1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2010-12-02

« · 1315355 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02
sarg ut: Såg att mitt senaste inlägg blev ganska menlöst efter ditt, du fick med allt o lite till.
Kommentera

"Det finns spelare som blir förbannade och lyfter sig där ute när vi ligger under med 0-5!!! Varför? Det är innan match vi ska vara så förbannad. Vi kan väl inte börja varenda jävla match med 5 mål i baken för att börja spela? Jag skiter i hur spelare förbereder sig inför match. Måste man äta gröt, ska man göra det!"

Lite ungefär så, typ, säger en jävligt förbannad Perra...
Kommentera

Jag väntar fortfarande att få se detta lag spela hockey, inte enmansteater som det är nu.
När man såg första matchen mot Frölunda tänkte man att "i vinter blir det åka av".

Men prata om att man blivit chockad, lurad eller vad fan det nu är,, man tänker att nästa match kommer de igång, men nej då.

Vad är det som brister,, tror aldrig jag sett en sån håglös upplaga av Timrå trots att vimlar av inviduellt skickliga spelare, har frölundasjukan spridit sig till Sundsvall? eller vad är de som händer.
Hade vi haft kvar Challe hade jag förstått att det inte är spelarna som brister, men nu vet man inte vad man skall tro.

Vart ligger problemen?
Kommentera

Ambroo: Jag mår faktiskt lite bättre efter att ha sett klippet. Gillar att han är förbannad som faan! Tycker att han har helt rätt att pressen kan gå ner och omklädningsrummet och fråga vad fan man håller på med! Men det gör man inte...Det gullas och daltas med spelarna, och har man tur så får man gå på Svenssons å zipa drinkar och lyssna på skvaller....
Kommentera

Ibland är det bra att jobba i stället för att se ännu en förnedring på hemmaplan. Varför ser det ut på detta sätt i varje hemmamatch för det gör det ju. Varför tas det inte mer initiativ i hemmamatcherna? Vart är den berömda farten vi hade för 3-4 år sedan? Man funderar o funderar o kommer fram till samma läktarcoachsvar igen o igen:

1. För dåligt tränade - det måste dom vara
2. Orkar dom inte föra spelet på hemmaplan - därav bra bortaspel?
3. Vad är spelidén hemma? Finns det nån? Begränsad av lagets grundfysik o kvalitet.
4. Ledarskapet hos P o C - får dom med sig hela laget?
5. Kvalitet på spelare, träningar
6. Vilka krav ställs på spelarna.
7. Hur arbetar styrelsen? Uppföljning av resultat, lagbyggnad och hur bedöms sportchefens, tränarnas och spelares ansvar mot publik o sponsorer.

Jag skulle vilja se ett extra årsmöte omgående där medlemmarna får ställa föreningen mot väggen.
Visst vi har vunnit många bortamatcher mot för året före MEN varumärket Timrå IK devalveras i rasande fart på hemmaplan. Vi ser nu vikande publiksiffror för alla lag i ES och vill man hålla en publiknivå på acceptabel nivå som ska stärka ekonomin då får det inte se ut på detta vis i hemmamatch på hemmamatch. Enkel matematik. Jag vet så många som inte längre orkar betala in sig för bli förnedrade gång på gång. Här har alla inom Timrå IK s organisation från TJ till bänkspelarna ett ansvar som de verkar rycka på axlarna åt med några undantag.
Återkommande år från år är skadeproblematiken och jag är rätt säker på att den delvis beror på dåligt grundtränade spelare - hur kan det få fortgå isf.
Jag kräver att välbetalda spelare alltid kommer väl förberedda till säsong.
man kan ju undra varför MPS, Lander o Pärra kört annan grundträning med egna fystränare? Jag börjar mer och mer att köpa Boorkens o Vikegårds resonemang:
Det behövs krafttag och ett nytänkande inom Timrå IK!! NU!!
Kommentera

Ambroo: ...satan i gatan vad elak han är. Med all rätt men alltså...satan.
Kommentera

Kan vi inte prata om något annat nu...? Jag vill bara glömma det här spektaklet vi bevittnade ikväll innan tv:n landade hos grannen. Hoppas någon driftig en startar en ny tråd snart om något roligare. Som bulgariska kyrkor eller något....ja vad som helst
Kommentera

Foyn: förstod att du var ironisk med "glad" med helvete han var riktigt sur haha!
Kommentera

Ambroo: Är nu helt övertygad att Hirschovits och framförallt Timrå skulle må bra av att ha honom som bänkvärmare i en sådär 3-4 matcher.
Inte mkt fungerar för honom.

Kolan tänker jag inte ens kommentera, för han var väl bra ikväll igen för stordelen härinne.

