1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV71 2022-09-29

« · 2381224 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
hockeyärnice: Behövs pengar till en bra back!
Men som det ser ut nu kanske det behövs en "måltjuv" åxå!?😅
Låst ämne

Zoogin62: Har du jävligt rätt i men visst har det blivit dyrt, 225 förra gången vi var i SHL.
Låst ämne

hockeyärnice: Väl investerade pengar! 👌😉
Låst ämne

Walle2: Du missar poängen helt här Walle. Hur efterblivet är det inte att förkunna en spelares prestation baserat på 4 spelade matcher (2 i fallet Löven)?
Men okej, låt oss leka den leken. Givet att vi ligger 6:a och våra toppspelare snittar 0,75-1 poäng per match så har de levererat enligt förväntan och lite därtill. Now do Löven..

I övrigt så kan jag tycka att det är dags för dig att släppa din ohälsosamma besatthet av Jonte. Han praktiskt taget bor i din skalle
Låst ämne

360 kr för en sittplats till Lördagens match, saftigt minst sagt men vad gör man inte 😅
Låst ämne

mikenomad: Gillar din klockrena analys. Själv tror jag inte att Löven går upp i år heller, likväl som Tik får svårt att fixa Guldet.
Låst ämne

Walle2: Att ni inte pratar om era nyförvärv handlar ju mest om att ingen västerbottning kan uttala deras namn ordentligt…
Låst ämne

Walle2: Såja, sitt still i båten. Omg 4 och vi ligger 6:a, våra stjärnor levererar som förväntat och lite till. Sen att andra lags supportrar är övertygade om att vi kommer ta guld är såklart smickrande, jag förstår att du gärna supportat ett lag med den möjligheten. Själva är vi inte lika övertygade men slutspel hoppas nog de flesta av oss på
Låst ämne

Walle2: Nu är det ju media många gånger som skruvar upp spelarna just för att de är bra hockeyspelare, klart vi har förväntningar på dom, något ni i löven inte är så vana med att få fram. Ni har ju ingen riktigt juniorverksamhet så ni kontrakterar alla spelare från Amerika.

Tänk ändå vilken skillnad det kan vara - Björklövens väg till framgång (i HA) är att ha lyckats värva halva laget med importer, Timrås väg (har lyckats kommit upp i SHL) är att ha haft egna lirare som fostrats i Timrås hockeyakademi.

Förstår att ni är bittra
Låst ämne

Vi var klart bättre än HV igår. Den enda HV var bättre än oss var i PP. Jag kan fortfarande inte släppa att Vigneault fick stå fri framför JJ. Och jag kan fortfarande inte släppa det faktum att ingen spelare går ut och sätter press i en box. Stressa dom till misstag.
Låst ämne

Håkkybåkky: Håller med dej. Skillnaden är att vi inte har skrivit upp våra nyförvärv som ni har gjort. Dahlen Wedda Lander ska ju krossa allt morstånd, Guldet ska ju bara till Timrå.
Låst ämne

Walle2: Hmm intressant analys Walle.
På samma tema: Weigel är er bästa poängplockare på en delad 43:e plats. Ganska svagt av Löven att inte ha någon topp 40 i poängligan när ambitionen är att gå upp till SHL.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Måhända har hans små flickhänder svårt att greppa helt om klubban men faktum kvarstår, han blir slashad. Vad som är sjukt är att han framstår som en rutinerad rinkräv jmfrt med juniorspelaren Pettersson
Låst ämne

Farsang: Suck....*skämskudde*
Låst ämne

Pano är rätt söt ändå <3

Grattis till vinsten Timråiter!
Låst ämne

DenRöda: Enig,

Det får fan vara nog med spelare som stör JJ, försvaret får fan ta och trycka på så de inte händer. 3 av 3 mål ikväll var han till mestadels skymd.
Låst ämne

Sputnik: jag tycker poängen är det vi kan vara mest nöjda över. Spelmässigt finns det mkt att åtgärda men för engångs skull är jag inte lika orolig över det. Tror helt klart det kommer se bättre ut när forwards tar mer skott och backarna går mer på kropp istället för att titta puck.

