Per HApps: Relax, vetja, om det går. Det kommer att hända saker, var så säkra. Vad är det för amatörer ni tror sitter i klubbledningen egentligen? Om dessa är de rätt och om de kommer att fungera, det vet jag självklart inte svaret på.
Dream Team: Statistiken är ju inte hela sanningen det är ju i vilka lägen han släpper in puckarna också o hur man än försöker intala sig själv att han är skaplig så inger han mycket stor otrygghet i sitt spel blandar snabba reflexräddningar räddningar med riktiga bottennapp menar då totalt ....inte bara dagens match!
Dream Team: Kollektiv kollaps, ingen är tillräckligt bra som kliver fram och visar hur det ska se ut, ingen som ensam kan hålla pucken i anfallszon mer än tio sekunder, ingen som vinner tillbaka en puck och skapar målchanser på egen hand. Det finns ingen som ger någon injektion, självförtroende. Vi har svårt att ta till oss den där "vi-mot-dem" känslan i matcherna. Det blir mest en massa misslyckade försök, inget nu jävlar, ingen som kör över motståndare av ren vilja.
Alltså nu grinar verkligen oturen oss i ansiktet, mest OTUR om man kan kalla de måste ju vara Robban, tänk om den mannen skulle gjort mål på sina chanser. Sen tycker jag de är tragiskt att så lite folk kommer på matcherna alltså vi mötte serieledarna och de var bara 4700 nånting, de tycker jag är grymt dåligt speciellt när vi mötte suveräna HV!
Sen tänker jag inte börja gnälla efter en match som denna, HV var bättre på ALLT! Domaren var på deras sida vid vissa tillfällen och pucken ville som vanligt inte in när timrå väl försökte som dom tyvärr inte gjorde så ofta, allting såg bara allmänt jobbigt ut, alla spelare kändes som varför spela vi förlorar ju ändå så vad spelar de för roll.
Den enda som jag vill hylla en dag som denna är Blake Sloan tycker han gjorde en av sina allra bästa matcher på mycke länge i Timrå dressen och de glädjer mig verkligen, känns som om han kom i rätt miljö när han fick spela med Manderville och Nielsen, hoppas detta spel för sloan kan fortsätta efter jul uppehållet behövs verkligen.
Sen tycker jag att de är tragiskt att våran bästa center tyvärr lämnar oss nu, känns verkligen tungt att han nu återvänder till Finland igen, men jag har full förståelse för att han vill vara med familjen den är trots allt viktigast.
Vill även passa på och hylla JimmyH och Knylan och Dalan för deras fina hyllning till Valeri Krykov, ni gör verkligen ett KANONJOBB!
JimmyH: Okej, jag förstår. Lite märkligt dock att alla bara viker ner sig. Men den bilden var ju å andra sidan rätt dominerande i Mora nu senast. Man ger alltså upp innan man ens har försökt, för att man vet resultatet innan, är det så jävligt?
Detta gör väl knappast behovet av energitillskott till truppen mindre. Helst i form av spelare med ledaregenskaper och helst en center. Lätt att hitta? Njae, inte direkt. Men jag hoppas verkligen att Nubben lyckas med uppgiften.
General_Moisio: jag tycker faktiskt att 4700 är en väldigt bra publiksiffra med tanke på vad Timrå presterar på isen, Skulle inte bli särskilt förvånad om den siffran kommer att sjunka under 4000 om inte laget börjar vinna. Sedan måste ALLA förstå att vi inte har otur varenda match, Laget är inte bättre än vad tabellen visar. Att skylla på otur är en undanflyt i tron på att det skall vända.
Hmm..är det bara jag som känner mig lite fundersam om tatiken vi kör är den rätta när vi har det manskap vi har ? Nu så kör vi på som bara den i första peroden för att "trycka" in pucken fort som hinnan...sen blir vi tröttare o tröttare allteftersom, det känns som om grabbarna inte riktigt orkar.....se på Dyrgårn' som gnetspelar och bara satsar på kontringar, det känns som om de har hittat sin "spelstil" och plötsligt börjar segrarna komma....vi kanske ska ta det lugnare och vänta in motståndarna istället.??.... Ni som såg matchen mo Mora kanske fattar vad jag menar, TIK började lugnt, men det hände liksom inget....så då började TIk:arna sätta fart med bra spel och flera chanser...och vips.... ett mål i arslet :( sen gick liksom luften ur spelarna.
Så frågan är om vi ska fortsätta spela "positiv" hockey och förlora...??...eller ska vi börja gnetspela och ta en och annan poäng....vad tror Ni ???? eller är man helt ute och cyklar..??
erathoo: vi ska absolut fortsätta spela positiv hockey, Timrå IK har länge stått för en positiv hockey det är en av anledningarna till att så många spelare kan tänka sig spela i Timrå IK. Nej vi får absolut inte slänga bort det konceptet, det gäller bara att hitta några vassa anfallare. Det får kosta vad det vill men vi behöver målfarliga spelare.
Forza Timrå, i med- och motgång!!