1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590785 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2011-01-15

« · 1334792 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Vill inte tuta i egen trumpet, men mina prediktioner - baserade på många års timråism - inför dom här 4 hemmamatcherna är klockrena hittills. Torsk mot SSK, förlust i sudden mot HV. Härnäst väntar vinst på straffar mot Brynäs innan det blir derbyseger mot Modo.
Nu vet ni, in med pengarna!
Kommentera

Kattgubben:1 p på hemmaplan är alltid lite sådär osexigt men istället för bottendjupt mörker känner jag ikväll iaf aningens hopp med tanke på spelet samt att det var en ohyggligt viktig pinne! Nu är läget konstant gentemot SSK och vi tappade inte mot Modo. Man får vara glad för det lilla. Dessutom slog Bragd-Birgers profetia in....

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Det känns lite både och. Matchten kunde faktiskt varit stängd och begraven av HV i slutet på andra som vi spelade då. Dessutom bjuder vi på en enorm chans efter 15 sekunder i början på tredje efter vilken jag tänkte att allt vi kan få med oss från den här matchen nu är ren bonus, så ur den synvinkeln ska man vara jättenöjd.

Samtidigt som resten av matchen är helt vår som får en att tycka att vi skulle haft tre pinnar. Men om man ska va ärlig, så bjuder vi HV på alldeles för mycket fett i de två första perioderna så en poäng är rimlig utdelning för oss med den effektivitet vi har jämfört med deras.
Kommentera

zaccodog: Förklaringen till hans smärta figur!!
Kommentera

Ja, vart fan har vi Brynäs egentligen.. som körde över SAIK hipp som happ, efter att ha spelat fullkomligt uselt i matcherna innan...? Buääää... den matchen blir synnerligen svårtippad.

Lundmark hittar nog nätet i nästa match! Han måste bara finjustera dioptern lite först :)
Han finns ju definitivt på rätt ställe för det mesta.
Kommentera

Timrå IK - Plötsligt händer det
Kommentera

RTS: Det tråkiga är att Kolan gör en av sina bättre matcher offensivt tycker jag, men dessvärre bjuder han helt på det sista målet samt befinner sig på exkursion vid ett annat så slutbetyget blir ändå underkänt.

Lite samma sak med Hirso, riktigt hyfsad offensivt i början på matchen men sen bjuder han på spelvändningen till ett i baken och sedan tycks hans spel falla in i det gamla mönstret.
Kommentera

Det där kändes att det skulle komma. Gud vad fint hv rörde sig utan puck i vår zon där vid avgörandet kom. I övrigt måste jag säga att 3e påminnde lite om THE frölunda premiär. Enkelt hårt snabbt o rakt! Skönt att se att det fortfarande finns där!

Sluta såga pikka! HAN ÄR VIKTIG. Vad hade ni för förväntningar på honom? (ni som vill skicka honom med finlandsfärjan)

lundmark börjar nu se ut lite som det jag hade förväntat mig av hirso.

Det spelet vi hade i 3e passar utmärkt om vi ska få ut några mål av murran för övrigt han är en riktig retur grävare!

GE MIG EN TVÄTTÄKTA MÅLSKYTT.NU!!!
Kommentera

Raggaren Putte: Det är bara att börja barmarksträningen inför kvalserien.....Många av spelarna ser riktigt dåligt grundtränade ut!
Kommentera

Bragd-Birger: Pengarna ska in på motspel va?

För att förstärka sannolikheten för prediktionernas realiserande menar jag, då han där uppe brukar lyckas bryta dylika prediktionssviter just i sista matchen av nån oförklarlig anledning.
Kommentera

söder över: det är väl ingen som sågar pikka det är hirso som ska åka färja
Kommentera

Pär: grundtränade? det sitter i skallen.
Kommentera

persson: Exakt, de saknar grundträningen i skallen. Sätt de på att traggla multiplikationstabellen så löser sig spelet nog i försvarszon. Vi gör för många räknefel, du vet. ;)
Kommentera

persson: Klarar man bara oavgjort med bud på seger mot HV kan man aldrig vara riktigt tränad.
Kommentera

Har fan ändå en bra känsla såhär efter matchen trots förlust faktiskt, pp såg bra ut mot slutet och ja jag vet inte känns helt enkelt som att det kan vända nu på något vis.
Kommentera

mikenomad: Nä, ikväll ska jag tjursupa och prata för mig själv. Nån större glädje har svårt att infinna sig men känslan ikväll är åtminstone aningen bättre än den jävla tomheten jag kände i torsdags.
Kommentera

RTS: Undrar om det bjöds på Bratwurst med extra allt på efter match med tanke på att han ville avgöra två gånger?

Jag gillar verkligen när han står fastfrusen i päpä och måttar slagga för att sen lägga plånbok på plånbok på kassen. Ja, jo, jag vet att han fick en assist på ett av nedläggen, men när han gör det för jämnan så går det inte att tycka att han gör det bra i just den situationen.

