Johnny Bravo: Ja nu får det tamefan räcka med domedagsfasonerna! Vi behöver ju inte agera som modoiter och utropa SM-guldet vunnet men ikväll bara SKA vi vinna! Det finns faktiskt en hel del som talar för det.
Johnny Bravo: Sluta hoppas, sluta tro, det hjälper ingenting till sanna mina ord. Engagera dig i Evangeline-tråden istället och släpp nu framstjärtsmatchen. Det blir ändå förlust hur än mycket vi vill tro på seger.
Men du hör väl hur dumt det låter, tro på hemmaseger. Allt talar emot, precis allt. Det kanske största som talar emot är att det är väldigt många som verkligen tror att vi har chansen att vinna.
Jag ställer en motfråga; Vilket lag är det som andra lag alltid vänder negativa trender emot? Vilket lag är det som andra lags spelare vänder negativa trender emot? Ger mig faan på att Lill-Kenta nickar in en puck från båset och därmed sänker oss med 1 - 0.
Johnny Rådepp: ja, finns det egentligen något som pekar åt en Timråvinst? nej.
Vi vann senaste måste matchen, Vi har vunnit mot Frö 6 ggr irad. Frölunda har usel form, lite skador och ett lag vi haft lätt emot Kan förmodligen bli lite folk i Eon ikväll. Vi har en Lördags hemma match. Man har chansen att kliva över kvalstrecket Är Kolan o Jokela sjuk, skadad eller borta? nej.
Det ända som pekar på Timråvinst är väl att spelet knappast kan bli sämre än emot ärkebönderna.
Nej allt pekar på Torsk,
Tippar på 2-5. och att Aik vinner på straffar mot SSK och Modo storvinner.
Johnny Rådepp: Jag förstår din logik (eller brist av, i det här fallet ;) men nu är det faktiskt så att FHC redan har missat en chans att bryta den här trenden (om man räknar med att en streak på 2 matcher är en trend)
The Fat Bastard: Hörrudu gubbjävel, vilken Johnny är det du snackar om?
Såg också att det öppnats en tråd för Spel & Dobbel, apropå breetobakskäften dårå. Nu skulle Johnny Hazard ha velat varit med, det skulle han ha gillat gambler som han var.
Olle: Nån logik finns det som sagt var inte. Hade vi varit det minsta logiska den här säsongen så hade det kanske sett annorlunda ut. Men det är alltid lätt att vara efterklok.
Hoppas i alla fall att #9 och #44 sitter på läktaren och att vi stoppar in en eller annan junis istället. Werneman istället för sirapsgrillan skulle sitta som en smäck.
Hoppas också att Pikken tar och vaknar upp ikväll, har det gått 10 matcher sen hans senaste godkända match? Vi håller tummarna.
Johnny Rådepp: Vad hände med parkeringen av Pikken? Han ska bara vara på ett ställe ju. Han ska alltid stå och matas med puckar på det ställe därifrån han gjorde tre kassar mot Modo, ju.....
Friman SR: Men det var väl på den tiden som MoDo redan var slutspelsklara och t o m hade släppt slutspelsbiljetterna, snudd på att dom redan hade tagit hem SM-Guldet. Jag tror att lagen numera håller ihop boxarna bättre och därmed så får skridskosvaga spelare som Hirso, Pikken och Jokela det svårare. Feten är en virituos på rören i jämförelse med finnarna.
Johnny Rådepp: Pikken är inte på det ställe han gjorde 3 mål tidigare i år. Han flänger runt tacklas och gör det bra, ja, men han hamnar sällan på det ställe där han är bäst, han är en grym sniper. Så se till att han hamnar på det stället då, capice...
Lämnar en länk appropå att det är gäller att strypa sillar och att schlagerhelvetet pockar på.....;-)
Friman SR: Jag tycker det ser ut som att han tycker lite synd om sig själv. Han gör inte det där grisjobbet och när han väl närmare sig normal nivå så småfilmar han i situationerna istället för att grisa tillbaka.
Jag tycker att det ser ut som att han har förstått hur den svenska domarkåren fungerar, vad han däremot inte har förstått är att all sympati för honom, från zebraäcklen, försvann från och med match 1 i första perioden efter den där långsidan.
Blizzard: Man måste ju krydda vardagen lite. Skulle man leva sitt liv genom att hela tiden förstärka det man gör med kvällstidningsrubiker så skulle allt bli mycket spännande.
Olle: Och det blev inte ens utvisning i den situationen med finske kollegan Mähäet Framstjärt, utan det blev mål för Timrå istället. Elitserien är för mesig för Pikken, det är bara att inse fakta och skeppa hem honom. Jag tror ändå att han stänker in nån balja ikväll, det känns som han gjort alldeles för dåligt ifrån sig under ett antal matcher nu. Men om det räcker till seger återstår att se. Smäll på förihelvete så att sillstjärtarna far all världens väg, hem till feskekörka om det så behövs.
Pätr: Jag är inne på en helt ny linje. Skippa finnjävlarna och annat patrask runt om i europa och nord amerika och sök oss nya vägar. Vad sägs o denna kronjuvel:
Johnny Rådepp: Ett fantastiskt byte de gjorde där, finnarna. Var det deras första? Och Jokela hängde dit den. Där och då trodde vi nog lite till mans att säsongen var i hamn redan.
T T: Det är ju den matchen alla har på näthinnan och refererar till gång på gång. Det är väl den enda matchen/perioden som dom har fått godkänt i. Men framstjärtarna var väl kanske ingen värdemätare direkt, men det visste vi ju inte då.
Timrå Icon: Hittade en finn-italienare. Back, 23 år, skjuter right och har ett coolt namn "Pippo Limnell Finocchiaro". Det vore kanske nåt att satsa på? Borde inte vara så speciellt dyr heller.
Knylan: Tro inte på allt Ni ser. ST sponsrar Timrå... Det är nordkoreaklass på hela den där fejkade filmen. Kolla bara in betygen ST lägger ut på våra backar.
pingvin: att AIK vinner ser jag aldrig på med blida ögon... Timrå klarar aldrig ett kval med detta laget, så för min del gäller allt att ha 2 lag nedanför...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen