1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590665 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2007-12-20

« · 956038 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-12-20
Det står AXA bak på Livs mask. Betyder det att han är så snål att han inte kan kosta på att lackera sin egen mask utan behöver privat sponsor eller hör det till lagets sponsorer?
Kommentera

Fram med en mick....
Kommentera

MB: Härligt Jonte!
Kommentera

Haha Per Ledin är ju ett skämt! Först söker han bråk och sen vill han inget annat än därifrån. Killen hade legat och tryckt i HVs bås om inte Hedström hade hållit fast i honom.
Kommentera

Ambroo: Lite kul att se Hedström tända till, känns som det var länge sedan nu.
Kommentera

MB:

Det måste ju vara nåt galet då en coach ställer upp med 5 forwards i ett pp!!!!!!!! Agera Nubben
Kommentera

God Jul, två pissmatcher, fin julklapp, undrar om spelarna kommer att gå ut i Sundsvallnatten.....och visa upp sig?
Kommentera

Per HApps:

Hade kanske varit bättre att satsa på en klasspelare på en annan position
Kommentera

Taurus: Ja då är det något jävligt fel, så är det bara......
Kommentera

73Sjöbba: Absolut!
Kommentera

Alltså Lotvonen, Lotvonen han får ta på sig denna förlust, hans jävla idiot utvisnig som startade raset, är fan en floppback.
Kommentera

RocknRolf2: Jaha så varför förlorar vi då? Jo därför att idag är Stefan Liv en mycket, mycket bättre målvakt än Johan Backlund och inte minst därför att Daniel Grillfors, Per Gustafsson, Mikko Luoma, David Petrasek, Pasi Puistola, Lance Ward och Johan Åkerman alltid är bättre än våra backar, alltid. Dessutom så vet HV71:s forwards, till skillnad mot för våra, vart målet är och det gör man även när det inte är målchans. Skönt iaf med lite heta känslor från Jonathan Hedström till slut. Nu är det bara för honom att ta med sig det till de resterande matcherna...
Kommentera

MB: MEN ALLT ÄR KALLE KOSKINENS FEL, han kan sluta spela hockey tycker jag, inte en enda bra match har jag sett att han har gjort. Eller joo, kanske en.
Kommentera

MB: Kalle K, Backe och den bristande effektiviteten är det som får oss på fall. Den speed KK visar upp vid deras 1-2 är blixtrande, för att inte tala om den raketfart han når upp i när han drar på sig tvåan som ger dem 5 mot 3 och således också 1-3. JB:s agerande vid tvåan är tveksamt medans det på fyran är bedrövligt. Vi vinner skotten med 33-20(?), men frågan är hur många avslut i kanonläge som man sköt över eller utanför?
Kommentera

Ja någon vändning var ju inte att vänta, ifos skapade dom lägen, men idag sköt dom fan alla skott högt.

Hur fan kan vi ligga fyra, serien är ju helt upp och ner......men det är väl det man får ta med sig till julbordet annars har man ju brytit ihop totalt.....
Kommentera

Undra om Tiks uppryckning i 3dje mestadels berodde på RJ bänkades. Jag är helt säker.
Jonte visade lite jävlarannama i tredje.
När RJ bänkas i förmån för Sebastian ja då upphör 60% av burskyddshockeyn.
RJ till Bobbarna.
Kommentera

RTS: Fan jag är världelös att se sånt....
Kommentera

MB: kanske lite sliten efter Ryssland
Kommentera

Ambroo: Ja. KK var tillbaka i gammal hederlig form. Uscha. Annars har han svarat för en klart godkänd säsong än så länge. Men idag var det mörker rakt igenom.

Hoppas att Sanny inte blir borta allt för länge. Hoppas att Erixsson får mer förtroende. Hoppas att Jonte konserverar formen från idag och plockar fram den match efter match.

Fjantigast var Ledins munhuggning med Hedström. Han låter liksom inte så där jättetuff. Han fick i alla fall slänga lite mun med publiken också. Roligt på sitt sätt.

När ska det lossna för Tenkrat?

En sak som jag tyckte var bra med domaren var att han vågade ta utvisning på endast en spelare när det blev gruff framför mål. Vanligtvis åker ju alltid två vid dom tillfällena. Vad gjorde han mot klacken när det blev sånt jävla liv?
Kommentera

Någon som vet något om Sanny? nåt allvarligt? :/
Kommentera

Kerstin_k: Han blåste väl fast ingen rörde pucken vid en utvisning tror jag, han skötte sig skapligt idag.
Kommentera

TD: Äh bara världelös helt enkelt ;o därför är man en läktargnällare, blir impad av dom som lägger märke på sånt direkt.
Kommentera

73Sjöbba: Ja han var ok, tyckte Timrås utv i andra var solklara när raset började.
Kommentera

MB: Ja domaren var nog bäst på isen tillsammans med Liv och Davidsson.
Kommentera

Ambroo: Jag vill nog fan i mig ha med Jonte i den där skaran också.
Kommentera

Kerstin_k: Han gjorde någon sorts grimas, hann dock inte se det själv.
Kommentera

Ambroo: Bortsett från Strålman så har väl inte Nubben varit särskilt lyckad i sina backvärvningar på väldigt länge.

