U137: Jo hoppas kan man juh alltid göra, men tror vi ska ta poängen mot andra motståndare och satsa på att komma till slutspel. Pessimist eller realist är en tolkningsfråga... ;)
Tycho: Ush då, lika bra att ge upp då, eller... Du har rätt i analysen, FBK har inte varit på topp den senaste tiden, medans HåVe visat styrka och moral , bl.a. senast mot MoDo. Bara lite lur på att även dom kan ha en halvbra dag på jobbet och det är då motivation eller snarare desperationen att ta poäng blir avgörande. Men det är väl bara önsketänkande från min sida.
U137: Det jag har sett av HV och det jag har sett av Timrå så kan det bara sluta på ett sätt. FBK har inte imponerat på samma vis.
Motivation har inte varit några problem tidigare, det är skickligheten som inte fungerar nu. Vi saknar vissa spelartyper, speciellt när Hallin och nyrenoverade Nilsson är borta.
Tycho: Ja , man kan ju spekulera. Tror att viljan att vinna blir avgörande. Det är ju definitivt så att Timrå behöver poängen mer än HåVe. Motivation slår klass är en gammal klyscha som är användbar ibland. Vi kan väl hoppas att det är så i idag. För tyvärr har inte Timrå ett lag av klass i år.
Jag har tippat att timrå ska förlora med två mål, men jag hoppas att jag har riktigt fel. Nä nu börjar det bli dags att bege sig till ladan (eon arena). men vi ses och höres där alla.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.