Zäta75: skulle precis skriva att det nog är dags för Freddan och gänget att skissa på lite nytänk i pp men så står helt plötsligt Hartman helt fri å talar in den 🙌🏻 Tackarrr!
Hahl Bundy 2.0: Jo. Och där sprack mitt tips också. Men det såg ungefär likadant ut i fjol och sedan exploderade vi mot BIK innan serien stängdes. Jag väljer att tro på den varianten tills vidare.
Ahpl: Ja säsongen vi gick upp hade vi ju dessutom rätt tjockt på forwardssidan inför kvalet tex, Parks blev ju bänkad bland annat. Det rubbadeju inte balansen, måste ju dessutom finnas viss form av bra konkurrens i laget. Har man trott att steget upp till SHL och NHL är en resa utan att få kämpa lite för sin plats så kommer man bli rejält besviken när verkligheten kommer..
Zäta75: Känns som truppen hade mått bra av konkurrens, alldeles för många som kan åka på halvfart för man blir inte bänkad i vilket fall. Hoppas verkligen att nubbens forward kommer in snart för att tända till lite, men framförallt se till så att vi inte får skador för att vi spelar ihjäl dem.
Sputnik: 1 till forward vore bra att få in och det kommer vi med största sannolikhet att få också innan veckan är slut. Glöm inte att både Walli och Lodin är borta idag. 2 av våra vassaste spelare på senare tid.
Hassan: Jag tänker inte kritisera laget, man leder serien överlägset, det är ingen publik. Det måste vara svårt med motivationen just nu i väntan på slutspelet... Men jag ogillar Dahlens osynlighet och Löökes måltorka. Tycker att de ska kunna hålla lite högre lägstanivå. De har ju varit iskalla rätt länge nu....
Och det vill till att laget steppar upp rejält när det är dax....
Zäta75: Däremot skadar det nog inte med 1 nyförvärv på Forwardsfronten i allafall. Skapa lite konkurrens är aldrig fel. För att höja kampviljan ett extra snäpp och att inte kunna slappna av helt och känna sig för säker på sin plats.
Eugen Sandberg: Tycker det ser rätt bra ut. Vi skapar hela tiden chanser. Vilken skillnad när Albin är tillbaka. Uppspelen blir genast mycket bättre. Är inte alls orolig.
Zäta75: Älskar Dahlén men han har ju skilssen. Dags att han börjar slipa på nån mer variant va? Kör ju alltid skott på det sättet eller sin backhandvariant. 😋
Nisse på Mon or: man kanske tänker att man vill få igång honom men då tycker jag att man borde gett straffen till Lööke istället. Den som varit hetast på frilägen den sista tiden känns ju dock som Lundin?
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Härligt med poäng på Dahlen. Kanske kan få igång honom.