Han är så kass att han inte ens får med sig en utvisning när han får klubban avslashad två meter ifrån domare...
Kommentera

Positiva omdömen: Pikkarainen ÄR sheriff, Röymark flög fram, Lundmark glimtade till, Svensson mycket bra(!), Hirschovits ännu bättre(!).

Gud håller på HV.

Vilken djävulskt tung förlust.

Vi har ett par VIKTIGA matcher nästa vecka.
Kommentera

Ambroo: mm.. bratwurst med saurkraut, stark senap och färskpotatis
Kommentera

Ambroo: kanske dags att korsfästa gud med?? Går ju fortare nu med spikpistol o allt + impregnerat virke som håller längre
Kommentera

Ambroo: Aldrig har väl ett 2-2 mål varit så rättvist! F.ö är jag besviken vi skulle ha vunnit den här matchen. Pikka var kung o Dalroth var väldigt bra.
Kommentera

Ambroo: Jag håller méééé..... Tycker vi kan lägga dit Hallin också. Han har hjärta för TIK och gör det bra också.

Bottennappet var inte ikväll utan i torsdags mot Assyriska. Att vi förlorade där kommer jag aldrig att förlåta. Men det är sant som du säger. Nästa vecka har vi två matcher som kan komma att betyda i princip allt egentligen. Förhoppningsvis får vi Timos ersättare till dess. Vi behöver förstärkning.

Vad G Karlsson gör på en hockeyplan har jag aldrig riktigt förstått. Han gör ingen nytta alls och betyder ingenting. Han kanske är bra i bp några gånger, vad vet jag.

Verkar som det mesta är sagt om Kolsson ser jag. Jag hoppas han skäms!

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: Dahlroth var bäste defensiva back, igen.
Kommentera

Ambroo: Håller med.
Kommentera

Ambroo:

Tre lätta för er på Torsdag,då kommer ett Brynäs som blivit ryggdunkade efter att ha slagit serietvåan.

Grattis.
Kommentera

Bissett19: Ja det får vi verkligen hoppas! Men ni har inte Feten så det blir nog jämnt skägg el ganska lätt för er pga det!
Kommentera

Bissett19: Brukar alltid gå åt helvete mot Brynäs.
Kommentera

Nästan som förutspått, Lander häll på att bli skadat TjockknoppLouma, fick 2+2+10 Björn kliver fram och visar att Lander ska man inte röra. det hade räckt med en 2a där, nä då får han också 2+2.

Vackert av Björn att kliva fram!

Kommentera

Jockz: Det går alltid åt helvete mot lag som inte kan/vill bjuda upp. Jag har redan ångest.
Kommentera

Alla vet vid det här laget att det måste gå till som i 3e perioden idag. Rakt och enkelt och framförallt med fart. Passen ska komma på dem som har fart framåt, och det ska finnas minst två alternativ, dvs alla måste åka skridskor. Alternativet är att dumpa och kriga fast, men det förutsätter likafullt att fore-checkaren inte behöver sakta av utan har chans att bli först på pucken. Den som konsekvent förhindrar detta spel är Hirso. Han sänker tempo, måste till alla pris göra en eller två motståndare innan han ska lägga det svåraste passet. Visst, ofta sitter det passet, men då har den andra forwarden fått vända upp i båge, motståndarna hunnit ikapp och momentum är förlorat. Den som följer Hirso ser oxå hur han lägger av helt vid varje misslyckande, hänger med huvet istället för att jobba ikapp och kriga. Med alla sina spelminuter är han naturligtvis inblandad i många bra situationer, vilket kan lura en, men man blir uppriktigt förbannad på karln match efter match.

Använd han som pucktransport för att etablera pp och lägga straffar. Bänka honom i övrigt. Tills han vaknar. ..fast det har man inte resurser till...
Kommentera

Ambroo: Bjynäs kommer inte bjuda upp så klart. Men vi ska pissa på det där fjantiga laget ändå. Deras tränare kommer svälja snus.
Kommentera

mikenomad: Okej, Pikken fick godkänt i afton, men knappast mer, jag tycker att Röyarn var minst lika bra om inte aningens lite bättre, kanske. Men så här måste ju gubbarna spela i match efter match om vi ska ha den minsta sportkeps framgenom.

Vi losa igen, vi fick med oss en sketen poäng pga av vår ineffektivitet. Eller, vi ska nog vara jävligt glada över poängen om man ser till andra perioden, där kunde matchen ha avgjorts om vi inte hade haft Aleksis därbak, snacka om hönsgård, det var länge sedan man såg nåt så yrt på en hockeyrink.

Jag säger det igen, vi måste ha in en en pp-back som vet var målet står benäget. För övrigt så anser jag att synen bör kollas upp på samtliga backar. Blindpass, blindskott, det är bara att sätta en blindkäpp i händera pårom och köpa ut en varsin kolsvart Labrador, sedan är backbesättningen fulländad.