Det finns nog ingen enkel lösning på Timrås problem just nu, men de poäng vi tagit på bortaplan är pga inviduella prestationer och inte som ett lag.
Inviduellt är vi skicklig, men som lag tyvärr helt kass.
Kommentera

Foyn: Jag trodde ett tag där att han faktiskt skulle kliva av stolen och dela ut en rak höger åt Gurra T hehe
Kommentera

Ambroo: Hehe! Ja Arslet skulle varit här och gått i bräschen för mooningen så de skulle sett att vi menar allvar ;-)
Kommentera

Blizzard: Det vi ser på isen HEMMA måste vara en spegelbild på att något är jävligt fel och sjukt i föreningen Timrå IK. Byt ut hela jävla ledningen innan skutan sjunker!

En dålig kapten ska fan inte få köra VÅR fina båt på grund, eller sänka densamma...

Jag mår inte bra när det är så här. Även om jag är fostrad i ångest och snörök.
Kommentera

Gå in på Timrå TV och kika på presskonferensen. Perra är riktigt glad!
Kommentera

Björn var som en ny spelare när han skulle lämna har var fanimej överallt och gick rakt på mål gjorde typ allt rätt, när han inte hitta ny klubb och stanna i timrå så börja han knulla sarg igen, kom precis på varför jag inte brydde mig först när han skulle lämna.
Kommentera

Ambroo: Man behöver ju inte "hata" bara för att man buar. Man visar helt enkelt att man inte finner sig i att bli pissad på och bestulna av ett gäng respektlösa mjölsäckar till överbetalda divor. Att det faktiskt finns folk som ställer krav på dessa herrar.
Kommentera

Var glad kära vänner vi ligger ju femma, så än är det ingen fara.
Kommentera

RTS: Han är och kommer alltid att förbli ett sargollon. Han har gjort två halvbra matcher i år och det var när han var "klubblös". Timråklacken med sitt ständiga malande, "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp...", är nästan pinsammare än laget ikväll. Ok att man lever efter devisen, "Aldrig hata, bara älska!", men idag så borde de åtminstone ha moonat spelarna i paus.
Kommentera

Bara 1 match hemma på kommande 5...ljuset i tunneln!
Kommentera

RTS: Han har ju fått kontrakt.... borde kanske spela match för match...
Kommentera

Sjukt. Spelarna borde tacka nej till lön denna kväll. Det är fan ett hån mot oss som ÄLSKAR Timrå IK och ishockey.

Ta ut packet i skogen, och låt dom bo i bivack och koka huggormar tills man fattar hur lyxigt det kan vara att slita häcken av sig på isen varenda sekund under en jävla hockeymatch.

Jag har en polare som blev rånad i sin guldbutik i kväll. Ett företag han byggt upp och lever för. Enligt rykten skrek han ungefär så här till de hotande rånarna:

- Men skjut då förhelvete! Innan han började slåss för sitt livsverk.

I kväll känner jag mig rånad på mitt timråhjärta:(
Kommentera

RTS:Där ser man vad lite förnyat förtroende kan göra...
Kommentera

TIK55: Björn Svensson var sämst, igen.
Kommentera

Laken: Din inställning till hockey generellt och Timrå IK specifikt är ju beundransvärd på sitt sätt men problemet just nu är inte "den årliga skitmatchen" eller att det just nu går dåligt på hemmaplan...det går osannolikt, makabert, vansinnigt uselt på hemmaplan och för varje Laken som glatt går på varje hemmamatch, som älskar laget...så går det 10 marginalåskådare som tycker att det kan vara lite halvkul att gå på hockey...dom går och dom kommer inte tillbaka. DET är början av ett långvarigt problem som Timrå IK har skapat alldeles själva...
Kommentera

En elitklubb av Timrås storlek måste ha en stark ledarperson, väldigt stark som driver föreningen med en obändlig vilja och är oerhört övertygande. Vi har Tomas Johansson som är väldigt stark, men var är hans vision ? De gånger han uttalar sig är när det är för dyrt, det går inte, vi har inte råd, lönenivån måste ner. Det kanske är så att han har rätt och då är det väl som så att en nedflyttning är det som skall till. Eller......
Kommentera

Ambroo: Mer heroin till folket. Orättvist att Laken ska få allt.
Kommentera

Ambroo: Ja visst var det bra av Laken? Optimister behövs det fler av!
Kommentera

Ambroo: Mycket bra minus resultat. Kunde ha satt några till på Sebbe. Är man inne på så många baklängesmål så............
Inför seriestarten så tyckte jag att vi hade en bra backuppsättning men idag ??

Sebbe ----
Kolan ----
Styyf ---
Halonen ---
Jokela ----
Granat --
Skoogs ----
Sonntag ----
Eriksson ?
Dahlroth ?

