Ahpl: Dom minuterna räknas in också!, Dom måste då betala ut lön och andra förmåner enligt visst reglemente. Osäker på hur långt ett rookiekontrakt gäller om det"måste" tecknas så här sent på säsongen
Hockfan: Då fattar jag inte alls hur han inte kan vara med om det inte är sjukdom då. Är så (ursäkta språket) jävla less på Molinder och Söderberg, Bänkar man Nielsen till förmån för dem då är det bara att packa och förbereda sig för Allsvenskan..
Sputnik: Ja det ska bli riktigt spännande nu när det trillar in lite spelare som varit frånvarande ett tag pga skador. Vi kunde väl SMYGA in Anton Lander med? 😂
Ahpl: Man börjar ju undra om Berglund och Hardegård kommer kliva in i förstafemman när de kommer tillbaks från sina skador. Det är något som är fel, hur man spelar under match verkar ha väldigt svag koppling till det förtroende man får.
Men det är väl lite Lex Svedberg över hela säsongen.
Eaxelsson: han står ju bakom Brattström, inne i målgården och styr pucken i mål. Den pucken hade Brattström haft en chans att ta om hv-spelaren istället hade stått utanför målgården.
8671: ja jag kan hålla med om att regeln är otydlig. Men läser man regelboken så säger den att spelaren får stå i målgården om han ej stör målvakten med kontakt eller skymning. Spelaren skall vara den som söker kontakten med målvakt om det är målvakten som åker in i spelaren så döms de som mål.
Enligt de tidigare regelverket hade det dock dömts bort.
Charlie2: inte tycker jag vi ser ut som något strykgäng iallafall. Defensiven är svajig och vi är lite för veka i närkamperna men vi är i allra högsta grad med i matchen.
Costanza: Alltså på riktigt... slänga lite käft är alltid roligt, extra roligt är det med MoDo-supportrar. Men att konstant störsända och återvända till det tröttaste och mest uttjatade "hAr nI NåGRa gUlD?!" som en repig skiva är inte det. ... | #Läs mer ·
Ny match ikväll och vässa formen!
Forza Timrå IK i vått och torrt ALLTID!