1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590778 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2010-12-02

« · 1315448 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02

Hahl Bundy: Det är något kvinnligt drag det där, att aldrig bli besviken i sportsammanhang. Man ska hurra och "hejja" även fast ingen egentligen vill eller bryr sig. 

Det enda jag egentligen vill se från läktarplats är att folk visar känslor. Det samma gäller givetvis på isen. Jag tycker inte att det är värdigt att stå och applådera laget efter matcher som igår. Spelarna vill knappast ha någon påklistrad uppskattning. Det blir nästan sarkastiska applåder. 

Kommentera

Det jag måste berätta är den äldre kvinnan som klagade på klacken vid 0-5 o 1-6 o kallade dom medgångssupportrar.

"Man måste stödja pojkarna" o så satte hon igång med ett ytterst tyst "Timrå IK är dom bästa"!
Tur att man skruvade upp hörapparaten så man hörde vad hon viskade.
Kommentera

LennartA: Kan inte Timrå IK göra som Luleå HC nämligen att kolla "Synen" på samtliga MV i föreningen A - J20 - J 18 lagen det kan vara en bra grej, så slipper vi supp. tänka va ä han blind då tänker jag på Juha Pitkimäki i gårdagens match mot HV 71 den matchen fick man en sådan vipp. men troligtvis hade han och övriga spelare för den delen en dålig dag på jobbet, skärpning är på sin plats !
Kommentera

Knylan: Bra, tack. Jag är inte mig själv idag.
Kommentera

LennartA: Får inte med filen om norsk problemlösning
Kommentera

Kan detta vara en utbildning som kanske hjälper????

Redigerad kommentar

Kommentera

Corso i XP:
"Daniel Corso:
- Han var förbannad och jag förstår honom. Men det spelar ingen roll hur mycket han skäller. Personligen tycker jag att han måste bli tuffare och bänka spelare som gör misstag.
- Nu gör vi misstag och det blir inga konsekvenser. Hade jag varit coach i dag hade jag bänkat mig själv och flera andra. Då vet spelarna att de inte får spela om de spelar dåligt och gör misstag. Vi måste ändra på något och att bänka spelare kan vara en lösning."
Kommentera

Kan ingen länka till Rolles eminenta krönika i ST idag?

Tack.
Kommentera

Hahl Bundy:Som sagt, man är ett tacksamt rånoffer i det avseendet...som att stjäla släktklenoder av en Öviksbo.
Kommentera

mikenomad: Jag blev rånad igår...........På mitt hjärta.
Kommentera

Vaknade i morse trots allt. Hmmm...spelade Timrå igår? Nån som vet? Jag har glömt...Idag väljer jag att aktivera min Altzheimers som sätter närminnet ur spel. Däremot minns jag klart och tydligt förra året vid den här tiden. Vi låg sist eller åtminstone under KS-strecket. Mer eller mindre hela hösten . Vi låg utanför slutspelsplatsen i 53 omgångar typ. Låt se...i år då, hur ser det ut i år? Ahh...vi ligger femma! Najs! :-) Det räcker så. En sån här dag räcker det så. Det får vara slutneggat för ett tag nu, jag orkar inte mer. Åtminstone till efter morgondagens match....
Kommentera

Ambroo: Perra hem Perra.
Kommentera

sarg ut:

Ja det är intressant att se hur Perra uppför sig på presskonferensen. Min första tanke är att det är bra att han är förbannad. Men om det bara är han som är förbannad vad hjälper hans ilska då?

Min andra reflektion är att han förutom att vara förbannad verkar FRUKTANSVÄRT uppgiven. Det förstår jag definitivt. Men det gör mig ändå lite orolig. Nu tror jag inte att Perra är någon som smiter ifrån när det hettar till. Snarare tvärtom med tanke på hans yrkesval. Men det måste vara fruktansvärt frustrerande att tala för döva öron.
Kommentera

T T:

Tja, någon borde väl i alla fall förbjuda Giffarna att spela matcher efter augusti månad? De senaste åren har man ju rasat ihop fullständigt efter sommarsäsongen. Så jävla brutalt. Om jag inte vinner något årskort i någon tävling så ger jag nog fan i nästa säsong. Varför ska en annan behöva må dåligt för att dessa välbetalda(?) halvfigurer inte kan leverera när det verkligen gäller? Jävla losergäng! Finfin tränare har vi dessutom. Han vet verkligen att handskas med gräddan i laget. Nej, fy fan vad less man blir vid blotta tanken på detta GIF. Hockeyskallarna här inne borde verkligen ta sig en tankeställare. Timrå IK innehar en femteplats i elitserien men det klagas utav helvete efter en enskild skitmatch. Olycksfall i arbetet. Vi kommer igen. "Perra" var rolig som fan på presskonferensen. Man fick sig ett garv. Kanon!