In JJ we trust!
Låst ämne

Labban: Det kan de absolut få vara. Jag är orolig med över vårt lag. Men jag är också JÄTTEOROLIG att vi kontinuerligt normaliserar detta totala uteblivande av objektivt bedömda matcher, av ett domarväsende som aldrig någonsin blir ifrågasatt. Vi är snefördelade i 4/4 matcher hittills. Vissa värre än andra. Vi har nog att fundera på med vårt egna för att detta ska få fortgå.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Som vanligt, när frustrationen lagt sig, så får man lite perspektiv. Våra toppspelare taktar ändå på bra poängmässigt även om kvällens match inte var någon strålande insats.
Låst ämne

Labban: Vinner vi 75% av matcherna i grundserien i år så kommer jag vara rätt nöjd ändå tror jag. Även om det blir två poäng nån gång emellanåt. Fortsätter vi plocka poäng som vi gjort hittills så landar vi på 91p när säsongen är över, ifjol hade det räckt till att bli 4:a i grundserien.
Låst ämne

Labban: Det vore roligt om Brynäs o HV fick mötas igen i ångestserien till våren.
Låst ämne

Peacedog: Hoppas de inser att det är det hårda jobbet som lönar sig i SHL. Gör man det så kommer poängen trilla in förr eller senare!
Låst ämne

För att sätta saker i perspektiv så är hvs fans i deras forum "mycket oroande" över deras lag. Och i Brynäs bok har liknande domedagsprofetior.

Timrås spel har endel att önska men vi har ändå varit med bra i alla utom växjömatchen och vunnit 3/4 matcher. Sen hittar förhoppningsvis firma Dahlén och firma Pettersson sina respektive medspelare snart.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: En annan sak som är sjuk är att vi har 2-3 v ytterligare med bara match torsdag och lördag. Långt uppehåll på 4-5 dagar från lördagarna. Hur tänkte de som la schemat?? Vi blir sega när det är för långa uppehåll och kommer ur matchtempot
Låst ämne

Zäta75: HV har ju också några storstjärnor som inte har presterat så mycket än!
Låst ämne

empa11: Den som har spaghettifingrar o tappar klubban vid varje utvisning är den hyllade backen Andrae. Han hade syrgas läge när Emil P åkte ut. Otroligt dåligt av domaren.Helt sjukt faktiskt.
Låst ämne

Walle2: forfarande avundsjuk på att timrå hart sån bra spelare jämnfört med smutslöven
Låst ämne

Peacedog: Vi kan så mycket bättre än såhär. Vänta bara tills allt klaffar då blir vi svårstoppade. Sjukt roligt att se Wedin spela igen. Han kommer bara att bli bättre. Sedan kan man diskutera om vi ska ha de två toppkedjorna som de ser ut nu eller byta plats på Wedin och Halloran. Jag tror man kör vidare som idag. Vi har en stor uppsida på många spelare, våra sk stjärnor som inte fått till det riktigt ännu. Ge dem tid bara det kommer.

Med Hanzl i laget har vi inte förlorat på väldigt länge. Hoppas han kan spela på lördag också. Sedan blir det uppehåll tills på torsdag igen suck.

Hoppas att Svensson är piggare på lördag. Idag var han seg och blev kringåkt 2 ggr och ramlade och släppte till ett friläge. Inte alls likt honom.

Varför vänta tills det är 5 min kvar av matchen innan man börjar spela och skapa tryck? Idag var det så. Åk mer skridskor och skjut på allt blir mina sista ord
Låst ämne

Kollat om första perioden nu. Jag hittar 3 relativt solklara utvisningar på HV, framförallt en helt omotiverad låsning/interferance på (tror det är Hanzl?). Vi får en 2a när Blomman försöker låsa klubban som helt magiskt ramlar ur HV-hand. Ok, inte hela världen. Sånt kan domarna blåsa för. Vi har en cross i ansiktet på egen planhalva (HVs offensiva), inget gehör men fine, köper att man vill ha flytande spel.