Tittar man på detta blir man mörkrädd...........
Kommentera

Ambroo: Och Mattie Murlie är väl irländare
Kommentera

Hahl Bundy: Vi kanske är smyg-sadister...?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Tänk på alla som bara ser timrås matcher när dom spelas i timrå. Vilken bild dom ska ha av det här laget. Borta tycker jag att vi varvar dåliga insatser med bra men i slutänden så vinner vi ofta. Hemma, där det egentligen spelar roll, är vi så äckligt dyngsist så det går låååångt utöver vad pinsamhet och skam räcker.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Om man drar ett tjockt streck över kvällens läggmatch så tycker jag nästan det bara är Skellefteå som är märkbart bättre. Även utan skygglappar ;-)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Håller med Dig och det verkar som om Linkans och TJ fan club har tagit time out också. Kan dom ha börjat tvivla ?
Kommentera

Ambroo: Jag har en fråga: Varför fastnade man för den här klubben? Vad är det för en skadad gen vi har som älskar den här klubben? Är det nån som kan förklara det för mig? Varför utsätter man sig för det här o varför utsätts man för detta genom att fastnat för Timrå? Varför?
Kommentera

Laken: Får jag rama in det som står skrivet i länken?
Kommentera

Ambroo: Jaaa vad ska man säga? Målvaktsproblem? Jovars....Pitten var ju sämst i världshistorien ikväll. Så här dålig har han inte varit på hela säsongen dock. Ett större problem är enligt mig våra backars oduglighet att försvara vårt mål samt att man konstant vägrar att skjuta SLAGSKOTT!!! Rätt trött på dessa dragskott i huvudhöjd. Sen våran förstecenter....Kan möjligtvis vara europas sämsta just nu?
Corsos kedja var bra ikväll plus fjärde som var inne å pumpade.
AE måste vi skriva med omgående... Avslutningsvis. Hur dålig är R. Steijer?
Kommentera

oscaaaar: Där ser man och jag som trodde Danny Corscho var italienare.
Kommentera

Nisse: De som verkligen tar Timrå i försvar efter kvällens match måste ha både skygglappar och bristande syn. Det här var minst lika dåligt som det varit senaste 8-9 omgångarna hemma.

Ni som andas optimism, vad ser ni i Timrås spel som ser bra ut? Ni som andas optimism, vad är det som får er känna så?

Jag blir galen, jag blir less. Timrå IK är ett skitlag.
Kommentera

Nisse: Ja det måste vara så....vi säger det. Det känns bättre då. Man kanske skulle ringa och erbjuda honom en plats på soffan...?
Kommentera

Timrå Icon: Kan det vara så illa att han som nyligen blivit pappa har fått ett barn som drabbats av kolik och han är tvungen att vara uppe hela nätterna och enda chansen till att sova är under matcherna ?
Kommentera

var ba in här och kolla, ni har ju corso och murley som icke-EU nu så.
Kommentera

Nisse: Jo men så där dålig är inte Pitten egentligen. Det måste varit något med honom ikväll. Räcker att en målvakt sovit dåligt eller någon annan detalj.
Kommentera

Ambroo: Personlig utveckling! ;-)
Kommentera

lincoln: Wikegård och Bork eniga. DE ser samma sak som de flesta här inne ser! Det finns inget lag, det finns inget spel. Oj oj oj. TIMRÅ har problem. Perra J borde vara mycket bekymrad. Fan det är tyvärr helt korrekt. Det här eländet saknar botten
Kommentera

Nisse:
Får jag pengar skall dessa sättas in på Rädda Barnens konto. Kvitto kommer att uppvisas. Åker in på kansliet i morgon och tar med mig ett exemplar av Expressen som en inteckning för återbetalningen. 

Nu får det fan vara nog med daltandet på E-on Arena.
Kommentera

detta måste vara första gången en skadad målvakt som kan vara borta länge stärkt sin ställning
Kommentera

Laken: YEAH MAN!11!1!

Förut så fick man spel på dig för att du såg allt i svart... Nu blir man galen för att du ser allt i vit!

Vad är hemligheten?
Kommentera

Per HApps: Ett tips. Ställ kravet till Tomas Johansson som ekonomiskt ansvarig för klubben så får vi ser hur han reagerar. Jag kan ju ana, men försöka duger ju. Får Du några pengar så skänk dom till välgörande ändamål.
Kommentera

Laken: men jaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Om man ser till hela säsongen tycker jag absolut att TIKs-målvaktssida varit godkänd!

Idag var ett olycksfall i arbetet! Sådant här händer många målvakter någon gång per säsong.
Kommentera

« · 1315355 · »