Passar på att älta tränarbytet lite till: Menade man att Challe skulle vara en bättre matchcoach än Kenta? ha-ha-ha... Vad hade man egentligen för insikt om vad Challe klarar i båset öht? Eller hade någon sett honom som huvudtränare tidigare...?

Jaja, den dag vi är i semi får Berglund full upprättelse även från mig. Tills dess är det bara synd att vi ska behöva spela så satans svajigt med det här laget...

Äh, dags för film och folköl istället. Återigen god kväll
Kommentera

Ambroo: Kokko,Hedström och Pärssinen var Timrås klart bästa lirare ikväll. Liv odiskutabel i HV.
Kommentera

Ambroo: Fan Davidsson kan man aldrig bli arg på, oerhört duktig spelare, och verkar fantastiskt trevlig utanför, aldrig något skitsnack eller tjafs.
Kommentera

Kollade inte på matchen i kväll så jag ska inte uttala mig. Mer än att det känns jävligt skönt med ett uppehåll nu, igen. Lite lustigt att ett lag som - på det berömda pappret - ska ha en forwardsuppsättning av yppersta klass producerar så lite framåt. Hockey är en skitsport.

Men, elitserien är ingen skitliga. Det har sagts tidigare, men det är värt att upprepa: helvete, så jämnt det är. Alla spöar alla. Frölunda smiskar upp FBK med 4-0 och åker på dyngstryk i Scaniarinken. Brynäs i toppform torskar mot tabelljumbon hemma. LHC likaså mot Djurgårn.
Efter trettio fucking omgångar skiljer det typ 12 pinnar mellan jumbon och fjärdeplatsen. Helt sanslöst.

Det finns dock ljusglimtar i jämmerdalen. The Framstjärt of Hockey, ni vet laget som hånskrattade åt medias farhågor om mättnad efter guldet, spelar precis så bra som man som timråsupporter kan önska.
Och vi ligger trots allt på en tämligen stabil fjärdeplats. Och, inte minst: vi har ett jävla sparkapital i truppen. Om man sedan får ut det man önskar ur, exempelvis, Tenkrat, Hedström och Hynning (om han nu kan hålla sig skadefri längre än en vecka) så kan det bli jävligt bra. Vi har sett tendenser.

Vi har dock, för att plocka fram smolket ur glädjebägaren, sett jävligt många oroande tendenser också. Backspelet är som bekant under all kritik, åtminstone offensivt. Börjar bli dags för att på allvar spela in spelare med lite handleder (Moe, Eriksson) och ta den eventuella defensiva smällen.
Offensiven klickar likaså. Trodde att laget 05/06 var oöverträffade inom grenen 'minst effektivitet per spenderad tid i anfallszon', men årets lag visar att man vill gå en kamp om titeln. Helt bisarrt när man ögnar laguppställningen.
Likaså balansen mellan offensiv/defensiv och samarbetet mellan backar och forwards. Mittzon är oroväckande ofta en autostrada för motståndarna. Kassa uppspel, drälliga offensiva räder, solokörningar, framrusningar i fel lägen...listan kan göras lång. Allt för lång med tanke på hur långt in i serien vi har kommit.

Blir en jul där samtliga spelare och ledare bör ägna sig åt en stunds eftertanke när dom sitter om kvällen och tuggar vört. Detta är inte riktigt bra. Förluster är en sak, det är bara att kolla i tabellen för att inse att dom kommer att dugga tätt i år, för i princip samtliga lag. Ojämnheten och den uppenbara inkonsekvensen i spelet är något annat. Bristande ödmjukhet är inte förklaringen. Visst, som en delfaktor i moraförlusten senast, fine. Men i det stora hela är det något annat som klickar. Vad det är har jag inte en jävla susning om.
Kommentera

Hälge: Tycker det är coolt om domaren visar känslor, fan om folk skriker och det är solklart, skulle jag ha ett par glasögon i bröstfickan, ta upp en putsduk, polera och slänga upp dom på läktaren.

Jag är så gammal att det fanns en domare här från Uppsala Bosse Helén som blev utsedd till Allsvenskans bästa domare massa år i rad, han kunde ha en tvål i bakfickan. Om någon spelare tjafsade, tog han fram tvålen och frågade om han ville bli först i duschen, då började alla garva istället.
Kommentera

Jag hade fel.

