dr-nix: ja jag var radd for det, men men gar ju det ocksa man far vara nojd med det lilla nar man ar i exil...men skulle vart ruggigt skoj att se matchen.
klimtakjaaka: då aer det illa ut tyvärr. Ingen kommer att streama matchen så vitt jag vet. Tyvärr så får du nog nöja dig med stats.swehockey.se samt webbradion (om den går att lyssna på därifrån).
Jensen_12: Slutsatsen kommer ju att bli att Jonte är redo att centra dels Timrå IK's första femma och dels landslagets första femma, under hela säsongen. Det är jag tvärsäker på!
Kerstin_k: Sedär ja, en positiv överaskning! Då måste jag hålla med om att kvällen genast blir mer intressant. Jag tycker dock inte vi ska dra för stora slutsatser kring Jontes centerspel ikväll, då det säkert tar ett tag att komma in i det hela.
Jag har längtat efter den här matchen bra länge nu. Äntligen är det dags för en ny säsong. Nu får vi äntligen svaren på alla våra frågor. Äntligen får vi veta, svart på vitt, om Wandell klarar av att fylla Regins lucka, om Jonte passar som center och om våra ungdomar tagit ytterligare kliv på utvecklingsstegen.
Gudars vad skönt det ska bli med match. Förväntar mig dock inga stordåd, HV såg otroligt bra ut mot Frölunda.
Jag har man väntat på den här matchen hela sommaren. Och nu när den väl kommer får man reda på att man själv ska spela match i Kovland klockan 19:00. Kunde inte bli sämre dag/tid...
T T: nej men man kan väl iaf kräva att motståndarlagen är medvetna om vilket färger Timrå IK har på sin hemmatröja. De ska inte ta med fel tröjor av "misstag" tycker jag. Sedan om motståndarlagets färger gör att det inte går att lira med den vita matchtröjan är det väl bara trä på sig den röda tröjan. Men i HVs fall är väl bortatröjan Blå väl?!
Undrar om inte HV:s materialare har tagit med det vita bortastället. Jag noterade att båda förmiddagstidningarnas bilagor hade röda hemmatröjor på TIK. Vi får nog se laget i rött några extra gånger.
Mysigt. Fräsch hemsida, och förhoppningsvis en fräsch premiär. Blev väl lite småorolig när jag beskådade (den ack så ljuvliga) utskåpningen i måndags. Hv blir sannerligen en nöt att knäcka. Knappast en nackdel för dom med en match i benen heller. Så nog fan blir det tufft i afton.
Annars känns det, i vanlig ordning, enbart positivt inför första nedsläpp. Alla frågetecken kvarstår, men...damn it. Jag börjar fästa mig vid dom, ett efter ett. För, handen på timråhjärtat vänner: inte fan var fjolårssäsongen (slutspelet undantaget) så jävla festlig egentligen? Trots 'det bästa timrålaget sedan...bla bla...' så blev det mest en enda lång västgötaklimax av alltihop. Antalet matcher där man faktiskt spelade så som man rimligen borde ha gjort var löjligt få. Visst, skadehelvete och allt det där, men...nä. Det var väldigt lite tjosan-hejsan under fjolåret.
I år vill jag ha lite larger-than-life-hockey igen. Nerverna utanpå och feber på isen. Inga säkerhetsbälten. Spelare som inser att dom inte har en enda millimeter is till skänks när pucken släpps. Som kämpar till sista blodsdroppen alldeles oavsett hur många äckelpuckar som stänks in i de egna kryllorna.
Jag vill ha passion igen. För mig spelar det ingen roll om laget hamnar trea eller åtta (klart det gör, lögn-Birger) så länge man känner dom där vibbarna. De som får en att se fram emot en match med lika delar förväntan som oro. Där man kan bevittna en förlust och bli förbannad å spelarnas vägnar, istället för på spelarna själva. Och, jag vill ha det Hollywoodskt. Jag vill ha en knackig inledning, spelare som tydligt söker sina roller men som lika tydligt inte har en avsikt i helvetet att vika ner sig. Som sakta men säkert börjar få ordning på grejerna, växa och vara Djävulen själv när grundserie övergår i slutspel.
Säsongsstart. Ah. Min familj och mina vänner fruktar det, med mitt psykiska välbefinnande i åtanke. Men: få saker i livet går upp mot detta. Liv eller död, vänner. Liv eller död.
Målvakt: Johan Backlund. Första femman: Mikko Lehtonen, Sebastian Erixon - Mika Pyörälä, Tom Wandell, Toni Mäkiaho. Andra femman: Pär Styf, Kimmo Lotvonen - Fredrik Hynning, Jonte Hedström, Timo Pärssinen. Tredje femman: Tomas Skogs, Dennis Persson - Anton Axelsson, Johan Andersson, Oscar Sundh. Fjärde kedjan: Magnus Pääjärvi-Svensson, Jesper Samuelsson, Anton Lander. Extra spelare: Erik Andersson.
Ikväll åker vi! Tror på en ganska seg start mot HV där dom tar ledningen med 0-1 i första perioden. Sedan i andra vaknar Timrå till liv och stänker in 2 mål signerade Mäkiaho och Wandell. I tredje blir det ett helvetes lir och kamp, där HV tar ut målvakten i slutet av perioden och Bagarn lägger in 3-1 i öppen kasse.
Hälge: Jag kan ju inleda debatten på nya Hockeysnack med att sprida lite negativa tankegångar. För jag tror faktiskt inte att vi har någon chans idag mot HV. Med tanke på deras inledning i måndags är det nog den enklaste matchen att tippa ikväll.
Dunc: Tilläggas kan att 4:e målet var en riktig delikatess. Mäkiaho hade kunnat spela biljard med pucken om han ville. Nu drog han till med en riktig rökare i tom kasse.
Leroy: Andra femman med Vandell, Pöjrelä och Mäkiaho var kvällens behållning. Håller mycket hög ES-klass. Hade lekstuga i anfallszon långa stunder. Gjorde ju också ett antal mål. Första med Jonte, Hynning o Björn Svensson var väl siså där. Själv ställer jag mig frågande. Är "Jonte" bästa alternativet att spela center? Kommer han inte bättre till sin rätt om han får fortsätta sitt invanda spelsätt? "Bagarn" har inte kommit igång riktigt än, men kommer att bli mycket nyttig i år. Junisgänget med Päjärvi i spetsen glimtade till med jämna mellanrum och då främst Päjärvi. Backarna varierade bakom forwards men Skogs och den nye spelbacken var mest dominanta. Styfen saknades. "Backe" i målet gjorde väl en klart godkänd insats. 2:a baklängesmålet var en studspuck som tog i diverse med o motspelare innan den hamnade i målet.