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Ha! Nu hade det varit på plats med det där "+":et som man kunde trycka på förut...
Kommentera

DJ Hemp: Men har inte Giffarna seriespel för ofta? Egentligen? De borde köra var fjärde år som VM, då skulle säsongerna verkligen betyda något.
Kommentera

Smokey: tack för den där länken, det där planterade ett leende på mina läppar :)
Kommentera

superfalle:

Jag kan förstå att man blir less när man sitter och kör bil i totalt 40 så trista mil. Själv orkade jag inte ens masa mig till Timrå trots ett trevligt erbjudande om bilskjuts. Men jag var slut. Helt jävla färdig. Lika bra det skulle det visa sig.

Nåväl, det är bara hockey det handlar om. Vi ligger femma i landets högsta serie och skulle vi rasa neråt i tabellen återstår en livlina i form av kvalserien. Lagen från allsvenskan ger knappast någon skrämselhicka. Såg Leksand vs Rögle här om kvällen. Dessa lag fixar vi nog.

Värre är att bry sig om fotboll. Där finns inga livlinor. Brutala säsongsavslut för Giffarna i många år nu. Då kan vi snacka jobbigt. Man mår illa fysiskt och vill egentligen lägga helvetet på hyllan en gång för alla.

Det är en lyx att vara TIK:are. På alla plan. I jämförelse med att vara Giffare...
Kommentera

DJ Hemp: men jag släpade mej iväg dom 20 milen ner . . för femte gången i år . efter premiären så kändes de som att de skulle bli en dyr vinter . nu djävlar ska här åkas på hockey .. men de börjar mattas av betänkligt . de känns lättare att gå in och lägga sej i sovrummet efter en sån här match än att sätta sej i en bildjävel och åka flera timmar . få gånger har jag varit mer förbannad än idag. kan ingen bara laga åkerlund
Kommentera

Timrå spelar på torsdag, spritfest i onsdags, eller?
Kommentera

Äh vad fan, vi ligger ju femma i serien! Klart som satan att det blir toppar och dalar under en så lång serie. Dock är jag glad att man inte orkade ta sig ut till arenan i kväll. Kollade på Lejonen mot Björnarna på Canal+ i stället. Lite Wild Kids-känsla över den matchen...

Ha ha! "Perra" Johnsson gjorde verkligen min kväll! Fan vad rolig han var att lyssna på i de där klippen. Ilsken som en bålgeting och svordomar utav helvete. Ja jävlar, jag skrattar ännu ; )

Redigerad kommentar

Kommentera

RTS: Jag tycker att det är skillnad på att göra som challe och hänga ut juniorer och att hänga ut vuxna spelare som underpresterar och har MYCKET högre lön. Dom kan tåla det.
Kommentera

RTS: Jajamän - den rakryggade lednigen personifierad. Men det som svider mest är att Timrå mer och mer framstår som årets åtlöje i svensk ishockey tyvärr, men det verkar inte bekomma ledningen med TJ i spetsen nämnvärt. Där är det skygglapp och helstängt huvudlag och tussar i öronen.....
Kommentera

sarg ut: Linkan kan nog hänga ut någon i live-TV om det behövs så blir det nog ännu bättre med lagandan och vi mot dom.

Timo har inte varit sig själv sedan dess för övrigt.
Kommentera

Foyn: För att klargöra litegrann här då innan läggdax... Jag var ironisk. Det var misstag mest hela tiden.

Blir det någon fler trepoängare på hemmaplan denna säsong?

