Costanza: Jag är helt chockad. Plötsligt är det TVÅ modoiter här inne som är snälla, trevliga och t.o.m. roliga, hela tiden. Vad har hänt? Tidigare var det bara muppiga kommentarer, men nu… Vad har dom för baktankar? 🤔
Greven: " Om man beräknar att det skulle bli ett tillskott på supportrar med promenadavstånd om arenan låg centralt i stan borde man inte också räkna på att det skulle bli ett tapp på folk med promenadavstånd i Sörberge, Tallnäs och Vivsta? "
Stämmer men underlaget är sannolikt större i Sundsvalls centrum.
Tom Topp: Du skulle ha frågat om han ville ha din Timråhalsduk istället ;) För du har väl många hemma annars bara köpa en ny. Fler och fler håller på Timrå :)
Igår strax innan matchstart så knackade killen som satt bakom mig på min axel och höll upp en HV halsduk. Vill du låna den här, frågade han. Nä jag håller mig till min, men tack ändå, blev mitt svar. När matchen var slut så vände jag mig om och frågade, den där halsduken är kanske billig nu? Nää den är ändå dyrare nu! Respekt ändå för en riktig supporter! 😁
Olli Nomadinen : ska man jaga guldet så hade jag velat se en riktig topp back in men även med en sådan så är det ju vanskligt att tro på guld så lika bra att tänka på ekonomin istället. Snart kommer Beijer uppehållet och sedan är Lyytinen tillbaka och då är behovet av en back inte så stort längre.
KulltorpsOlli: Jo extremt mycket... Saknade speciellt den delen där 5% av arenan sjunger med, och sorlet i arenan överröstar den otroligt aviga melodi som dessa tappra själar försöker ge upprättelse, av någon anledning.
Rico01: Känslan är att både han och Erixon brukar växla upp lagom till det roliga börjar. Synd de inte orkar hålla den standarden lite mer ofta under resten av säsongen bara
Från vad jag sett tycker jag Eronen har steppat upp de senaste matcherna. Igår hade han t ex två passningspoäng och tycker inte han är en stor säkerhetsrisk längre i egen zon. Om han steppar upp ytterligare till slutspelet är det nästan som att få in en ny spelare.
Olli Nomadinen : Ja i detta skede så får man anse det som klokt. Risken för negativt kval anser jag som obefintlig nu Och vi skall klappa ihop totalt för att missa topp 10 för slutspel med. Givetvis så är ju topp 6 målet, Men ingen katastrof om vi missar det heller.
sargad: Om man beräknar att det skulle bli ett tillskott på supportrar med promenadavstånd om arenan låg centralt i stan borde man inte också räkna på att det skulle bli ett tapp på folk med promenadavstånd i Sörberge, Tallnäs och Vivsta?
När hade Timrå IK en liknande svit med vinster på rad senast? Mitt förslag från igår, säsongen 2006-07, står sig bra. Räknat från säsongsstarten vinner man de första 7 matcherna. Vi förlorar sedan borta mot DIF med 3-1.
sargad: då hade Giffarna varit glad om dom kommit upp i fyrsiffrigt. Jag tror på mer faciliteter i och omkring arenan, gärna några pubar! Och sen tror jag också att det spelar in vad vi supportrar gör. Att vi har på oss den där mössan eller kepsen och gärna tröjan också i vardagen! Ju mer ishockey det snackas desto mer folk blir intresserade!
Imorgon går bilen raka vägen till vida arena för att se vårat gäng förhoppningsvis tystar hela löjliga löjjkers! Mot 7e raka! Skål på er de e fredag tamefan. 🍻❤️🤍
OlliJanne: tycker vi ska skynda försiktigt med OJ. Det här var inte första chansen han fått i en producerande omgivning, men första gången han på allvar tog den. Nu vill man så klart att EP kommer tebaks, men är han inte helt kurant vore det mumma att få se den här kedjan en gång till. OJ har en rakare spelstil än EP, och jävlar vad det synkade med Hanzl.
Uppställt i PP är jag mer tveksam till OJ. Där passar en sån som EP bättre, i o m förmågan att skapa sig själv utrymme och spela pucken snabbt.
Zäta75: Fortsätter OJs utveckling i den här takten så blir han vårat svar på Leo Carlsson nästa säsong och spelar i NHL om två säsonger. Hoppas man vågar lyfta upp honom mer och mer i hierarkin bara. Vad sägs om att slänga in honom som joker i det där jävla PP:et som ändå inte funkar?
Costanza: Kaffet smakade extra gott på jobbet idag. Passade även på att gratulera mina Modoit-kollegor till två starka poäng. De tyckte synd om bernard eftersom domaren varit så dum mot honom
Patrick Polly: lät ju inte på han i intervjun som att han hade skällt på honom med mord i blicken direkt. Lät mer som skämtsam ifrånsägelse tycker jag. Tror nog både ante och oliver skrattade rätt gott då ante "tog han i örat".
Veteranen visade att gammal är äldst. Ser passningsvägar som få andra ser och har även de mjuka handleder som krävs för att verkställa dem. Kreatören i den pigga, kreativa och fartfyllda kedjan.
2) Oliver Johansson (forward)
Målet räcker egentligen ensamt. Men det var inte ”bara” det, visar upp en beslutsamhet, vilja och otroligfart i den pigga, kreativa och chansskapande kedjan.
3) Magnus Pääjärvi (forward)
Visade vägen med matchens första mål. Fortsatte sedan att skapa chanser och kunde gjort ännu fler mål. Piggare än på länge i den pigga, kreativa och fartfyllda kedjan.
Tom Topp: Hade Giffarna spelat 2-3 mil utanför Svall så hade de troligen haft ca 1500 i stället för ca 2500 i S1'an. Håller med Perreman: Ett Timrå som går som de gör nu med många profiler i laget borde kunna dra ca 1000 i marginalpublik/medgångssupport om det var promenadavstånd från Svall centrum..
Reservation för mina lekmannaantaganden då jag inte bott i Svall på drygt 30 år :-)
Sonnenberg: För oss som bor här i krokarna är det ju vardag att ta bilen till vart än vi ska. Det är inte inprintat i vårt DNA att ha möjligheten att kunna promenera till hockeyn. Bilen är vårt fortskaffningsmedel, that's it. Just därför finner vi oss också betydligt lättare än andra supportrar som kanske har den förmånen i att vi är beroende av att ta bilen.
Men visst borde man i samband med att man byggde busshållplatsen på båda sidor E4 ha kunnat planera för både in- och utfart till arenan?
Enligt A. Lidén på ST "var det mest Johan Davidsson som snackade och Ante höll mest med". Och "Timrågänget kanske inte tyckte att det var värt att lägga ut". Synd tycker jag. Ville gärna se Johan Davidsson tycka synd om HV.
Patrick Polly: Sånt där ska han bara hålla tyst om. Om någon spelare har så dåligt omdöme att han missar många chanser för att han försöker göra det för snyggt så kan man ta det då.
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.