Pettersson blir söndertrippad i offensiv med 2 min kvar, inget gehör. Aight, vi kör på den nivån. Dock några sekunder senare åker Pettersson på en hög klubba, när HV-apa leker skollinjal och lutar sig ner 90 grader, och den ”höga” klubban är alltså knappt över knähöjd. HV gör då 2-3 i ett läge där vi äger spelet, gjort oss förtjänta av någon utvisning med oss, och ledde med 3-1. Skulle verkligen velat se detta skådespel från officiella i Skandinavium.

Som sagt. Detta är en period, finns 2 till att analysera. Det finns också 3 matcher innan där inte bara tvåminutersutvisningar spelat en viktig roll. Även matchstraff och målgranskning har bedömts på ett sätt som egentligen alla ifrågasatt. Den som normaliserar detta kommer jag aldrig respektera.
Låst ämne

Sputnik: Hoppas öveiga tar efter Lalle!

"Efter tre minuter satte Joey LaLeggia sin första puck i mål bakom Jonas Gunnarsson.

– Det tog på någon så det var lite tur. Men efter de första tre matcherna kände jag att jag behövde få fler puckar mot nätet."
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Instämmer + att jag tycker det luktar lite prestationsångest hos vissa än så länge. Det blir bra det här!
Låst ämne

Rico01: jo… inget har satt sig ännu…

Man tar en match i taget nu.

I dag kom laget ut redo för match iaf!

Dom drev hårt från start idag!
Låst ämne

Rätt sjukt att Timrå vid vinst i de två matcher vi har till godo mot Skellefteå kan gå om dom men vid förlust nästa match finns en teoretisk risk att vi är sist i tabellen. Tidigt än på säsongen men ändå...
Låst ämne

Erik Andersson har fått mycket kramar ikväll.

Jag ser också att han jobbar hårt men la märke till att det ofta skapades vassa målchanser mot Timrå med honom på isen. Han tutar och kör mycket och det ger ytor till motståndare med.

Lundin var helt ok ikväll med kan jag tycka.

Hur som helst så kan man slå fast att få spelare är perfekt ikväll.

Alla blandar och ger rätt mycket.

Halloran Dahlén Pettersson mfl såg stundom helt jävla sopslut ut eftersom dom åkte hårt utan att uträtta något och väl i egen zon orkade dom inte möta och hantera lösa puckar längs sargen.

Jag gillar för övrigt inte att se Halloran ihop med Dahlén. Det blir alldeles för klent i egen zon där!

Det finns hårda läxor att ta in men sån är hockey.

Det är jävligt positivt att Lander konsekvent är Lander på isen iaf!

Han är ruskigt konsekvent duktig och har en smartness som ger bra effekter för Timrå!

Men alltså ja…

Fortsätt den resa som spelare i truppen pratar om.

När Dahlén trampade runt HV kassen och avslutade mot bortre krysset kändes det fan som att Han kommer komma in i det.

När han slog hål i luften i tredje så beror det på att han och det är han inte ensam om Hanzl gjorde samma sak: tog sig in för nära mål där målvakten är som störst.

Man vill mer än man fixar just i denna match.

Pettersson har varit blad de konsekvent bra spelarna i laget hittills men failar hårt i kväll och blir kladdarkung!

Äh för fan!

På lördag tar man nya steg!

