1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590821 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2010-12-02

« · 1315261 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02

Två bekanta till mig var så förbannade att dom höll på att gå upp i limningen.

Tänker som deras ombud syna Perras ord om att betala tillbaka biljettpengarna. 

http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2238212/johnsson-ber-om-ursakt-till-publiken

Återkommer och berättar hur det gick.

Kommentera

Nisse: Ja men tro det eller ej men vi har spelat sämre matcher....till och med i år
Kommentera

Timrå Icon: Men nu är det j....t mörkt både ute och inne.
Kommentera

Orkar inte säga så mycket ikväll men det jag kan säga är att vi har målvaktsproblem. Jag är så besviken att det inte finns på världskartan! Jag åkte hem för 1:a gången i mitt liv under matchen. Så fruktansvärt USELT!
Kommentera

Nisse: Man måste hålla hoppet uppe! Aldrig ge upp :-)
Kommentera

Timrå Icon: Supporter kan man vara även fast hoppet överger en, och det skall jag säga känns fruktansvärt när det som jag upplever att vi slarvar bort ett gyllene läge denna säsong.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Svårt att negga på Corso och Murley i det här läget och jag tror inte att Sonnenberg, som dessutom är rejält matchotränad, skulle tillföra nåt extraordinärt. Jag förstår dock vart du vill komma i ett bredare perspektiv, men vi gör nog bäst i att glömma Sonnie nu då vi har bra mycket större problem än så.

Visst ser vi en målvakt som är hjulbentare än en kåt hynda men det var bara en dryg vecka sen han var femstjärning mot SSK. Backarna däremot... Ja men säg goddag då! Det var inte många som höjde sig över mängden där inte, om man säger.

Det som skrämmer mest ikväll är ändå det faktum att HV inte var HV, de var inte ens en blek kopia av sig själva. Tycker de nästintill var dåliga och vad gör det då inte oss?

Nu tänkte jag skriva en par rader om en del fantastiska spelare men jag tror att jag ger fan. Det räcker för själen att skriva en del namn och sätta minus:

-----Kolan

----Hirso

---BS

--Sebbe

-Lander

Corsokedjan och Hallin hamnar på plussidan.

Edit: Pitten får naturligtvis inte heller godkänt, snarare ett överkorsat minus.

Redigerad kommentar

Kommentera

### Sans och balans! ###

Sådana här matcher inträffar någon enstaka gång per säsong, att så gott som alla puckar slinker in. Jag är inte ens speciellt besviken...

Dessutom är jag nöjd med vår moral och karaktär, vi kämpar hela matchen ut trots ett hopplöst underläge.
Kommentera

Nisse: Vad är det jag tror på? Att vi bara kan bli bättre nu? Ja skulle jag inte tro det så vore jag ingen äkta supporter

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Men väntar Månsson på ett lönekuvert så förstår jag att vi inte betalar. Annars betalar vi löner precis som alla andra lag
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jävla tjat om sonnenberg lägg ner pengahoran som svammlar om timråhjärta.
Kommentera

Timrå Icon: Tror Du på det själv efter detta ? det är en sak om vi förlorar och har ett eget spel, men när alla tendenser till det är som bortblåst då vete f..n. Vi kan väl ändå inte vara slutkörda redan efter uppehållet. Vi kanske skall lägga om elitserien för Timrås skull, fyra matcher sedan två veckors uppehåll med tillhörande fest så kanske det kan gå. :-)
Kommentera

Tycker Timrå spelade rätt bra idag, speciellt kedjan med Corso om den håller denna klass då har vi en solklar 1a femma.