Det var nog ingen från styrelsen som krävt att "challe" skulle spela en mer offensivare(roligare) hockey. För det ser man inte mycket av.

Urklipp från Timrå IK:s vision:

"Visionen skall inom hela föreningen bäras av de gemensamma värderingarna ansvar, engagemang, positivt tänkande, ödmjukhet samt målmedvetenhet.

Var fanns exempelvis engagemanget, ansvaret och ödmjukheten när pucken släpptes ikväll?

Dom gånger vi gör bra perioder så beror det på spelarnas individuella skicklighet. Detta gäller när vi möter ett lag som spelar offensivt.(därav anledningen att vi är starka på bortaplan,då motståndarna är mera offensiva). När vi möter lag på hemma plan som ställer upp med en defensiv i mittzon så har vi inget att falla tillbaka på. "Spelsystemet" fungerar inte, uppspelen är obefintliga.

Timrå IK spelar helt utan linjer i spelet. Utan fart och finess. Jag känner inte igen timrå längre. Något är fel i laget.

Nu kanske någon tycker det är bra att vi ligger där vi ligger efter halva serien, och att det är i slutspelet det gäller att vara bra. Men då kan man fråga sig varför vi som publik ska gå på varje match och skrika oss hesa redan i grundserien?

Då kan vi liksom spelarna, glida runt och bjuda på noll underhållning och vänta in slutspelet. Vad sänder det för j-vla signaler???

Ansvaret för detta är Mr Charles Berglund Som efter halva säsongen inte får spelarna att dra åt samma håll. Samme Berglund har heller inte fått till powerplay spelet. Fast dom skulle träna på det varje dag under uppehållet. Fortfarande står backarna med klubborna utåt mot sargen. Ska det vara så svårt att ändra en sådan liten detalj?. Eller varför inte använda Tenkrat på backen när vi inte direkt har några powerplaybackar i laget?

I stället sätter man Hedström på denna position. Jonte Hedström visade vilja sista minuten när han tog en fight. Det hade varit mycket bättre att visa detta engagemang när matchen började.

Timrå IK:s adelsmärke finns inte längre. Vi är ett grymt tråkigt lag att titta på. Jag har f-n inte roligt när jag ser på vad vi presterar i dagsläget.

Är Charles Berglund kvar efter denna säsong, så kommer jag inte att köpa säsongskort nästa år. Publiken börjar också svika nu. Bort med challe innan han sänker oss totalt.
Kommentera

Taurus: Det var facktiskt humor i dina ord vi är "backlösa" mitt i prick...
Kommentera

The great one: Okej, helhetsmässigt, 30 omgångar:

Jag gillar tanken i spelet och jag gillar att när den stämmer så slår vi vilka som helst, när som helst. Motståndare får knappt en målchans på 60 minuter ibland.

Vi har ju dock ett problem och det är när alla inte är på tårna så gör sig puckskickligheten hos fem av våra sex backar sig tydligt svag.

Laget har en del att jobba då vi möter lag som vill stänga oss och pressa våra backar. Men den tredje perioden idag är ett bra exempel på att vi också kan klura ut det spelet, och det också mot ett lag som har den överlägset bästa defensiva uppsättningen spelare i sitt lag. Farten och drivet är den enda medicinen. Åker vi inte snabbast så kör vi fast.

Sedan finns det individuellt spelare som borde prestera bättre, framförallt på forwardssidan.

Att skylla publiksiffror på Challe känns bebis-aktigt och lite väl dogmatiskt.

Att det gäller mer i slutspelet är ju också självklart. Däremot så finns det ju knappast en inställning om att glida fram till dess. Att ligga med 4:a med känslan av vi har massor som kan förbättras vittnar om att det finns gott om hopp att det här kan bli riktigt bra till våren snarare än att vi skulle rasa känner jag. Det bygger på att jag inte tycker att vi har haft tur hittills utan vi i stort sett förtjänat nästan varje tagen poäng.
Kommentera

JimmyH: "Jag gillar tanken i spelet och jag gillar att när den stämmer så slår vi vilka som helst, när som helst. Motståndare får knappt en målchans på 60 minuter ibland".

