Mappe: Måtte den röda (djävuls)väggen driva ut detta gudfruktiga pack som kommer hit. Varför är inte köra en stor flagga med Hinhåle på, så vi ger dem ett varmt välkomnande. Det är dax för klacken att stäppa upp nu också.
Tyvärr missar jag kvällens match! Trodde den var kl 15:15... Men..då är jag på hotellet och kör musikquiz! Men efter Nubbenz utskällning i torsdags... Vi vinn ikväll!!! Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID ❤ Skål tamjefan 👍
Hälge: Jag hade nog sett vilken center som helst istället för Berglund i den formationen, jag kan verkligen inte se vad han skulle tillföra en andrakedja? t o m Palmberg! Sedan tycker jag Timrå sett riktigt giftiga ut när Collberg/Wedin spelat tillsammans.. sist; Några tankar på hur i hela friden man skall få igång Guter ?
stoff: Så j-a lätt ger man inte upp! Man får hänga läpp efter en förlust, men sen är det nya friska tag! Vi spelar i SHL igen! INGEN här inne hade räknat med det förra säsongen, Dessutom har vi haft en lysande start på den här säsongen, även om vi har underpresterat de senaste matcherna. Vi är inte rökta ännu!
HV ser så här långt hanterbara ut. Trist dock att vi gör så många onödiga småmissar själva. Och t v å idiot-puck-out... Men: hyfsat viktigt för Gallo. Måste börja släppa för honom nu. Vill se laget fortsätta på det som var bra i den här perioden, pressen och drivet mot mål. Tar man bort alla oprovocerade misstag, så...
Stabil första akt från vårt håll. Bättre driv i laget men ändå lite väl nervigt i egen zon. Tur för vår del att HV71 är helt under isen i första perioden, hoppas att vi kan fortsätta så här eller att dom inte rycker upp sig så kan det komma in poäng på kontot efter slutsignal.
Bragd-Birger: Viktigt att det lossnar för Vilmos. Han var väl bäste målskytt under försäsong? Sedan kan vi ju tacka HVs uddlösa PP också. Sämst i SHL so far.. Kom igen nu. TIK!!! 🔴⚪🔴⚪🔴
TIK-Lund: Eller hur. Och sekunden efter tar man en utvisning på Printz när alla står och knuffas framför mål. Den lilla medvinden skulle vi behöva. I dag gör Guter ett mål. Skönt det.
Woody: Fast det är egentligen inte jättekonstigt, HV har ju seriens sämsta PP så det är ju bara rimligt att de bör kompenseras för detta med fler försök helt enkelt
Må vara att jag föredrar NHL-likt fysiskt spel där det smäller ordentligt, men jag tycker inte att det är något märkvärdigt med Didriks spel. Den huvudsakliga kontakten på Rensfeldt ser ut att vara i bröstet/på axeln och den på Berglund är en underbar hockeytackling - that's why we like this sport.
Sputnik: Nja, vet inte om jag är beredd att hålla med om det, han går upp på tå lite av smällen och tappar balansen själv. Om dem lämnar isen är det med ytterst lite så att kalla det att hoppa in vore att ta i