htikare: Som lösning på ert Kickan-problem, så hänvisar jag till El Macos inklippta text om troll. Mata inte trollen, så slipper ni ha dem springande här hela tiden.
Svälj de första tre inläggen så slipper ni de 800 nästkommande.
iggy: Det var bättre förr när jag skötte nattpasset från en annan tidzon. Nu drar jag mig också tillbaka.
Trevligt speluppehåll och sov så gott.
Kickan: Alltid alla andras fel, alltid generalisera. Alla vi som tycker du beter dig illa är ADHD-barn.
Så här är det. Om du vill skriva på Timrås gästbok ska du först och främst fundera på om du som Luleåsupporter eller hockeyintresserad i största allmänhet har något vettigt att komma med som för diskussionerna framåt. Min personliga uppfattning är att det historiskt mycket sällan varit det i ditt fall. Tvärtom har du nästan alltid ramlat över på minussidan, startat bråk och bara förstört. Det får vara slut med det nu. 90 % av inläggen som skrivs här av anhängare av andra lag är roliga, intressanta eller för åtminstone på något sätt diskussionen framåt. Du hamnar i allmänhet bland de andra tio procenten.
Färdiglekt. Skärp dig eller gå vidare.
Kickan: Tack för att du försöker uppfostra oss. Du kan sluta med det nu. Jag ser inte direkt dig som någon förebild när det gäller det sansade supporterskapet såsom det kan uttryckas på nätet när det är som mest förfinat.
Hur tror du att du uppfattas av medlemmarna på hockeysnack? Rent generellt alltså?
Kickan: Eftersom vi alla är dumma vidriga aggresiva fittor enligt dig kan du väl bara hålla dig borta? Känner du dig att du vill vräka ur dig fula ord kan du väl göra det på jesperjonssonforumet eller nåt så stör du inte så många.
Du är bara här för att bråka. Du har hållit på i ett par år. Det är tröttsamt. Snälla rara med socker på. Sluta nu.
Ett internettroll, är en användare som skriver debattinlägg på Internet med huvudsyfte att reta upp folk. Ett troll är mestadels ointresserat av fakta eller att föra dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och skadar stämningen rent allmänt hos övriga användare.
Att "trolla" på Internet innebär att skriva inlägg som har syfte att åstadkomma en icke-konstruktiv respons från övriga. Ett "troll" kan använda många olika taktikknep för att uppnå detta.Oftast är det uppenbart när en användare skriver för att provocera och inte för uttrycka ärligt menade åsikter. Ett gyllene talesätt är att det är sak och inte person som bör diskuteras i alla diskussionsforum. Så länge argument kan bemötas på ett sakligt och konstruktivt sätt kan detta med fördel göras, även om det är ett troll som framför dem. Om trollet till exempel har som avsikt att provocera, bör man inte låta sig provoceras och därmed ge trollet den uppmärksamhet det kräver. "Mata inte trollen" är ett känt talesätt.
General_Moisio:
Ähh..Jag och Ambroo är inte blyga..Du får en PÖSS av mig med..