Silly: "killarna" och Fredant behöver en spark i baken. Och vissa behöver sparken från truppen. Vilket fiasko och vilken skam. Men Timrå IK verkar inte skämmas.
Bragd-Birger: Tycker Hanzl påminner otroligt mycket om en viss Vampola som spelade hos oss. Väldigt skicklig offensivt många gånger, men ack så dåligt kroppspråk när det går mindre bra. Tror säkert nubbens förhoppning var att det skulle bli en ny tenkrat, men ne tyvärr tror inte han kommer bli kvar efter uppehållet.
Tonymontana: Ja men skyll på Hanzl, kommer säkert gå jättebra. Jag hade också varit uppgiven om det hade runnit som ett jäkla såll bakåt när man försöker skapa något.
Dr.Krykov: Försvarsspelet är avsevärt bättre än sist vi mötte Frölunda, då var det boxplay 5 v 5 varje byte. Sen om det beror på att Frölunda går på halvfart låter jag vara osagt.
Rallarn: Samma passiva och långsamma försvarsspel. Frölunda är sömniga och kör på halvfart, där är förklaringen. Hade de skruvat upp hade vi haft 5 mål i baken.
Kaffe å kaka å 11:e raka å snart har vi tagit Oskarshamns rekord…. Vi tangerade vinstrekordet….i fjol Nu kan vi ta det mest pinsamma snart å tom ” Vilda Väsby ” ä bättre än oss!! Fy fan gör nått nu för helvete…. En kann snart int gå ut längre 🙈🤬🥺
söder över: Å andra sidan har han skapat mest framåt. Vete fan vad slutbetyget blir. Jag lutar åt att han trots allt är en av våra bästa spelare totalt sett.
palleparling: När det är krisläge i klubben så tror jag att man har möjlighet att avstyra att den med minst skuld och ansvar ska stå och svara på frågor.
Fast man kanske inte ser det på det sättet i Timrå, man kanske bara ser det som en ”kul grej” precis som med allt annat som rör sporten just nu.
Synct: Tyvärr har Timrå IK en historik i högsta serien med en hel del fina prestationer under det andra millenniet. Annars hade man ju kunnat se denna säsong som en latjo lajbans grej att Timrå minsann är i finrummet "vilken osannolik grej alltså, haha", ungefär som med Vilda Väsby.
söder över: Ser man till hela spelet är han en av de som skapat mest med framspelningar osv.. Och se där nu satte han en straff också. Men han är väl fortfarande en av våra sämsta spelare?
Herminator: vet inte vad som är mest chockerande, att Rattie äntligen får en straff mot Frölunda eller att vi gör ett mål? Kanske kan bli lite nerv i matchen då.
Rallarn: ja men herregud, den westerholm åker på nu, jag hoppas frölundaspelaren blir anmäld för diving på den. Lasch slag i nacken på Erixon släpper man, höga klubban på LaLeggia när en framtand ryker och blodvite uppstår, den släpper man men den här tar man?
Även om Timrå på det stora hela är sämre än motståndarna och har för lite puck för att få en massa utvisningar med sig är det jävligt illa att det blir så olika nivå på bedömningarna.