Nepp, nu super vi vidare Big Mike, skål påre och på återhörande!
Kommentera

Johnny Hazard: Skål! Kvällens förlust är hyggligt lättspydd iaf.
Kommentera

mikenomad: Prexis, vi stoppar fingrarna i halsen och sen så kör vi på stenhårt igen. Bara 15 liter kvar nu. Okej, jag erkänner, jag har inte druckit allt själv, jag bjöd polarna på ett par tre byxvarma stänkare också.
Kommentera

Johnny Hazard: Vi behöver desutom en tränare istället för den där värmländska spjuvern som byter luft i båset nu.
Kommentera

Johnny Hazard: Både Pikka och Röya var bra.... Men tyvärr så finns det en annan i den där linan som inte riktigt hänger med i något alls. Jag blir inte klok på Gabbe.

Med fullt manskap (ja nästan då) så är han en fjärdekedjespelare. Han ska gå in och avlasta bara. I bp kan han vara med och slåss.
Kommentera

Ambroo:

Vi bjöd ju m0d0 på tre lätta i Torsdags.
Att Brynäs skulle vara tråkigt och defensivt funkar tyvärr inte längre,nu är det öppna spjäll som gäller.
Kommentera

Skarin: I agree Mr Skarra. Gabbe såg seg ut, Jag tycker också att Lander inte ser riktigt frisk och kry ut, men han gör ett gediget jobb pojken och var nära att få hänga en eller ett par kassar. Det där med tur är också nåt som man förtjänar, laget får slita hund eller tik om ni så vill, för varje millimeter på rinken och inkentinken vill ramla in så där enkelt i motståndarkassen.
Kommentera

Bissett19: Ja det har du nog rätt i..... Brynäs är lite annorlundare denna säsong. Men på torsdag, när det är första delen av dödens match, så blir allt som vanligt igen. Skillnaden denna gång är, precis som du är inne på, att det är vi som kommer gå segrande ur striden.
Kommentera

Johnny Hazard: Där fann du mina ord.
Kommentera

Johnny Hazard: Så är det. Räcker så.
Kommentera

Skarin: Ibland snubblar man in orden i rätt meningar, jag trodde knappt ens att det blev mål när Murran föste in 2-2-pucken, men så såg jag det vinnande domartecknet och då blev jag jätteglad, jaaaaaaaa, skrek jag, Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Johnny Bravo: Bangar du, skaru inte ha en sup till rå?
Kommentera

Johnny Hazard: Du, jag var på matchen. Jag måste hinna ikapp så jag kan inte skriva så mycket nu o slösa tid!
Kommentera

mikenomad: Jag tycker det är en svår fråga det här med tränarna. Uppriktigt sagt så vet jag inte var jag står i frågan riktigt ännu. Jag har haft ett sånt fullt sjå med finnar och backar i hallen så tränarfrågan har kommit lite i skymundan.
Kommentera

Johnny Bravo: Duh ha juh hela häljen påre.
Kommentera

Johnny Hazard: En gedigen insats får man ändå säga. Tänk att det ska behöva vara serieettan eller tvåan för att det ska bli lite fart på grabbarna. Ibland funderar jag på om det är underskattning när vi möter motstånd som vi ska ha efter oss i tabellen.

Idag plussar jag Röymark och Pikken lite extra. Fy f-n vad bra han är Pikken när han spelar sådär lagom fult och sätter in tacklingar och är aggresiv. Röymark är också en spelare som är svår att inte tycka om när han har den farten och aggresiviteten.
Mindre bra insats av Sebbe idag. Det var lite för mycket vågade försök och dessutom förlorade han pucken vid några tillfällen som såg slarvigt ut. Lander gör inte heller någon jättestarkt insats. Han såg märkbart sliten ut idag. Trots det finns inställningen alltid där.
Karlsson blandar och ger. Men jag är inte nöjd med vad han presterar mot de förväntningar man bör kunna ha på honom. Överlag ser backbesättningen osäker ut. Ingen back som vi kan luta oss tillbaka mot, som skapar lugn. Kanske Dahlroth då, men frågan är om man ska begära det av en J-20 spelare? Det finns andra som måste höja sig, som kan betydligt bättre.
Lundmark är också han en spelare som jag plussar trots att han kan bättre. Men det syns att han vet hur hockey spelas. Han kommer ofta rätt i positioner och har en bra blick för spelet. Får han ett antal matcher till tror jag att han kommer att bli mycket nyttig.

På det stora hela en bra insats. Tråkigt att vi inte fick extrapoängen, den var vi värd.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Touché, nu äre natta, jag har supit sen halvfyra i morse, man börjar att bli lite halvseg nu.

Vi synes o höres, natti natti!

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse:
Helvete, ni blir tunga att möta framöver. Såg hela matchen, bra fart under rören. Tollefsen får ta Pikken i nackskinnet innan det går för långt...
Kommentera

#44 suger mer än smaksatt bacardi!!!
han har varit inne på skit baklängesmål i 3matcvher irad, FBK, SSK och nu idag emot HV71, han är såjävla loj så fyfan!!
Bänka sparkka gör vad fan som helst bara jag slipper #44 på isen.

Röymark har vuxit som fan! Vilken jävla kille totalt grymm sedan FBK matchen, där har vi en som gör mål och åker skridskor, hejdå #44

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1334792 · »