1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591405 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2005-12-10

« · 636071 Till forumet

Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dags för matchtråd.
vi är faktiskt kvar i Elitserien.

Vi är Timråfans allihopa........En TIK:are går aldrig ensam, eller hur var det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
friskan: Enade vi stå, söndrade vi falla.

5-1 och det står jag för. Så mycket skäll som dom fick efter Moramatchen.
Så reser dom sig ur askan som fågeln phenix.
Spöar skiten av dom.
Mandervill och Sloan kommer i en gemensam sak se till att dom får ha bakspade på violinistens pojkvän för att få lös han från sargen.
Och för er som inte jobbar åt SCA eller är så gammal att ni vet vad en barkspade är. Kort kan man säga att det är en 10-15 cm bred skrapa i stål
Typ isskrapa, men med 1-1,5 meter långt träskaft. Man barkade träd med dom förr.
Kommentera

Hej alla Tikare m fl.

Hylla Krykov!

Det Valeri Krykov har gjort är faktiskt ganska unikt och han är väl värd en storstilad hyllning innan han sticker.
Följ Jimmys uppmaning och besök E-on och hjälp till med hyllningen!

Följande är hämtat från Jimmy Hamrins fredagsalster.

"Tänkte bjuda på lite fakta över Valeri Krykov som imorgon spelar sin sista hockeymatch:
Timrå IK: 178 matcher 31 mål 72 assist 103 poäng +28.
Han har spelat nästan 800 (!) tävlingsmatcher i rad utan att missa en enda. Han har vunnit guld i finska mästerskapen i innebandy. Han har på 17 seniorsäsonger i högsta ligan i Finland och Sverige snittat 32,4 poäng per säsong men har aldrig fått spela en landskamp. Han kom till Timrå då laget slutat klart sist i elitserien och fått kvala sig kvar. I dag lämnar han ett lag som har krisstämpel över sig för att de ligger på sista slutspelsplatsen. Det säger en del om vad som hänt under de år han varit här och vilken nyckelfigur han varit för laget.

Nu tycker jag alla med möjlighet att gå på matchen imorgon går dit, om inte för Timrås skull så för ett tack för vad Valeri Krykov givit oss på de senaste 3,5 säsongerna i klubben."
Kommentera

John K: Tyvärr ! Skruvar nog som bäst då.
Så jag får nog hålla till godo med en radio
Köpte förresten en liten smart sak. Man jackar in den i högtalar utgången på PCn sedan kan man lyssna på webbradion i en bra omkrets från PCn
Man tar in manicken direkt, i vilken radio som hellst.
Man skall igent´ligen ha den i bilen och om man vill köra MP3 så skall man bara plugga den i MP3 spelaren och ta in den med bilradion.
Räckvidden har testats till uppåt 1,5 Km då börjar den dippa.
Smart liten pryl
Kommentera

Alla som känner sig manade att hjälpa till att hylla Krokov kan bege sig till hallen så fort de kan. vi behöver fler folk för att få klar hyllningen.

Vi är där från kl 10 och sliter.
Kommentera

Dalan: Tror inte att det är någon större mening att en skitstövel som jag kommer.
Om man erbjuder sig så blir man ju bara kallad "Dagens skämt".
Kommentera

Dalan: hoppas för din del att ni iaf stavar rätt på den hyllnings flagga jag antar att ni jobbar på =)
Kommentera

actionleif:

Sitter och kollar klipp när Krykov kom till oss, ingen visste vem han var "den där ryssen".

7 dec 2001 låg vi sist i tabellen med 24 poäng. Vi är klart mycket bättre nu.
Kommentera

Klockan 10? Har tifo-nissarna tagit sovmorgon? :O

Tifot kommer säkert bli kanonfint och ett fint sätt att tacka Krykov och önska honom Lycka till :)
Kommentera

Blir det vinst idag då ???
Kommentera

Dagens domare är:

HD Lars Johan Ryhed, Örebro
LM Fredrik Molander, Gävle
LM Per Sondell, Örnsköldsvik

eller:

Referee: Johansson, Morgan
Linesmen: Andersson, Åke
Sondell, Per

beroende på var man kollar.
Kommentera

Hälge: Andra gången jag frivilligt väljer att inte gå på en hemmamatch sedan Timrå gick upp i elitserien. Det smärtar mig ganska hårt att missa den sista matchen med Krykov. Men ibland kan man ju bara inte gå.

Jag misstänker också att Timrå kommer att spela en helt underbar hockey idag bara för att jag inte skall gå. Åtminstone så hoppas jag att dom gör det. Vore ju hur roligt som helst om Krykov fick avsluta med ett mål eller två.

Ni som går, nån av er kan väl försöka ta med sig en kamera för att föreviga tifot, om det nu kommer ett sådant, om Krykov? Vore otroligt roligt att få se det om det nu blir nått.

Jag kommer sitta på helspänn och verkligen hålla tummarna för Timrå. Hoppas att vi kan avsluta med en trepoängare, även om det känns väldigt tufft. HV71 kör man inte över bara så där. Men hoppet lämnar en aldrig, mot tre nya poäng!

Kämpa Timrå!
Kommentera

Kerstin_k: Kommer med att sitta hemma o LIDA och då menar jag verkligen LIDA framför webradion....URK..det värsta jag vet...MEN ibland har man inget val...."ont det gör ont" passar bra idag...

