Jag skulle för övrigt vilja veta hur Timrå jobbar med sina lånade spelare. Tycker inga av våra förmodade "stjärnlån" har varit så lyckade. Boqvist snurrade mest upp sig själv och verkade vara mer intresserade av highlights än sin egna utveckling, tycker mig se samma sak från Liljegren. Visst dom är unga grabbar men även lånade spelare måste få tuktas när dom åker runt och slarvar?
Såja! Rättvis ledning och botgöring från Strömbergs sida.
The great one: Du ser enormt potential i laget? Det gör faktiskt inte jag. Jag gjorde det men nu är jag helt inne på att detta är mer vårt "rätta ansikte". Visst har vi några riktigt vassa spelare men överlag så tycker jag att andra lag har kommit ikapp oss. Vi har några riktigt svaga länkar som vi inte kan ersätta. När en sån som Strömberg gör 3-4 riktigt dåliga matcher i följd så har vi ingen på bänken som kan ersätta honom. När en sån som Stene ens får speltid...nej det här är vad vi har, förhoppningsvis kan vi snäppa upp spelet några steg till när vi är fullt lag igen.
Bragd-Birger: Vi fick ju ändå typ två avslut i slottet och ett par halvchanser, det är väl mer än vad vi brukar bli bortskämda med? :)
Sen att hästen håller oss hyfsat utanför och att tempot hade kunnat vara bättre, det är ju en annan sak. Jag har helt gett upp hoppet om att få se frenesin som vi hade i början av säsongen så jag kan, utan att skämmas, se denna period som ett fall framåt.
Jag tror enormt mycket på potentialen i detta lag, tyvärr så får vi inte ut något alls av detta just nu. Så här har det varit under en allt för lång tid nu och det kommer inte lösa sig av sig självt. Mycket tråkigt då vi har ett lag med mycket talang. Återigen, det håller inte spelmässigt. Varför i hela friden tar vi burskydd 9 av 10 gånger där centern hämtar pucken och droppar tillbaka till backen!?, en back som sedan transporterar pucken och letar passningsalternativ men det enda alternativ som finna är att kliva över röda och dumpa pucken! Nä, detta håller inte och som jag kan se det så måste det hända något snarast. Det är en bortkastad säsong annars.
Jari Kapanen: Man börjar ju fan undra om dom tränar på PP? Tempot är uselt och att transportera pucken rakt in i smeten.... Och pucktempot...obefintlig.... Och passningsspelet.... Vart har det tagit vägen???
Olle: Jag känner likadant. Det finns matcher där en eller två slumppuckar trillar in med sämre spel. Det finns också matcher där man äger spelet, men där motståndarna får de enkla målen i takt med att laget kliver upp mer och mer. Vi får hoppas att det lossnar lite som i tredje mot Björklöven. Helst tidigare än 18.30 i tredje dock.
Woody: ja visst är det en god början. Det är roligare att se hockey i anfallszon än i försvarszon :) Sen kanske det bara är jag men jag blir en gnutta mer nervös för varje skott som viner utanför motståndarnas stolpar. Det är väl lite psykologi, om glaset är halvfullt eller halvtomt, men det känns som att motståndarna är närmare ett mål för varje skott vi skjuter utanför inte att VI kommer närmare ett mål.
Missade iofs dom första 7 minuterna, men undrar om ni som berömmer tempot tittar på en annan match än jag? Tycker det ser fortsatt seeegt ut. Några lite snabbare anfall dock, då blev det småfarligt också. Löken börjar komma mer och mer, kul!
Päpät var bedrövligt. Sirap och tveksamhet. Hoppas det inte blir några fler, det enda som hände var att det bröt det - om än lite chimära - initiativet fullständigt.
Jaji. Känns som att det blir ännu en svår afton. Motbevisa mig gärna.
Jari Kapanen: Ett klart fall framåt i övrigt så här långt. De kunde vara betydligt mer distinkta framåt, men farten har de i kväll. Försvarsspelet likaså. Kom igen nu och kör över kraken i andra!!!
SMÅLAND: tycker vi har börjat starkt! Tänker inte säga att hästen knappt fått låna pucken för då gör dom ju mål direkt men inte ser det väl så pjåkigt ut?
Webmaster: Ser alldeles fantastiskt ut så här långt. Lite som det såg ut i början av säsongen. Om du bara puckuslingen ville trilla in några gånger så killarna växer lite i självförtroende.
Nisse på Mon: Nog är det så. Timrå IK är en förening som gått igenom mycket. Stålbad, kriser och en och annan ångestladdad vacker framgång.
En organism som spretar och sprattlar. Många viljor i en lagsport som i sig själv genomgår stora förändringar.
Jag själv börjat känna en uppgivenhet. Kanske är det långt över 20 år av notoriskt och märkligt fanatiskt supporterskap som börjar sätta sig i knäna...
Sist jag tog mig på TIK-match mot AIK borta, då infann sig plötligt ett märkligt vemod. Jag kom på mig med att börja snegla mot en bekväm sittplats.
Fy fan.
Eller mot Almtuna för någon månad sedan. Då hamnade jag nästan i slagsmål med en överförfriskad ung het TIK-are som inte slutade vifta med sin supporterflagga framför mig när spelet drog igång. Jag såg glöden i hans ögon. Själv såg jag inte spelet och blev mest irriterad... Jag har tänkt en del på detta. Minns när jag själv sydde flaggor och bekostade "bootleg"-thirts som man än i dag kan få se ett och annat slitet exemplar av när man åker och står i klacken...
Alla vet att soljäveln kommer att slockna en dag. För mig är det en piss i Mississippi. Skräcken för att glöden ska falna i Timrå IK är betydligt värre.
Jag har i alla fall fan gjort mitt. Mina två söner som nu är utflugna ur typ "örnboet" i typ "tallen" är fostrade till rödvita supportrar fast dom föddes typ 500 kilometer från den heliga gralen "ladan" i Timrå.
Utan en spänn i ersättning har jag lagt minst 20 år av mitt liv till att följa och stå upp för detta lag.
Smokey: Nog bara att konstatera att ingenting kommer att hända runt laget. Vi har det vi har och det går som det går. Synd bara när vi hade en boost med unga killar. Vad anledningen till denna handlingsförlamning är är ju svårt att veta, men ingen lär väl frivilligt säga nåt. Blir nog större problem till nästa säsong, att motivera spelare att stanna och att värva nya, när ambitionen och viljan i föreningen att utmana uppåt verkar vara på en väldigt låg nivå.
SMÅLAND: Att rykta Hästen blir tufft. De ledde med 3-0 mot Karlskoga efter en period senast. Slutade med en komfortabel 5-2 vinst. Jobba, jobba, jooooooobba!
Match igen.... Det känns i hela kroppen... Läste i en tidning att vi enligt formkurvan kommer att sluta 9:a... Kan vi besegra hemmaspöket ikväll?... Mindre än 10 timmar kvar till match... Hur fan ska det gå???
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·