Mieho - Lander - Hartmann gick in och grisade ordentligt. Vann närkamper och återerövrade puckar. Där hade vi en fungerande kedja man hade kunnat bygga vidare på. Nu har vi mest ett lapptäcke av icke fungerande konstellationer..
Vi behöver spelare som matar puckar på mål och tar returer inte primadonnor.
Sputnik: EP är alltid sist i ledet när man gör en kontring, Dahlén på andra kanten totalt markerad så han blir tvungen att passa den neråt till EP som 9/10 gånger bara skickar ner den i zonen och åker och byter
palleparling: Jag fattar ärligt talat inte varför man splittar ett vinnande lag, vi hade alltså 4 raka innan dess. Helt plötsligt börjar vi se sådär osynkade ut igen. Lander tappar nästan all offensiv kraft ihop med Dahlén och Emil av nån anledning.
sargad: Vi hade kedjor som faktiskt producerade, varför ändrade vi? Det kan väl bara vara marknadsavdelningen som ser någon nytta i att "stjärnorna" måste spela tillsammans. De har förhoppningsvis inget att säga till om.
Sputnik: I stora delar har det sett bra ut spelmässigt sista 2 matcherna men en detalj och ack så viktig sådan falerar och det känns inte bra, målkemin. Tycker Ante felcoachar kedjorna. Hoppas han inte bara låter också denna match rinna ut i sanden utan att göra något åt det.
lungan: Tyvärr blir Dahlén och Emil.P för enkelspåriga. Ingen av dem är spelare som tar sig in i skiten framför mål. Det blir för mycket glanslir och flippmackor över det hela.
Olle: Haha visst spelar vi bra!!!! De här tendenserna jag menade jag såg i första. Vi måste upp npgra nivåer om vi inte skall kasta iväg den här matchen också.
Labban: EP - Lander - Dahlén känns lite menlöst. Motståndarna vet att Dahlén och EP väger lätt, vispa ner pucken i ett sarghörn och sug upp dom där så vänder man spelet. Min förhoppning inför säsongen var att dom skulle kunna skapa lite mer på egen hand men dom blixtrar sällan till, det är i det statiska spelet dom är skickliga. Så jag håller med, den linan måste byggas om.
Olle: Håller med. Förstår dock inte varför man gick ifrån Mieho - Lander - Hartmann, de hade ju bra kemi. Dahlén - Lander - Pettersson känns inte särskilt giftig 5vs5 som vanligt. Bara magskott från dem.
Sputnik: Tycker inte att Frölunda hade fler chanser. Blir bara spekulativt att diskutera hur det hade sett ut om Frölunda haft full trupp så det låter jag bli.
Sputnik: Rindells två indianare var ju sådär, i övrigt tycker jag defensiven ser helt ok ut. Offensivt dock, herregud vad vi är uddlösa. Palolas läge ska ju vara mål, i övrigt är det bara magskott och några chanspuckar som går igenom målgården men vi är i vanlig ordning lite för bekväma för att skapa något så nära kassen.
SnabelA: jag sitter här på plats och Emil är pucksäker, vinner sargdueller och skapar målchanser både åt sig själv och andra! Poängen kommer också, det är jag övertygad om!
Sputnik: Jag tycker vi spelar rätt bra. Frölunda har inte haft många farliga chanser. Det gäller att få in den bara effektiviteten. Fortsätt att pumpa på så kommer det
jå1: Tycker Frölunda hade en del målchanser ändå. Tycker vi spelar för nonchalant, dåligt passningsspel etc. Hade inte Frölunda saknat alla spelare så hade vi haft en svettig kväll framför oss om vi spelat så här.
Vet inte varför man vägrar bänka Pettersson istället för att riskera att falla ur topp-6 och kvalspel, men det är ett beslut som ska ärra den ansvariges karriär föralltid.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Gör om, gör rätt nu Ante