Hoppas Krykov får en bra avslutning i vårat vackra rödvita gäng...

Önskar INNERLIGT Timrå vinner idag även om jag faktiskt tippat förlust 2-3 vilket smärtar i mitt hjärta fruktansvärt...

SÅ ut på isen ni rödvita underbara varelser o tryck till HV med allt ni har...Som Jonatan Hedström skulle sagt..."Nu går vi ut och kör över dom jävlarna!!"...

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA
Kommentera

Jag har tippat att timrå ska förlora med två mål, men jag hoppas att jag har riktigt fel. Nä nu börjar det bli dags att bege sig till ladan (eon arena). men vi ses och höres där alla.
Kommentera

NR_9: Hejja från mej med.....HÖGT!!!
Kommentera

Ann: Det ska bli
Kommentera

Ann:

förlorar vi ligger vi nästan säkert efter brynäs
Kommentera

rödovithockeydy: Förlorar vi ligger vi absolut efter dom som ligger före oss....
Kommentera

Ann:

nää , är du helt säker ??..
Kommentera

rödovithockeydy: Definitivt tvärbombisursäkert det...
Kommentera

Ann:

så är det nog..
bara att hoppas att det inte är nio lag före då :-)
Kommentera

rödovithockeydy: Jepp hoppet får vara det sista som sviker oss Så jag hoppar vidare .....Dom MÅSTE bara vinna idag...måste måste måste...
Kommentera

Ann:

dom vinner!
Hv kommer gråta hela vägen hem till småland
Kommentera

rödovithockeydy: Det kommer bli 5-1 till HV. Vi har inte standarden att vinna över Hv i dagsläget.
Kommentera

Tycho:

nej då. inte så nu ..:)
Kommentera

Tycho: Ja , man kan ju spekulera. Tror att viljan att vinna blir avgörande. Det är ju definitivt så att Timrå behöver poängen mer än HåVe. Motivation slår klass är en gammal klyscha som är användbar ibland. Vi kan väl hoppas att det är så i idag. För tyvärr har inte Timrå ett lag av klass i år.
Kommentera

U137: Det jag har sett av HV och det jag har sett av Timrå så kan det bara sluta på ett sätt. FBK har inte imponerat på samma vis.

Motivation har inte varit några problem tidigare, det är skickligheten som inte fungerar nu. Vi saknar vissa spelartyper, speciellt när Hallin och nyrenoverade Nilsson är borta.
Kommentera

Hur som helst.....Klackstriden vinner vi:)) STOLT jag va då dom avtackade krykov.....

KÄMPA TIMRÅ
Kommentera

Ann: Smakstart med PP redan. Är det för tidigt, eller kan man få till tryck redan nu?
Kommentera

Dream Team: Vi kan bara hålla tummarna för det....
Kommentera

Tycho: Ush då, lika bra att ge upp då, eller... Du har rätt i analysen, FBK har inte varit på topp den senaste tiden, medans HåVe visat styrka och moral , bl.a. senast mot MoDo. Bara lite lur på att även dom kan ha en halvbra dag på jobbet och det är då motivation eller snarare desperationen att ta poäng blir avgörande. Men det är väl bara önsketänkande från min sida.
Kommentera

U137: Jo hoppas kan man juh alltid göra, men tror vi ska ta poängen mot andra motståndare och satsa på att komma till slutspel. Pessimist eller realist är en tolkningsfråga... ;)
Kommentera

Kämpa Timrå, Kämpa Timrå. Ikväll blir det poäng, Kämpa Timrå!!!
Kommentera

Tycho:

åhh, vilka målskyttar vi är ;)
Kommentera

rödovithockeydy: Är ni??? Varför är ni inte där o gör mål då....
Kommentera

Ann: Jag bor i Umeå... och jag skulle inte ha överträffat Wennerberg... så värva någon annan... ;)
Kommentera

Ann:

jag menade såklart timrå ..
Kommentera

Hoppas på seger idag och minst med 2 mål, då kommer vi ligga 7 om Mora torskar.

Jag vill Jag vill!!!

Hoppas även att Valeri Krykov får en värdig avslutning. Han skulle gärna avsluta son karriär i Timrå med ett Hattrick.

Heja Heja Timrå sopa banan med dessa fjollor från Jönköping!
Kommentera

Tycho: Aj satan....synd:)

Rödovithockey:Skojsade lite så här i allvarets minut...
Kommentera

lungan: räkna fel, vi måste vinna med minst 6 och mora torska med 1 för att vi ska kunna gå om dem.
Kommentera

shit....
Kommentera

Förbannat. 0-1 efter slarv, där Timrå hade chansen att få ut pucken. Nu är det kört
Kommentera

lungan:

neeej ..
Kommentera

Men då.....säger som min dotter på 9...."får jag svära nu"
Kommentera

RocknRolf2: Snälla kan du inte vänta o bli negativ tills efter det står 0-3? :)
Kommentera

Skönt att se hur optimismen frodas hos vissa iaf.

Kommentera

nudå ..
PP :D
Kommentera

KUL, en retur! Ja vad ska man säga, kan Oksa någongång hålla kvar pucken i sin famn efter ett skott.

Svar: NEJ absolut NEJ!!!!!!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

1-1 Magnus Nilsson
Kommentera

« · 636071