Helt rätt, Jimmy ;) Me too.
Kommentera

RocknRolf2: "Bortsett från Strålman så har väl inte Nubben varit särskilt lyckad i sina backvärvningar på väldigt länge. "

Att ni släppte Martinen övergår faktiskt mitt förstånd men vi tackar förstås. Det är ju en klassback både framåt och bakåt.
Kommentera

coyern: "Att ni släppte Martinen övergår faktiskt mitt förstånd men vi tackar förstås. Det är ju en klassback både framåt och bakåt."

en DIVA som krävde en j-vla massa spel tid, och man kunde ju inte bänka honom helelr för då svara han "jag har aldrig blivit bänkad förr" fsss en riktig diva sånna ska vi inte ha i TIK
Kommentera

Jag är mycket nöjd med Timrå IK:s kämpainsats idag. Lite förenklat kan man väl säga att det var en del individuella misstag från vår sida samt Stefan Livs storspel som fällde avgörandet. Men jag skulle väldigt gärna vilja se någon slags förstärkning på backsidan, för där hängde vi nu inte riktigt med mot ett lag av HV71:s kaliber. De spelade lite smartare och fick ett alltför stort målmässigt övertag när vi var tvungna att dra på oss den ena utvisningen efter den andra. Vi hade behövt ett 3-4-mål för att ha den där rätta energin mot slutet, men puckfan ville bara inte in av olika anledningar...

Det tog sin tid innan man orkade gå in och skriva lite. En satans BMW - vad fan annars? - på E4:an höll så när på att kosta oss livet. Tyvärr hann man omöjligen med att se bilnumret, för då jävlar...!!!
Kommentera

adde_1337: Visst, speltid förtjänar man. Men av det han visat i Skelleftå så kan jag inte förstå att han inte fick mer speltid i ert lag, det är riktigt hög klass på den pöjken. Värderar alla situationer perfekt, går fram när det finns täckning bakåt och tvärtom och dessutom ett ruggigt skott! Men som sagt, vi tackar.. var precis vad vi behövde efter att Novak totalfloppade!
Kommentera

coyern: precis som Novak totalfloppa oss er så totalfloppa martinen hoss oss :/
Kommentera

hur var spelet igår,jag känner mig inte riktigt nöjd.

jag sänker målsättningen nu till att vara nöjd om vi slipper kvalserien
för med detta spel har vi absolut inget med medaljer att göra.

nästa år med en ny tränare.
Kommentera

adde_1337:
Synd att Jyri inte passade in i Timrå, för hade vi fått in en back som producerat lika mycket som han har gjort i SAIK så hade det smakat mumma.

In med Nubben i Båset!
Kommentera

fighter:
Jo!
Det känns verkligen dåligt att gå in i juluppehållet med en förnedrande fjärdeplats!
Bara 11 p från en kvalplats och så mycket som, ointagliga fem p från andraplatsen.
Det är svårt att dra sig till minnes en sämre säsong än denna. Uppriktigt sagt så har det nog aldrig gått sämre.
Som laget spelade i går så finns det heller inget hopp.
Näe... Det är nog slut nu.
En riktigt förnedrande utskåpning mot ett sopgäng från Jönköping.
Vi bör nog sikta på kvalserien redan nu.
Kommentera

Janken: Precis! Drar mig till minnes en säsong som liknar denna med en målis vid namn DeRouville! Nä, dags att scouta Leksand!
Kommentera

varför inte ta och lägga ner challe snacket nu ett tag.. börjar bli bara en aning tjatigt.... VI LIGGER FYRA .. fatta det... hur gick det för sanny... viktigare det än att spy på challe
Kommentera

73Sjöbba: Förmodligen ha Jyri rätt när han säger att i Timrå skulle dom krångla till de för mycket. Lätt att de blir så när man har höga krav och liksom inte känner att man får utdelnig.

Undrar om de bara är jag som tycker att igår i tredje perioden föll helt plötsligt alla pusselbitar på plats. 16-2 i skott mot i och för sig försvarande
men dock serieledarna. Och de var inga dåliga skott dom flesta riktigt heta
målchanser med lite flyt hade vi lätt vunnit igår.

Klackens insats igår var fantastisk. Trots underläge och när de som mest behövdes. Och framförallt med en lång och ENKEL ramsa skapa den stämnig som behövdes för att tända våra iskrigare. Trots förlusten igår var det ändå en seger att åter känna den stämnig som gör att man älskar sitt lag. Där laget och publiken blir ett. Och ingen motståndare är för svår.
Håll i detta över Jul uppehållet och God jul Alla
Kommentera

Janken: ja du får tycka vad du vill, och jag talar för mig
mitt tålamod har börjat tryta,men du har nog mer av den varan
fortsätt du så,det är bara bra att nån är positiv,det behöver jag läsa.
Kommentera

redline: +
Fredag 12/4 19.00
Bofors - Timrå IK

Är fortfarande en mardrömmsframkallare då Willysson strippade på isen efter matchen, huvva
Kommentera

superfalle: Gick ju bra me Sanny. Men han har nog lite ont i knä idag.. Men de blir nog bra tills vi åker ner till Hallin staden.
Annars så tycker ja Erixon ska få spela mer..Han gjorde en stabil insats igår på chanserna han fick spela.
Kommentera

« · 956038 · »