T T: Tycker vi uppträder mer stabilt i egen zon nu när vi de senaste matcherna börjat spela mer likt juniorhockey med fart in i alla situationer, offensivt som defensivt. Att BP är fortsatt sorgligt känns som skitsamma när vi äntligen lyckas vinna hemma.
Hedström närmast femstjärnig idag, kul att det är han som får sätta avgörande pucken också. Önerud, Boyce och Friberg stod för frenetiskt arbete och det kändes minst farligt bakåt när den formationen var inne.
Allt bara kretsar kring pengar i dagens hockey. Spelare är smarta, väntar in och slår till. Pengar, pengar, pengar. Annat är det med Jonathan Hedström. Allvarligt alltså. Den killen känner verkligen för Timrå IK, han känner för föreningen som gav honom möjlighet att fortsätta klättra i sin karriärsstege, som på sin väg misslyckades inte bara en gång utan två och tre, tog nya tag och till sist gavs möjligheten att gå från division ett spel i Asplöven (samma liga som Kovland för övrigt) till Timrå IK och i de senaste matcherna varit dominant. Det här är en jävla fin kille som vi bör ge vår respekt till. Lika mycket som han ger det till oss.
Jag tänker inte hylla lagets insats ikväll mer än att jag konstaterar att det här laget är på rätt väg. Men på en skör tråd som när som helst går av. Den otur som grinat laget i ansiktet i en rad av matcher byttes ut mot flyt och puckar som studsade rätt väg. Det behövs så lite.
Jag sticker ut hakan och påstår att det fanns kring 2600-2700 fysiska personer i arenan ikväll. Fler kan det inte ha varit, trots 4008 personer på tavlan. Vi som befann oss i arenan bjöds på god underhållning, för kaffepengar...i kväll såg det bra ut, tro mig.
I övrigt finns det en del att slipa på. Vad hade hänt om Riddarn släppt en puck mellan benen där i slutet? Hedin är vår sämsta back, antagligen ett av de sämre som spelat i en Timrå-tröja. Bagarn är en besvikelse och Hagos på tre år ger kalla kårar.
Kvällens höjdpunkt är helt klart Jonathan Hedström. Han är så spelsmart, så "mogen" i sitt spel. Han är dominant när han spelar så här.
Nu är det bara att be på sina "bara" att vi fortsätter jobba. Då kan det gå.
Olle: Jag tycker att Jonathan ska få fortsätta jobba med sin hockey. Det känns onödigt att utsätta honom för onödigt mycket påverkan av yttre faktorer. En kaptensbindel kan lika gärna sänka hans nivå. Jonte trivs i sin roll där ingen har särskilt höga förväntningar på honom och jag tror att också han trivs ypperligt med det. Jonathan kan bli ovärderlig i ett längre perspektiv.
Granath gör det bra. Laget börjar hitta rätt, vi har inte förlorat efter full tid de senaste tre matcherna. Före det har vi tre uddamålsförluster. Det är inte så jävligt som alla föreställer sig, eller vill tro.
Jag ger gärna Granath mer tid, jag vill inte se Jonte som kapten och vill dessutom att herrar Andersson och Hagos börjar visa lite. Men först måste Hagos slipa skridskorna. Nu beter han sig som en fjolla. Ramlar i varenda situation.
Redigerad kommentar
RubinCarter:För att förklara:
Det börjar bra, sedan blir det "nja" för att senare övergå till "okej". På slutet är det världsklass.
Natti.
www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM&feature=relatedRedigerad kommentar
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Inte utan att det känns som att satsningen på Bagarn och Hagos ser ut att landa i en redig flopp både sportsligt och ekonomiskt. Jag kan förstå tanken att värva dom som någon form av kulturbärare, istället för Lander och Erixon, efter deras tidigare insatser i klubben och det är väl fullt möjligt att dessa bidrar med detta vid sidan av isen. På isen är det däremot allt som oftast nattsvart från dessa två och den som ensam går i bräschen, av de återvändande, är Jonte Hedström. Utan att veta vad som händer i omklädningsrummet så borde man kunnat hitta likvärdiga spelare för betydligt billigare peng i Allsvenskan.
En sån som Oscar Johansson, kapten i IFSH förresten, skulle antagligen krigat sig blodig över en chans i ES med moderklubben. Nu är han ju inte center men som kulturbärare tror jag han fungerat bättre än både Hagos och Bagarn.
Redigerad kommentar