1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

« · 1564488 Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
KORITFW: Det är klart man inte ska ge upp men känslan är väl annars att det är troligare att Växjö skräller mot HV än att vi gör det mot FBK.
Kommentera

För övrigt tycker jag att Robinson och Hagos var bra ikväll.

Kommentera

Bragd-Birger: Men skillnaden mellan oss i år och DIF förra året är nästan omätbar. DIF K.U.N.D.E inte åka ur. Ingen trodde det var möjligt, allra minst de själva. Oavsett om vi faller på målsnöret och hamnar i KS i år igen, och det är såklart det troligaste, så har jag svårt att se att vi skulle åka dit på bristande ödmjukhet.

Vi kommer definitivt vara lite av outsiders hos expertisen och det är alltid tacksamt. Men laget själv tror jag kan ha en sund känsla av att det finns goda chanser till lyckligt slut även i år. Det tror jag avslutningen av grundserien ändå inneburit, även om det redultatmässigt kanske inte räcker ända fram.

Summa sumarum: Jag tror att vi kan bli underskattade igen och jag tror inte att laget riskerar ta för lätt på uppgiften. Alternativt vara mentalt slutkörda, för SÅ nära har vi inte varit (ännu iaf). KS har varit i bakhuvudet större delen av säsongen och även om vi närmat oss nu så tror jag även laget känner att en 10:e plats vore en enorm bonus. Dock tror jag självkänslan är tämligen god.
Kommentera

Laken: robins har varit på denna jämna nivå i stortsett hela sässen juh... när han hänger en balja och spelar så här bra ska jag skriva lovord... fram till dess är han våran icke målfarlige 1a back.
Kommentera

sargad: japp det har dom...
De har tillgång till ett likviditets konto genom kommun...
Kommentera

mikenomad: DIF gick in i säsongen med mål att ta guld. Vi gick in i år med dröm att kanske, kanske undvika kval. Mentalt inte samma. Om grabbarna är samlade och tror på det vi gör har vi rögle och minst tre lag till efter oss när kvalserien är över.
Kommentera

mikenomad: konsten att klara av att släppa taktpinnen o spela borta spel hemma avgör. Klarar killarna av att hålla sig diciplinerade för en sådan plan?
Fbk har juh ett antal backar som gillar att ta risker i offensiven...

Ska vi försöka lira ut dom i deras zon är vi körda...
Kommentera

Taurus: visst har du rätt Urban, men att inte kunna vinna när Frölunda inte är bra stör mig, oförmågan att inte ta chansen retar mig. Match efter match.

montén sa själv att gör vi inga mål själva spelar det ingen roll.

ha en bra dag, kör försiktigt

Kommentera

El Maco: Jag skrev "omätbar" och inser vad fel det blev. Menar självklart tvärtom, skillnaden är enorm. Var lite pömsig igår..
Kommentera

timrasuppi08: ? men snälla!

Sören har juh inte felat i Molinder situationen...

vid huvudskador skall spelet stoppas om vi ville ha spelet stoppat skulle vi ha tagit pucken? eller?

Molinder hade ont i ett knä... ett knä sitter långt från huvudet...

lägg lite energi på att bajsa på frölunda isst som kunde varit sportsliga o givit  oss pucken... 

Kommentera

timrasuppi08: Nu tycker jag nog att vi ska kamma till oss.

Surt det som skedde, lika surt att man var usla i egen zon i momentet efter att Molinder ramlade. Surast att vi mäktar med att göra noll mål.

Kommentera

söder över: Ja självklart är det så. Men i stridens hetta vill man gärna hänga den förste man får syn på
Kommentera

söder över: Energin bör ligga på att mobilisera inför de matcher som är kvar. Det är det absolut enda som spelar någon som helst roll nu.
Kommentera

Knylan: Surt 1-check, surt 2-check, surt 3-check. 3/3 rätt. Full fart mot 3 friska på torsdag!
Kommentera

timrasuppi08: det där är väl fruktansvärt onödigt? vad tror du att du ska åstadkomma med att lägga ut en domares adress? Jävla dumheter.
Kommentera

« · 1564488