Synct: Framförallt att hitta en gemensam nivå, skit samma om den är låg eller hög, bara det finns ett konsekvent bedömmande av händelser, såväl hos domarna som DN
Pucken: 3995 bokningsbara sittplatser enligt biljettsystemet. Sen tillkommer västra stå, bortastå och loger (nya logen på A-L borde påverka antalet sittplatser, men ser ut som om de är bokade bara i systemet just nu)
Sittplatserna är fördelade: 236 g Höger 172 g Vänster 249 h Höger 213 h Vänster 225 i Höger 258 i Vänster 168 j Höger 205 j Vänster 214 k Höger 309 k Vänster 293 l Höger 220 l Vänster 161 a Höger 148 a Vänster 165 b Höger 177 b Vänster 168 c Höger 166 c Vänster 117 d Höger 131 d Vänster 3995
Zäta75: Hittade nummer 2 nu på is. Ser ut som det är ifrån idag. Han verkar redo härligt! Vi får se om Hartmann och Wedin spelar också. Hanzl räknar jag med.
Peter Sj?kvist: Låter rimligt. Vi hade ett snitt på 3500 ifjol och har inför denna säsong sålt 300 st årskort mer än förra säsongen. Man är försiktig i sin budgetering men det gillar jag.
mikenomad: Blir intressant att se hur Timrå tacklar HV71 ikväll. Tycker dom har spelat med en jäkla hög fart hittills men det har varit allsvensk nivå på deras markeringsspel i mittzon. Tror jag räknade det till 4 frilägen dom släppte till mot leksand och en hel hög med spelvändningar.
Tveklöst blir den viktigaste faktorn för Timrå att kunna ställa om snabbt och slå passningar på bladet. Att hålla sig från utvisningsbåset är underförstått.
Zäta75: Fast FBK drar historiskt sett inte mkt folk, det krävs garanterat seger ikväll för att det möjligtvis ska bli fullsatt på lördag. Inte ens då är jag övertygad om att det blir det utan en siffra på 5300-5400 är betydligt troligare
tjobba: Det är rimligt att det blir fullsatt på lördag hemma mot FBK. Lördag och ett topplag på besök. Fast om vi förlorar stort idag (gud förbjude) så blir det nog lite mindre folk.
hockeyärnice: Ja, det lär bli runt 5000 ikväll som jag har förutspått. När sheriffen Svensson är borta ikväll får vi gå tungt på övriga backar. Edfeldt lär få spela istället för Svensson gissar jag. Det blir inte lätt utan Svensson, men spelar vi bättre offensivt så löser det sig ändå. Spänd att se om Wedin spelar ikväll. Jag har en känsla att han gör det som sagt och att han isf gör succe direkt :)
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.