fighter: I fruktansvärt viktig poäng och klar förbättring spelmässigt (alla missar till trots)...nåja, ett fall framåt och moralhöjande om man ser till de två senaste bottennappen!
RocknRolf2: Nä...där har du fel, så fel. Fetare poäng får man leta efter! Mycket möjligt att det är poängen som definitivt ser till att vi klarar slutspel.
uhahl: Ja, definitivt. Har i match efter match slagits av hur uppenbart uselt tikarna skjuter...inte många som träffar mål och då är det svårt att göra mål!
Bragd-Birger: Precis min åsikt! Det var nog det viktigaste nu. Senaste två matcherna kan mycket väl ha varit de sämsta laget gjort sedan återkomsten, inräknat kvalseriesäsongen och hela förra. Därför viktigt att få föra matchen mot HV. Sund att inte Jonte får näta
Två superviktiga matcher innan uppehållet nu, MIF borta och MIK hemma. Sedan vila och därefter Pärssinen (väl?) tillbaka och med honom förhoppningsvis en målgörare!
Bra kämpat, Timrå! Idag gjorde laget mig stolt igen, en härlig vilja! En poäng är inte så dumt mot serieettan och fler poäng hade det kunnat bli om man bara satt sina klara chanser... Backarna överlag bra ikväll.
Spelarbetyg: +++++ - Anton Strålman ++++ - Johan Backlund +++ - Kalle Koskinen ++ - Peter Regin + - Sanny Lindström
OK - Nu ska hakan ut...slå ni som vill! Håll i er för här bjuder jag på straffspark att såga ett inlägg:
- Jag tror fan imig att denna gång är det bra att killarna blivit uttagna till Sweden Hockey Games. Det känns som att det kan bli det lyft som Jonte behöver. En bra omgivning och inte det självklara stjärnnamnet.
Warg likaså. Ett lyft för honom. De ser ju just nu inte slitna ut...bara lite vilsna. För Backlund def. positivt. Den enda jag tror skulle må bra av att vila är Strålis!
Hopas nu att lite resultat går vår väg denna vecka. Kan vi ta fya till sex pinnar de sista två matcherna så blir det bra. Helst 6, 5 eller fyra är acceptabelt
Per HApps: Säkert (Men han kanske gick bort och satte sig vid spelarfruarna istället)... ;-) Även Anrell var på plats men såg väl så där lagom intresserad ut.
Sedan kanske någon ur den högre hockeyakademin kan förklara för mig varför Mårts tog timeout när han gjorde det? Jag begriper det inte. Dessutom är jag lika oförstående hur Mårts fortsatte att ge Jämtin tid på isen då han formligen kokade inombords.
250kg kärlek: Han var väl inte nöjd med vad HV71 presterade på isen. Precis som att Kenta borde tagit timeout mot Skellefteå men Kenta kanske lärde sig av Mårts idag...?
fighter: Han var där för att spana lite åt Colorado.
Tråkigt för oss var att även Toronto hade sina scouter på plats för att kolla in Strålman och han gjorde ju inte sin sämsta match för säsongen direkt..
Undrar om Skarin har kommit iväg från ljudholken eller om han fastnade där med Mårts och Anrell
Laken: Undrar om inte det vore bäst för Timrå IK att Kenta tar timeout för resten av säsongen och gör ett avslut redan nu.Låt Micke Andersson vara ansvarig resten av säsongen med hjälp av Anders Huss.
Talangscouten: Ursäkta men har ingen orkat kommentera clownen från Schweiz? Jämtin är också ett skämt! Strålman är kung, (jämte Hahl då). Håller faktiskt med dig om Hedström han börjar komma igång så smått.
Hahl Bundy: "Ursäkta men har ingen orkat kommentera clownen från Schweiz?"
Han var utmärkt. Den bästa domaren jag sett den här säsongen. Han missade visserligen lite i den tredje perioden, Björn Svenssons utvisning var framförallt för hårt dömd. Men överlag så fick jag ett väldigt gott intryck, han kändes skarpsynt och pricksäker.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen