nej det blir tufft, men vi kan ju allafall titulera oss som laget som vände MoDo´s sämsta  trend genom tiderna på 1 min o 6 sek.

För mkt enkla missar och bristen på självförtronde syns, men dock bättre match idag än de 2-3 senaste.

Challe har några jäkulska konstiga ideer ibland, varför målvaksbyte?, varför Moe , Mps, starkov "Inte idag" i BP, Varför Måns i PP.Man börjar ju undra om det bara är tjurighet som gör detta, knappast nån ide.Hur många matcher envisades han med Björn i första, och Anger på bänken.

Nä kom igen nu och ta 3p, men det skulle göra mig mkt mkt förvånad om vi gör.

Kommentera

Men Moe, vad gör du?
Kommentera

Olle: Jaså? Inte för att jag ser på matchen, men efter första perioden så verkade Frölunda dominera spelet och 1 mål vara i underkant. Andra verkar inte vara lika bra, men Holken släpper alltid några enkla skott. Hade inte direkt gråtit om han hade blivit sparkad och vi hade värvat Pietilä ifrån Rönnäng, eller vem 17 som helst, som backup till Idoff!
Kommentera

erathoo: Vi är så ojämna på så många positioner att jag nästan vågar säga att Åke VS Lindbäck är vad som skiljer ingemansland och kvalserien åt. Usch fy fan vilken skitvinter det här blir.
Kommentera

Jasså, det är Lindbäck som ligger för avrättning idag, ja tillsammans med Challe då, men han behöver ju knappt nämnas då han har en stående plats vad det gäller sådant.

Kom igen nu Timrå !
Kommentera

vf_simon_91: Vadå "Holken släpper alltid några enkla skott"? Det har han inte gjort men det har däremot Lindbäck. Det är ju inte direkt så att vi får några mål retroaktivt bara för att motståndarmålvakten heter honken och är dålig med klubban.

Jag upplever det som att timrådominansen var betydligt störra i andra än vad FHC's var i första. Reduceringen till 3-2 ska inte få hända.
Kommentera

Olle: 3-2-reduceringen är ett bjudmål från två spelare som inte ska vara på isen: Moe och Lindbäck...
Kommentera

PEAP: Sen kommer det alldrig att kunna göra vinnarskallar av det här gänget..Dom har det inte i sig, vi måste värva splare med den egenskapen...
Kommentera

Olle: Jo du, det kan man rikta in sig på....men det måste bli bättre, det vete sjutton hur bara, tur man inte är tränare.....eller som Glenn Strömberg sa: " Det är en viss skillnad på att kunna se vad som är bra eller dåligt på en plan, och att faktiskt kunna få killarna att fortsätta göra det som är bra och få dem att sluta med det som är dåligt"
Kommentera

Olle: Tycker att du kanske är lite väl hård mot Lindbäck. Första målet är definitivt en tavla, men det andra är mycket mer osäkert. Han var nog lite skymd som gör att han inte får fast pucken och sedan är det ju lite svårt att hantera Granaths spark.

Däremot förstår jag självklart inte varför han står överhuvudtaget idag.
Kommentera

Raggaren Putte: För att Åkerlund kände sig stel, seg och sliten efter en sen match i går kväll.
Kommentera

Lander!!!

*myser*
Kommentera

« · 1196403 · »