Kan vi hoppas på Weeerkooosh i någon av helgens matcher måntro eller får vi vänta till nästa vecka? Innan måndag ska det komma info om vilken forward vi värvar.
Rallarn: Matcherna mot Björklöven var troligen bara en parantes i vinstraden med viktiga spelare borta och maximal otur med domslut etc. När vi har fullt lag och spelar på 100% finns det inget lag som vinner i bäst av 7 matcher mot oss i hockeyallsvenskan. Det känns mycket bra nu när vi väntar Harde tillbaka snart och minst 2 nyförvärv.
Woody: håller med, Lundin är otroligt jämn i sitt spel och idag är han överallt, stark i det fysiska spelet och vinner puckar i både anfall och försvarszon. Antar att han har rätt många minuter idag när dom går på få centrar... 💪🏻
RöJan: Dahlen ser redan bättre ut. Två assist ger självförtroende. Nära en tredje assist sätter Westerlund fri men Engstrand räddar. 1 mål för Dahlen skulle nog ge honom ännu mer energi och självförtroende.
Sputnik: Måste bli åtta matchers avstängning på Endre för brott mot överenskommelse. De är ju återfallsförbrytare i och med dålig ekonomi den här säsongen också.
RöJan: Sant, men om man ska se hela serien, från match ett till i dag, och bedöma vilken spelare som är jämnast och alltid sliter över hela planen och dessutom producerar, tycker jag att Lundin är ohotad etta, följd av Hartmann.
Olle: Haha! Går inte å blunda för att när dom där passningarna går in så är dom magiska... ok då Freddan, vi kör väl på ett par matcher till då med detta pp-spel! 💪🏻
Haha, det är så sjukt att den där fortfarande fungerar ändå. Han får stå helt ren, mycket på grund av att Lundin tvingar backen att ta markering på honom när han åker in mot mål.
Hahl Bundy 2.0:tror fortfarande inte på AIK som jag nämnt innan. Släpper in för mycket mål bakåt. Tror de skulle passa Timrå rätt bra då deras defensiv lämnar en del att önska. Blir riktigt spännande att se om min tes håller när vi möts snart. 😋