Känns ganska bra detta oavsett hur det går. Framförallt så har Freddan fattat att han måste spela vissa spelare mer än andra. Inte rulla runt i sossecoaching.
Heisenberg: I sådana fall skulle det ha blivit godkänt. Men då kan man ju fundera så här då antingen så får man använda skridskon eller ej. Man kan ej ha något mellanläge där.
Kerstin_k: Det där domslutet är faktiskt ett av de märkligaste jag sett i mitt liv. Spark???? Karln har ju inte en aning om var pucken är. Om inte annat ser man det på hans reaktion när det är mål. Absolut bedrövligt med tanke på alla sparkåkning som görs
Han gör ju en sparkrörelse och han träffar pucken. Men han har ju inte en susning om det. Jag vet ej vad regeln säger men sparkrörelse är det ju men han vet ju som sagt ej om vart pucken är.
Man märker rätt tydligt ibland att hockey är mycket psykologi. När man har 4,5 minuters PP framför sig då lägger man 3 minuter på burskydd och 45 sekunder på yrspel. Märkligt.
bar mofftak: Det där spelet från Söderlund är inget nytt. Var en ren spegelvändning mot när han hoppade in i Rautio för några veckor sedan i sudden, då han lyckades få en utvisning dömd på Rautio av den ryske gästdomaren som gav Frölunda en extrapinne.
Han verkar ha gjort just detta beteende till en rutin.
Kanske säsongens största hjärnsläpp att åka full fart mot målvakt och avsluta med att hoppa in i vederbörande helt ostörd.. disciplinnämnden får nog två ärenden minst från vår match på sitt bord