superfalle: Ja jag håller med fullständigt, Bellisimo kan inte klandras för detta. Vad är det för "troll" som går i laget? Hur kan man missa så många målchanser?
Nu kommer Nubben snart komma med 2 spelare, en fw och en back..... Sen kommer målen bara spruta in. För dom spelar bra hockey nu men utan spets!
Mäster T: Vänster tinning.
Jag vet inte jag, men kvällens torsk rann av jävligt fort när jag slog över till Luleå-HV. Inte för att man vet hur det står till med Sundh men det är det där lilla perspektivet som kommer fram.
Mäster T: Kan det vara så att experter och belackare har rätt. Att vi måste ge 110% för att ta poäng helt enkelt p g a av nivån på laget. Att spela tight, diciplinerat och med 100% inställning klarar inget lag över en lång period. Man måste kunna ta "enklare" poäng emmelanåt. I en KS kan det hålla med den här "inställninghåkkyn" och 10-15 första omgångarna i ES-lunken. Men 55 omg? Nä det går nog inte. Ska till något alldes extra vad gäller moral och alla-för-en.
Med det sagt så behöver vi alltså 2 lag som helt enkelt är sämre eller ungefär i vår klass över 55 omg. Vilka 2 av de 3 andra bottenlagen ser vi har stört potential för det?
Hantverkaren:Finns mycket mer att önska av detta gäng. Matchen i kväll kändes helt avslagen. när man inte kan spela ut lagen måste man kämpa ner dom, var en nagel i ögat på motståndaren.
Vilket ingen verkar vilja vara, idag kändes det mästa halvhjärtat.
Max Friberg känns som han försvinner längre o längre bort från att vara den talang han spås vara, inget stämmer för honom.
Min gissning var
1) ingen skada alls
2) möjligen en fotled eller ett knä
3) ev. en hjärnskakning
men i så fall vore det väl bara att snabbt ta ut honom och någon nackskada kan det ju inte vara frågan om? Förstår inte anledningen till att man så länge med vårdpersonal står runt honom?
Hjärnskakning genom olycka är min bedömning och det är ju inte alls bra men däremot ingen som helst risk för de obehagliga risker som finns i hockey; nackskador. Tack och lov för det.
Det må vara i ett tidigt skede, men ledningen måste agera redan nu och förstärka offensiven med spets. Att snitta två mål per match är bevisligen inget hållbart koncept.
Börjar man för övrigt inte att leverera på hemmaplan kommer det redan nu låga publiksnittet att reduceras ännu mer, vilket onekligen påverkar ekonomin negativt.
AGERA!
superfalle: Jag undrade varför Jocke inte står, vart i kommentaren står det att jag lastar Belissimo för förlusten?
mikenomad: Vi ligger ju inte på kvalplats iaf så vi måste väl anses presterat över förväntan än så länge?
Naeejjj fy fan vad jävla dåliga vi är. En enda trepoängare på tio jävla matcher. Den här "bra känslan" som ska ge oss poäng "framöver" i serien, den måste börja omvandla sig till faktiska poäng snart om vi ska hänga kvar.
Redigerad kommentar
HEJ O HÅ!
Jag återkopplar till samma sak som senast timrå ik spelade...
Varför i hela friden blir vi så nöjda med att köra våra anfall nere i sarghörnen?
kan vi inte spela lite som vi gorde under första halvan av tredje perioden... rakt in o full fart på kassen... duttandet i sarg hörnen är bara ett bra sätt att få tiden att gå och orken att tryta...
jag håller fö Lundström som enda första målvaken för oss...
bra match av friberg och våra j20 killar!
dom spelar enkelt o farligt framåt varenda gång.
Hedström gjorde en bra match idag med sett till helheten.
sedan var juh de flesta som jag förväntar mig.
trögt anfallspel från carlsson men ok försvar...
robinson gör en blek insats
sterner kan omöjligt bidra med mer än random j20 kille just nu.
boyce behöver ett break. j landslaget eller något utlån till typ sundsvall. han måste börja repa självförtroendet.
belisimo ger bort våra chanser att vinna så han kan stå o öppna båsdörren ett par omgångar till...
vem ersätter Gunno?