1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

« · 1278441 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
tänkte bara visa hur min tv-kväll kommer se ut :)
1:30 in i klippet och 2:50 visar hur ett riktigt fan reagerar på mål!! ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Let's get ready to rumble!!!
Kommentera

Sjukt nervös. Sjukt laddad.
Nu far jag.

Come On! Nu kör vi!
Kommentera

OK. Då börjar det.

8 månaders ångest med start ikväll. Ett ständigt sneglande på tabellen och funderande över nästa match och egna samt andra lags skador.

De första fyra månaderna ägnas åt ett livsfarligt stirrande på kvalseriestrecket och sedan (förhoppningsvis) ett ögnande mot det hägrande slutspelsstrecket. För ingen av Er tippare kommer att få mig att tro att vi kommer att spela som Timrå under lockoutsäsongen eller säsongen då Krykov kom. Då det kändes tryggt hela vägen.

Jag kommer aldrig att glömma iskylan i magen jag hade när Timrå låg sist inför Karjala Cup förrförra säsongen och INGET tydde på att laget skulle lyfta sig. Jag kommer heller aldrig att glömma när TIK bragdade sig till slutspel i våras och tårarna som rann av glädje då.

Så...Bring on Elitserien 10/11. Bring on sömnlöshet och ångest.

Vi blir sjua.
Kommentera

Jag tippar en hedersam förlust. 3-11 (0-5, 1-4, 2-2). Vi tar med oss sista perioden till nästa match. Åke ska fan inte hänga med huvudet han inte! Ingen jävel ska skratta åt oss på grund av det här heller!!!1
Kommentera

Åkerblom i 6e: 4-1, 4:e i öppen kasse och 35-22 i skott. Det vore åtminstone en önskedröm :)
Kommentera

Åkerblom i 6e:
Nu jävlar kör vi...
6-2.
Kommentera

dr-nix: Nej samma här. Personligen mår jag bättre utan rykten öht och blir positivt överraskad när något presenteras officiellt men det är mest för nerverna :) Sjukt att det ska vara så påfrestande innan spektaklet ens börjat...
Kommentera

Vad tippar ni?

- 4-0 seger!
Kommentera

250kg kärlek: Det måste väl vara Corso? Finns ju trots allt ingen annan..
Kommentera

T T: inte alls precis som jag påpekade i mitt inlägg är jag inte sugen på några skämt om Sonnenberg.
Kommentera

Tycho skämtar om Sonny och dr Nix m fl går i spinn här. Premiärnerverna verkar sitta utanpå skjortan här...
Kommentera

Olle: du vet väl hur folk här inne är. Dom säger saker lite halvt på skämt men när det gäller Sonnenberg är jag inte på humör för sånt.
Kommentera

dr-nix: Sonnenberg? Bromsa den här önskespiralen nu, snart ryktas väl Nicklas Hjalmarsson kliva in i första backpar :)
Kommentera

dr-nix: Oj såg inte att du hade skrivit de.

Var mina egna funderingar jag lade till, inte menat emot dig :) Men vågar inte hoppas....
Kommentera

Blizzard: nej jag trodde det var Corso han surrade om, det var en ren gissning från min sida. Lät 1000% mer troligt än Sonnenberg iaf.

Kommentera

dr-nix: mycket förvirrande :P

Hmm...corso.....
"Anton Axelsson har tränat för fullt med laget hela veckan, och även Daniel Corso har kommit igång. Deras medverkan mot Frölunda är dock osäker" /Perra

men det tror jag knappast. Eller har dom mörkat sönder där i ladan.
Kommentera

250kg kärlek: håller med Blizzen, det där inlägget var förvirrande.
Kommentera

250kg kärlek: Vem är det då, enda jag kan tänka mig är Pikken men han har ju varit spelklar hela tiden....

You just mindfuckt' me!
Kommentera

Tycho: Kunde ha varit. Istället riktades tanken till spelaren som gjorde att Sonnenberg (än så länge bör tilläggas) får stå på väntelistan.
Kommentera

Tycho: men snälla det är säkert Corso man syftar på.
Kommentera

250kg kärlek: Sonnenberg? :D
Kommentera

Per HApps: Jag fick et litet kryptiskt besked att kanske det blir spel för ytterligare en spelare som inte skulle vara redo för spel.
Men som sagt, det var kryptiskt skrivet och jag personligen tror inte att spelaren är riktigt redo.
Kommentera

KniveN: "Insläppen öppnar redan 18.00.
Copy Cats spelar live inne i arenan 18.45 och 20.00.
Vi har även en trubadur som spelar i en av arenabarerna från kl. 18.00.

Välkommen till oss och inled det andra årtiondet i Elitserien på bästa sätt.
Det finns fortfarande biljetter kvar."

Enligt Timrå IKs hemsida.

Kommentera

Var någon som snackade om att ett band skulle spela idag, är sker det isf?
Kommentera

mikenomad: Jag tror på att en spelare från vardera laget får sjunga nationalsången, detta ska sedan bedömas av Idoljuryn. Ifall matchen skulle gå till straffläggning så utgår straffarna ikväll och idoljuryn fäller avgörandet istället. Allt för att få Peter Jihde med i så många TV4-program som möjligt.
Kommentera

Hahl Bundy: Hungern avtar tyvärr inte. Bara förmågan ;-)
Kommentera

Olle: Jag tror Axie spelar men inte Corso.
Kommentera

Hahl Bundy: Om både Corso och Axelsson skulle bli spelklar så kan man ju hoppas på en riktigt trevlig afton.

