Nä jag säger bara att man skulle haft en Kapanen i högform, ett stycke Manderville, och kanske det som är vi är i störst behov av, back i form av Strålman,
RJ måste sluta skjuta pucken. Han får helt enkelt inte skjuta något mer. Är det inte två meter över så är det rakt i magen och det gäller samtliga lägen/frilägen han har fått i slottet...under hela året.
Olle: Ge mig ett vettigt skäl till att RJ får spela öht?
Att killen har snittat över 17 min/match gör mig orolig över att vårt Timrå är korrumperat på nåt vis. För att inte tala om Hedström. När ska det vara slut på bidragseländet till honom?
RocknRolf2: Det finns ju onekligen, ekonomiska resurser i vissa spelare, som inte tagit sitt ansvar, som skulle kunna bytas ut mot backar, om det finns några på marknaden förstås.
RocknRolf2: men helt kass har väl inte Jonte varit idag ändå?... vissa stunder har han glimtat till lite o RJ är inte lika kass som i början av säsongen då han knappt platsat i sundsvall hockey, han har som sagt spelat upp sig en aning men är långt ifrån riktigt bra
Finns dock tendeser till att dom är på gång nu ändå, fortsätter dom lira som sista fem i andra så har vi chans till poäng.. såvida vi inte gör en 3e period som dom varit resten av säsongen bara
BlackBay: Jonte är väl max halvbra idag, fortfarande sämre än vad man förväntar sig och jag ser heller inga tendenser på att han inte skulle fortsätta vara "extremt dålig valuta för pengarna" som tidigare under säsongen. Problemet är väl att man har skrivit ett alltför fläskigt kontrakt som är svårt att lösa.
RJ går alltså från helusel till bara riktigt dålig. Grym utveckling på mr 17min/match må jag säga. Till och med Viktor Wallin skulle väl klara av att bara vara "normalkass" då och då.
Verkar som Sanny är i båset, inte så farligt kanske vilar nog i dag ändå. Får vi ordning på försvaret så finns hopp, många hänger inte med i svängarna..
Det står AXA bak på Livs mask. Betyder det att han är så snål att han inte kan kosta på att lackera sin egen mask utan behöver privat sponsor eller hör det till lagets sponsorer?
Haha Per Ledin är ju ett skämt! Först söker han bråk och sen vill han inget annat än därifrån. Killen hade legat och tryckt i HVs bås om inte Hedström hade hållit fast i honom.
RocknRolf2: Jaha så varför förlorar vi då? Jo därför att idag är Stefan Liv en mycket, mycket bättre målvakt än Johan Backlund och inte minst därför att Daniel Grillfors, Per Gustafsson, Mikko Luoma, David Petrasek, Pasi Puistola, Lance Ward och Johan Åkerman alltid är bättre än våra backar, alltid. Dessutom så vet HV71:s forwards, till skillnad mot för våra, vart målet är och det gör man även när det inte är målchans. Skönt iaf med lite heta känslor från Jonathan Hedström till slut. Nu är det bara för honom att ta med sig det till de resterande matcherna...
MB: MEN ALLT ÄR KALLE KOSKINENS FEL, han kan sluta spela hockey tycker jag, inte en enda bra match har jag sett att han har gjort. Eller joo, kanske en.
MB: Kalle K, Backe och den bristande effektiviteten är det som får oss på fall. Den speed KK visar upp vid deras 1-2 är blixtrande, för att inte tala om den raketfart han når upp i när han drar på sig tvåan som ger dem 5 mot 3 och således också 1-3. JB:s agerande vid tvåan är tveksamt medans det på fyran är bedrövligt. Vi vinner skotten med 33-20(?), men frågan är hur många avslut i kanonläge som man sköt över eller utanför?
Ja någon vändning var ju inte att vänta, ifos skapade dom lägen, men idag sköt dom fan alla skott högt.
Hur fan kan vi ligga fyra, serien är ju helt upp och ner......men det är väl det man får ta med sig till julbordet annars har man ju brytit ihop totalt.....
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen