1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2012-09-22

« · 1518902 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Det mest skrämmande är publiksiffran. 

Hur skall man kunna komma till rätta med den ? 
Kommentera

Blizzard: enkel matematik, vi gör för få mål för att ta 3p, precis som väntat.....
Kommentera

Blizzard: haha underbart med forum där alla verkligen ser olika på saker o ting... =)

Tycker ändå att sebbe känns betydligt tryggare...
Men visst samspelet med hedman fungerade inte särskillt bra ikväll... Ingen större vits att syssla med bakom ryggen pass till honom... Han behöver enkelt o rejält spel för att vara med på notorna...
Kommentera

Per HApps: Jag personligen hade väntat mig mer av Crippe.
Men han kommer nog mer och mer
Kommentera

Blizzard: Fyfan vad jag hatar att förlora när vi är bättre laget. Speciellt mot äckel HV71.. de fullkomligt älskar att vinna så här om det inte är via domaren. 
Kommentera

Per HApps: ja so läget i slutet när vi plockat målvakten det ska ju sitta (inte för att det hade påverkat slutresultatet, men det ska sitta).
Kommentera

söder över: " Robinson? Behöver special studera sebbes spel."

Snälla, nej.... :S Sebbe är fanimej sämre än Mat. Fan vad loj och trög och kaos han är. Fan gör de enektl Sebbe! jävla flax hit och dit blir ju bara skit! 
Kommentera

superfalle: Modo kan väl hamna sist dom med? En till skopa ödmjukhet till öviksborna kan ALDRIG skada. Sen behöver dom ju inte åka ur, det är en helt annan sak.
Kommentera

Blizzard:
Grejen är att vi är i sinnessjukt behov av målgörare.  
Kommentera

Olle: m, den är jag så jävla arg över, HV hade aldrig gjort sitt och vi hade som du säger mycket troligt gjort ett mål ist.
Kommentera

En sak till, till nästa hemmamatch kan väl alla ta med en extra kompis. I så fall blir vi 8400 personer. Detta lag förtjänar mera publik än pinsamma 4200 hemma mot hv71 en lördag.
Kommentera

En kommentar till matchen medans jag har min frustrerade känsla i kroppen...

Tur att inte bella överarbetar på hv's 2a mål...
A Larsson ? Övertänd eller? Individuella misstagen personifierad...

Robinson? Behöver special studera sebbes spel. Till o från står mat plötsligt still då tar det sekundrar innan han tappar puck eller far i backen... Han var bättre ifjol...

Domare sjöberg o allsvenska proffset shane warsava gjorde en risig insats! Hem o kolla på hockey! Vart är känslan för spelet? Alla som ramlar blir inte mördade! Se på hagos o a larsson tex...

Men iaf...
Sd förlust mot växjö är starkt o hv kan juh för fan gödsla med vassa avslutare så jaja jag inser att timrå ik kan bättre än så här o då kommer inte ens hv att vara omöjliga att slå.

Så här direkt efter match så tycker jag att det känns som om strålman skulle räcka... Vi har bara sebbe som offensivt hot på backsidan o kanske att strålman skulle kunna inspirera någon av de nya killarna till offensiv utveckling...
Robinson kommer igång lagom till att nhl lockouten är avklarad... tills dess kanske han kan skaffa en kortare klubba så han låter isen vara is när han vevar ist för flygande drink tillbehör...

Kämpa vidare bara 3an kommer mot rögglo...
Kommentera

Timrå Icon: Jag var på matchen med 4-åriga dottern, premiär för henne. Efter 2 perioder var hon nöjd, det var inget annat val än att lämna. Hade iaf inte kunnat se nåt om vi varit kvar, hennes lust och tålamod var slut. Så jag grundar mina intryck av Bello på de 2 första perioderna...
Kommentera

Blizzard: Det gäller att få utdelning av domaren också, annars spelar det ju ingen roll när man kanske får två PP på en hel match. Idag skulle vi ju tex ha spelat 5-3 men domaren glömmer bort den andra utvisningen. Där hade vi ju mycket troligt gjort mål.
Kommentera

superfalle: aldrig, hejja rögle, botten ska vara botten det får vi fokusera på stirra dig inte blind att vi är på slutspels plats. vad tjänar vi på att serien blir ÄNNU jämnare?????
Kommentera

Olle: för att rögle och aik ska ligga sist då säsongen är slut
Kommentera

superfalle: Varför sitter du och hejar på modo?
Kommentera

går fort i hockey nu har vi helt plötsligt bara 5 av 12 poäng. 41% av poängen.

Det som skrämmer mest är att vi har bäst pp 44,44% och andra bäst bp 90,91% och endå bara 5 av 12 poäng. Jag menar hur mycket bättre special teams kan man få än 44,44 och 90,91?!?!

Kommentera

superfalle: Gör du det?
Kommentera

Känns lite knepiga att sitta och heja på modo
Kommentera

Olle: Låter osannolikt. Jag kör med flaskpost. Lite synd förresten att ni inte höll X då jag tippat de.
Kommentera

The great one: Vem är inte stolt? men det är väl det som svider mest!

1-1 inför tredje där man var helt säker på iaf en poäng. Så blir det kattskit av målisen och ett skitslarv i PP och pang så torskar vi med 2-4. Fruktansvärd jävla torsk. 
Kommentera

mikenomad: Problemet med Bellissimos returer är ju att dom är helt okontrollerade. En bra målvakt styr ut puckar i hörnen eller rent av mot egen back. Bellissimo styr puckar rakt ut i banan och skapar en riktig jävla cirkus i egen zon.

Edit: Och då syftar jag ändå på puckar som en bra målvakt nyper. Jag får nästan känslan av att Bellissimo skapar "tv-räddningssituationer" på ren jävulskap.

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrik Källstr: Du får ursäkta Timrå Icon, han glömde bort att ni inte har telefoner i övik än.

Det är en slags apparat som transporterar din röst till en annan person med samma makapär. Ni kan alltså prata med varandra utan att ens befinna er i samma hage. Har du hört nå så jävulskt?

Kommentera

Jag är stolt över insatsen ikväll, fast vi torskar. Vi gör en riktigt bra match mot ett riktigt bra lag. Fortsätter vi spela så här och kämpar lika hårt framöver kommer vi klara oss kvar. 2-2 hade varit mera rättvist än 2-4.
Kommentera

Blizzard: Jo han kastar sig raklång framåt på en isare från Ledin. Svår puck kanske då back skymmer lite men det är ju knappast ett optimalt beslut för att täcka av så mycket som möjligt i det läget. Men killen försöker ju att göra fotbollsräddningar på varenda jävla skott som han inte har total kontroll på också.

Kommentera

hubbenorlen: Bellisimo var bra i två perioder. De som tycker han var bra i 3:e är nog i behov av ledarhund. Vov vov!
Kommentera

Olle: Lundström kommer stå nästa, kanske en till innan ett riktigt magplask och sen är rulliansen igång.
Kommentera

Olle: Fast returerna han släpper är stundtals hårresande. Jag såg en (ett höstlöv) puck som han faktiskt inte släppte retur på.
Kommentera

Patrik Källstr: Ja vi med tio fingrar använder för mestadels mobilen när vi är på internet.
Kommentera

Olle: de jag menar är att vi har två målvakter som är helt ok . Och att målvakten inte förlorade matchen . Och jag menar att vi kommer förlora matcher i år . Men vi kan inte sitta och hitta syndabockar varje gång . Jag ser ett helt lag som jobbar stenhårt i dom matcher som spelats . Dom är individuellt sämre än alla lag vi mött men kämpar som nå djävla svin och är fan de bättre laget hittils . Dom är hjältar i mina ögon än så länge och kommer så förbli även om dom torskar varenda matchdjävel om dom jobbar så här . Ingen tandskydds rullande kim hirsovits eller nån amerikan som åker runt på en skrisko och samlar poäng då matcherna redan är avgjorda . Utan ett mycket hårt arbetande lag som tar sina roller på absolut största allvar
Kommentera

Timrå Icon: Telefonen? :)
Kommentera

Olle: Tja...så genomusel tycker jag inte han är. Jag tycker vi förlorar den här matchen pga oförmåga att förvalta de lägen framåt som vi får. Vi är ju fredspriskandidater i anfallszon.
Kommentera

Patrik Källstr: Om du vänder telefonen upp och ned så slipper du lägga dig på järnvägsspåret
Kommentera

Olle: Men Nubben kan nog säga ett och annat och vara en jobbig jäveln han åh! 

Synd att man inte fick se repriser för 1-3 målet vad gör Bellan där? katar sig raklång framåt?!?! 
Kommentera

Blizzard: Men det är inte nubben som tar ut laget och Monty måste snart tröttna på det han ser från Bellissimo.
Kommentera

Timrå Icon: Det kollar jag upp om sisådär en vecka.
Kommentera

hubbenorlen: Han nöp inte en enda retur på hela matchen tror jag, sen dödar han ju matchen på 1-4 då han återigen glömmer bort att han har en handske på vänster hand.
Kommentera

Patrik Källstr: Hur ser tabellen ut?
Kommentera

Olle:
Pucksnack: Timrås viktigaste spelare iår?
Nubben: Bellissimo!

Jag tror Nubben kan säga ett och annat och jag tänker int påstå att tränarn få göra allt i lugn och ro, jag tror nog nubben legat på bra med bellan när han själv sagt att det är viktigaste spelaren. Hans värvning det är inte Jocke.
Kommentera

Per HApps: Såg inte matchen, utan lyssnade bara på matchen på radion. Men där lät det på Styf som att Belissimo var bra i matchen. Men så var det inte, eller?
Kommentera

Per HApps: En riktig jävla rådiva längst fram är det akuta behovet. En egoist som är bra på att göra mål och vet om det också.
Kommentera

mikenomad:  Ta en titt till i spåkulan och säg mig var Bellissimo spelar nästa säsong. Tingsryd?
Kommentera

Olle: Växjö spelar final i vår. Kom ihåg var ni läste det först..
Kommentera

Tycker man bjuder bort matchen på individuella misstag.

1-2 backhand pass borde ge en passningspoäng till Timråbacken

1-3 pratar dom inte längre med varandra?

Ridå. Men först ut från parkeringen :)

Men gnugga vidare,  kan bli bra.

En uttalad förstemålis måste det bli, såssehockey med allas lika värde fungerar tyvärr inte. 

Kommentera

Patrik Källstr: Gå ut på stan och kasta sten istället.
Kommentera

Patrik Källstr: Vi förlorade.
Kommentera

superfalle: Men du menar att han har framtiden för sig?
Kommentera

Olle: bellisimo är 28
Kommentera

How's it going lads?
Kommentera

« · 1518902 · »