Kämpa fellow Timrå lovers!
Låst ämne

Sputnik: Det var väl en ganska jämn match. HV kommer mer samlat och vi faller ned ganska lågt och lagdelarna blir spretiga. Vi täcker ändå av ytor på ett bra sätt och det hade kunnat rassla betydligt fler gånger. Som tur var är HV slarvigare än oss i egen zon och vi drar nytta av det i början av matchen.
Låst ämne

Walle2: Spricker du när du går ut i solen?
Låst ämne

Sputnik: Säga vad man vill om LaLeggias spel i egen zon mellanåt, men man kan inte annat än älska karln ändå, rock n roll i offensiv zon, sen går hans genomskärare från egen zon inte av för hackor heller. 😎
Låst ämne

Timrå4ever: Våga skjuta, tufft att göra mål!
Låst ämne

Skjuta skjuta skjuta, ska det vara så svårt?
Låst ämne

Laken: Ja, handfallenheten kring icke tagna timeouts ligger kanske inte helt hos Freddan trots allt..

Som sagt så har jag svårt att hålla med de som säger att vi var det klart bättre laget när man släpper till 37 skott på hemmais.
Låst ämne

Laken: Då gör vi om det här på lördag och höjer spelkvaliten '' litegrann ''
Låst ämne

Fortfarande under all kritik spelmässigt! HV sköljer över oss gång på gång. Vi släpper alltså 37 skott mot oss på hemmaplan. Sedan undrar jag varför vår tränartrio inte tar timeout när det ser ut som det gör…
Låst ämne

pingvin: Ja rätt sjukt att trots att vi känner vi är klappsämst ligger 6:a med 1-2 matcher mindre spelade än alla lagen över oss, förutom Malmö som också spelat 4 matcher. Teoretiskt skulle vi kunna gå om Skellefteå som spelat 6 matcher. 😅
Låst ämne

Okej lite reflektioner så här efter matchen.
Man ska inte hålla i klubban nåt vidare… minsta touch, släpp den o 2 min på motspelaren.
Domarna är en glidande katastrof.
Bra tryck i hallen och av klacken spec. i tredje.
Varför envisas vi med att 2 HV spelare får stå ensamma framför mål alldeles för ofta?
JJ chanslös på målen.
Stenqvist är väldigt bra på backen.
Lander är en oxe.
Wedin måste få matchtempo o glömma bort att han opererat axeln.
Sen det sista: Skjuuuuuuut! Sluta duttpassa o tro att man måste ha öppet mål varje gång? Dunka in pucken. Skjut på allt…typ.

Tack för ordet.
Låst ämne

Sputnik: Instämmer! Ber också att få påminna om att vi efter 4 matcher spelade (många andra med 5) så ligger vi på slutspelsplats. Trots lite taskigt spel understundom. Vinner hellre matcher så än förlorar när vi spelar bra som förr i tiden. Det var mitt sista inlägg ikväll. Jag somnar nöjd och ser positivt på framtiden,
Låst ämne

spelet hackar
2 poäng viktigt ♥️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29 Låst ämne

Sputnik: Sen är det klart, våra hemvändare till trots så har de flesta inte spelat ihop på år och dar, Lander inte alls.
Jag tror att det givetvis kan vara en liten anpassningsperiod och att alla skall hitta sina roller och lära sig varandras styrkor.
Dahlén vill man dessutom se den där tjuriga blicken och att han bara trampar igång när han liksom bestämt sig att nu får det vara nog.

Många lag i SHL har ju faktiskt kvar en stor del av sina viktiga och bärande stomme och har mycket gratis så sett.
Låst ämne

DenRöda: håller med! Ska man stå där framme så ska det kännas. Ingen kaffebjudning där eller...
Låst ämne

Brodda13: alltid nyttigt med folk som du som påminner om hur tidigt det är och sådär…

Och efter 2 poäng och en motståndare som går av isen med 100% i pp efter tre PP och 2 brända frilägen. En stolpdansare mm så kanske laget själva inser att det här är inte så värst bra.

Jag hoppas att man visar hur värdelöst det funkar att dutta och kladda.

Även om det känns som en tsunami av skit över laget här i forumet så tror iaf jag att de allra flesta är medvetna om att inget tåg har gått ännu och att allt är långt från värdelöst.

Det ligger väl i ett supporterforums natur att leta förbättringar är mer aktuellt än att sola sig i det som funkar…
Låst ämne

« · 2381224 · »