Om Anrell sedan får jobb i Bagdad som nye Bagdad-Bob så kanske man tom skulle ta och fira i kväll.
Kommentera

250kg kärlek: Jag förväntar mig en Röd tornado som fullkomligt pulvriserar VF. Matchen ska vara körd för VF efter 10 min. Vilket medför att Anrell mfl måste göra avbön o ställa sina platser till förfogande.

Nu dagdrömmer jag igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Jag tror på 0-7. Tre mål av Pyrret, ett av Hahl, två av nån annan finne och sista i öppen bur av Honken...
Kommentera

Hahl Bundy: Jag är nöjd bara sviten är intakt. Inte en torsk i hemmapremiären på 2000-talet. Låt det så förbli.

dr-nix: Conferera skulle jag tro att du menar.

Kommentera

Hahl Bundy: Jag tror på 4-2 efter två mål av Pärra, ett straffmål av Röymark och det sista i tom kasse av Lander!
Kommentera

Hirso gör 4 poäng idag. Kom ihåg var ni hörde det först.
Kommentera

Hur många med TIK anknytning kommer på besök ikväll ifrån motståndarlaget:

- Nubben
- Lill-Kenta
- Riku
- Pyrret
- ...

Redigerad kommentar

Kommentera

The Palm: "Real Frölunda mot försäsongens bästa lag, Timrå." Säga vad man vill om Charlie, men han får in två sköna pikar i en enkel mening.
Kommentera

Timrå Icon: Anna Book har väl gjort en magsäcksoperation?
Det är samma sak när man går till VF.
Hungern avtar.
Kommentera

Hahl Bundy: Problemet är väl bara att Pyrret och Hahl är lika hungriga ikväll som Anna Book på en julbord....
Kommentera

lu93rowa: Timråklacken brukar väl inte direkt utmärka sig för att fokusera på motståndarna direkt har jag för mig. Vill minnas att Hahl möttes av ingenting - sådant gillar jag. Han var bra när han spelade här men nu spelar han inte här längre och därför bryr vi oss inte om honom längre.
Kommentera

Hahl Bundy: precis! I sann Timrå-anda
Kommentera

lu93rowa: Som " Pyrret håller på Timrå"? typ.
Kanske men knappast troligt.

Jag tror det fokuseras på vårt eget lag inte VF:s legoknektar.
Kommentera

lu93rowa: Pyörälä är en klasspelare och bör respekteras som en sådan.
Kommentera

Tycho: tänkte bara så han inte får en mottagning som bremberg fick av djurgården

Redigerad kommentar

Kommentera

The Palm: Yes!! Och taket på Eon Arena flyger av och landar ungefär där nya arenan skall ligga när Pärssinen stänker i 1-0 i Holmqvists högra kryss!
Kommentera

Hahl Bundy: Amen! Nu kör vi........
Kommentera

Så här på hösten när regnet o blåsten gör allt kolsvart så är det många som grottar ner sig i en svår gothperiod.
Bara svettiga män i solglasögon som står och knarkdarrar i rök.
Fantastiskt.

Mitt liv just nu är ohälsosamt hektiskt men det går väl över. Stressen är ett blåmärke.
Jag överlever. Men det kan vara körigt att få ihop tillvaron ibland.

Igår kväll efter hockeyn o DIF-HV (en fantastiskt bra match f.ö) la jag mig och läste en hockeybilaga och det var fantastiskt att upptäcka att jag helt och hållit kopplat bort resten av livet under en hel timma när jag sedan skulle lägga undan tidningen och släcka nattlampan.
Timrå är som en drog, den kapar det förflutna och stänger av oron för framtiden.
Sagolikt.
Sen drömde jag om säsongen igen, vaknade utvilad och lycklig.

Idag vaknade jag tidigt.
Jag satte ner fötterna i mina Timrå-tofflor (Japp!) går ut och brygger mitt Röda Zoega kaffe. Medan det sker drar jag på mig Timrå-tröjan (alltid original!) och tar fram min Timrå-kopp, brer en macka med grabbens Timråkniv och häller upp fil med All-Bran i grabbens (idag min) Timrå-tallrik.
Jag äter min frukost till Timrå. (Timrå-sånger, om ni undrar.)

Om det är löjligt?
Inte lite heller.
Om det känns bra?
Mycket.

Sedan tar jag fram mina Hockeybilagor igen, knyter min Timrå-slips och räknar timmarna till match.
Timrå- Västra Frölunda ikväll.

Gissa om jag är redo.
Kommentera

lu93rowa: Samma mottagande som Johan Andersson och Sanny fick. Total ignorering, varför bry sig om spelare i andra lag?
Kommentera

lu93rowa: Han blir mottagen som en köpespelare.
Kommentera

Timrå Icon: Men ett gemensamt rätt har dom. Dagens bästa drag kommer det garanterat att bli i Eon arena ;)
Kommentera

« · 1278441 · »