Den som drog oss ner i skiten idag var nr 31.... Har inga ord för denna insats, Tommy Salo har han gjort en tavla?
Kommentera

Bad_Brett: Månsson??? När gjorde vi det?? Står han i kiosken...?
Kommentera

Timrå Icon:

Kan Timrå trolla med pengar? Med tanke på att man knappt hade råd att betala ut löner till de spelare som redan finns i truppen och sedan dess har värvat både Månsson och Viinanen, känns det otänkbart att det skulle finnas ekonomi till att göra fler värvningar.
Kommentera

RTS: Sen det du säger om sponsorläget...det är ju naturligtvis extremt beklämmande. Frågan är ju om Timrå IK som produkt klarar av en smäll som "Obefintligt hemmaspel". För oss som lever på marginalen så handlar det här inte bara om det sportsliga. Vi måste prestera en attraktiv produkt. Betydligt mer attraktiv än andra lag då dom ofta sitter i mer gynnsamma lägen vad beträffande publik, sportsligt utbud i regionen, ekonomi osv.
Kommentera

Olle: Tyvärr måste vi förstärka på målvaktssidan också :-(.
Kommentera

RTS: Nej, Sonnenberg finns kvar i diskussionerna. Men ska Timrå IK få hit honom nu kostar det nästan lika mycket som det gjort om han kom hit i Oktober. Det skulle antagligen bli den enskilt dyraste spelaren i elitserien, på kort tid. Och det är det inte värt.

Problemet ligger i föreningens val att satsa på andra spelare framför Sonnie. Det stör mig. Jag som liten sponsor väljer att lägga mina slantar lokalt. Kommer inte att att sätta en enda sekin på det här laget, den här säsongen. Allt för att visa mitt missnöje.

Redigerad kommentar

Kommentera

Min syn på matchen

Pinsam första period av Timrå. Främst defensivt. Största boven är Pitkimäki det här fallet. Alla fem målen ska han absolut inte belastas för men det var den svagaste insatsen jag sett av en målvakt på rätt länge.

Efter 1:a tycker jag man spottar upp sig något men det går inte ge bort 5 mål till HV71 och förvänta sig att man ska kunna få några poäng med sig. Inte med tanke på hur dåliga Timrå varit på hemmaplan den här säsongen.

Jag har förväntat mig betydligt mer från Perra, Laget gör konstant vissa saker på fel sätt, fan om en jävla amatör som jag ser felen i spelsättet kommer självklart en tränare läsa av det hur jävla lätt som helst. Bristerna är tydligast på hemmaplan då man förväntas föra spelet. Han måste skärpa till sig jobba med laget. Det skulle behövas ett långt jävla uppehåll nu så han får jobba med grabbarna.

Kommentera

RTS: Han är förmodligen inte avskriven helt med tanke på hans kontrakt men efter 3 mål på 3 matcher så...vem vill egentligen bli av med honom? För mig börjar det bli ett litet inverterat "sonnieläge"...NU börjar vi se vad vi kan få ut av Murley och NU är det statusen på Sonnenbergs träning som kan ifrågasättas.
Kommentera

Nisse: Nu kan det bara bli bättre
Kommentera

fighter: Låt dem leva på gamla meriter i sin bubbla ett tag till. En gammal medalj, gamla nhl-spelare från tiden då de sög upp allt då inte vi spelade i ES, en nedklottrad arena som snart också är gammal. Nu har de mediokra spelare, tränare och sportchef
Kommentera

Enligt Canal + är det Timrås största förlust på 7,5 år på hemmaplan. Upplyftande
Kommentera

Olle: Undrar hur många sponsorer som hoppar av efter denna säsong om det inte görs något i ledningen, för nu knorras det på många håll.

Är Sonneberg verkligen helt avskriven?
Kommentera

kom igen nudå fbk sätt straffen alla 3 straffar missade -.-

Redigerad kommentar

4:e satt

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Japp, tycker att för få på HS har synpunkter på spelide och träning relativt spelarprestationer samt sportchefsöverväganden.
Kommentera

hovhas: Men det är väl självklart att perra impliceras i allt jävla skit på HS när vi inte kan spela hockey på hemmaplan! Vad vill du ha? Någon slags retroaktiv social rättvisa för challe?
Kommentera

Olle: Bry dig inte om den fisen.svaga människor måste försöka trycka
ner andra för att kunna höja sig själv,ynkligheten lyser om den fjanten.
Kommentera

Olle: Ja SSK verkar ha lagt sig ryktas det.
Kommentera

Många har varit under isen ikväll, men Björn S är fan sämre än Pittkimäki.
Totalt menlös och ett katastrof jobb av Linkan att behålla honom..