Kommentera

Foyn: Glöm inte Hirscho vid 2:an, en cross puck på egna blå när laget var på väg framåt, sen att Pittki hjälpte till var väl bara ytterliggare en symbol över dagens Timrå.
Kommentera

Ambroo: Ser nu att Corso blixtrade till lite efter halva matchen. Det kan gå, tänkte han och dom andra.
Kommentera

Foyn: Visst begicks det misstag men med ett normalt målvaktsspel så hade vi max legat under med 1 efter 1:a.
Kommentera

Skarin: Bra helt rätt tänk om alla inavel fattar som du
Kommentera

Skarin: Ja det är ju så man måste hantera Timrås hemmamatcher. Glömma fort som fan så att livet kan gå vidare. Man har ju trots allt ett jobb att gå till imorn.
Kommentera

Ambroo: Jävligt bra av Perra att för en gångs skull säga som det är. Hur länge pallar han med detta lag tro? Men att de inte kan komma förberedd till match och förmodligen också till en del träningar så fattar man ju hur sommarträningen skötts oxå.

Sedan kan ju dessa s.k. journalister ställa frågan till alla inblandade:
Hur kan det komma sig att det ser ut på detta vis i nästan varje hemmamatch. Jag skulle skämmas att behöva förklara mig varför när halva serien är spelad. Sent ska syndaren vakna elr nåt......

Det verkar som om ett ledord för att spela i Timrå saknas. Lagandan kan inte vara vidare bra.. Laget före jaget... Det kanske är Sonnenbergs bästa kvalitet, att leda laget på o utanför isen...

Snacka om dålig PR för Timrå IK
Kommentera

Smokey: Jo visst. Tycker det är rätt fränt ändå. Lite små fet, men har ändå mest istid.
ES lite överskattad liga? Någon?....
Kommentera

Foyn: Det hade jag glömt.
Kommentera

Skarin: Om vi bjöd på några mål?? Vad tycker du om Lander på första? Sebbe vid blå på PP? Kolans agerande på sexan? Styf på femman? Listan blir lång....Men ok. Juha var överjävulskt usel också.
Kommentera

Häng upp dom på torget!!!
Kommentera

Foyn: Det gillar jag också. Skillnaden är att jag inte spelar hockey.
Kommentera

T T: Han är bättre än Sonntag,Kolan.
Kommentera

Ambroo:

Överstrykna ettor i betyg: Pitkä, Hirschovicovic, Björn. Kola.

Gigantiskt starka ettor: Möjligtvis Hallin, Murley och Ante.

Sedan går det ju alltid att hitta lite här och där ;)

Nubben var på plats förresten. Men han lämnade sin sedvanliga sittplats efter andra perioden. Kanske var han tvungen att ta en promenad? ;)

Det var Sonntags fel!11!1

Det buas på tok för lite. Lite humor i klacken skulle heller inte skada en sådan här gång.

Vi hade det lite småroligt i holken, tro det eller ej.

Vi börjar faktiskt matchen helt ok mot ett väldigt passivt och stillastående HV och borde faktiskt haft ledningen.

Men bjöd vi på några mål?

Jag har nog aldrig sett en sämre målvaktsinsats på hemmaplan tror jag.

Kommentera

haggen: Hur mycket fys Kolan kör vet jag inget om? Men däremot så vet jag att grabben gillar chips och coca cola och ha riktigt mycket sås på mackorna...
Kommentera

Olle: Mer Perra:
Kommentera

Att inte fler lag gör med dump and chase mot oss, med våra sega backar så skulle det kunna bli 0-10 i varje match.

Inställning säger Perra, visst men hur är grabbarna tränade.
Kolan tex, hur mycket fys kör han egentligen?

Alla vet att det saknas konkurrens i laget så därför kan de ta det lugnt på träningarna.

Det är vad jag tror.
Kommentera

Smokey: Eller som finländarna skulle sagt det. I Östersunt tom para-siiit
Kommentera

lincoln: Jaaa!! Ironi gillar vi!
Kommentera

Olle: Man får försöka hitta de små ljusglimtar som erbjuds. Just nu är jag JÄDRIGT glad att jag inte köpte årskort i år....
Kommentera

Timrå Icon: Nämen vi kan snacka om DIF borta på hovet. Det brukar bli en käck tillställning. Det brukar vara väkdigt sällan dif får fast oss i zon. Framförallt brukar det kännas som att vi riktigt är med i dom matcherna. Vad jag minns är det max fyra av de fem värsta utspelningarna i ES historia som varit dif-tik. Den femte var def. En annan match . Inget snack om det.

Jovars. DIF på Hovet. Blir just en kul lördag det här.
Kommentera

I Östersund har dom lite skitsjuka. I Timrå är det mycket värre!!!
Kommentera

« · 1315448 · »