Corso, Murley och Hallin godkända eller faktiskt bra ikväll.
Själv kastade jag bort 440 spänn för 16,5 min spel i Eon.

Finns inte ord att beskriva denna match.

Ni som sympatiserar med Linkan måste ju leva i nån slags bubbla.
Att fixa Murley o Viinanen skulle min 5 årige son klarat av.
Även om jag tycker dom är helt okej.

Linkan är fan sämre än Tiks hemmaspel. Och det säger inte lite.

Tj o Linkan MÅSTE bort om Timrå skall överleva.

Till och med en storsponsor jag känner vägra bjuda sina kunder numera till Tiks hemmamatcher som matchvärd genom att det bara ger en negativ bild av dom som företag.
Det säger inte lite skall jag säga.
Kommentera

Olle: Jag brukar oftast inte hänga på HS alls efter en MODO torsk, det ger inte mig så mkt att läsa de inläggen som kommer efter en torsk. Sen är ni ju trots allt före oss i tabellen så det känns ju inte som om jag slår på nån försvarslös.
Kommentera

Är brandmästarn disponerad och kapabel till att hantera detta? När sånt här hände under Challes första sässe så halstrades han och ifrågasattes nåt kopiöst på detta forum. Om det är som Hamrin säger om effektivt oförmöget lag så vilar ju en hel del ansvar på träneriet. En förlust av den här magnituden är det fler än spelare och sportchefer som ska bära hundhuvet för!
Kommentera

spud: vi vinner skotten med 41-21 och vi gör en plattmatch, så de där 31-25 säger nada jävla blåbär!"
Kommentera

Åhhh han e verkligen Mr English TV-kommentatorn :-P
Kommentera

Min åttaåriga systerson pratar bättre engelska än den där hockeykommentatorn.. pinsamt
Kommentera

spud: Varför har du bara mage att visa dig när det går dåligt för klubben du hatar och varför gör du inte som dina HS-kollegor och försöker åstadkomma annat än att uppvigla skitsnack?

Liiiten liten människa...
Kommentera

Olle: SSK gör faktiskt inte en plattmatch, de var bra och vi hade flyt med målskyttet. SSK var klart bättre än oss i första sen får vi ett mål och kan jobba på den. SSK vinner skotten med 31-25 om nu det säger något.
Kommentera

för att travestera en frustrerad Hysén : Det här var ju kuken! Nu ska jag supa mig kanon
Kommentera

Olle: Enda positiva är att FBK kvitterat.
Kommentera

Timrå Icon: Fan vad trist att SSK ska göra en riktig plattmatch ikväll också. Mörk omgång.
Kommentera

Timrå Icon: Jag har en ide! Varför inte föreslå att backarna lägger dragskott från blå istället för att kruta pä med slagskott! På så sätt kunde vi få...ehhh.,.asså.,..hmm...never mind föresten
Kommentera

Timrå Icon: Har ni en arena? Som ni dessutom invigt redan? Varför spelar ni då i ett ruckel?
Kommentera

spud: De brände han utanför arenan då vi invigde den
Kommentera

Bragd-Birger: Jag orkar inte kommentera ditt inlägg. Jag konstaterar att Timrå IK är precis så dålig som laget varit alla matcher (bortsett första hemma), i E.ON.
Mina "ligga-med-Linkan-sympatier"är obestridliga. Likaså liggandet med Tomas Johansson.
Är det någon som är värd att få foten från den här föreningen är det Stefan Lindqvist, tätt följd av Johansson. Där har du roten till mycket ont.
Kommentera

Olle: he he....man vet aldrig..
Kommentera

Timrå Icon: Om ni ber styf plocka ner sina tröjor han har på väggen då har ni åtminstone 5 modo tröjor att dela ut.
Kommentera

erathoo: Nej HV trycker säkert in 4 till utan större problem...
Kommentera

Roligt att Murley och Pikkarainen gör lite mål =)
Kommentera

Olle: 10 min kvar 4 mål borde inte vara omöjligt...
Kommentera

Ja ni.. gör man tre mål på hemmaplan och har en habil målvakt med 2,x GAA, då vinner man en sån match...
Kommentera

« · 1315261 · »